پایان‌نامه‌ها

نمایش ۱ تا ۲۰ مورد از کل ۳۳ مورد.
#عنواننام نویسنده (دانشجو)مقطع تحصیلیسمت استاد در پایان‌نامهمحل دفاعتاریخ دفاع
  
۱A Systemic Functional Approach in Analyzing AI-generated Output of Large Language Models: A Case Study of Bard Experiment and ChatGPT۳.۵سیاوش صادقی امیریکارشناسی ارشداستاد مشاوردانشکده ادبیات فارسی و زبانهای خارجی۲۰ شهریور ۱۴۰۳
۲EFL Learners' Perceptions of the Role and Personal Traits of the Characters in Children's Textbook Across Genderدریا محمدی پورکارشناسی ارشداستاد راهنمادانشکده ادبیات فارسی و زبانهای خارجی۱۹ شهریور ۱۴۰۳
۳Politeness as realized on TV as a media: investigating movie genreمهران غلامی زنگ آبادکارشناسی ارشداستاد راهنمادانشکده ادبیات فارسی و زبانهای خارجی۱۸ شهریور ۱۴۰۳
۴I am well versed and skillful in teaching English: Self-praise strategies on Instagram bios of Iranian English language teachersرضا سمندرکارشناسی ارشداستاد راهنمادانشکده ادبیات فارسی و زبانهای خارجی۱۸ بهمن ۱۴۰۲
۵The Role of the Computer Assisted Language Learning (CALL) on Improving Iranian EFL Learners’ Vocabulary Developmentعاطفه موسوی قیداری-استاد مشاور۲۷ دی ۱۴۰۲
۶Generic moves in interdisciplinary research articles: Convergence with or divergence from mother fieldsمحمد مرادیکارشناسی ارشداستاد راهنمادانشکده ادبیات فارسی و زبانهای خارجی۱۹ شهریور ۱۴۰۲
۷The Implementation of CALL on the Achievement of Iranian Learners' English Grammarمحمدرضا اقاپورکارشناسی ارشداستاد مشاوردانشکده ادبیات فارسی و زبانهای خارجی۱۸ شهریور ۱۴۰۲
۸A corpus-based study of the introduction section of research articles in English and Persian: The case of educational sciencesسعید ژیانکارشناسی ارشداستاد مشاوردانشکده ادبیات فارسی و زبانهای خارجی۱۴ شهریور ۱۴۰۲
۹Pragmatic input and communication strategy use: Looking into classroom based interaction in Iranian EFL situationآرمین والیکارشناسی ارشداستاد راهنمادانشکده ادبیات فارسی و زبانهای خارجی۱۴ شهریور ۱۴۰۲
۱۰Recast Modality: Comparing Online Written vs. Oral Feedback on Iranian EFLسپیده محمدپور قورچیکارشناسی ارشداستاد راهنمادانشکده ادبیات فارسی و زبانهای خارجی۲۵ دی ۱۴۰۱
۱۱An Investigation of Test Fairness in a Large-sclae High-Stakes Undergraduate University Entrance English Exam in Iranحمیدرضا بابایی برمانکیدکتریاستاد مشاوردانشکده ادبیات فارسی و زبانهای خارجی۲۹ آذر ۱۴۰۱
۱۲A Review on Application of AI-driven App as an Alternative Assessment Tool to Evaluate Iranian Language Learners’ Oral Speech Productionامین آقازادهکارشناسی ارشداستاد راهنمادانشکده ادبیات فارسی و زبانهای خارجی۲۳ شهریور ۱۴۰۱
۱۳The Effect of Word Mapping, Root Analysis, and Collocation Strategies on Iranian EFL Learners’ Vocabulary Developmentلیلا شریفی فسقندوزکارشناسی ارشداستاد مشاوردانشکده ادبیات فارسی و زبانهای خارجی۲۰ بهمن ۱۴۰۰
۱۴An Investigation of Motivational Factors among Monolingual and Bilingual Iranian EFL Learnersاحمدی قلیکی میلانکارشناسی ارشداستاد راهنمادانشکده ادبیات فارسی و زبانهای خارجی۳۱ شهریور ۱۴۰۰
۱۵Realization of Hegemony in ELT Textbooks: A CDA Perspectiveرضا صاحبیکارشناسی ارشداستاد راهنمادانشکده ادبیات فارسی و زبانهای خارجی۳۰ شهریور ۱۴۰۰
۱۶Learners’ Grammatical Accuracy : Recast and Metalinguistic Clues in EFL Classrooms: Expolring the Pragmatic Aspects of Feedback Provisionسمیه سیداحمدی ممقانیکارشناسی ارشداستاد راهنمادانشکده ادبیات فارسی و زبانهای خارجی۲۸ تیر ۱۴۰۰
۱۷Cooperative vs. Individual Summary Writing Performance across Genders and Different Proficiency Levels: Impacts on Accuracy and Comlexity in Iranian EFL Contextسمیرا محبوب نیاکارشناسی ارشداستاد راهنمادانشکده ادبیات فارسی و زبانهای خارجی۱۴ بهمن ۱۳۹۹
۱۸Reading Texts in Conversational Courses as Discourse : Gender and Power from CDA Perspectiveمریم عنصرودیکارشناسی ارشداستاد مشاوردانشکده ادبیات فارسی و زبانهای خارجی۱۷ دی ۱۳۹۹
۱۹Investigating Pedagogical Digital Game-based English Language Learning Formally vs. Informally as Method, Tutor and Tool among Iranian University Learner-Playersآیدا فلاح وزیرآباددکتریاستاد مشاوردانشکده ادبیات فارسی و زبانهای خارجی۳۱ شهریور ۱۳۹۹
۲۰Sign Language as Visuouspatial Contextualization for Content WordInstruction: : EFL for Childrenسیمین باحجب فردوسکارشناسی ارشداستاد راهنمادانشکده ادبیات فارسی و زبانهای خارجی۱۰ خرداد ۱۳۹۹