۱ | A Systemic Functional Approach in Analyzing AI-generated Output of Large Language Models: A Case Study of Bard Experiment and ChatGPT۳.۵ | سیاوش صادقی امیری | کارشناسی ارشد | استاد مشاور | دانشکده ادبیات فارسی و زبانهای خارجی | ۲۰ شهریور ۱۴۰۳ |
۲ | EFL Learners' Perceptions of the Role and Personal Traits of the Characters in Children's Textbook Across Gender | دریا محمدی پور | کارشناسی ارشد | استاد راهنما | دانشکده ادبیات فارسی و زبانهای خارجی | ۱۹ شهریور ۱۴۰۳ |
۳ | Politeness as realized on TV as a media: investigating movie genre | مهران غلامی زنگ آباد | کارشناسی ارشد | استاد راهنما | دانشکده ادبیات فارسی و زبانهای خارجی | ۱۸ شهریور ۱۴۰۳ |
۴ | I am well versed and skillful in teaching English: Self-praise strategies on Instagram bios of Iranian English language teachers | رضا سمندر | کارشناسی ارشد | استاد راهنما | دانشکده ادبیات فارسی و زبانهای خارجی | ۱۸ بهمن ۱۴۰۲ |
۵ | The Role of the Computer Assisted Language Learning (CALL) on Improving Iranian EFL Learners’ Vocabulary Development | عاطفه موسوی قیداری | - | استاد مشاور | | ۲۷ دی ۱۴۰۲ |
۶ | Generic moves in interdisciplinary research articles: Convergence with or divergence from mother fields | محمد مرادی | کارشناسی ارشد | استاد راهنما | دانشکده ادبیات فارسی و زبانهای خارجی | ۱۹ شهریور ۱۴۰۲ |
۷ | The Implementation of CALL on the Achievement of Iranian Learners' English Grammar | محمدرضا اقاپور | کارشناسی ارشد | استاد مشاور | دانشکده ادبیات فارسی و زبانهای خارجی | ۱۸ شهریور ۱۴۰۲ |
۸ | A corpus-based study of the introduction section of research articles in English and Persian: The case of educational sciences | سعید ژیان | کارشناسی ارشد | استاد مشاور | دانشکده ادبیات فارسی و زبانهای خارجی | ۱۴ شهریور ۱۴۰۲ |
۹ | Pragmatic input and communication strategy use: Looking into classroom based interaction in Iranian EFL situation | آرمین والی | کارشناسی ارشد | استاد راهنما | دانشکده ادبیات فارسی و زبانهای خارجی | ۱۴ شهریور ۱۴۰۲ |
۱۰ | Recast Modality: Comparing Online Written vs. Oral Feedback on Iranian EFL | سپیده محمدپور قورچی | کارشناسی ارشد | استاد راهنما | دانشکده ادبیات فارسی و زبانهای خارجی | ۲۵ دی ۱۴۰۱ |
۱۱ | An Investigation of Test Fairness in a Large-sclae High-Stakes Undergraduate University Entrance English Exam in Iran | حمیدرضا بابایی برمانکی | دکتری | استاد مشاور | دانشکده ادبیات فارسی و زبانهای خارجی | ۲۹ آذر ۱۴۰۱ |
۱۲ | A Review on Application of AI-driven App as an Alternative Assessment Tool to Evaluate Iranian Language Learners’ Oral Speech Production | امین آقازاده | کارشناسی ارشد | استاد راهنما | دانشکده ادبیات فارسی و زبانهای خارجی | ۲۳ شهریور ۱۴۰۱ |
۱۳ | The Effect of Word Mapping, Root Analysis, and Collocation Strategies on Iranian EFL Learners’ Vocabulary Development | لیلا شریفی فسقندوز | کارشناسی ارشد | استاد مشاور | دانشکده ادبیات فارسی و زبانهای خارجی | ۲۰ بهمن ۱۴۰۰ |
۱۴ | An Investigation of Motivational Factors among Monolingual and Bilingual Iranian EFL Learners | احمدی قلیکی میلان | کارشناسی ارشد | استاد راهنما | دانشکده ادبیات فارسی و زبانهای خارجی | ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ |
۱۵ | Realization of Hegemony in ELT Textbooks: A CDA Perspective | رضا صاحبی | کارشناسی ارشد | استاد راهنما | دانشکده ادبیات فارسی و زبانهای خارجی | ۳۰ شهریور ۱۴۰۰ |
۱۶ | Learners’ Grammatical Accuracy : Recast and Metalinguistic Clues in EFL Classrooms: Expolring the Pragmatic Aspects of Feedback Provision | سمیه سیداحمدی ممقانی | کارشناسی ارشد | استاد راهنما | دانشکده ادبیات فارسی و زبانهای خارجی | ۲۸ تیر ۱۴۰۰ |
۱۷ | Cooperative vs. Individual Summary Writing Performance across Genders and Different Proficiency Levels: Impacts on Accuracy and Comlexity in Iranian EFL Context | سمیرا محبوب نیا | کارشناسی ارشد | استاد راهنما | دانشکده ادبیات فارسی و زبانهای خارجی | ۱۴ بهمن ۱۳۹۹ |
۱۸ | Reading Texts in Conversational Courses as Discourse : Gender and Power from CDA Perspective | مریم عنصرودی | کارشناسی ارشد | استاد مشاور | دانشکده ادبیات فارسی و زبانهای خارجی | ۱۷ دی ۱۳۹۹ |
۱۹ | Investigating Pedagogical Digital Game-based English Language Learning Formally vs. Informally as Method, Tutor and Tool among Iranian University Learner-Players | آیدا فلاح وزیرآباد | دکتری | استاد مشاور | دانشکده ادبیات فارسی و زبانهای خارجی | ۳۱ شهریور ۱۳۹۹ |
۲۰ | Sign Language as Visuouspatial Contextualization for Content WordInstruction: : EFL for Children | سیمین باحجب فردوس | کارشناسی ارشد | استاد راهنما | دانشکده ادبیات فارسی و زبانهای خارجی | ۱۰ خرداد ۱۳۹۹ |