برنامه درسی
لیست برنامه های درسی
| پیش نیاز درس | تجزیه و تحلیل سیستم ها |
|---|---|
| منابع | .Dorf R.C, Bisop R.H, Modern Control System, Addison-Wesley, The last edition |
| طرح درس | مقدمه: مفاهیم کنترل با مثال های ساده اجزا اصلی سیستم های کنترل مفاهیم فیدبک و اثرات فیدبک کنترل حلقه بسته و حلقه باز مدلسازی سیستم های خطی: معادلات دیفرانسیل تابع تبدیل صفر ها و قطب ها مدل فضای حالت استفاده از نمودار های بلوکی: نمودار گذر سیگنال و بهره میسون و کاربرد آنها در به دست آوردن تابع تبدیل مدل های مختلف فضای حالت و ارتباط آنها با معادلات دیفرانسیل روش پایدای راث هورویتز ارزیابی کارکرد حالتهای گذرا و مانای سیستمهای کنترل و معیارهای پایداری (ثابت زمانی، خطا) روش مکان هندسی ریشه ها طراحی سیستم های کنترل در حوزه زمان (کنترلر های PID,LEAD,LAG,LEAD-LAG و کنترلر مدرن) سیستم های کنترل در حوزه فرکانس (نایکویست، نیکولز) |
| هدف از طرح درس | آنالیز سیستمهای کنترل کلاسیک و مدرن، فیدبک و پایداری |
| تعداد واحد | ۳ |
|---|
اطلاعات کلاس
| زمان برگزاری | مکان برگزاری | توضیحات | فایل پیوست اول | فایل پیوست دوم | فایل پیوست سوم |
|---|---|---|---|---|---|
| - | - | - |
| تعداد واحد | ۳ |
|---|
اطلاعات کلاس
| زمان برگزاری | مکان برگزاری | توضیحات | فایل پیوست اول | فایل پیوست دوم | فایل پیوست سوم |
|---|---|---|---|---|---|
| - | - | - |
| پیش نیاز درس | الکترونیک ۲ و مدارهای منطقی |
|---|---|
| منابع | Bell, D.A, Solid State Pulse Circuits, The last edition |
| طرح درس | تغییر فرم پالس به کمک مدارهای فعال و غیرفعال سیستمهای خطی در رژیم پالسی تضعیف کنندهها عکس العمل دیودها و ترانزیستورها در رژیم پالسی مقایسه کننده اشمیت تریگر مولتی ویبراتورهای دو حالتی، یک حالتی و نوسانی مقاومت منفی و مورد استفاده آن تقویت کنندههای پالس مدارهای تغییر دهنده خطی ولتاژ تریگر کردن کاربرد تقویت کنندههای عملیاتی در تکنیک پالس |
| هدف از طرح درس | آشنایی با مدارات الکترونیک غیرخطی، ساختار حافطه، نوسانسازهای مربعی و مثلثی |
| تعداد واحد | ۳ |
|---|
اطلاعات کلاس
| زمان برگزاری | مکان برگزاری | توضیحات | فایل پیوست اول | فایل پیوست دوم | فایل پیوست سوم |
|---|---|---|---|---|---|
| - | - | - |
| تعداد واحد | ۳ |
|---|
اطلاعات کلاس
| زمان برگزاری | مکان برگزاری | توضیحات | فایل پیوست اول | فایل پیوست دوم | فایل پیوست سوم |
|---|---|---|---|---|---|
| - | - | - |
| منابع | L. Stark, " Neurological control systems; studies in bioengineering," 1968 |
|---|---|
| طرح درس | اهداف کلی درس و رئوس مطالب: 1. کلیات
2. فیزیولوژی حرکات و مراکز حرکتی
3. فرضیه ها و استراتژی های حرکات
4. حرکت های متناوب و راه رفتن
5. یادگیری حرکت و مدل های ارائه شده برای حرکت
6.معلولیت و بیماری های حرکتی
|
| تعداد واحد | ۳ |
|---|
اطلاعات کلاس
| زمان برگزاری | مکان برگزاری | توضیحات | فایل پیوست اول | فایل پیوست دوم | فایل پیوست سوم |
|---|---|---|---|---|---|
| - | - | - |
| تعداد واحد | ۳ |
|---|
اطلاعات کلاس
| زمان برگزاری | مکان برگزاری | توضیحات | فایل پیوست اول | فایل پیوست دوم | فایل پیوست سوم |
|---|---|---|---|---|---|
| - | - | - |
| منابع | J. W. Haefner, Modeling Biological Systems: Principles and Applications, Springer,2005 N. Dokholyan, Computational Modeling of Biological Systems: from Molecules to Pathways, Springer, 2012 A. P. Bernard, Modeling Biological Systems from Heterogeneous Data, ProQuest,2008 V. S. Hari Rao and p. r. Sekhara Rao, Dynamic Models and Control of Biological Systems, Springer, 2009 V. C. Rideout, Muthematical and Computer Modelling of Physiological Systems, Prentice Hall, 1991 J. D. Spain, Basic Microcomputer Models in Biology, Addison- esley, 1982 J. E. Randall, Microcomputer and Physiological Simulation, Raven Press, 1987 H. T. Milhorn, the Applications of Control Theory to Physiological Systems,Bioscience, 1967 L. Ljung, System Identification: Theory for the Users, Preniice Hall Inf AND System Sciencess Series, New Jersey, 1987 L. Ljung and Glad, Modeling of Dynamic Systems, Englewood Cliffs, Nj: PTR Prentice Hall 1994 J. P. Norton, An Introduction to System Identification, Courier Dover Publications, 2009 L. Ljung, and T. Soderstrom, Theory and Practice of Recusive Identification, MIT Press, 1986 T. Soderstrom, and P. Stoiea, System Identification, Prentice Hall, 1989 |
|---|---|
| طرح درس | اهداف کلی درس و رئوس مطالب: فصل اول – کلیات - تعاریف اولیه و اصطلاحات
مراحل مدل سازی تحلیلی
- متغیرهای تصادفی فصل چهارم – مدل سازی تجربی (شناسایی سیستم) - روش های کلاسیم زمانی و فرکانسی (پاسخ ضربه، پاسخ پله، پاسخ فرکانسی) فصل پنجم – روش های تخمین پارامترها(Parameter Estimation) - روش حداقل مربعات (Least Square)
- انتقال مواد توسط جریان سیال فصل هشتم – نمونههایی کاربردی از مدل سازی سیستم های بیولوژیک و فیزیولوژیک - مدل سازی سیستم گردش خون (مدل پالسی، مدل غیر پالسی) |
| تعداد واحد | ۳ |
|---|
اطلاعات کلاس
| زمان برگزاری | مکان برگزاری | توضیحات | فایل پیوست اول | فایل پیوست دوم | فایل پیوست سوم |
|---|---|---|---|---|---|
| - | - | - |
| منابع | J. J. Slotine, "Applied Nonlinear Control", Prentice Hall Press, 1991 |
|---|---|
| طرح درس | اهداف کلی درس و رئوس مطالب: 1. سیستم های غیرخطی پویا مقدمه ای بر سیستم های پویای غیرخطی 2. ریاضیات رفتارهای آشوب گونه مقدمه ای بر آشوب 3. هندسه فراکتال و آشوب مجموعه های حدی و هندسه فراکتال استفاده از آشوب در پردازش سیگنال های بیولوژیکی استفاده از آشوب در مدل سازی سیستم های فیزیکی 6. رویکرد شناختی آشوب چیستی و طبیعت آشوب
استفاده از آشوب در عملکرد قلب، جریان خون، کنترل فشارخون |
| تعداد واحد | ۳ |
|---|
اطلاعات کلاس
| زمان برگزاری | مکان برگزاری | توضیحات | فایل پیوست اول | فایل پیوست دوم | فایل پیوست سوم |
|---|---|---|---|---|---|
| - | - | - |
| تعداد واحد | ۳ |
|---|
اطلاعات کلاس
| زمان برگزاری | مکان برگزاری | توضیحات | فایل پیوست اول | فایل پیوست دوم | فایل پیوست سوم |
|---|---|---|---|---|---|
| - | - | - |
| منابع | 1) Baars BJ & Gage NM (2013). Fundamentals of Cognitive Neuroscience: A Beginner's 5) Shepherd GM (1991). Foundations of Neuron Doctrine. Oxford Univ Press. |
|---|---|
| طرح درس | رئوس مطالب
شناخت، علم اعصاب، علوم اعصاب شناختى، رویکرد نوروبیولوژیک به شناخت، متاآنالیز وهمگرایى
اندازه گیرى فعالیت عصبى حین پردازش شناختى، تکنیک هاى تصویربردارى، تصویربردارى ارتباطات ساختارى، تصویریردارى ژنونیک
محرک هاى بینایى، آغاز بینایى، پردازش بینایى، پردارش قشرى بینایى، سایر مشخصات کلیدى قشر بینایى، درک بینایى، حس آمیزى، درک سنجى، مساله معکوس
دستگاه شنیدارى، دستگاه حس مکانیکى، مودالیته هاى حس بویایى، اندازه گیرى بلندى صدا، موسیقىها واثرات، خطاهاى حس پیکرى، اندامان حرکتى فانتوم
سلسله مراتب کنترل حرکتی، راه های مرکزی کنترل حرکت، کد گذارى حرکات توسط فعالیت گروهى نورونها، طراحى حرکات، حرکات ترتیبى و نواحى حرکتى ضمیمه، هماهنگى حسى- حرکتى، آغاز حرکت توسط عقده هاى قاعده اى، عقده هاى قاعده اى، اصلاح خطا وهماهنگى حرکتى توسط
مفهوم توجه، مطالعات رفتارى ظرفیت و گزینش توجه، رویکردهاى علوم اعصاب در مطالعه توجه، توجه فضاى شنیدارى، توجه فضاى بینایى، اثرات توجه روى سیستم هاى حسى
شواهد بالینى نواحى مغزى درگیر در توجه، کنترل ارادى توجه، کنترل توجه با منشاء بیرونى، جستجوى بینایى، کنترل توجه به عنوان یک سیستم تعامل میان نواحى مغزى، تعاملات بین مولفههاى سیتسم توجه، توجه، سطوح بیدارى وهوشیارى |
| هدف از طرح درس |
|
| تعداد واحد | ۲ |
|---|
اطلاعات کلاس
| زمان برگزاری | مکان برگزاری | توضیحات | فایل پیوست اول | فایل پیوست دوم | فایل پیوست سوم |
|---|---|---|---|---|---|
| - | - | - |
| تعداد واحد | ۲ |
|---|
اطلاعات کلاس
| زمان برگزاری | مکان برگزاری | توضیحات | فایل پیوست اول | فایل پیوست دوم | فایل پیوست سوم |
|---|---|---|---|---|---|
| - | - | - |
| پیش نیاز درس | علوم اعصاب شناختی ۱ |
|---|---|
| منابع | 1) Baars BJ & Gage NM (2013). Fundamentals of Cognitive Neuroscience: A Beginner's Guide. Academic Press. 2) Baars BJ & Gage NM (2010). Cognition, Brain, and Concousness: Introduction to Cognitive Neuroscience. Second edition: Academic Press. 3) Kandel ER, Schwartz JH, Jessell TM, Siegelbaum SA, & Hudspeth AJ (Eds) (2012). Principles of Neural Science. Fifth edition: McGraw-Hill. 4) Gazzaniga MS, Ivry RB, & Mangun GR (2008). Cognitive Neurosciences. Third edition: Norton & Company. 5) Shepherd GM (1991). Foundations of Neuron Doctrine, OxfordUniv. Press. 6) Sporns O (2010). Networks of the Brain. MIT Press. |
| طرح درس |
مراحل حافظه، فرایندها، دستگاه ها و تکالیف، تجزیه دستگاه حافظه، حافظه غیر اظهارى، یادگیرى، شرطى شدن، مکانیسم هاى سلولى حافظه
مفاهیم بایه و مفروضات، نواحى قشرى حافظه معناى و اپیزودیک، قشر پیش پیشانى و مراحل حافظه، نقش قشر آهیانه خلفى در کد گذارى و مراحل بازخوانى، تحکیم حافظه
هیجان چیست، طبقه بندى روان شناختى هیجان، رویکردهاى معاصر به نوروبیولوزى هیجان، تنظیم هیجان
خود، درک علایم اجتماعى در چهره و بدن، فهم اعمال و هیجانات دیگران، رقابت اجتماعى
گویش، اکتساب گویش و زبان، نظریه هاى زبان، پایه هاى زبان، مطالعات غیرتهاجمى سازمان زبان، عوامل تعیین کننده ژنتیکى اعمال زبان، آیا زبان آدمی منحصر به فرد است؟، منشاء زبان آدمى
تصمیم گیرى: از انتخاب منطقى تا اقتصاد رفتار، عدم قطعیت، خطر، ابهام وتاخیر، قشر اجتماعى، جامعیت، ادغام و مقایسه اطلاعات تا تصمیم سازى، سلسله مراتب تصمیم گیرى
تفکرات اولیه درباره زایش و تکوین مغز وشناخت، تکوین مغز ابتدایى، پیوند مغز و تکامل شناخت، زایش وتکامل مغز، تخصصى شدن تکامل مغز ورفتار، داروین و مغز
|
| هدف از طرح درس |
|
| تعداد واحد | ۲ |
|---|
اطلاعات کلاس
| زمان برگزاری | مکان برگزاری | توضیحات | فایل پیوست اول | فایل پیوست دوم | فایل پیوست سوم |
|---|---|---|---|---|---|
| - | - | - |
| تعداد واحد | ۲ |
|---|
اطلاعات کلاس
| زمان برگزاری | مکان برگزاری | توضیحات | فایل پیوست اول | فایل پیوست دوم | فایل پیوست سوم |
|---|---|---|---|---|---|
| - | - | - |
| منابع | J. W. Haefner, Modeling Biological Systems: Principles and Applications, Springer,2005 N. Dokholyan, Computational Modeling of Biological Systems: from Molecules to Pathways, Springer, 2012 A. P. Bernard, Modeling Biological Systems from Heterogeneous Data, ProQuest,2008 V. S. Hari Rao and p. r. Sekhara Rao, Dynamic Models and Control of Biological Systems, Springer, 2009 V. C. Rideout, Muthematical and Computer Modelling of Physiological Systems, Prentice Hall, 1991 J. D. Spain, Basic Microcomputer Models in Biology, Addison- esley, 1982 J. E. Randall, Microcomputer and Physiological Simulation, Raven Press, 1987 H. T. Milhorn, the Applications of Control Theory to Physiological Systems,Bioscience, 1967 L. Ljung, System Identification: Theory for the Users, Preniice Hall Inf AND System Sciencess Series, New Jersey, 1987 L. Ljung and Glad, Modeling of Dynamic Systems, Englewood Cliffs, Nj: PTR Prentice Hall 1994 J. P. Norton, An Introduction to System Identification, Courier Dover Publications, 2009 L. Ljung, and T. Soderstrom, Theory and Practice of Recusive Identification, MIT Press, 1986 T. Soderstrom, and P. Stoiea, System Identification, Prentice Hall, 1989 |
|---|---|
| طرح درس | اهداف کلی درس و رئوس مطالب: فصل اول – کلیات - تعاریف اولیه و اصطلاحات
مراحل مدل سازی تحلیلی
- متغیرهای تصادفی فصل چهارم – مدل سازی تجربی (شناسایی سیستم) - روش های کلاسیم زمانی و فرکانسی (پاسخ ضربه، پاسخ پله، پاسخ فرکانسی) فصل پنجم – روش های تخمین پارامترها(Parameter Estimation) - روش حداقل مربعات (Least Square)
- انتقال مواد توسط جریان سیال فصل هشتم – نمونههایی کاربردی از مدل سازی سیستم های بیولوژیک و فیزیولوژیک - مدل سازی سیستم گردش خون (مدل پالسی، مدل غیر پالسی) |
| تعداد واحد | ۳ |
|---|
اطلاعات کلاس
| زمان برگزاری | مکان برگزاری | توضیحات | فایل پیوست اول | فایل پیوست دوم | فایل پیوست سوم |
|---|---|---|---|---|---|
| - | - | - |