برنامه درسی

لیست برنامه های درسی

عنوان تحلیل نظریه های یادگیری و کنترل حرکتی
مقطع تحصیلی دكتری تخصصی PhD
زمان برگزاری سه شنبه 10-12
مکان برگزاری دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی
تعداد واحد ۲
پیش نیاز درس

یادگیری حرکتی پیشرفته

نحوه ارزیابی

آزمون میان ترم و پایان ترم بصورت کتبی و تشریحی

ارائه مطالب مرتبط با موضوعات هر جلسه

ارائه جدیدترین مقالات در ارتباط با موضع هر جلسه

روش تدریس

بصورت مشارکتی و بحث و گفت و گو

تحلیل مقالات مرتبط با موضوعات هر جلسه

منابع

- نظریه های یادگیری نوشته دکتر سیف

- یادگیری حرکتی نوشته اشمیت

یادگیری حرکتی : نوشته اشمیت و لی

کنترل حرکت انسان : نوشته لاتاش

طرح درس

- مروری بر نظریه های قدیم یادگیری و کنترل حرکتی

- نظریه ها و مدل های پردازش اطلاعات و نقد آنها

- نظریه حلقه بسته

- نظریه طرحواره

- دیدگاههای شناختی

- نظریه های روان شناسی بوم شناختی

- نظریه سیستم های پویا

- دیدگاه سلسه مراتبی

هدف از طرح درس

آشنایی با دیدگاههای یادگیری حرکتی و توانایی تفسیر فرایند و نتایج یادگیری مهارتهای حرکتی

عنوان یادگیری حرکتی پیشرفته
مقطع تحصیلی کارشناسی ارشد
زمان برگزاری دوشنبه 4-6
مکان برگزاری دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی
تعداد واحد ۲
پیش نیاز درس

رشد حرکتی پیشرفته

نحوه ارزیابی

- آزمون میان ترم

آزمون پایان ترم

- میزان مشارکت در مباحث

روش تدریس

ارائه بحث توسط استاد و در ادامه به روش مشارکتی و بحث گروهی

منابع

یادگیری و کنترل حرکتی اشمیت و لی

یادگیری حرکتی مگیل

یادگیری حرکتی کاکر

طرح درس

- مقدمه ای بر یادگیری حرکتی

- تفاوت های فردی در یادگیری حرکتی

- اندازه گیری عملکرد و یادگیری حرکتی

- توجه و یادگیری حرکتی

- نظریه های یادگیری حرکتی

- مراحل یادگیری حرکتی

- انتقال یادگیری حرکتی

- سازماندهی و توزیع تمرین تمرین

- بازخورد افزوده

 

هدف از طرح درس

آشنایی با مفاهیم یادگیری حرکتی و توانایی تدوین برنامه آموزشی برای یادگیری بهتر

عنوان مقدمات روان شناسی ورزشی
مقطع تحصیلی کارشناسی
زمان برگزاری شنبه 10-12
مکان برگزاری دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی
تعداد واحد ۲
پیش نیاز درس

یادگیری حرکتی

نحوه ارزیابی

آزمون میان ترم

آزمون پایان ترم

پرسش های کلاسی و بحث پیرامون مباحث جلسات قبلی

روش تدریس

- ارائه و طرح بحث توسط استاد

- و در ادامه بحث و عینی سازی مطالب با همکاری دانشجویان

منابع

کتاب روان شناسی ورزش، نوشته مت جارویس ، ترجمه محمدتقی اقدسی ، انتشارات دانشگاه تبریز

طرح درس

کلیات و تاریخچه روان شناسی ورزش

حیطه های روان شناسی ورزش

وظایف و ویژگی های روان شناسان ورزشی

سلامت روانی و فعالیت بدنی

کاربرد روان شناسی برای ورزشکاران، داوران و مربیان

شخصیت و ورزش

انگیزش و ورزش

مهارتهای روانی در ورزش

خشونت و فعالیت بدنی

هدف از طرح درس

آشنایی با مفاهیم روان شناسی و بکارگیری آنها در حوزه ورزش

عنوان روش های پژوهش پیشرفته در رفتار حرکتی
مقطع تحصیلی دكتری تخصصی PhD
زمان برگزاری شنبه 2-4
مکان برگزاری دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی
تعداد واحد ۱
پیش نیاز درس

ندارد

نحوه ارزیابی

- آزمون میان ترم

آزمون پایان ترم

شرکت در بحث

ارائه پروژه در طول ترم

روش تدریس

روش مشارکتی و بررسی منابع جدید

منابع

- روش های تحقیق در تندرستی و فعالیت بدنی ترجمه دکتر عبدلی

- روش تحقیق دکتر دلاور

- روش های تحقیق کمی و کیفی در علوم تربیت و روان شناسی دکتر نصر

طرح درس

- کلیات معرفت شناسی

- نمونه گیری

- اعتبار درونی و بیرونی تحقیق

- طرح های تحقیق رشدی

- طرح های تحقیق آزمایشی

- طرح های کیفی

- فراتحلیل

- کنترل کیفی در تحقیق

- اصول نگارش رساله و مقاله

مسائل اخلاقی در پژوهش

هدف از طرح درس

آشنایی با روش های مطالعه در حوزه رفتار حرکتی

آشنایی با روش ها و انواع گزارش های علمی

عنوان عوامل موثر بر رشد حرکتی
مقطع تحصیلی کارشناسی ارشد
زمان برگزاری سه شنبه 2-4
مکان برگزاری دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی
تعداد واحد ۲
پیش نیاز درس

رشد حرکتی پیشرفته

نحوه ارزیابی

آزمون میان ترم

آزمون پایان ترم

مشارکت در بحث در طول ترم

روش تدریس

ارائه بحث توسط استاد و بحث با دانشجویان و پرسش و پاسخ به روش اکتشافی

منابع

رشد و تکامل حرکتی ایساکس

رشد و تکامل حرکتی هی وود

روان شناسی ژنتیک نوشته دکتر محمود منصور

طرح درس

- کلیات عوامل رشد حرکتی

- قواعد وراثتی نمو، بالیدگی و عملکرد

- قواعد هورمونی نمو، بالیدگی و عملکرد

- انرژی و نیازمندی های تغذیه ای

- فعالیت بدنی و مصرف انرژی

- تاثیر تحریکات و محرومیت در رشد حرکتی

- عوامل اثرگذار و خطر زا بر نمو ، بالیدگی و فعالیت بدنی

- تاثیر محدودیت های روان شناختی ، جامعه شناختی و فرهنگی

- تاثیر آب و هوا و اقلیم ، ارتفاع و الودگی هوا

- تاثیر فرد بر رشد حرکتی

 

هدف از طرح درس

آشنایی با مفاهیم مربوط به رشد حرکتی و عوامل موثر بر آن

عنوان یادگیری حرکتی
مقطع تحصیلی کارشناسی
زمان برگزاری سه شنبه 4-6
مکان برگزاری دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی
تعداد واحد ۲
پیش نیاز درس

رشد و تکامل حرکتی

نحوه ارزیابی

- آزمون پایان ترم

- آزمون میان ترم

- پرسش و پاسخ و بحث در خصوص مطالب ارائه شده قبلی در ابتدای هر جلسه

روش تدریس

ارائه بحث و طرح موضوع توسط استاد

در ادامه بحث و بررسی ابعاد آن با مشارکت دانشجویان

منابع

یادگیری حرکتی، نوشته کاکر، ترجمه : دکتر عبدلی ، دکتر محمدزاده و دکتر اقدسی ، انتشارات دانشگاه شهید بهشتی

طرح درس

مفاهیم پایه در یادگیری حرکتی

طبق بندی مهارتهای حرکتی

مراحل یادگیری حرکتی

نظریه های یادگیری حرکتی

روش های سنجش پیشرفت و اجرا

عوامل موثر بر اجرا و یادگیری (فرد، محیط و تکلیف)

کمیت و کیفیت تمرین

بازخورد

سازماندهی تمررین و توزیع تمرین

کاربرد اصول یادگیری در آموزش مهارتهای حرکتی

هدف از طرح درس

آشنایی با روش های آموزش در تربیت بدنی

آشنایی با مفاهیم یادگیری حرکتی

عنوان اصول روان شناسی ورزشی
مقطع تحصیلی کارشناسی ارشد
زمان برگزاری چهارشنبه 10-12
مکان برگزاری دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی
تعداد واحد ۲
پیش نیاز درس

یادگیری حرکتی پیشرفته

نحوه ارزیابی

- پرسش و پاسخ در هر جلسه در ارتباط با موضعات طرح شده در جلسات قبلی

- آزمون میان ترم بصورت کتبی

_ آزمون پایان ترم بصورت کتبی و تشریحی

مشارکت در بحث های کلاسی

روش تدریس

ارائه سرفصل مطالب توسط مدرس و در ادامه بحث و استفاده از مشارکت دانشجویان در توضیح و تفهیم مطالب

منابع

روانشناسی ورزش و تمرین نوشته واینبرگ ترجمه : دکتر سید محمد کاظم واعظ موسوی

طرح درس

- مقدمات و کلیات روان شناسی ورزش

- شخصیت، انگیزش و توجه در ورزش

- انگیختگی، استرس و اضطراب در ورزش

- تندرستی و بهزیستی ورزشکاران ، تحلیل رفتگی و تحولات زندگی و بازنشستگی ورزشکاران

- ورزش و انگیزه

- بازخورد و تقویت

- انسجام تیمی

- رهبری در ورزش

- ارتباط در ورزش

هدف از طرح درس

آشنایی دانشجویان با مفاهیم پایه و موارد کاربرد روان شناسی در ورزش