برنامه درسی

لیست برنامه های درسی

پیش نیاز درس

-

منابع

-

طرح درس

 * فایل پیوستی

هدف از طرح درس

-

تعداد واحد ۲
روش تدریس

* نظری و ارائه متن مطبوعاتی (متن انتخابی از قبل)

نحوه ارزیابی

* میان ترم (بطور منظم و بصورت یک جلسه در میان)

** پایان ترم

زمان بندی و نحوه ارائه درس

شروع از اول نمیسال دوم  1402 و ادامه آن تا پایان ترم مطابق تقویم آموزشی دانشگاه.

اطلاعات کلاس

زمان برگزاری مکان برگزاری توضیحات فایل پیوست اول فایل پیوست دوم فایل پیوست سوم
سه شنبه ساعت 8-10 دانشکده ادبیات، گروه زبان و ادبیات فرانسه

-

- - -
پیش نیاز درس

-

منابع

F. de Saussure (1916), Cours de linguistique général

Jean-Louis Chiss (1989), Linguistique française

طرح درس

فایل پیوستی

هدف از طرح درس

-

تعداد واحد ۲
روش تدریس

نظری - théorique

نحوه ارزیابی

* پایان ترم

 

زمان بندی و نحوه ارائه درس

14 جلسه از اول شروع نیمسال دوم تا پایان ترم مطابق تقویم آموزشی دانشگاه

اطلاعات کلاس

زمان برگزاری مکان برگزاری توضیحات فایل پیوست اول فایل پیوست دوم فایل پیوست سوم
یکشنبه، ساعت 16-18 دانشکده ادبیات، گروه زبان و ادبیات فرانسه

-

- - -
پیش نیاز درس

-

منابع

J.-L. Austin (1962), Quand dire, c'est faire

J.-R. Searle (1969), Les Actes de langage

F. de Saussure (1916), Cours de linguistique générale

E. Benveniste (1966), Problèmes de linguistique générale

O. Ducrot (1972), Dire et ne pas dire

Ducrot (1980), Les Echelles argumentatives

Ducrot & Anscombre (1983), Argumentation dans la langue

Ducrot (1984), Le dire te le dit

M. Bakhtine (1970), la poétique de Dostoievski

C. Kerbrat-Orecchioni (1980), Enonciation, de la subjectivité dans le langage

M. Mohammadi-Aghdash (2013), Approche stylistique de lq polyphonie énonciative dans le théàtre de S. Beckett

M. Mohamamdi-Aghdash (2016), Communication du sens : de l'expression linguistique qu sens pragmatique-implicite dans les énoncés isolés

M. Mohammadi-Aghdash (2018), De M. Bakhtine à O. Ducrot, pour une approche polyphonique du discours littéraire

M. Mohammadi-Aghdash (2017), Hétérogénéité énonciative montrée : le cas des ilôts textuels dans Une Vie de Maupassant

طرح درس

* فایل پیوستی

تعداد واحد ۲
روش تدریس

نظری - théorique

نحوه ارزیابی

* میان ترم

** پایان ترم

زمان بندی و نحوه ارائه درس

15 جلسه از اول شروع نیمسال تا پایان ترم مطابق تقویم ـموزشی دانشگاه

اطلاعات کلاس

زمان برگزاری مکان برگزاری توضیحات فایل پیوست اول فایل پیوست دوم فایل پیوست سوم
چهارشنبه ساعت 10-12 دانشکدل ادبیات - گروه زبان فرانسه - - -
تعداد واحد ۲

اطلاعات کلاس

زمان برگزاری مکان برگزاری توضیحات فایل پیوست اول فایل پیوست دوم فایل پیوست سوم
دوشنبه، ساعت 10-12 دانشکده ادبیات، گروه زبان فرانسه - - -
پیش نیاز درس

ندارد.

منابع

E. Benveniste (1966), Problèmes de linguistique générale

O. Ducrot (1972), Dire et ne pas dire

Ducrot (1980), Les Echelles argumentatives

Ducrot & Anscombre (1983), Argumentation dans la langue

Ducrot (1984), Le dire te le dit

M. Bakhtine (1970), la poétique de Dostoievski

C. Kerbrat-Orecchioni (1980), Enonciation, de la subjectivité dans le langage

M. Mohammadi-Aghdash (2013), Approche stylistique de lq polyphonie énonciative dans le théàtre de S. Beckett

M. Mohamamdi-Aghdash (2016), Communication du sens : de l'expression linguistique qu sens pragmatique-implicite dans les énoncés isolés

M. Mohammadi-Aghdash (2018), De M. Bakhtine à O. Ducrot, pour une approche polyphonique du discours littéraire

طرح درس

* فایل پیوستی

هدف از طرح درس

-

تعداد واحد ۲
روش تدریس

نظری

نحوه ارزیابی

* میان ترم

** پایان ترم

زمان بندی و نحوه ارائه درس

14 جلسه از اول شروع نمیسال 1402.

اطلاعات کلاس

زمان برگزاری مکان برگزاری توضیحات فایل پیوست اول فایل پیوست دوم فایل پیوست سوم
سه شنبه ها، ساعت 16-18 دانشکده ادبیات، گروه زبان فرانسه

-

- - -
پیش نیاز درس

ندارد.

منابع

ارائه و تحلیل ادبی - زباننشاختی متن انتخابی.

طرح درس

فایل پیوستی.

هدف از طرح درس

-

تعداد واحد ۱
روش تدریس

نظری (استاد)

عملی (ارائه‌های اجباری دانشجویان)

نحوه ارزیابی

* میان ترم : یک جلسه در میان

** پایان ترم.

زمان بندی و نحوه ارائه درس

7 جلسه کامل بصورت 2 جلسه در میان از اول نیمسال دوم 1402

* درس مشترک بین 2 همکار *

اطلاعات کلاس

زمان برگزاری مکان برگزاری توضیحات فایل پیوست اول فایل پیوست دوم فایل پیوست سوم
دوشنبه، ساعت 16-18 دانشکده ادبیات، گروه زبان فرانسه

-

- - -
پیش نیاز درس

ندارد.

منابع

J.-L. Austin (1962), Quand dire, c'est faire

J.-R. Searle (1969), Les Actes de langage

E. Benveniste (1966), Problèmes de linguistique générale

O. Ducrot (1972), Dire et ne pas dire

Ducrot (1980), Les Echelles argumentatives

Ducrot & Anscombre (1983), Argumentation dans la langue

Ducrot (1984), Le dire te le dit

M. Bakhtine (1970), la poétique de Dostoievski

C. Kerbrat-Orecchioni (1980), Enonciation, de la subjectivité dans le discours

M. Mohammadi-Aghdash (2013), Approche stylistique de lq polyphonie énonciative dans le théàtre de S. Beckett

M. Mohamamdi-Aghdash (2016), Communication du sens : de l'expression  linguistique au sens pragmatique-implicite dans les énoncés isolés

M. Mohammadi-Aghdash (2018), De M. Bakhtine à O. Ducrot, pour une approche polyphonique du discours littéraire

M. Mohammadi-Aghdash (2017), Hétérogénéité énonciativemontrée: le cas des illôts textuels dans Une Vie de Maupassant

محمد محمدی، 1399، معرفی کتاب جملات بی‌متن (دومینیک منگنو)، پژوهشگاه علوم انسانی، شماره 1، ص 5-10

 

طرح درس

فایل پیوستی

هدف از طرح درس

-

تعداد واحد ۱
نحوه ارزیابی

میان ترم و پایان ترم.

زمان بندی و نحوه ارائه درس

* 8 جلسه نظری از اول اردیبهشت 1403

* شروع جلسات کلاس از تاریخ 1403/02/02 1403/03/13.

* 2 جلسه آخری میانسال مختص ارائه های دانشجویان است.

 

** درس مشترک بین 2 همکار **

اطلاعات کلاس

زمان برگزاری مکان برگزاری توضیحات فایل پیوست اول فایل پیوست دوم فایل پیوست سوم
یکشنبه، ساعت 10-12 دانشکده ادبیات، گروه زبان و ادبیات فرانسه

-

- - -