برنامه درسی
لیست برنامه های درسی
عنوان | روشهای تحقیق در علوم شناختی (Research Methods in Cognitive Science) |
---|---|
مقطع تحصیلی | کارشناسی ارشد |
زمان برگزاری | یکشنبه 16-14 |
مکان برگزاری | کلاس 202 |
تعداد واحد | ۲ |
توضیحات | کارشناسی ارشد علوم شناختی - گرایش روان شناسی شناختی |
عنوان | فناوریهای کمکی هوشمند (Intelligent Assistive Technologies) | ||||||||||||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
مقطع تحصیلی | کارشناسی ارشد | ||||||||||||||||||||||||||||||
زمان برگزاری | شنبه 14-16 | ||||||||||||||||||||||||||||||
مکان برگزاری | کلاس 202 | ||||||||||||||||||||||||||||||
تعداد واحد | ۲ | ||||||||||||||||||||||||||||||
پیش نیاز درس | دروس پیشنیاز: مبانی علوم اعصاب شناختی،ارزیابی عصب-روانشناختی، دروس هم نیاز: توانبخشی1، توانبخشی2 | ||||||||||||||||||||||||||||||
نحوه ارزیابی | ✅ فعالیتهای کلاسی و پروژههای گروهی: 12 نمره | ||||||||||||||||||||||||||||||
روش تدریس | راهبردهای تدریس و یادگیری متناسب با محتوا وهدف: | ||||||||||||||||||||||||||||||
زمان بندی و نحوه ارائه درس |
| ||||||||||||||||||||||||||||||
منابع |
| ||||||||||||||||||||||||||||||
طرح درس | سرفصلها: -وسایل کمکی در ترمیم نقایص شناختی بیماران | ||||||||||||||||||||||||||||||
هدف از طرح درس | الف)هدف کلی:
| ||||||||||||||||||||||||||||||
توضیحات | هرگونه مکاتبات در خصوص درس از طریق آدرس الکترونیک دانشگاهی Farkhondeh_F@Tabrizu.ac.ir انجام شود. |
عنوان | آمار استنباطی کاربردی |
---|---|
مقطع تحصیلی | دكتری تخصصی PhD |
زمان برگزاری | دوشنبه 10-12 |
مکان برگزاری | کلاس 202 |
تعداد واحد | ۲ |
پیش نیاز درس | ندارد |
نحوه ارزیابی |
پروژه های کلاسی: 6 نمره پروژه پایانی: تحلیل یک مجموعه داده مرتبط با علوم شناختی با روشهای آمار استنباطی 4 نمره امتحان پایان ترم کتبی: 10 نمره |
روش تدریس | روش تدریس: ترکیبی از تدریس نظری و تمرینهای عملی |
زمان بندی و نحوه ارائه درس | هفته 1: مقدمه و مفاهیم پایه✅ آشنایی با استنباط آماری و کاربردهای آن در علوم شناختی هفته 2: نمایش دادهها و توزیعهای آماری✅ معرفی توزیعهای آماری و نمایش دادهها (هیستوگرام، نمودارهای توزیع) هفته 3: مفاهیم پایه احتمال و متغیرهای تصادفی✅ تحلیل و بسط متغیرهای تصادفی هفته 4: تخمین آماری - بخش 1✅ تخمین نقطهای و روشهای کلاسیک تخمین هفته 5: تخمین آماری - بخش 2✅ محاسبه فاصله اطمینان و تخمین فاصلهای هفته 6: آزمون فرض - بخش 1✅ مفاهیم پایه آزمون فرض و اصول کلی آن هفته 7: آزمون فرض - بخش 2✅ کاربردهای آزمون فرض در دادههای علوم شناختی هفته 8: آنالیز واریانس (ANOVA و MANOVA)✅ مفاهیم پایه آنالیز واریانس یکطرفه و چندمتغیره هفته 9: مدلهای رگرسیون خطی✅ معرفی مدلهای رگرسیون خطی و فرضیات آن هفته 10: تحلیل سریهای زمانی✅ مروری بر مفاهیم سریهای زمانی و مدلسازی آنها هفته 11: ارزیابی مدلهای آماری✅ بررسی معیارهای انتخاب مدل و برازش آن هفته 12: تصمیمگیری آماری✅ اصول و روشهای مختلف تصمیمگیری آماری هفته 13: روشهای بیزی در مدلسازی و تحلیل دادهها✅ مقدمهای بر روشهای بیزی در آمار هفته 14: جمعبندی و پروژههای عملی✅ ارائه مثالهای عملی از کاربردهای آمار در علوم شناختی |
منابع |
|
طرح درس | رئوس مطالب:• مرور تعاریف و مفاهیم اولیه آمار توصیفی |
هدف از طرح درس | ✓ آشنایی با اصول و روشهای استنباط آماری و تحلیل دادهها |
توضیحات | هرگونه مکاتبات در خصوص درس از طریق آدرس الکترونیک دانشگاهی Farkhondeh_F@Tabrizu.ac.ir انجام شود. |
عنوان | مدل سازی شناختی (Cognitive Modeling) |
---|---|
مقطع تحصیلی | کارشناسی ارشد |
زمان برگزاری | یکشنبه 8-10 |
مکان برگزاری | کلاس 207 |
تعداد واحد | ۲ |
توضیحات | کارشناسی ارشد علوم شناختی - گرایش توانبخشی شناختی |
عنوان | روش های آماری در علوم شناختی (ُStatistical Methods in Cognitive Science) |
---|---|
مقطع تحصیلی | کارشناسی ارشد |
زمان برگزاری | یکشنبه 14-16 |
مکان برگزاری | کلاس 201 |
تعداد واحد | ۲ |
توضیحات | کارشناسی ارشد علوم شناختی - گرایش روان شناسی شناختی |
عنوان | روشهای فنآورانه غربالگری و مداخلات شناختی (Technological-based procedures for cognitive screening and interventions) |
---|---|
مقطع تحصیلی | کارشناسی ارشد |
زمان برگزاری | دوشنبه 10-12 |
مکان برگزاری | کلاس 207 |
تعداد واحد | ۲ |
پیش نیاز درس | ارزیابی عصب- روانشناختی و توانبخشی شناختی 1 |
طرح درس | پ)مباحث یا سرفصلها: - بازیهای جدی برای آمایش، غربالگری و مداخالت شناختی - آزمون های کامپیوتری شناختی - سیستم های خبره و سایر روشهای ارزیابی شناختی متکی بر اینترنت - واقعیت مجازی (VR)، واقعیت افزوده (AR )در غربالگری و مداخالت شناختی - بازیهای تعاملی (games interactive) ابزارهای موبایلی برای ارزیابی یا بهسازی کنشهای شناختی - - روشهای تحریک و ثبت مغزی - جعبه ابزارهای(Toolbox)طراحی تکالیف شناختی فناوریهای دستیار مربی و درمانگر- رابط های مغز رایانه بستری برای همگرایی روشهای فنآورانه- اخلاق حرفه ای در استفاده از فناوریهای شناختی- |
هدف از طرح درس | الف) هدف کلی: - آشنایی با فناوریهای مورد استفاده در ارزیابی، غربالگری و مداخالت مغزی-شناختی و آموزش نحوه استفاده از آنها ب) اهداف ویژه: - توانایی کاربرد فناوریهای نوین در ارزیابی، غربالگری و مداخالت شناختی - آشنایی با ابزارهای شناختی مبتنی بر کامپیوتر شخصی، تبلت، گوشی هوشمند، واقعیت مجازی افزوده |
توضیحات | مشترک با خانم دکتر حیثیت طلب |
عنوان | روشهای تحقیق و آمار در علوم شناختی (Research and Statistical Methods in Cognitive Science) |
---|---|
مقطع تحصیلی | کارشناسی ارشد |
زمان برگزاری | شنبه 14-16 |
مکان برگزاری | کلاس 202 |
تعداد واحد | ۲ |
پیش نیاز درس | ندارد |
نحوه ارزیابی | فعالیتهای کلاسی در طول نیمسال 60 درصد آزمون پایان نیمسال 40 درصد |
روش تدریس | راهبردهای تدریس و یادگیری متناسب با محتوا و هدف: ترکیبی شامل سخنرانی، پروژههای گروهی و نگارش پروپوزال |
منابع | کاس، آر، ادن، یو، براون، ای (1401). تحلیل داده های عصبی، ترجمه صفوی منش، ف. و میرکمالی، ج. انتشارات دانشگاه اراک. Carter, M., Shieh, J. (2015). Guide to research techniques in neuroscience, (2nd Ed.), Academic Press Coolican, H. (2017). Research methods and statistics in psychology. Psychology press. Gravetter, F. J., & Forzano, L. A. B. (2018). Research methods for the behavioral sciences. Cengage learning. Harrington, M. (2020). The design of experiments in neuroscience (3rd ed.). Cambridge: Cambridge University Press. Howell,D. C., (2017). Fundamental statistics for the behavioral sciences (9 th Edition), Cengage Learning. Ismay, C. & Kim, A. Y. (2020). Statistical inference via data science: A modern dive into R and the Tidyverse, Chapman and Hall/CRC Press. Kass, R., Eden, U., and Brown, E. (2014). Neural data analysis, Springer. Newman. J. (2010). Empirical and experimental methods in cognitive / function research. The University of Chicago Press. Newman, A. (2019). Research methods for cognitive neuroscience, (1 st ed.), SAGE Publications Ltd Rice, S., & |
طرح درس | پ) مباحث یا سرفصلها: - مبانی و اصول تحقیق در حوزههای روانشناسی شناختی، علم اعصاب شناختی، فلسفه ذهن، زبان شناسی شناختی و هوش مصنوعی - انواع طرح های پژوهشی در روانشناسی شناختی، طرحهای آزمایشی، شبه آزمایشی و غیرآزمایشی - اصول طراحی و تحلیل طرحهای پژوهشی - روشهای نمونه گیری و تعیین حجم نمونه - اصول نگارش پروپوزال پژوهشی و مرجع دهی - استانداردهای ابزارهای گردآوری دادههای شناختی و عصب شناختی - روشهای پیشرفته استنباط آماری و تجزیه و تحلیل داده های پژوهشی تحلیل واریانس و کواریانس رگرسیون چند متغیری روشهای پیشرفته در آمار غیرپارامتری - روشهای پژوهش و تحلیل کیفی |
هدف از طرح درس | الف- هدف کلی: - آشنایی با روشهای پژوهشی و آماری پیشرفته در علوم شناختی ب- اهداف ویژه: - آشنایی با روشهای تدوین پروپوزال - آشنایی با روشهای استنباط آماری با استفاده از زبان برنامه نویسی R - کسب توانمندی جهت اجرای پروژههای پژوهشی کوچک در جریان ترم تحصیلی - آشنایی با ابزارهای جدید سنجش و مطالعه شناختی |
توضیحات | کارشناسی ارشد علوم شناختی - گرایش توانبخشی شناختی |
عنوان | روشهای پردازش و تحلیل سیگنال در علوم اعصاب (Signal Processing and Analysis in Neuroscience) |
---|---|
مقطع تحصیلی | دكتری تخصصی PhD |
زمان برگزاری | شنبه 12-10 |
مکان برگزاری | کلاس 316 |
تعداد واحد | ۲ |
پیش نیاز درس | ندارد |
نحوه ارزیابی | تحویل پروژه عملی40 درصد امتحان پایان ترم کتبی 60 درصد
|
منابع | 1. Lathi BP Linear Systems and Signals. Second edition: Oxford University Press. 2. Mayhan RJ. Discrete-Time and Continious- Time Linear Systems. Addisson- Wesley. 3. Oppenheim AV, Willsky AS, & Nawab SH Signals and Systems. Second Editon: Prentice_Hall. 4. Proakis JG & Manolakis DK Digital Signal Processing. Forth Edition: Prentice Hall. |
طرح درس | رئوس مطالب •
|
هدف از طرح درس |
|
توضیحات | درس جبرانی |