برنامه درسی
لیست برنامه های درسی
عنوان | آزمایشگاه رفتار حرکتی |
---|---|
مقطع تحصیلی | کارشناسی ارشد |
مکان برگزاری | آزمایشگاه رشد و تکامل ادراکی-حرکتی و آزمایشگاه دانشکده |
تعداد واحد | ۲ |
پیش نیاز درس | رشد حرکتی در طول عمر یادگیری حرکتی کنترل حرکتی |
نحوه ارزیابی | ارائه تکلیف سر کلاس بصورت اجرا چندین ابزار و روشهای سنجش |
روش تدریس | 50 درصد معلم محور و 50 درصد دانشجو محور (تدریس تکلیف مدار) |
زمان بندی و نحوه ارائه درس | جلسات اول استاد در خصوص اصول ارزیابی در آزمایشگاه تدریس می کند در جلسات بعدی (نصف جلسات) دانشجویان تکالیف مربوط به اجرا ابزار سنجش را ارئه می دهند |
منابع | کتاب آزمایشگاه رفتار حرکتی (دکتر نمازی زاده) |
فایل پیوست اول | طرح درس واحد آزمایشگاه رفتار حرکتی.docx |
فایل پیوست دوم | طرح درس واحد آزمایشگاه رفتار حرکتی.docx |
طرح درس | اصول روش آزمایش در رفتار حرکتی مشاهده انواع روش ها و مشکلات آنها سنجش اجرا و یادگیری حرکتی ارزیابی کمی و کیفی رشد حرکتی در گروه های سنی مختلف آشنایی با ابزار و آزمونهای رشد حرکتی آشنایی با ابزار و آزمونهای یادگیری و کنترل حرکتی آشنایی با ابزار و آزمونهای روانشناسی ورزشی آشنایی با پرسشنامه های حیطه رفتار حرکتی آگاهی از طرز استفاده و نگهداری ابزار آزمایشگاهی رفتار حرکتی آشنایی با آزمونهای برونینکس -اوزرتسکی آشنایی با آژمون پی بادی آشنایی با آزمون اولریخ 3 آشنایی با آزمون MABC آشنایی با دستگاه EEG آشنایی با دستگاه فوت اسکن آشنایی با دستگاه EMG
|
هدف از طرح درس | آشنایی دانشجویان با ابزار سنجش رشد حرکتی و رفتار حرکتی می باشد. با توجه به اهمیت عامل رشد حرکتی و یادگیری حرکتی انسان در طول عمر از دوران کودکی تا سالمندی، آشنایی و بکارگیری این ابزار می تواند در شناسایی ضعف ها، تاخیرها و استعدادهای افراد در طول عمر کمک کننده باشد. |
عنوان | روشهای آموزش در تربیت بدنی و ورزش |
---|---|
مقطع تحصیلی | کارشناسی |
تعداد واحد | ۱ |
عنوان | ملاحظات روان شناختی ورزش کودکان و نوجوانان |
---|---|
مقطع تحصیلی | کارشناسی ارشد |
مکان برگزاری | دانشکده تربیت بدنی وعلوم ورزشی |
تعداد واحد | ۲ |
پیش نیاز درس | روانشناسی ورزشی برای مربیان روانشناسی ورزشی |
نحوه ارزیابی | حضور فعال در کلاس و مشارکت در بحث ها (20 درصد) امتیاز پایان ترم (80 درصد) |
روش تدریس | از دو سبک تدریس استفاده می شود: سبک پرسشی و قیاسی سبک معلم محور و تکلیفی |
زمان بندی و نحوه ارائه درس | این واحد درسی بصورت مشارکت استاد و دانشجو با بیان سرفصل مورد تدریس آغاز می شود.استاد به مدت نیم ساعت در خصوص مطلب مورد تدریس صحبت کرده و سپس سوالاتی را از داشجویان می پرسد و آ«ها باید در بحث مشارکت فعال داشته باشند. به نحوی چیدمان دایره ای کلاس داریم |
منابع | کتاب ملاحظات روانشناختی ورزش برای کودکان و نوجوانان دکتر خبیری کتاب روانشناسی رشد لوراک |
فایل پیوست اول | طرح درس واحد ملاحظات روانشناختی.docx |
فایل پیوست دوم | طرح درس واحد ملاحظات روانشناختی.docx |
طرح درس | هر جلسه 1) تدریس استاد 2) بیان چندین پرسش 3) پاسخ دانشجویان و بحث در مورد مطلب 4) جمع بندی
انگیزش مشارکت ورزشی و پایبندی به ورزش در کودکان و نوجوانان فرایند انتخاب رشته ورزشی در کودکی و نوجوانی مشارکت ورزشی و رشد در دوران کودکی و نوجوانی طظرفیت توجه و فرایندهای حافظه و وورزش در دوران کودکی و نوجوانی رشد شناختی و مشارکت ورزشی رشد اجتماعی و مشارکت ورزشی رشد روانی -حرکتی و مشارکت ورزشی شخصیت و ورزش در دوران کودکی و نوجوانی دختران و رشد شناختی و اجتماعی با مشارکت ورزشی تاثیر حمایتهای اجتماعی و جنسیت در ورزش تاثیر نوع برخورد مربی بر مشارکت ورزشی دختران و پسران نوع ورزش و رویکرد رشدی و شخصیتی کودکان و نوجوانان |
هدف از طرح درس | آشنایی با ملاحظات روانشناختی در دوره مهم کودکی و نوجوانی از رویکرد حرکتی و ورزشی می باشد. این واحد درسی کمک می کند تا دانشجویان ملاحظات روانشناسی کودکان را از طفولیت تا نوجوانی براساس مراحل رشدی یاد بگیرندو بتوانند شناخت از این مراحل از دیدگاه رشد اجتماعی، حرکتی و شناختی داشته باشند تا براساس شناخت بتوانند رویکرد تربیتی، آموزشی و تسهیلگری مناسب را در پیش بگیرند. |
عنوان | روشهای آماری پیشرفته در رفتار حرکتی |
---|---|
مقطع تحصیلی | دکترای تخصصی |
مکان برگزاری | دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی |
تعداد واحد | ۱ |
پیش نیاز درس | ندارد |
نحوه ارزیابی | امتحان پایان ترم |
روش تدریس | معلم محور تکلیف محور |
زمان بندی و نحوه ارائه درس | 8 جلسه تدریس استاد در تمامی جلسات |
منابع | |
فایل پیوست اول | طرح درس واحد آمار پیشرفته.docx |
فایل پیوست دوم | طرح درس واحد آمار پیشرفته.docx |
طرح درس | آموزش رگرسیون چندگانه آموزش تحلیل تشخیص آموزش تحلیل مسیر آموزش تحلیل واریانس یک راهه آموزش تحلیل واریانس با اندازه گیری های مکرر آموزش تحلیل واریانس مرکب آموزش تحلیل واریانس چند متغیره تک عاملی آموزش تحلیل واریانس چند متغیره چند عاملی معادلات ساختاری تحلیل عامل اکتشافی تحلیل عامل تاییدی |
هدف از طرح درس | آموزش روشهای آماری پیشرفته برای تجزیه و تحلیل داده های آماری |
عنوان | نوروساینس و حرکت |
---|---|
مقطع تحصیلی | کارشناسی ارشد |
مکان برگزاری | دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی |
تعداد واحد | ۲ |
پیش نیاز درس | ندارد |
نحوه ارزیابی | امتحان کتبی و ارائه تکلیف |
روش تدریس | معلم محور و تکلیف محور |
زمان بندی و نحوه ارائه درس | 16 جلسه تدریس مستمر بعلاوه درخواست ارائه تکلیف در هر جلسه از دانشجویان |
منابع | عصب شناسی حرکت انسان (لئونارد) کنترل حرکتی (دبرا جی رز) کنترل حرکتی (روزنبام) |
فایل پیوست اول | طرح درس واحد نوروساینس و حرکت.docx |
فایل پیوست دوم | طرح درس واحد نوروساینس و حرکت.docx |
طرح درس | آموزش اصول پایه سیستم عصبی مرکزی و محیطی آموزش عوامل تاثیرگذار بر برنامه ریزی حرکتی اثرات نورونهای مرتبط با تصمیم گیری آموزش بررسی چگونگی تاثیر سیستم اسکلتی عضلانی بر کارکرد حرکات مفاصل چندگانه تمرکز بر واحدهای حرکتی مجزا کاهش خستگی. روشهای و متد های آن مکانیزهای درگیر در یادگیری مهارتهای حرکتی مراکز عصبی درگیر در حرکات ساده و پیچیده |
هدف از طرح درس | هدف یادگیری سیستم عصبی مرکزی و محیطی درگیر در حرکات، حرکات مجموعه پیچیده ای از هماهنگی اندام های مختلف به مرکزیت سیستم عصبی است که تحت تاثیر عوامل مختلف مانند شرایط محیطی و روانی نیز قرار می گیرد. یادگرفتن مسیرهای عصبی، مدارهای آنها و چگونگی هدایت و انجام حرکات باعث طراحی تمرینات مناسب در ورزشکاران می شود و از طرفی باعث کنترل شرایط مختلف در آنها می شود |
عنوان | بدمینتون |
---|---|
مقطع تحصیلی | کارشناسی |
مکان برگزاری | ژیمنازیوم |
تعداد واحد | ۲ |
پیش نیاز درس | آمادگی جسمانی |
نحوه ارزیابی | بصورت اجرای مهارت (اجرای عملی مهارت) 80 درصد حضور در کلاس و فعالیت مستمر 10 درصد آشنایی با قوانین و طرز امتیاز دهی 10 درصد |
روش تدریس | روش تدریس بصورت اکتشافی بصورت یادگیری مشاهده ای و بصورت تکلیف |
زمان بندی و نحوه ارائه درس | هر جلسه شامل 4 بخش: گرم کردن تمرین مهارت جلسه قبل (مرور) آموزش مهارت جدید و تمرین آن سرد کردن |
فایل پیوست اول | طرح درس واحد بدمینتون.docx |
فایل پیوست دوم | طرح درس واحد بدمینتون.docx |
طرح درس | آشنایی با بدمینتون تاریخچه بدمینتون آموزش سرویس بلند آموزش سرویس کوتاه آموزش کلییر آموزش دراپ شات
|
هدف از طرح درس | یادگیری رشته ورزشی بدمینتون یادگیری مهارتهای رشته ورزشی بدمنیتون یادگیری قوانین و امتیازدهی رشته بدمنیتون تربیت دانشجو برای گرفتن کارت مربیگری درجه 3 بدمینتون |
عنوان | مبانی پیشرفته عصب شناسی حرکت انسان |
---|---|
مقطع تحصیلی | دکترای تخصصی |
مکان برگزاری | دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی |
تعداد واحد | ۲ |
پیش نیاز درس | ندارد |
نحوه ارزیابی | حضور و بحث فعال در کلاس (20 درصد) امتحان پایان ترم (50 درصد) ارائه تکالیف (30 درصد) |
روش تدریس | روش تدریس معلم محور روش تدریس تکلیف محور |
زمان بندی و نحوه ارائه درس | هر جلسه استاد به مدت 90 دقیقه تدریس می کند و از دانشجویان در حین تدریس پرسش هایی را انجام می دهد |
منابع | کتاب کنترل حرکتی روزنبام کتاب کنترل حرکتی شاموی کوک و وولاکوت کتاب عصب شناسی حرکت انسان لئونارد کتاب کنترل حرکتی دبرا جی رز |
فایل پیوست اول | طرح درس واحد عصب شناسی پیشرفته.docx |
فایل پیوست دوم | طرح درس واحد عصب شناسی پیشرفته.docx |
طرح درس | 90 دقیقه تدریس مستمر مفاهیم جدید براساس سرفصل دروس |
هدف از طرح درس | بررسی گسترده زیربنای نوروآناتومی و نوروفیزیولوژی عملکرد حرکتی انسان و مفاهیم هماهنگی حرکتی و کنترل قامت
آشنایی با زیربنای نوروآناتومی و نوروفیزیولوژی عملکرد حرکتی انسان آشنایی با مفاهیم عصبی درگیر در هماهنگی حرکتی و کنترل قامت آشنایی با آسیب شناسی دستگاه حرکتی و تاثیر آن بر هماهنگی حرکتی |