برنامه درسی
لیست برنامه های درسی
منابع |
منابع درسی منابع اصلی: بهمنظور تسهیل یادگیری دانشجویان علاوه بر کتب شماره 1 و 2، از جزوه بهعنوان منبع اصلی استفاده میشود. افزون براین بسیار مفید خواهد بود که جهت تسلط بر مباحث آمار چند متغیری از کتب زیر نیز بهرهمند شوید
1-شهرام واحدی (1396). امار چند متغیری کاربردی در علوم رفتاری، ناشر: دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی 2-شهرام واحدی (1396). تحلیل پیشرفته دادههای کمی در علوم رفتاری، ناشر: رشد فرهنگ 3- بارباراجی. تاباکنیک، لیندا فیدل (1396). کاربرد آمار چندمتغیری، ترجمه حسنپاشا شریفی، بلال ایزانلو، حمیدرضا حسنآبادی، ولیالله فرزدا، خدیجه ابوالمعالی، مجتبی حبیبیعسگرآباد، انتشارات رشد.
Hair, Joseph F. Jr.; Anderson, Rolph E.; Tatham, Ronald L.; Black, William C. (1998).
Stevens, J. P. (2009). Applied multivariate statistical for the social sciences. Hillsdale, NJ: Erlbaum |
---|---|
هدف از طرح درس |
|
تعداد واحد | ۱ |
---|---|
روش تدریس | یادگیری مبتنی بر مسئله، مشارکتی و سخنرانی |
نحوه ارزیابی | آزمون تشریحی نهایی 15 نمره در ارتباط با توضیح مفاهیم روشهای آماری چند متغیری از کتب با شمارههای 1 و 2 و جزوه کلاسی حل تمرین و مشارکت کلاسی 1 نمره پروژه: یافتن یک یا دو مقاله معتبر لاتین در رشته تخصصی که برخی روشهای آماری برای تحلیل دادهها بکار رفته است یا نقد مقاله با تأکید بر مباحث آماری با کمک گرفتن از منابع درس یا ارائه یک مقاله تحقیقاتی در اواخرترم (4نمره). هدف از این پروژه انجام یک تحلیل واقعی و استفاده از روش های آماری آموزش داده شده در این دوره برای دستیابی به برخی یافته های عینی است. خروجی نهایی باید به صورت آکادمیک نوشته شود که در آن درجه بندی طبق موارد زیر انجام شود: طراحی و اهداف مطالعه 10% بررسی ادبیات 10% آمار توصیفی قسمت 20% بخش تحلیلی 35% تفسیر 25% شرایط:
1- یک مجموعه داده چند متغیره پیدا کنید. 2- بر اساس ساختار داده خود، از لحاظ نظری، موارد زیر را تعریف کنید:
با استفاده از حداقل 3 مقاله دانشگاهی، بررسی متون مربوط به مشکل خود را ارائه دهید. 3- بخش تشریحی مقاله شما باید شامل موارد زیر باشد: توزیع فراوانی متغیرها گرافیک و جداول آمار نمونه (میانگین، حالت، واریانس ... و غیره). 4-از روشهای تحلیل چند متغیره زیر استفاده کنید:
5- مقاله نهایی را تا پایان هفته چهاردهم تحویل دهید. 6- قبل از ارسال مقاله نهایی خود را از نظر املا و دستور زبان بررسی کنید. |
اطلاعات کلاس
زمان برگزاری | مکان برگزاری | توضیحات | فایل پیوست اول | فایل پیوست دوم | فایل پیوست سوم |
---|---|---|---|---|---|
شنبه ساعت 2-4 | علوم تربیتی | - | - | - |
پیش نیاز درس | روانشناسی عمومی | ||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
منابع |
| ||||||||
هدف از طرح درس |
|
تعداد واحد | ۲ | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
روش تدریس | پرسش و پاسخ، مباحثه ای و دیالکتیک گروهی | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
نحوه ارزیابی | با توجه به شیوه تدریس فعال و مشارکتی، ارزشیابی این درس عمدتاً به شیوه مستمر بوده و درصد کمی از نمره ارزشیابی به ارزشیابی پایانی تعلق می گیرد. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
زمان بندی و نحوه ارائه درس |
|
اطلاعات کلاس
زمان برگزاری | مکان برگزاری | توضیحات | فایل پیوست اول | فایل پیوست دوم | فایل پیوست سوم |
---|---|---|---|---|---|
دانشکده علوم تربیتی | - | - | - |
پیش نیاز درس | آمار چندمتغیره | |||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
منابع |
منابع اصلی: به منظور تسهیل یادگیری دانشجویان علاوه بر کتب شماره 1و 2، از جزوه به عنوان منبع اصلی استفاده میشود. افزون براین بسیار مفید خواهد بود که جهت تسلط بر مباحث روانسنجی از کتب زیر نیز بهره مند شوید
|
تعداد واحد | ۲ |
---|---|
روش تدریس | روش سخنرانی، مباحثه، مشارکتی و ارایه گزارش کار |
نحوه ارزیابی | شیوه سنجش هدف های پایانی
|
اطلاعات کلاس
زمان برگزاری | مکان برگزاری | توضیحات | فایل پیوست اول | فایل پیوست دوم | فایل پیوست سوم |
---|---|---|---|---|---|
دانشکده علوم تربیتی | - | - | - |