برنامه درسی
لیست برنامه های درسی
عنوان | فیزیولوژی ۱ |
---|---|
مقطع تحصیلی | دكتری حرفه ای |
مکان برگزاری | گروه علوم پایه دانشکده دامپزشکی |
تعداد واحد | ۳ |
پیش نیاز درس | ندارد |
نحوه ارزیابی | امتحان کتبی در پایان ترم |
روش تدریس | حضور در کلاس درس و با استفاده از وسایل کمک آموزشی بیان مطالب+ |
زمان بندی و نحوه ارائه درس | تدریس در 16 هفته در طول ترم و با حضور در کلاس درس صورت میپذیرد. |
منابع | 1 - فیزیولوژی ریس 2 - فیزیولوژی گایتون |
فایل پیوست اول | سرفصل فیزیولوژی1.docx |
طرح درس | فیزیولوژی 1 1 - سلول 2 - دنباله سلول 3 - آب 4 - دنباله آب 5 - خون 6 - دنباله خون 7 - عصب 8 - عضله 9 - دنباله عضله 10 - دستگاه قلبی 11 - دنباله دستگاه قلبی 12 - دستگاه ادراری 13 - دنباله دستگاه ادراری 14 - دستگاه تنفس 15 - دنباله دستگاه تنفس 16 - جمع بندی و پاسخ به اشکالات |
هدف از طرح درس | آشنایی دانشجویان با کارکرد بخشهای مختلف بدن |
عنوان | فیزیولوژی ۳ |
---|---|
مقطع تحصیلی | دكتری حرفه ای |
مکان برگزاری | گروه علوم پایه دانشکده دامپزشک |
تعداد واحد | ۲ |
پیش نیاز درس | فیزیولوژی 2 |
نحوه ارزیابی | برگزاری امتحان کتبی در پایان ترم |
روش تدریس | حضور در کلاس و با استمداد از وسایل کمک آموزشی تدریس درس |
زمان بندی و نحوه ارائه درس | برگزاری کلاس طی 16 هفته آموزشی و با حضور در کلاس در خواهد بود. |
منابع | 1 - فیزیولوژی ریس 2 - فیزیولوژی گایتون 3- فیزیولوژی کانینگهام |
فایل پیوست اول | سرفصل فیزیوژی3.docx |
طرح درس | فیزیولوژِی 3 1 - گوارش : مقدمه 2 - دهان و حلق 3 - معده ساده 4 - روده ها 5 - اندامهای ضمیمه ای دستگاه گوارش 6 - ترکیبات جیره غذایی 7 - عملکردهای مکانیکی پیش معده 8 - حرکت معدی- روده ایی 9 - عملکرد مکانیکی روده 10 - ترشحات گوارشی 11 - هضم در نشخوارکنندگان 12 - سیستم درون ریز : هورمونها 13 - غده هیپوفیز 14 - غده تیروئید و پاراتیروئید 15 - غده فوق کلیوی 16 - جمع بندی و پاسخ به اشکالات |
هدف از طرح درس | آشنایی تخصصی دانشجویان با نحوه کارکرد دستگاه گوارش در همه چیز خواران و نشخوارکنندگان و تک سمیها |
عنوان | فیزیولوژی تخصصی |
---|---|
مقطع تحصیلی | کارشناسی |
مکان برگزاری | گروه علوم پایه دانشکده دامپزشکی |
تعداد واحد | ۳ |
پیش نیاز درس | فیزیولوژی عمومی |
نحوه ارزیابی | برگزاری امتحان کتبی و عملی در پایان ترم |
روش تدریس | تدریس در کلاس درس و آزمایشگاه |
زمان بندی و نحوه ارائه درس | طی 16 هفته در کلاس درس و آزمایشگاه |
منابع | 1 - فیزیولوژی ریس 2 - گایتون 3 - کانینگهام |
فایل پیوست اول | سرفصل فیزیولوژی تخصصی.docx |
طرح درس | فیزیولوژی تخصصی 1 - دستگاه گوارش مقدمه 2 - دهان و حلق و معده ساده 3 - ترکیبات جیره غذایی 4 - عملکردهای مکانیکی 5 - ترشحات گوارشی 6 - هضم و جذب 7 - معده نشخوارکنندگان 8 - دستگاه تولید مثل نر 9 - دستگاه تولید مثل ماده 10 - هورمونها 11 - چرخه های تولید مثل 12 - فولیکول و انتقال و بقا 13 - اسپرم و لقاح و لانه گزینی 14 - آبستنی 15 - تولید مثل در گاو و گوسفند و مادیان 16 - جمع بندی و پاسخ به اشکالات |
هدف از طرح درس | آشنایی دانشجویان با کارکرد دستگاه گوارش در همه چیزخواران و نشخوار کنندگان و تک سمیها |
عنوان | فیزیولوژی ۲ |
---|---|
مقطع تحصیلی | دكتری حرفه ای |
زمان برگزاری | یکشنبه ساعت 14.30 |
مکان برگزاری | گروه علوم پایه دانشکده دامپزشکی |
تعداد واحد | ۳ |
پیش نیاز درس | فیزیولوژی 1 |
نحوه ارزیابی | امتحان کتبی در پایان ترم |
روش تدریس | حضور در کلاس درس و بیان مطالب |
زمان بندی و نحوه ارائه درس | در 16 هفته که هر هفته مطالب بر اساس سر فصل تدریس میگردد |
منابع | 1- فیزیولوژی ریس 2 - فیزیولوژی گایتون 3 - فیزیولوژی تولید مثل حافظ |
فایل پیوست اول | سر فصل فیزیولوژی 2.docx |
طرح درس | 1 - فیزیولوژی تولید مثل حیوان ماده 2 - فیزیولوژی تولید مثل حیوان نر 3 - هورمونها 4 - چرخه های تولید مثل 5 - فولیکول سازی 6 - انتقال و بقا 7 - اسپرماتوزوئید 8 - لقاح 9 - لانه گزینی 10 - آبستنی 11 - گاو 12 - گوسفند 13 - اسب 14 - طیور 15 - شتر 16 - جمع بندی و رفع اشکالات |
هدف از طرح درس | آشنایی دانشجویان با چگونگی کارکرد اندامهای مختلف |
عنوان | فیزیولوژی عمومی |
---|---|
مقطع تحصیلی | کارشناسی |
زمان برگزاری | دوشنبه ساعت 8 |
مکان برگزاری | گروه علوم پایه دانشکده دامپزشکی |
تعداد واحد | ۲ |
پیش نیاز درس | ندارد |
نحوه ارزیابی | امتحان کتبی پایان ترم |
روش تدریس | حضور در کلاس درس و بیان مظالب |
زمان بندی و نحوه ارائه درس | مطالب در 16 جلسه در کلاس درس با استفاده از رسم شکل و استفاده از وسایل کمک آموزشی |
منابع | فیزیولوژی و کالبد شناسی کاربردی در حیوانات اهلی |
فایل پیوست اول | سر فصل فیزیولوژی عمومی.docx |
طرح درس | 1 - آب و ویژگیها 2 - خون و عملکرد آن 3 - سلول و بررسی اجزای آن 4 - سیستم عصبی 5 - عضله 6 - سیستم قلبی عروقی 7 - دنباله سیستم قلبی عروقی 8 - دستگاه تنفس 9 - دنباله دستگاه تنفس 10 - دستگاه ادراری 11 - دنباله دستگاه ادراری 12 - سیستم درون ریز 13 - دنباله سیستم درون ریز 14 - اندامهای حسی 15 - دنباله اندامهای حسی 16 - جمع بندی مطالب و ساخ به اشکالات |
هدف از طرح درس | آشنایی دانشجویان با چگونگی کارکرد اندامهای مختلف بدن |
عنوان | فیزیولوژی |
---|---|
مقطع تحصیلی | کارشناسی |
زمان برگزاری | یکشنبه ساعت 13 |
مکان برگزاری | گروه علوم پایه دانشکده دامپزشکی |
تعداد واحد | ۳ |
پیش نیاز درس | ندارد |
نحوه ارزیابی | برگزاری امتحان کتبی در پایان ترم |
روش تدریس | تدریس در کلاس درس و آزمایشگاه |
زمان بندی و نحوه ارائه درس | درس در 16 هفته در کلاس درس و آزمایشگاه تدریس میگردد. |
منابع | فیزیولوژی و کالبد شناسی کاربردی در حیوانات اهلی |
فایل پیوست اول | سر فصل فیزیولوژی.docx |
فایل پیوست دوم | سرفصل عملی .docx |
طرح درس | 1 - سلول 2 - آب و ویژگیهای آن 3 - خون 4 - سیستم عصبی 5 - عضله 6 - سیستم قلبی عروقی 7 - سیستم ادراری 8 - دستگاه تولید مثل 9 - دنباله دستگاه تولید مثل 10 - دستگاه گوارش 11 - دنباله دستگاه گوارش 12- دنباله دستگاه گوارش 13 - دستگاه درون ریز 14 - دنباله دستکاه درون ریز 15 - اندام حسی 16 - جمع بندی مطالب و پاسخ به اشکالات |
هدف از طرح درس | آشنایی دانشجویان با چگونگی کارکرد اندامهای مختلف |
عنوان | نگهداری و استفاده از حیوانات آزمایشگاهی |
---|---|
مقطع تحصیلی | دكتری حرفه ای |
زمان برگزاری | یکشنبه ساعت و سه شنبه ساعت 16 |
مکان برگزاری | گروه علوم پایه دانشکده دامپزشکی |
تعداد واحد | ۱ |
پیش نیاز درس | ندارد |
نحوه ارزیابی | لرگزاری امتحان کتبی و عملی در پایان ترم |
روش تدریس | تدریس در کلاس درس و مرکز نگهداری حیوانات آزمایشگاهی |
زمان بندی و نحوه ارائه درس | این درس نیم واحد نظری و نیم واحد عملی است. درس نظری در کلاس درس با بیان توضیحات و درس عملی در مرکز پرورش حیوانات خواهد بود. |
منابع | حیوانات آزمایشگاهی تالف دکتر محمد جواد قراگوزلو
|
فایل پیوست اول | سرفصل حیوانات آزمایشگاهی.docx |
طرح درس | 1 - تاریخچه حیوانات آزمایشگاهی 2 - موش سوری 3 - موش صحرایی ( رت ) 4 - هامستر 5 - خوکچه هندی 6 - خرگوش مطالب نظری در کلاس درس و عملی حیوانات که شامل نگهداری و پرورش و تزریفات و مهار و مقید کردن در آزمایشگاه خواهد بود.
|
هدف از طرح درس | آشنایی دانشجویان با خصوصیات حیوانات آزمایشگاهی و نیز نحوه کارکردن با این حیوانات بشکل عملی در آزمایشگاه |