برنامه درسی
لیست برنامه های درسی
عنوان | گفت و شنود ۴ |
---|---|
مقطع تحصیلی | کارشناسی |
مکان برگزاری | ادبیات فارسی و زبانهای خارجی |
تعداد واحد | ۲ |
پیش نیاز درس | ندارد |
زمان بندی و نحوه ارائه درس | هفته اول : آشنایی با اهداف درس هفته دوم : مهارت معرفی شخصی هفته سوم : سهارت توصیف محل زندگی/ محل کار/ درس خواندن هفته چهارم : مهارت ابراز رضایت/ نارضایت از چیزی هفته پنجم : مهارت ابراز احساساتی نظیر تبریک گفتن/ تسلیت گفتن و غیره هفته ششم : مهارت بیان شکایت و گله مندی از چیزی هفته هفتم : مهارت بیان دادن اجازه یا اجازه گرفتن هفته هشتم : مهارت دعوت کردن (رسمی/ غیررسمی) از کسی برای چیزی هفته نهم : مهارت بیان موافقت/ عدم موافقت با چیزی هفته دهم : مهارت هشدار دادن و نصیحت کردن هفته یازدهم : مهارت پیشنهاد کمک به دیگران هفته دوازدهم : مهارت بیان انتقاد از دیگران هفته سیزدهم : مهارت بیان احساساتی نظیر افسوس و پشیمانی و ندامت از گذشته هفته چهاردهم : مهارت ابراز لطف به دیگران هفته پانزدهم: مهارت ارتباط زبانی هفته شانزدهم: مرور کلی |
منابع | Matreyek, W. Function. Cambridge: CUP, 1990. Molinsky, S. International Expressways. Heartfordshire: Prentice- Hall, 1989. |
هدف از طرح درس | هدف از این درس کسب مهارت در درک مکالمات روزمره په زبان انگلیسی و به کار بردن نقشهای زبانی و ادای درست جملات با آهنگ صحیح زبان انگلیسی می باشد. |
عنوان | درآمدی بر ادبیات انگلیسی ۱ |
---|---|
مقطع تحصیلی | کارشناسی |
مکان برگزاری | ادبیات فارسی و زبانهای خارجی |
تعداد واحد | ۲ |
پیش نیاز درس | دستور (۲)، خواندن (۲)، آزمایشگاه (۲) |
زمان بندی و نحوه ارائه درس | هفته اول : ادبیات چیست؟ هفته دوم : پی رنگ داستان هفته سوم : پی رنگ داستان هفته چهارم : مضمون داستان هفته پنجم : شخصیت پردازی هفته ششم : شخصیت پردازی هفته هفتم : زاویه دید هفته هشتم : زاویه دید هفته نهم : زاویه دید هفته دهم : نماد هفته یازدهم : طنز هفته دوازده : طنز هفته سیزدهم : ساختار هفته چهاردهم : ساختار هفته پانزدهم : ساختار هفته شانزدهم: مرور کلی
|
منابع | Perrine, Laurence. Literature: Structure, Sound and Sense (Vol, 1). New York: Harcourt Brace |
هدف از طرح درس | آشنا ساختن دانسجویان با عناصر پایه ادبی و تقویت مهارت خوانش نقادانه با تمرکز بر نوع ادبی داستان از طریق بحث و بررسی حداقل 8 داستان کوتاه |
عنوان | نمونه های شعر ساده انگلیسی |
---|---|
مقطع تحصیلی | کارشناسی |
مکان برگزاری | ادبیات فارسی و زبانهای خارجی |
تعداد واحد | ۲ |
پیش نیاز درس | خواندن و درک مفاهیم (2) |
زمان بندی و نحوه ارائه درس | هفته اول : آشنایی با نوع ادبی شعر هفته دوم : آشنایی با روشهای خواندن شعر هفته سوم : آشتاپی با خصوصیات زبان شعر و بررسی آن با یک نمونه شعر هفته چهارم : عناصر شعری: ایماژ Wordsworth, “I Wandered Lonely as a Cloud” هفته پنجم : عناصر شعری: استعاره Frost, “The Silken Tent’ : هفته ششم : عناصر شعری: iy vn Frost, ‘Out, Out __” jlul هفته هفتم : عناصر شعری: نماد "1260 ۵۲ S Lawn? Frost, “The Road هفته هشتم : عناصر شعری: پارادوکس ۸۵ ۳۵۶ Shakespeare, ‘No Longer Mourn هفته نهم : عناصر شمری: Shelley, ‘Ozymandias’ alS هفته دهم : امتحان میان ترم هفته یازدهم : عناصر شعری: تمثیل هفته دوازدهم : عناصر شعری: لحن هفته سیزدهم : عناصر شعری: تلمیح Yeats, ‘Leda and the Swan’ هفته چهاردهم : عناصر شعری: وزن و قافیه Herbert, “Virtue’ هفته پانزدهم : عناصر شعری: ارتباط شکل و معنا در شعر هفته شانزدهم : بررسی تمام عناصر شعری در یک نمونه ساده
|
منابع | Soheil, Kian. Samples of Simple Verse. Tehran: SAMT, 2006. |
هدف از طرح درس | آشنایی با شعر پعنوان نوغ ادبی خاص و خصوصیات زبانی آن هدف اصلی این درس می باشد. برای شناخت عناصر شمری |
عنوان | نظریه و نقد ادبی |
---|---|
مقطع تحصیلی | کارشناسی ارشد |
مکان برگزاری | ادبیات فارسی و زبانهای خارجی |
تعداد واحد | ۲ |
پیش نیاز درس | ندارد |
زمان بندی و نحوه ارائه درس | هفته اول : تاریخچه نقد ادبی هفته دوم : مروری بر تاریخ نقد ادبی هفته سوم : سیر تکوین نظریهپردازی درباره ادبیات در غرب هفته چهارم : بیان دلایل تکوین و تحول هفته پنجم : نقد ادبی در طول تاریخ هفته ششم : مروری اجمالی بر شیوههای نقد ادبی هفته هفتم : کاربرد شیوهها در آثار ادبی هفته هشتم : تاکید بر جدیدترین گرایشها در نقد ادبی غرب هفته نهم : ارجاع به اصل آثار و مقالات نظریهپردازان ادبی هفته دهم : امتحان میان ترم هفته دهم : نقد ریخت گرا (فرمالیسم) هفته یازدهم : نقد جدید آمریکایی هفته دوازدهم : نقد لیویسی (نظریات ف. ر. لیویس) هفته سیزدهم : ساختارگرایی هفته چهاردهم : روایت شناسی هفته پانزدهم: پساساختارگرایی هفته شانزدهم: مرور کلی
|
منابع | ۱. Day, Gary. Literary Criticism: A New History. Edinburgh University Press, ¥+ +A, |
هدف از طرح درس | تحلیل و بررسی تاریخچه نقد ادبی در غرب از قرن پنجم پیش از میلاد تا قرن بیستم (ساختارگرایی) |