برنامه درسی

لیست برنامه های درسی

عنوان گفت و شنود ۴
مقطع تحصیلی کارشناسی
مکان برگزاری ادبیات فارسی و زبانهای خارجی
تعداد واحد ۲
پیش نیاز درس

ندارد

زمان بندی و نحوه ارائه درس

هفته اول : آشنایی با اهداف درس

هفته دوم :  مهارت معرفی شخصی

هفته سوم :  سهارت توصیف محل زندگی/ محل کار/ درس خواندن

هفته چهارم :  مهارت ابراز رضایت/ نارضایت از چیزی

هفته پنجم : مهارت ابراز احساساتی نظیر تبریک گفتن/ تسلیت گفتن و غیره

هفته ششم :  مهارت بیان شکایت و گله مندی از چیزی

هفته هفتم :  مهارت بیان دادن اجازه یا اجازه گرفتن

هفته هشتم :  مهارت دعوت کردن (رسمی/ غیررسمی) از کسی برای چیزی

هفته نهم :  مهارت بیان موافقت/ عدم موافقت با چیزی

هفته دهم : مهارت هشدار دادن و نصیحت کردن

هفته یازدهم :  مهارت پیشنهاد کمک به دیگران

هفته دوازدهم :  مهارت بیان انتقاد از دیگران

هفته سیزدهم : مهارت بیان احساساتی نظیر افسوس و پشیمانی و ندامت از گذشته

هفته چهاردهم :  مهارت ابراز لطف به دیگران

هفته پانزدهم:  مهارت ارتباط زبانی

هفته شانزدهم: مرور کلی

منابع

Matreyek, W. Function. Cambridge: CUP, 1990.

Molinsky, S. International Expressways. Heartfordshire: Prentice- Hall, 1989.‏

هدف از طرح درس

هدف از این درس کسب مهارت در درک مکالمات روزمره په زبان انگلیسی و به کار بردن نقشهای زبانی و ادای درست جملات با آهنگ صحیح زبان انگلیسی می باشد.

عنوان درآمدی بر ادبیات انگلیسی ۱
مقطع تحصیلی کارشناسی
مکان برگزاری ادبیات فارسی و زبانهای خارجی
تعداد واحد ۲
پیش نیاز درس

دستور (۲)، خواندن (۲)، آزمایشگاه (۲)

زمان بندی و نحوه ارائه درس

هفته اول : ادبیات چیست؟

هفته دوم : پی رنگ داستان

هفته سوم : پی رنگ داستان

هفته چهارم : مضمون داستان

هفته پنجم : شخصیت پردازی

هفته ششم : شخصیت پردازی

هفته هفتم : زاویه دید

هفته هشتم : زاویه دید

هفته نهم : زاویه دید

هفته دهم : نماد

هفته یازدهم : طنز

هفته دوازده : طنز

هفته سیزدهم : ساختار

هفته چهاردهم : ساختار

هفته پانزدهم : ساختار

هفته شانزدهم: مرور کلی

 

منابع

Perrine, Laurence. Literature: Structure, Sound and Sense (Vol, 1). New York: Harcourt Brace‏
‎Jovanovich, 1974.‏
‎Abrams, M. H. and Geoffery Galt Harpham. 1 Glossary of Literary Terms (8th edition),‏
‎Toronto: Thomson Wadsworth, 2005.‏
‎Marsh, Nicholas. Haw to Begin Studying English Literature 3rd edition). Basingstoke: Palgrave,‏
.2002

هدف از طرح درس

آشنا ساختن دانسجویان با عناصر پایه ادبی و تقویت مهارت خوانش نقادانه با تمرکز بر نوع ادبی داستان از طریق بحث و بررسی حداقل 8 داستان کوتاه

عنوان نمونه های شعر ساده انگلیسی
مقطع تحصیلی کارشناسی
مکان برگزاری ادبیات فارسی و زبانهای خارجی
تعداد واحد ۲
پیش نیاز درس

خواندن و درک مفاهیم (2)

زمان بندی و نحوه ارائه درس

هفته اول : آشنایی با نوع ادبی شعر

هفته دوم : آشنایی با روشهای خواندن شعر

هفته سوم : آشتاپی با خصوصیات زبان شعر و بررسی آن با یک نمونه شعر

هفته چهارم : عناصر شعری: ایماژ ‎Wordsworth, “I Wandered Lonely as a Cloud”‏

هفته پنجم : عناصر شعری: استعاره ‎Frost, “The Silken Tent’‏ :

هفته ششم : عناصر شعری: ‎iy vn Frost, ‘Out, Out __” jlul‏

هفته هفتم : عناصر شعری: نماد "1260 ۵۲ ‎S Lawn? Frost, “The Road‏

هفته هشتم :  عناصر شعری: پارادوکس ۸۵ ۳۵۶ ‎Shakespeare, ‘No Longer Mourn‏

هفته نهم :  عناصر شمری: ‎Shelley, ‘Ozymandias’ alS‏

هفته دهم :  امتحان میان ترم ‎

هفته یازدهم : ‏ عناصر شعری: تمثیل

هفته دوازدهم : عناصر شعری: لحن

هفته سیزدهم : عناصر شعری: تلمیح ‎Yeats, ‘Leda and the Swan’‏

هفته چهاردهم : عناصر شعری: وزن و قافیه ‎Herbert, “Virtue’‏

هفته پانزدهم : عناصر شعری: ارتباط شکل و معنا در شعر

هفته شانزدهم : بررسی تمام عناصر شعری در یک نمونه ساده

 

منابع

Soheil, Kian. Samples of Simple Verse. Tehran: SAMT, 2006.‏
‎Perrine, Laurence. The Elements of Poetry. New York: Harcourt Brace Jovanovich, 1974.‏

هدف از طرح درس

آشنایی با شعر پعنوان نوغ ادبی خاص و خصوصیات زبانی آن هدف اصلی این درس می باشد. برای شناخت عناصر شمری
ایماژ, استعاره ایجازء نماد.پارادوکس, کنایه, تمثیل, لحن. تلمیح» وزن و قافیه نمونه شعری مناسب آن انتخاب شده است تا
دانشجویان با کاربرد آن در شعر آشنا شوند.

عنوان نظریه و نقد ادبی
مقطع تحصیلی کارشناسی ارشد
مکان برگزاری ادبیات فارسی و زبانهای خارجی
تعداد واحد ۲
پیش نیاز درس

ندارد

زمان بندی و نحوه ارائه درس

هفته اول : تاریخچه نقد ادبی

هفته دوم  : مروری بر تاریخ نقد ادبی 

هفته سوم : سیر تکوین نظریه‌پردازی درباره ادبیات در غرب

هفته چهارم : بیان دلایل تکوین و تحول

هفته پنجم : نقد ادبی در طول تاریخ

هفته ششم :  مروری اجمالی بر شیوه‌های نقد ادبی

هفته هفتم : کاربرد شیوه‌ها در آثار ادبی

هفته هشتم : تاکید بر جدیدترین گرایش‌ها در نقد ادبی غرب

هفته نهم : ارجاع به اصل آثار و مقالات نظریه‌پردازان ادبی

هفته دهم : امتحان میان ترم

هفته دهم : نقد ریخت گرا (فرمالیسم)

هفته یازدهم : نقد جدید آمریکایی

هفته دوازدهم : نقد لیویسی (نظریات ف. ر. لیویس)

هفته سیزدهم : ساختارگرایی

هفته چهاردهم : روایت شناسی

هفته پانزدهم: پساساختارگرایی

هفته شانزدهم: مرور کلی

 

منابع

۱. Day, Gary. Literary Criticism: A New History. Edinburgh University Press, ¥+ +A,
۲.۰ Lodge, David, and Nigel Wood, editors. Modern Criticism and Theory: A Reader. *™ edition.

هدف از طرح درس

تحلیل و بررسی تاریخچه نقد ادبی در غرب از قرن پنجم پیش از میلاد تا قرن بیستم (ساختارگرایی)