برنامه درسی

لیست برنامه های درسی

منابع

1- روانشناسی شناختی: تالیف استرنبرگ

2- روانشناسی شناختی: تالیف مایکل آیزنگ

3-مقالات مرتبط با درس

طرح درس

-آشنایی دانشجویان با شناخت و ذهن

-ارتباط دادن شناخت با کارکردهای مغز

-نظریه های مختلف در خصوص اجزای مختلف شناخت

-آشنا کردن دانشجویان با اندازه گیری شناخت و کارکردهای شناختی

هدف از طرح درس

هدف از طرح درسی داشتن چارچوب کلی مسیر مبحث درسی(روانشناسی شناختی) و درگیر کردن ذهن دانشجویان و ایجاد ارزش و اهمیت در ذهن دانشجویان در خصوص ذهن و شناخت و آشنایی آنها با نظریه ها ،فنون و روش های بررسی ذهن و شناخت و در نهایت آشنایی آنها با اصول و کلیت روانشناسی شناختی

تعداد واحد ۲
روش تدریس

روش تدریس بصورت سخنرانی و مشارکت دانشجویان در میاحث درسی و همچنین یک جلسه ارایه هر دانشجو در خصوص یک عنوان مرتبط با حوزه روانشناسی شناختی

زمان بندی و نحوه ارائه درس

10 دقیقه اول: خلاصه ای مبحث جلسه گذشته

60 دقیقه دوم:بحث اصلی جلسه

10 دقیقه سوم:درگیر کردن دانشجویان با بحث اصلی و مباحثه دوطرفه

10 اخر: جمع بندی و نظر خواهی و در نهایت حضور و غیاب

اطلاعات کلاس

زمان برگزاری مکان برگزاری توضیحات فایل پیوست اول فایل پیوست دوم فایل پیوست سوم
شنبه 16-14 دانشکده علوم تربیتی

در هر جلسه سعی بر اینست که علاوه بر ایجاد و حفظ انگیزه دانشجویان اصول کلی کارکرد مکانیزم های ذهنی و شناختی برای دانشجویان بیان شده و ذهنیت آنها در این مسیر بستر سازی شود

- - -
یکشنبه 12-10 دانشکده علوم تربیتی - - -
منابع

1-کتاب مبانی نروسایکولوژی انسان تالیف کلب و ویشوو

2- ارزیابی شناختی تالیف دکتر زارعی

طرح درس

جلسه اول:مقدمه و اشنایی دانشجویان با مباحث نروسایکولوژی

جلسه دوم: تاریخچه نروسایکولوژی و رابطه آسیب های مغزی و اختلالات رفتار

جلسه سوم:بررسی کلی از سیستم عصبی

جلسه چهارم:بررسی لوب پس سری و آسیب های وارده و نتایج این آسیب ها بر رفتار

جلسه پنجم: بررسی لوب گیجگاهی و آسیب های وارده و نتایج این آسیب ها بر رفتار

جلسه ششم: بررسی لوب آهیانه ای و اسیب های وارده به این لوب و نتایج رفتاری آن

جلسه هفتم:بررسی لوب پیشانی و آسیب های وارده و نتایج رفتاری آن

جلسه هشتم:روشهای ارزیابی رفتار(مصاحبه،مشاهده رفتاری،آزمون ها)

جلسه نهم:استفاده از پرسشنامه ها جهت ارزیابی صدمه مغزی و آسیب های سیستم عصبی

جلسه دهم: کلیات استفاده از آزمون وکسلر

جلسه یازدهم: استفاده از آزمون های کامپیوتری

جلسه دوازدهم: استفاده از آزمون کن تب

جلسه سیزدهم: گزارش نویسی و تهیه پرونده برای بیمار

جلسه چهاردهم:جمع بندی

هدف از طرح درس

هدف درس آشنایی دانشجویان با حوزه نروسایکولوژی و ارتباط مغز و رفتار و اسیب های وارده و چگونگی ارزیابی این اسیب ها

تعداد واحد ۲
نحوه ارزیابی

شرکت دانشجویان در مباحث کلاسی

-امتحان پایان ترم-

اطلاعات کلاس

زمان برگزاری مکان برگزاری توضیحات فایل پیوست اول فایل پیوست دوم فایل پیوست سوم
شنبه 10-8 دانشکده علوم تربیتی - - -
منابع

1- کتاب روانشناسی شناختی تالیف استرنبرگ

2-کتاب روانشناسی شناختی تالیف آیزنگ

3- مقالات مرتبط با حوزه شناختی

طرح درس

جلسه اول:مقدمات در خصوص مبانی فلسفه ذهن و شناخت

جلسه دوم:مبحث توجه

جلسه سوم :نظریه های توجه

جلسه چهارم:فرایندهای فکری کنترل شده در مقابل خودکار

جلسه پنجم:حافظه چیست

جلسه ششم:حافظه کوتاه مدت

جلسه هفتم:حافظه بلند مدت

جلسه هشتم:شناخت اجتماعی(خودآگاهی و تئوری ذهن)

جلسه نهم:شناخت اجتماعی(تشخیص چهره و نگاه خیره)

جلسه دهم:شناخت اجتماعی(هیجان و تظاهرات چهره ای هیجان)

جلسه یازدهم:شناخت اجتماعی(شناسایی تهدید و پذیرش در گروه)

جلسه دوازدهم:شناخت اجتماعی(خودتنظیمی)

جلسه سیزدهم:شناخت فضایی(تشخیص جهت)

جلسه چهاردهم:شناخت فضایی(فضای سه بعدی)

جلسه پانزدهم:جمع بندی

هدف از طرح درس

هدف آشنایی دانشجویان با مباحث روانشناسی شناختی از جمله فرایندهای توجه،حافظه،شناخت اجتماعی و شناخت فضایی

تعداد واحد ۲
روش تدریس

عمدتا بصورت سخنرانی با استفاده از پاورپوینت و همچنین ارائه دانشجویان در خصوص یک  مبحث از حوزه روانشناسی شناختی

نحوه ارزیابی

1-ارزیابی ارائه دانشجو و میزان مشارکت اش در کلاس ها

2-امتحان پایان ترم

زمان بندی و نحوه ارائه درس

10 دقیقه اول مرور مبحث جلسه قبل

60 دقیقه مبحث اصلی جلسه

10 دقیقه پرسش و پاسخ با دانشجویان

10 دقیقه اخر جمع بندی

اطلاعات کلاس

زمان برگزاری مکان برگزاری توضیحات فایل پیوست اول فایل پیوست دوم فایل پیوست سوم
یکشنبه 16-14 دانشکده علوم تربیتی - - -