برنامه درسی
لیست برنامه های درسی
منابع | 1- روانشناسی شناختی: تالیف استرنبرگ 2- روانشناسی شناختی: تالیف مایکل آیزنگ 3-مقالات مرتبط با درس |
---|---|
طرح درس | -آشنایی دانشجویان با شناخت و ذهن -ارتباط دادن شناخت با کارکردهای مغز -نظریه های مختلف در خصوص اجزای مختلف شناخت -آشنا کردن دانشجویان با اندازه گیری شناخت و کارکردهای شناختی |
هدف از طرح درس | هدف از طرح درسی داشتن چارچوب کلی مسیر مبحث درسی(روانشناسی شناختی) و درگیر کردن ذهن دانشجویان و ایجاد ارزش و اهمیت در ذهن دانشجویان در خصوص ذهن و شناخت و آشنایی آنها با نظریه ها ،فنون و روش های بررسی ذهن و شناخت و در نهایت آشنایی آنها با اصول و کلیت روانشناسی شناختی |
تعداد واحد | ۲ |
---|---|
روش تدریس | روش تدریس بصورت سخنرانی و مشارکت دانشجویان در میاحث درسی و همچنین یک جلسه ارایه هر دانشجو در خصوص یک عنوان مرتبط با حوزه روانشناسی شناختی |
زمان بندی و نحوه ارائه درس | 10 دقیقه اول: خلاصه ای مبحث جلسه گذشته 60 دقیقه دوم:بحث اصلی جلسه 10 دقیقه سوم:درگیر کردن دانشجویان با بحث اصلی و مباحثه دوطرفه 10 اخر: جمع بندی و نظر خواهی و در نهایت حضور و غیاب |
اطلاعات کلاس
زمان برگزاری | مکان برگزاری | توضیحات | فایل پیوست اول | فایل پیوست دوم | فایل پیوست سوم |
---|---|---|---|---|---|
شنبه 16-14 | دانشکده علوم تربیتی | در هر جلسه سعی بر اینست که علاوه بر ایجاد و حفظ انگیزه دانشجویان اصول کلی کارکرد مکانیزم های ذهنی و شناختی برای دانشجویان بیان شده و ذهنیت آنها در این مسیر بستر سازی شود |
- | - | - |
یکشنبه 12-10 | دانشکده علوم تربیتی | - | - | - |
منابع | 1-کتاب مبانی نروسایکولوژی انسان تالیف کلب و ویشوو 2- ارزیابی شناختی تالیف دکتر زارعی |
---|---|
طرح درس | جلسه اول:مقدمه و اشنایی دانشجویان با مباحث نروسایکولوژی جلسه دوم: تاریخچه نروسایکولوژی و رابطه آسیب های مغزی و اختلالات رفتار جلسه سوم:بررسی کلی از سیستم عصبی جلسه چهارم:بررسی لوب پس سری و آسیب های وارده و نتایج این آسیب ها بر رفتار جلسه پنجم: بررسی لوب گیجگاهی و آسیب های وارده و نتایج این آسیب ها بر رفتار جلسه ششم: بررسی لوب آهیانه ای و اسیب های وارده به این لوب و نتایج رفتاری آن جلسه هفتم:بررسی لوب پیشانی و آسیب های وارده و نتایج رفتاری آن جلسه هشتم:روشهای ارزیابی رفتار(مصاحبه،مشاهده رفتاری،آزمون ها) جلسه نهم:استفاده از پرسشنامه ها جهت ارزیابی صدمه مغزی و آسیب های سیستم عصبی جلسه دهم: کلیات استفاده از آزمون وکسلر جلسه یازدهم: استفاده از آزمون های کامپیوتری جلسه دوازدهم: استفاده از آزمون کن تب جلسه سیزدهم: گزارش نویسی و تهیه پرونده برای بیمار جلسه چهاردهم:جمع بندی |
هدف از طرح درس | هدف درس آشنایی دانشجویان با حوزه نروسایکولوژی و ارتباط مغز و رفتار و اسیب های وارده و چگونگی ارزیابی این اسیب ها |
تعداد واحد | ۲ |
---|---|
نحوه ارزیابی | شرکت دانشجویان در مباحث کلاسی -امتحان پایان ترم- |
اطلاعات کلاس
زمان برگزاری | مکان برگزاری | توضیحات | فایل پیوست اول | فایل پیوست دوم | فایل پیوست سوم |
---|---|---|---|---|---|
شنبه 10-8 | دانشکده علوم تربیتی | - | - | - |
منابع | 1- کتاب روانشناسی شناختی تالیف استرنبرگ 2-کتاب روانشناسی شناختی تالیف آیزنگ 3- مقالات مرتبط با حوزه شناختی |
---|---|
طرح درس | جلسه اول:مقدمات در خصوص مبانی فلسفه ذهن و شناخت جلسه دوم:مبحث توجه جلسه سوم :نظریه های توجه جلسه چهارم:فرایندهای فکری کنترل شده در مقابل خودکار جلسه پنجم:حافظه چیست جلسه ششم:حافظه کوتاه مدت جلسه هفتم:حافظه بلند مدت جلسه هشتم:شناخت اجتماعی(خودآگاهی و تئوری ذهن) جلسه نهم:شناخت اجتماعی(تشخیص چهره و نگاه خیره) جلسه دهم:شناخت اجتماعی(هیجان و تظاهرات چهره ای هیجان) جلسه یازدهم:شناخت اجتماعی(شناسایی تهدید و پذیرش در گروه) جلسه دوازدهم:شناخت اجتماعی(خودتنظیمی) جلسه سیزدهم:شناخت فضایی(تشخیص جهت) جلسه چهاردهم:شناخت فضایی(فضای سه بعدی) جلسه پانزدهم:جمع بندی |
هدف از طرح درس | هدف آشنایی دانشجویان با مباحث روانشناسی شناختی از جمله فرایندهای توجه،حافظه،شناخت اجتماعی و شناخت فضایی |
تعداد واحد | ۲ |
---|---|
روش تدریس | عمدتا بصورت سخنرانی با استفاده از پاورپوینت و همچنین ارائه دانشجویان در خصوص یک مبحث از حوزه روانشناسی شناختی |
نحوه ارزیابی | 1-ارزیابی ارائه دانشجو و میزان مشارکت اش در کلاس ها 2-امتحان پایان ترم |
زمان بندی و نحوه ارائه درس | 10 دقیقه اول مرور مبحث جلسه قبل 60 دقیقه مبحث اصلی جلسه 10 دقیقه پرسش و پاسخ با دانشجویان 10 دقیقه اخر جمع بندی |
اطلاعات کلاس
زمان برگزاری | مکان برگزاری | توضیحات | فایل پیوست اول | فایل پیوست دوم | فایل پیوست سوم |
---|---|---|---|---|---|
یکشنبه 16-14 | دانشکده علوم تربیتی | - | - | - |