برنامه درسی
لیست برنامه های درسی
عنوان | نوروبیولوژی سلولی - مولکولی |
---|---|
مقطع تحصیلی | دكتری تخصصی PhD |
مکان برگزاری | دانشکده علوم تربیتی و روان شناسی - گروه علوم اعصاب شناختی |
تعداد واحد | ۲ |
نحوه ارزیابی | بصورت امتحان پایان ترم - ارایه مقالات بروز سیستماتیک ریویو یا پژوهشی- گذراندن یک کورس انلاین در زمینه نوروبیولوژی در کورسرا یا سایت های دیگر |
روش تدریس | پاورپوینت |
منابع | 1. Bean AJ. Protein Trafficking in Neurons. Academic Press. |
طرح درس | جلسه اول : ساختارهای سلولی مغز • ساختار نورون و سلولهای گلیا •آشنایی با انداملک های درون سلولی جلسه دوم: پتانسیل استراحت غشا و مبانی ایجاد آن (با تاکید بر مفهوم پتانسیل تعادلی یونی) -مبانی ایجاد پیامهای الکتر یکی در نورونها جلسه سوم : پتانسیل عمل و نحوه ایجاد و انتقال آن • ارتباطات سیناپسی و انواع آن جلسه چهارم : ویژگی های پسیو و اکتیو نورونی جلسه پنجم :ََ کانال های یونی و عملکرد آن جلسه ششم: سیناپس های تحریکی و مهاری • گیرنده های نوروترانسمیتر • جلسه هفتم : حافظه و یادگیری - شکل پذیری سیناپسی جلسه هشتم : رشد و نمو و تخریب نورونی • مکانیسمهای نوروژ نز و سیناپتو ژنز • جلسه نهم : جهت یابی آکسون • عوامل نوروتروفیک و گیرنده های آنها جلسه دهم : تکنیکهای مورد استفاده در تحقیقات نوروبیولوژی سلولی - مولکولی جلسه یازدهم: انواع سلولهای گلیا و نقش انها در عملکردهای سلولی
|
هدف از طرح درس | آشنایی با مکانیسم های سلولی و مولکولی دخیل در عملکرد شناختی مغز |
عنوان | مبانی علوم اعصاب |
---|---|
مقطع تحصیلی | کارشناسی ارشد |
زمان برگزاری | یکشنبه ساعت 8-10 |
مکان برگزاری | دانشکده علوم تربیتی و روان شناسی - گروه علوم اعصاب شناختی |
تعداد واحد | ۲ |
روش تدریس | پاورپوینت |
منابع | Alberts, B., et al (2014). Molecular biology of the cell,(6 th ed.) Taylor & Francis Group. Bear, M. F., Connors, B. W. & Paradise, M. A. (2020). Neuroscience: Exploringthe brain, (4th ed), Lippincott Williams and Wilkins. Fain, G. L. (2014). Molecular and cellular physiology of neurons,(2 nd ed.), Harvard University Press. Hall, Z., W. (1992). Introduction to molecular neurobiology, Sinauer Associates |
طرح درس | جلسه اول : ساختار و رشد و نمو دستگاه عصبی جلسه دوم: پتانسیل استراحت غشا و مبانی ایجاد آن (با تاکید بر مفهوم پتانسیل تعادلی یونی) -مبانی ایجاد پیامهای الکتر یکی در نورونها جلسه سوم : پتانسیل عمل و نحوه ایجاد و انتقال آن • ارتباطات سیناپسی و انواع آن جلسه چهارم : ویژگی های پسیو و اکتیو نورونی جلسه پنجم : مخچه جلسه ششم: عقده های قاعده ای جلسه هفتم : مبانی اناتومی و فیزیولوژی حواس ویژه ( بویایی، چشایی ، بینایی، شنوایی ) جلسه هشتم :مبانی اناتومی و فیزیولوژی حواس ویژه ( بینایی، شنوایی ) جلسه نهم : ساختار و اعمال نخاع جلسه دهم: عملکردهای قشر مخ جلسه دهم : یادگیری و حافظه |
هدف از طرح درس | آشنایی با فیزیولوژی بخشهای مختلف سیستم اعصاب مرکزی - آشنایی با نوروشیمی و ساختمان و عملکرد ناقلین عصبی - آشنایی با علوم اعصاب سلولی و ملکولی و نقش آن در مطالعه مغز |
عنوان | نورواناتومی و نوروفیزیولوژی |
---|---|
مقطع تحصیلی | دكتری تخصصی PhD |
زمان برگزاری | شنبه 8-10 |
مکان برگزاری | دانشکده علوم تربیتی و روان شناسی - گروه علوم اعصاب شناختی |
تعداد واحد | ۲ |
روش تدریس | پاورپوینت |
منابع | 1. Blankenship JE. Neurophysiology. Mosby. |
طرح درس | جلسه اول : کلیات سیستم عصبی، معرفی مقدماتی ساختمان و عمل سلول عصبی سازمان سلولی دستگاه عصبی جلسه دوم : مخچه جلسه سوم : عقده های قاعده ای جلسه چهارم : اعصاب جمجمه ای و ارتباطات انها جلسه پنجم : مبانی اناتومی و فیزیولوژی حواس ویژه ( بویایی، چشایی ، بینایی، شنوایی ) جلسه ششم :مبانی اناتومی و فیزیولوژی حواس ویژه ( بینایی، شنوایی ) جلسه هفتم : تالاموس و ارتباطات ان جلسه هشتم: هیپوتالاموس و اعمال ان جلسه نهم : تشکیلات مشبک و سیستم لیمبیک جلسه دهم : دستگاه عصبی خودمختار |
هدف از طرح درس | ✓ آشنایی مقدماتی با ساختار و اجزاء مختلف سیستم عصبی و عملکرد یک از انها |
عنوان | روش های پژوهش در روان شناسی شناختی |
---|---|
مقطع تحصیلی | کارشناسی ارشد |
زمان برگزاری | یکشنبه ساعت 12-10 |
مکان برگزاری | دانشکده علوم تربیتی و روان شناسی - گروه علوم اعصاب شناختی |
تعداد واحد | ۲ |
منابع | 1. Boulton AA, Baker GB, & Walz W. Patch-Clamp Applications and Protocols |
طرح درس | جلسه اول : انواع مدلهای مختلف ثبت الکتروفیزیولوژی حیوانی و انسانی در تحقیقات علوم شناختی بساطهای ثبت جلسه چهارم : جلسه عملی جراحی و کانول گذاری جلسه هفتم : اموزش پیش پردازش سیگنال eeg/erp جلسه نهم : اموزش مبانی تحریک فراجمجمه ای جلسه یازدهم : مبانی رهیاب چشمی جلسه دوازدهم : مبانی نظری واقعیت مجازی |
هدف از طرح درس | آشنایی با اصول کار با دستگاههای درگیر در تحقیقات علوم اعصاب شناختی |
عنوان | روش های پژوهش در علوم اعصاب شناختی |
---|---|
مقطع تحصیلی | دكتری تخصصی PhD |
زمان برگزاری | دوشنبه 10-12 |
مکان برگزاری | دانشکده علوم تربیتی و روان شناسی - گروه علوم اعصاب شناختی |
تعداد واحد | ۲ |
روش تدریس | پاورپوینت |
منابع | 1. Boulton AA, Baker GB, & Walz W. Patch-Clamp Applications and Protocols |
طرح درس | جلسه اول : انواع مدلهای مختلف ثبت الکتروفیزیولوژی حیوانی و انسانی در تحقیقات علوم شناختی بساطهای ثبت جلسه چهارم : جلسه عملی جراحی و کانول گذاری جلسه هفتم : اموزش پیش پردازش سیگنال eeg/erp جلسه نهم : اموزش مبانی تحریک فراجمجمه ای جلسه یازدهم : مبانی رهیاب چشمی جلسه دوازدهم : مبانی نظری واقعیت مجازی |
هدف از طرح درس | آشنایی با اصول کار با دستگاههای درگیر در تحقیقات علوم اعصاب شناختی |