برنامه درسی
لیست برنامه های درسی
پیش نیاز درس | ندارد |
---|---|
منابع | - کنترل فشار روانی- مولف: جرالد اس گرینبرگ؛ ترجمه محسن دهقانی و همکاران، انتشارات رشد |
طرح درس | جلسه اول: تعریف تنیدگی جلسه دوم: تاریخچه تنیدگی جلسه سوم: روش های ارزیابی تنیدگی جلسه چهارم: غدد درون ریز و فشار روانی جلسه پنجم: سیستم ایمنی و فشار روانی جلسه ششم: سیستم عصبی مرکزی و فشار روانی جلسه هفتم: سایر دستگاه های بدن و فشار روانی جلسه هشتم: بیماری های روان تنی و فشار روانی جلسه نهم: الگوی جامع مداخله فشار روانی جلسه دهم: مداخلات بین فردی فشار روانی جلسه یازدهم: مداخلات درون فردی فشار روانی جلسه دوازدهم: تکنیک آرمیدگی عضلانی تدریجی جلسه سیزدهم: تکنیک های مدیتیشن جلسه چهاردهم: تکنیک های مایندفولنس جلسه پانزدهم: تکنیک تصویرسازی ذهنی و آموزش خودزاد جلسه شانزدهم: تکنیک پسخوراند زیستی |
هدف از طرح درس | کسب دانش در زمینه مبانی نظری تنیدگی و روش های مختلف ارزیابی و مداخله در کنترل فشار روانی |
تعداد واحد | ۲ |
---|---|
روش تدریس | سخنرانی ارائه سمینار مباحثه گروهی پرسش و پاسخ |
نحوه ارزیابی | تکالیف کلاسی: 20% میان ترم: 20% آزمون نهایی: 60% |
زمان بندی و نحوه ارائه درس | دو شنبه ساعت: 8-10 |
اطلاعات کلاس
زمان برگزاری | مکان برگزاری | توضیحات | فایل پیوست اول | فایل پیوست دوم | فایل پیوست سوم |
---|---|---|---|---|---|
دو شنبه 8-10 | دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی- کلاس 304 | - | - | - |
پیش نیاز درس | ندارد |
---|---|
منابع | - روان شناسی سالمندی؛ مولف: عبدلله معتمدی؛ انتشارات سمت |
طرح درس | جلسه اول: تاریخچه مبحث پیری شناسی جسله دوم: مبانی سالمندی جلسه سوم: نظریه های زیست شناختی سالمندی جلسه چهارم: نظریه های روان شناختی سالمندی جلسه پنجم: نظریه های جامعه شناختی سالمندی جلسه ششم: تغییرات جسمی سالمندی جلسه هفتم: ویژگی های روانی-اجتماعی سالمندی جلسه هشتم: سالمندی و شخصیت جلسه نهم: سالمندی و سبک زندگی جلسه دهم: نقش معنویت و سالمندی جلسه یازدهم: سالمندی سالم جلسه دوازدهم: بیماری های روان شناختی و سالمندی جلسه سیزدهم: زوال عقل و سالمندی جلسه چهاردهم: بیماری های پارکینسون، هانتینگتون و دلیریوم جلسه پانزدهم: مداخلات روان شناختی 1 جلسه شانزدهم: مداخلات روان شناختی 2 |
هدف از طرح درس | کسب دانش در زمینه مبانی نظری سالمندی و نحوه ارزیابی، تشخیص و درمان مسائل روان شناختی دوران پیری |
تعداد واحد | ۲ |
---|---|
روش تدریس | سخنرانی ارائه سمینار مباحثه گروهی پرسش و پاسخ |
نحوه ارزیابی | تکالیف کلاسی: 20% میان ترم: 20% پایان ترم: 60% |
زمان بندی و نحوه ارائه درس | سه شنبه ساعت 10-12 |
اطلاعات کلاس
زمان برگزاری | مکان برگزاری | توضیحات | فایل پیوست اول | فایل پیوست دوم | فایل پیوست سوم |
---|---|---|---|---|---|
سه شنبه 10-12 | دانشکده علوم تربیتی و روان شناسی | - | - | - |
پیش نیاز درس | ندارد |
---|---|
منابع | بهداشت روانی؛ مولف: حمزه گنجی؛ انتشارات ساوالان |
طرح درس | جلسه اول: مبانی سلامت روانی جلسه دوم: تاریخچه سلامت روان جلسه سوم: الگوی جامع زیستی-روانی-اجتماعی جلسه چهارم: سلامت روان در رویکرهای مختلف روان شناسی جلسه پنجم: روش های مختلف ارزیابی سلامت روان جلسه ششم: نیازهای بنیادین و ثانویه روان شناختی و سلامت روان جلسه هفتم: محرومیت، ناکامی و تعارض جلسه هشتم: تروما و انواع آن جلسه نهم: سبک های مقابله ای جلسه دهم: مکانیسم های دفاعی جلسه یازدهم: سلامت روانی در سنین و مراحل مختلف تحول جلسه دوازدهم: سلامت روانی در محیط خانواده جلسه سیزدهم: سلامت روانی در محیط مدرسه جلسه چهاردهم: سلامت روانی در محیط کار جلسه پانزدهم: سلامت روانی کودکان استثنائی جلسه شانزدهم: روش های درمان اختلالات روان شناختی |
هدف از طرح درس | کسب دانش در زمینه مبانی نظری سلامت روان و جنبه های مختلف آن در حوزه های خانواده، کار، مدرسه و کودکان استثنایی |
تعداد واحد | ۲ |
---|---|
روش تدریس | سخنرانی ارائه سمینار مباحثه گروهی پرسش و پاسخ |
نحوه ارزیابی | تکالیف درسی: 20% میان ترم: 20% پایان ترم: 60% |
زمان بندی و نحوه ارائه درس | سه شنبه ساعت: 2-4 |
اطلاعات کلاس
زمان برگزاری | مکان برگزاری | توضیحات | فایل پیوست اول | فایل پیوست دوم | فایل پیوست سوم |
---|---|---|---|---|---|
سه شنبه 2-4 | دانشکده علوم تربیتی و روان شناسی | - | - | - |
پیش نیاز درس | ندارد |
---|---|
منابع | رواهنمی سنجش روانی؛ مولف: گری گراث مارنات، انتشارات سخن |
طرح درس | جلسه اول: مبانی نظری آزمون ها جلسه دوم: روش های تفسیر و گزارش آزمون ها جلسه سوم: مبانی نظری پرسشنامه چندمحوری بالینی میلون جلسه چهارم: شیوه های اجرا، نمره گذاری و مراحل تفسیر جلسه پنجم: شرح نیمرخ و تفسیر آزمون جلسه ششم: مبانی نظری آزمون پنج عامل بزرگ شخصیت جلسه هفتم: شرح نیمرخ و تفسیر آزمون جلسه هشتم: مبانی پرسشنامه چندوجهی مینه سوتا جلسه نهم: شرح نیمرخ و تفسیر مقیاس های روایی و بالینی تست جلسه دهم: شرح و تفسیر نیمرخ های هریس لینگوز، محتوایی و تکمیلی تست جلسه یازدهم: مبانی تست رورشاخ جلسه دوازدهم: نمره گذاری تست رورشاخ جلسه سیزدهم: تفسیر تست رورشاخ جلسه چهاردهم: مبانی آزمون اندریافت موضوع جلسه پانزدهم: نمره گذاری و تفسیر تست اندریافت موضوع جلسه شانزدهم: سایر تست های فرافکن |
هدف از طرح درس | کسب دانش در زمینه مبانی نظری انواع آزمون های عینی و فرافکن و شیوه های اجرا، نمره گذاری و تفسیر آنها |
تعداد واحد | ۳ |
---|---|
روش تدریس | سخنرانی گزارش موردی تفسیر تست ها مباحثه گروهی پرسش و پاسخ |
نحوه ارزیابی | کار عملی: 80% پایان ترم: 20% |
زمان بندی و نحوه ارائه درس | دوشنبه ساعت 2-4 سه شنبه ساعت 8-10 |
اطلاعات کلاس
زمان برگزاری | مکان برگزاری | توضیحات | فایل پیوست اول | فایل پیوست دوم | فایل پیوست سوم |
---|---|---|---|---|---|
سه شنبه 10-12 | دانشکده علوم تربیتی و روان شناسی | - | - | - |
پیش نیاز درس | ندارد |
---|---|
منابع | - مشاوره و وران درمانی با کودکان و نوجوانان؛ مولفین: تامپسون پروت و داگلاس براون؛ ترجمه حسن فرهی؛ انتشارات ارجمند |
طرح درس | جلسه اول: مبانی روان درمانی با کودکان و نوجوانان جلسه دوم: طرح درمان و مفهوم سازی موردی جلسه سوم: مسائل اخلاقی و قانونی در زمینه مداخله های روان شناختی در کودکان و نوجوانان جلسه چهارم: مداخلات مبتنی بر شرطی سازی پاسخگر جلسه پنجم: مداخلات مبتنی بر شرطی سازی کنشگر جلسه ششم: رفتاردرمانی شناختی جلسه هفتم: طرحواره درمانی جلسه هشتم: مداخلات موج سوم: درمان مبتنی بر مایندفولنس جلسه نهم: مداخلات موج سوم: درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد جلسه دهم: رویکرد آدلری جلسه یازدهم: رویکردهای شخص محور جلسه دوازدهم: روانکاوی کودک و نوجوان جلسه سیزدهم: خانواده درمانی جلسه چهاردهم: روان درمانی متاثر از فرهنگ در کودکان و نوجوانان جلسه پانزدهم: درمان های یکپارچه نگر و التقاطی جلسه شانزدهم:نتیجه گیری های مقایسه ای |
هدف از طرح درس | کسب دانش در زمینه رویکردهای مختلف مشاوره و روان درمانی کودکان و نوجوانان |
تعداد واحد | ۲ |
---|---|
روش تدریس | سخنرانی ارائه سمینار مباحثه گروهی پرسش و پاسخ |
نحوه ارزیابی | تکالیف کلاسی: 20% میان ترم: 20% پایان ترم: 60% |
زمان بندی و نحوه ارائه درس | دوشنبه ساعت: 10-12 |
اطلاعات کلاس
زمان برگزاری | مکان برگزاری | توضیحات | فایل پیوست اول | فایل پیوست دوم | فایل پیوست سوم |
---|---|---|---|---|---|
دوشنبه 10-12 | دانشکده علوم تربیتی و روان شناسی- کلاس 213 | - | - | - |
پیش نیاز درس | ندارد |
---|---|
منابع | Personality: Classic Theories and Modern Research (5th Edition) by Howard S. Friedman and Miriam W. Schustack | Dec 31, 2010 |
طرح درس | جلسه اول: مبانی جلسه دوم: مقدمات نظریه های تکاملی شخصیت جلسه سوم: نظریه میلون جلسه چهارم: آسیب شناسی شخصیت در دیدگاه تکاملی میلون جلسه پنجم: پبج آسیب بزرگ شخصیت جلسه ششم: نظریات صفات جلسه هفتم: آسیب های شخصیت مطرح در نظریات صفات جلسه هشتم: مبانی نظری روابط ابژه اتوکرنبرگ جلسه نهم:آسیب شناسی شخصیت در دیدگاه اتوکرنبرگ جلسه دهم: مبانی نظری روان شناسی خود جلسه یازدهم: آسیب شناسی شخصیت در روان شناسی خود جلسه دوازدهم: نظریه های فرهنگی شخصیت جلسه سیزدهم: مبانی عصبی اختلالات شخصیت جلسه چهاردهم: روان درمانی و شخصیت جلسه پانزدهم: آسیب شناسی شخصیت در DSM جلسه شانزدهم:ارزیابی شخصیت |
هدف از طرح درس | کسب دانش در زمینه رویکردهای مختلف شخصیت و آسیب شناسی آن |
تعداد واحد | ۲ |
---|---|
روش تدریس | سخنرانی ارائه سمینار مباحثه گروهی پرسش و پاسخ |
نحوه ارزیابی | تکالیف کلاسی: 40% میان ترم: 20% پایان ترم: 40% |
زمان بندی و نحوه ارائه درس | دوشنبه ساعت 8-10 |
اطلاعات کلاس
زمان برگزاری | مکان برگزاری | توضیحات | فایل پیوست اول | فایل پیوست دوم | فایل پیوست سوم |
---|---|---|---|---|---|
دوشنبه 10-8 | دانشکده علوم تربیتی و روان شناسی- کلاس 210 | - | - | - |
پیش نیاز درس | ندارد |
---|---|
منابع | نظریه های روان درمانی، تالیف پروچاسکا و نورکراس، ترجمه یحیی سیدمحمدی |
طرح درس | جلسه اول: مبانی نظریه های روان درمانی جلسه دوم: طرح درمان و مفهوم سازی موردی جلسه سوم: مسائل اخلاقی و قانونی در زمینه مداخله های روان شناختی جلسه چهارم: مداخلات مبتنی بر شرطی سازی پاسخگر جلسه پنجم: مداخلات مبتنی بر شرطی سازی کنشگر جلسه ششم: رفتاردرمانی شناختی جلسه هفتم: طرحواره درمانی جلسه هشتم: مداخلات موج سوم: درمان مبتنی بر مایندفولنس جلسه نهم: مداخلات موج سوم: درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد جلسه دهم: درمان های وجودی و تجربی جلسه یازدهم: روانکاوی کلاسیک جلسه دوازدهم: روان درمانی پویشی کوتاه مدت سیزدهم: خانواده درمانی جلسه چهاردهم: روان درمانی متاثر از فرهنگ جلسه پانزدهم: درمان های یکپارچه نگر و التقاطی جلسه شانزدهم:نتیجه گیری های مقایسه ای |
هدف از طرح درس | کسب دانش در زمینه رویکردهای مختلف روان درمانی |
تعداد واحد | ۲ |
---|---|
روش تدریس | سخنرانی ارائه سمینار مباحثه گروهی پرسش و پاسخ |
نحوه ارزیابی | تکالیف کلاسی: 20% میان ترم: 20% پایان ترم: 60% |
زمان بندی و نحوه ارائه درس | دوشنبه ساعت: 10-12 |
اطلاعات کلاس
زمان برگزاری | مکان برگزاری | توضیحات | فایل پیوست اول | فایل پیوست دوم | فایل پیوست سوم |
---|---|---|---|---|---|
دوشنبه 10-12 | دانشکده علوم تربیتی و روان شناسی- کلاس 213 | - | - | - |
پیش نیاز درس | ندارد |
---|---|
منابع | روان شناسی سلامت، تالیف سندرسون، ترجمه فرها جمهری و همکاران، انتشارات سرافراز |
طرح درس | جلسه اول: مبانی روان شناسی سلامت جلسه دوم: عوامل موثر در تحول روان شناسی سلامت جلسه سوم: روش تحقیق در روان شناسی سلامت جلسه چهارم: شناخت استرس جلسه پنجم: آسیب و پیشگیری از آن جلسه ششم: مصرف و سوءمصرف مواد جلسه هفتم: فربهی جلسه هشتم: اختلالات خوردن جلسه نهم: شناخت درد مزمن و مدیریت آن جلسه دهم: شناخت و مدیریت بیماری های مزمن جلسه یازدهم: بیماری های قلب جلسه دوازدهم: بیماری سرطان جلسه سیزدهم: HIV و ایدز جلسه چهاردهم: بیماری های دستگاه گوارش جلسه پانزدهم: بیماری های لاعلاج و داعدیدیگی جلسه شانزدهم:نتیجه گیری و مسیرهای آینده |
هدف از طرح درس | کسب دانش در زمینه روان شناسی سلامت و آسیب شناسی و درمان بیماری های روان تنی |
تعداد واحد | ۲ |
---|---|
روش تدریس | سخنرانی ارائه سمینار مباحثه گروهی پرسش و پاسخ |
نحوه ارزیابی | تکالیف درسی: 20% میان ترم: 20% پایان ترم: 60% |
زمان بندی و نحوه ارائه درس | سه شنبه ساعت 8-10
|
اطلاعات کلاس
زمان برگزاری | مکان برگزاری | توضیحات | فایل پیوست اول | فایل پیوست دوم | فایل پیوست سوم |
---|---|---|---|---|---|
سه شنبه ساعت 8-10 | دانشکده علوم تربیتی و روان شناسی- کلاس 304 | - | - | - |
پیش نیاز درس | ندارد |
---|---|
منابع | Child & Adolescent Mental Health: A Practical, All-in-One Guide 1st Edition by Jess P. Shatkin (Author), Harvey Karp |
طرح درس | جلسه اول: مبانی سلامت روانی کودک و نوجوان جلسه دوم: الگوی جامع زیستی-روانی-اجتماعی جلسه سوم: آسیب و پیشگیری از آن جلسه چهارم: استرس و مدیریت آن در کودکان و نوجوانان جلسه پنجم: ترومای کودکی و انواع آن جلسه ششم: مبانی نظری خودزنی و خودکشی در کودکان و نوجوانان جلسه هفتم: شتم:آسیب شناسی روانی خودزنی و خودکشی در کودکان و نوجوانان جلسه هشتم: تحول درک کودک از بیماری های مزمن جلسه نهم: فربهی و اختلالات خوردن جلسه دهم: بیماری های مزمن در کودکان و نوجوانان جلسه یازدهم: درک کودک از پدیده مرگ جلسه دوازدهم: بیماری های لاعلاج و سوگواری در کودکان و نوجوانان جلسه سیزدهم: سلامت روانی در محیط مدرسه جلسه چهاردهم: خانواده و نقش آن در سلامت روان کودکان و نوجوانان جلسه پانزدهم: سلامت روانی کودکان استثنائی جلسه شانزدهم: روش های درمان اختلالات روان شناختی |
هدف از طرح درس | کسب دانش در زمینه مبانی نظری سلامت روان کودکان و نوجوانان و جنبه های مختلف آن در حوزه های خانواده، کار، مدرسه و کودکان استثنایی |
تعداد واحد | ۲ |
---|---|
روش تدریس | سخنرانی ارائه سمینار مباحثه گروهی پرسش و پاسخ |
نحوه ارزیابی | تکالیف درسی: 20% میان ترم: 20% پایان ترم: 60% |
زمان بندی و نحوه ارائه درس | چهارشنبه ساعت 8-10 |
اطلاعات کلاس
زمان برگزاری | مکان برگزاری | توضیحات | فایل پیوست اول | فایل پیوست دوم | فایل پیوست سوم |
---|---|---|---|---|---|
چهارشنبه 10-12 | دانشکده علوم تربیتی و روان شناسی | - | - | - |