برنامه درسی
لیست برنامه های درسی
عنوان | اصول طراحی کامپایلر |
---|---|
مقطع تحصیلی | کارشناسی |
زمان برگزاری | شنبه 10-12 دوشنبه 14-16 |
مکان برگزاری | کلاس 257 |
تعداد واحد | ۳ |
پیش نیاز درس | درس نظریه زبان و ماشین یا آگاهی به طراحی ماشین های منظم و اتوماتای پشته ای طراحی و کار با گرامر |
نحوه ارزیابی | تمرین 5 میان ترم 5 پایان ترم 10 |
روش تدریس | حضوری مبتنی بر پاورپوینت |
زمان بندی و نحوه ارائه درس | مقدمه دو هفته طراحی کامپایلر نمونه یک هفته آشنایی با طراحی بالا به پایین دو هفته یادآوری مقدمات زبان و ماشین دو هفته آشنایی با طراحی پایین به بالا بخش اول دو هفته آشنایی با طراحی پایین به بالا بخش دوم دو هفته آشنایی با طراحی پایین به بالا بخش سوم دو هفته |
منابع | اصول طراحی کامپایلر نوشته آهو |
طرح درس | مقدمه طراحی کامپایلر نمونه آشنایی با طراحی بالا به پایین LL یادآوری مقدمات زبان و ماشین آشنایی با طراحی پایین به بالا LR آشنایی با طراحی پایین به بالا SLR آشنایی با طراحی پایین به بالا LALR طراحی بخش پیشین کامپایلر |
هدف از طرح درس | آشنایی با نحوه طراحی کامپایلر انواع کامپایلر نیازمندی های زبان های برنامه نویسی انواع پارسر و طراحی آنها |
عنوان | اصول طراحی پایگاه داده |
---|---|
مقطع تحصیلی | کارشناسی |
زمان برگزاری | چهارشنبه 10-12 دوشنبه 16-18 |
مکان برگزاری | کلاس 257 |
تعداد واحد | ۳ |
پیش نیاز درس | آشنایی با دستگاه های ذخیره سازی و نحوه انتقال داده در معماری کامپیوتر |
نحوه ارزیابی | پروژه و تمرینات 5 میان ترم 5 پایان ترم 10 |
روش تدریس | حضوری با استفاده از پایان نامه |
زمان بندی و نحوه ارائه درس | مقدمه یک هفته اصول ذخیره سازی دو هفته اصول طراحی داده سه هفته خصوصیات ACID دو هفته نرمال سازی دو هفته طراحی پایگاه داده یک هفته زبان جبری طراحی پایگاه داده دو هفته SQL دو هفته طراحی های پیشرفته پایگاه داده یک هفته |
منابع | اصول طراح پایگاه داده اثر دیت |
طرح درس | مقدمه اصول ذخیره سازی اصول طراحی داده خصوصیات ACID نرمال سازی طراحی پایگاه داده زبان جبری طراحی پایگاه داده SQL طراحی های پیشرفته پایگاه داده |
هدف از طرح درس | آشنایی با نحوه مدیریت موثر داده در انواع حجم های پیشنهادی |
عنوان | نظریه الگوریتمی بازی |
---|---|
مقطع تحصیلی | کارشناسی ارشد |
زمان برگزاری | چهارشنبه 14-18 |
مکان برگزاری | کلاس 225 |
تعداد واحد | ۳ |
پیش نیاز درس | آشنایی با آمار |
نحوه ارزیابی | ارائه کلاسی 10 امتحان پایانی 10 |
روش تدریس | حضوری با استفاده از پاورپوینت |
زمان بندی و نحوه ارائه درس | 1. Solution Concepts for Static Games یک هفته 2. Solution Concepts for Extensive-form Games دو هفته 3. Equilibrium Concepts for Games with Imperfect Information دو هفته 4. Signaling and Forward Induction یک هفته 5. Repeated Games دو هفته 6. Reputation Formation دو هفته 7. Supermodular Games دو هفته 8. Global Games یک هفته 9. Cooperative Games دو هفته |
منابع | Fudenberg, Drew, and Jean Tirole. Game Theory. MIT Press, 1991. ISBN: 9780262061414 |
طرح درس | 1. Solution Concepts for Static Games a. Complete information: rationalizability, Nash equilibrium, epistemic foundations b. Incomplete information: Bayesian Nash equilibrium, interim correlated 2. Solution Concepts for Extensive-form Games a. Backwards induction, subgame perfection, iterated conditional dominance b. Bargaining with complete information 3. Equilibrium Concepts for Games with Imperfect Information 4. Signaling and Forward Induction a. Stable equilirium, the intuitive criterion, iterated weak dominance, epistemic 5. Repeated Games 6. Reputation Formation a. Reputation with short-lived opponents b. Screening and reputation in bargaining 7. Supermodular Games 8. Global Games 9. Cooperative Games a. Nash bargaining solution, core, Shapley value b. Non-cooperative implentations |
عنوان | اصول طراحی الگوریتم |
---|---|
مقطع تحصیلی | کارشناسی |
زمان برگزاری | چهارشنبه 10-12 دوشنبه 16-18 |
مکان برگزاری | کلاس 257 |
تعداد واحد | ۳ |
پیش نیاز درس | آشنایی با ساختارهایی داده |
نحوه ارزیابی | تمرین 5 میان ترم 5 پایان ترم 5 |
روش تدریس | حضوری مبتنی بر پاورپوینت |
زمان بندی و نحوه ارائه درس | مقدمه 1 هفته آشنایی با نظریه پیچیدگی و الگوریتم های مرتب سازی 3 هفته تقسیم و حل 3 هفته برنامه نویسی پویا 3 هفته الگوریتم های حریصانه 3 هفته الگوریتم های گراف 3 هقته |
منابع | کتاب اصول طراحی الگوریتم و ساختمان داده ها مشهور به CLRS |
طرح درس |
|
هدف از طرح درس | آشنایی با تکنیک های طراحی الگوریتم و نحوه استفاده آنها در الگوریتم های معمول و جدید |
عنوان | اصول طراحی کامپایلر |
---|---|
مقطع تحصیلی | کارشناسی |
زمان برگزاری | شنبه 8-10 دوشنبه 14-16 |
مکان برگزاری | کلاس 257 |
تعداد واحد | ۳ |
پیش نیاز درس | درس نظریه زبان و ماشین یا آگاهی به طراحی ماشین های منظم و اتوماتای پشته ای طراحی و کار با گرامر |
نحوه ارزیابی | تمرین 5 میان ترم 5 پایان ترم 10 |
روش تدریس | حضوری مبتنی بر پاورپوینت |
زمان بندی و نحوه ارائه درس | مقدمه دو هفته طراحی کامپایلر نمونه یک هفته آشنایی با طراحی بالا به پایین دو هفته یادآوری مقدمات زبان و ماشین دو هفته آشنایی با طراحی پایین به بالا بخش اول دو هفته آشنایی با طراحی پایین به بالا بخش دوم دو هفته آشنایی با طراحی پایین به بالا بخش سوم دو هفته |
منابع | اصول طراحی کامپایلر نوشته آهو |
طرح درس | مقدمه طراحی کامپایلر نمونه آشنایی با طراحی بالا به پایین LL یادآوری مقدمات زبان و ماشین آشنایی با طراحی پایین به بالا LR آشنایی با طراحی پایین به بالا SLR آشنایی با طراحی پایین به بالا LALR طراحی بخش پیشین کامپایلر |
هدف از طرح درس | آشنایی با نحوه طراحی کامپایلر انواع کامپایلر نیازمندی های زبان های برنامه نویسی انواع پارسر و طراحی آنها |
عنوان | اصول طراحی پایگاه داده |
---|---|
مقطع تحصیلی | کارشناسی |
زمان برگزاری | چهارشنبه 10-12 دوشنبه 16-18 |
مکان برگزاری | کلاس 257 |
تعداد واحد | ۳ |
پیش نیاز درس | آشنایی با دستگاه های ذخیره سازی و نحوه انتقال داده در معماری کامپیوتر |
نحوه ارزیابی | پروژه و تمرینات 5 میان ترم 5 پایان ترم 10 |
روش تدریس | حضوری با استفاده از پایان نامه |
زمان بندی و نحوه ارائه درس | مقدمه یک هفته اصول ذخیره سازی دو هفته اصول طراحی داده سه هفته خصوصیات ACID دو هفته نرمال سازی دو هفته طراحی پایگاه داده یک هفته زبان جبری طراحی پایگاه داده دو هفته SQL دو هفته طراحی های پیشرفته پایگاه داده یک هفته |
منابع | اصول طراحی پایگاه داده اثر دیت |
طرح درس | مقدمه اصول ذخیره سازی اصول طراحی داده خصوصیات ACID نرمال سازی طراحی پایگاه داده زبان جبری طراحی پایگاه داده SQL طراحی های پیشرفته پایگاه داده |
هدف از طرح درس | آشنایی با نحوه مدیریت موثر داده در انواع حجم های پیشنهادی |