بررسی تأثیر قابلیت مشاهده‌پذیری و سازگاری بر نگرش مصرف‌کنندگان نسبت به محتوای بازاریابی ورزشی تولید شده توسط هوش مصنوعی و تأثیر آن بر قصد خرید

نویسندگانسجاد پاشائی، محنا نصیرپور
نشریهمطالعات بازاریابی ورزشی
نوع مقالهFull Paper
تاریخ انتشار۱۴۰۳/۰۸/۲۰
رتبه نشریهعلمی - پژوهشی
نوع نشریهالکترونیکی
کشور محل چاپایران
نمایه نشریهISCQ1-MSRTQ2

چکیده مقاله


 

این مقاله به بررسی تأثیر قابلیت مشاهده‌پذیری و سازگاری محتوای بازاریابی ورزشی تولید شده توسط هوش مصنوعی (AI) بر نگرش مصرف‌کنندگان و قصد خرید آنان می‌پردازد. با توجه به افزایش استفاده از AI در بازاریابی ورزشی، درک چگونگی تأثیر این تکنولوژی نوین بر رفتار مصرف‌کنندگان امری ضروری است. داده‌ها از طریق پرسشنامه، با استفاده از روش نمونه‌گیری تصادفی ساده از مصرف‌کنندگان ورزشی جمع‌آوری شد (n= 300). از روش تحقیق کمی و مدلسازی معادلات ساختاری بهره گرفته شده و با استفاده از نرم‌افزار SEM- Smart PLS TM3 داده‌ها تحلیل شده‌اند. نتایج نشان داد که قابلیت مشاهده‌پذیری و سازگاری به طور معناداری بر نگرش مصرف‌کنندگان تأثیرگذار هستند و این نگرش‌ها نیز به نوبه خود قصد خرید را تحت تأثیر قرار می‌دهند. استحکام مدل تحقیق از طریق مقادیر R2 و β تأیید شده و اهمیت استفاده از تکنولوژی‌های نوین در بازاریابی ورزشی تأکید شده است. این مقاله از جمله معدود مطالعاتی است که بر تأثیرات محتوای تولید شده توسط AI در صنعت ورزش تمرکز دارد و پیشنهاداتی برای بهبود استراتژی‌های بازاریابی ورزشی ارائه می‌دهد.

لینک ثابت مقاله