نویسندگان | یعقوب بدری آذرین، سجاد پاشایی ، وحید حافظی ، حسن فاتح |
---|---|
نشریه | مدیریت ارتباطات در رسانه های ورزشی |
شماره صفحات | ۱۵-۲۶ |
شماره مجلد | ۵ |
نوع مقاله | Original Research |
تاریخ انتشار | ۱۳۹۷ |
رتبه نشریه | علمی - پژوهشی |
نوع نشریه | الکترونیکی |
کشور محل چاپ | ایران |
چکیده مقاله
در ابتدای هزاره سوم، جهان ورزش دوران جدیدی را تجربه میکند. باشگاههایهای موفق همواره به دنبال بهکارگیری روشها و ابزارهای نوین به عنوان مزیتهای رقابتی و جهت نیل به توسعه و بهبود مستمر هستند. یکی از این ابزارها مدیریت ارتباط با مشتری است که با توسعه فنآوری و ارتباطات، امروزه به عنوان مدیریت ارتباط مشتری الکترونیک برشمرده میشود. هدف از انجام پژوهش، بررسی تأثیر نقش میانجیگری کیفیت خدمات الکترونیکی بلیت فروشی بر عملکرد مدیریت ارتباط با مشتری الکترونیکی لیگ برتر فوتبال ایران میباشد. روش پژوهش، توصیفی و از شاخه پیمایشی میباشد. جامعهی آماری تحقیق، مشتریان رویدادهای ورزشی مسابقات لیگ برتر فوتبال ایران هستند. جهت جمعآوری دادهها از پرسشنامهی المومانی و نور ( 2009)، استفاده شد. نتایج حاصل از آزمون فرضیهها را میتوان توسط نرمافزار SMART-PLS و با استفاده از آزمون t و ضرایب مسیر نشان داد. یافتههای پژوهش نشان داد؛ ارتباط مستقیم و معنیداری بین مولفههای خدمات (سهولت استفاده، قابلیت استفاده، لذت از خدمات) با عملکرد مدیریت ارتباط با مشتری الکترونیکی وجود دارد، همچنین تأثیر مثبت و معناداری نقش میانجیگری کیفیت خدمات الکترونیکی بلیت فروشی در تأثیر مؤلفههای خدمات(سهولت استفاده، قابلیت استفاده، لذت از خدمات)، بر عملکرد مدیریت ارتباط با مشتری الکترونیکی، تأیید شد. بنابراین میتوان نتیجه گرفت، موضوع مدیریت ارتباط با مشتری الکترونیکی به عنوان راهبرد، نرم افزار و فرایند میبایست در صنعت ورزش ایران جایگاه ویژهای داشته باشد اگر چه در مسیر اجرای آن مشکلات زیرساختاری وجود دارد ولی مدلهای مفهومی پایهای میتواند نقطهی شروع خوبی برای آینده عملکرد مدیریت ارتباط با مشتری الکترونیکی در باشگاهها باشد.
tags: " کیفیت خدمات الکترونیکی"؛"مدیریت ارتباط با مشتری الکترونیکی"؛ "بلیط الکترونیکی"؛ "فوتبال" ؛ " مدل ساختاری ".