برنامه درسی
لیست برنامه های درسی
عنوان | فعالیت بدنی و تندرستی |
---|---|
مقطع تحصیلی | کارشناسی |
زمان برگزاری | یکشنبه |
مکان برگزاری | دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی |
تعداد واحد | ۲ |
پیش نیاز درس | فیزیولوژی ورزشی |
نحوه ارزیابی | 14 نمره پایان ترم و 6 نمره فعالیت کلاسی و حضور فعال |
روش تدریس | استاد محور
|
زمان بندی و نحوه ارائه درس | پرسش و پاسخ در ابتدای جلسه و ارائه مطالب مرتبط |
منابع | منابع فیزیولوژی ورزشی ACSM
|
طرح درس | آشنایی با تعاریف فعالیت بدنی، فعالیت ورزشی، تمرین، آمادگی جسمانی و سلامتی اپیدمیولوژی فعالیت بدنی در دنیا مزایای فعالیتهای بدنی و سبک زندگی سالم پرسشنامه های فعالیت بدنی و نحوه محاسبه مت، کالری هفتگی و روزانه نحوه افزایش فعالیت بدنی در زندگی روزانه نحوه محاسبه میزان انرژی مصرفی برای راه رفتن، دویدن، چرخ کارسنج و پله نوردی هرم فعالیت بدنی چاقی و عوارض ان و نقش فعالیت بدنی در جلوگیری از چاقی سندرم متابولیکی و تاثیر قعالیت ورزشی بر جلوگیری از بروز و یا عوارض سندرم کمتبولیک سالمندی و تاثیر ورزش بر جلوگیری از بیماری ها دستورالعمل شرکت در فعالیت های ورزشی برای افراد سالم و سالمند دستورالعمل شرکت در فعالیت های ورزشی برای افراد مبتلا به دیابت مراحل تغییر رفتار و سبک زندگی سالم |
هدف از طرح درس | آشنایی با روش های افزایش فعالیت بدنی برای عموم آشنایی با مزایای فعالیت ورزشی برای تندرستی آشنایی با شاخص های تندرستی آشنایی با شاخص های امادگی جسمانی مرتبط با تندرستی
|
عنوان | سازگاری های قلبی عروقی و تنفسی به فعالیت های ورزشی |
---|---|
مقطع تحصیلی | دكتری تخصصی PhD |
زمان برگزاری | یکشنبه 14-16 |
مکان برگزاری | دانشگاه تبریز |
تعداد واحد | ۲ |
پیش نیاز درس | فیزیولوژی انسان فیزیولوژی وزشی پیشرفته |
نحوه ارزیابی | آزمون پایان ترم: 14 نمره پرسش و پاسخ و ارائه مطالب در کلاس 6 نمره |
روش تدریس | استاد محور ارائه مقالات جدید حضور در آزمایشگاه 2 جلسه |
زمان بندی و نحوه ارائه درس | هفتگی - حضوری |
منابع | دستورالعمل های شرکت در فعالیت های ورزشی ACSM ترجمه دکتر احمدی زاد و دکتر افشار جعفری و دکتر خسرو ابراهیم سازگاریهای قلب و عروق ترجمه دکتر ترتیبیان سازگاری های قلب و عروق ترجمه دکتر گائینی |
طرح درس | سازگاری های اکوکاردیوگرافی در پاسخ به ورزش سازگاری های الکتروکاردیوگرافی در پاسخ به ورزش تست ورزش و کانتراندیکاسیون های آن تمرینات ورزشی برای انواع بیماریهای قلب و عروق فعالیت ورزشی و پاسخ های سیستولی و دیاستولی ویژگی قلب ورزشکاران قدرتی و هوازی رمدلینگ در قلب در پاسخ به فعالیت های ورزشی سالمندی و تغییرات قلبی عروقی در پاسخ به فعالیت های ورزشی قلب کودکان و پاسخ به فعالیت و تمرینات ورزشی |
هدف از طرح درس | آشنایی با فیزیولوژی قلب و عروق آشنایی با روش های اندازه گیری ظرفیت های فیزیولوژیکی ورزشکاران آشنایی با روش های |
عنوان | روش های تحلیل آماری و روش تحقیق در علوم زیستی |
---|---|
مقطع تحصیلی | دكتری تخصصی PhD |
زمان برگزاری | یکشنبه ها 8 تا 10 |
مکان برگزاری | دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی |
تعداد واحد | ۲ |
پیش نیاز درس | سنجش و اندازه گیری در تربیت بدنی و علوم ورزشی |
نحوه ارزیابی | 14 نمره پایان ترم 6 نمره اس پی اس اس
|
روش تدریس | استاد محور اس پی اس اس پیشرفته داوری مقالا مقاله نویسی در ژورنال های معتبر |
زمان بندی و نحوه ارائه درس | یکشنبه ها 8 تا 10
|
منابع | آمار SPSS نویسنده اندرو مایرز: ترجمه دکتر اکبر رضایی کاربرد آمار در تربیت بدنی و علوم ورزشی و SPSS تالیف دکتر علی رضا هویدا |
طرح درس | تست Z، t، تی تک نمونه ای، تی زوجی، تی مستقل و حدود اطمینان و توان و اندازه اثر داده های پرت و نرمالیته و نرمال سازی و آزمون های نرمالیته تحلیل واریانس یک راهه، همگنی واریانس ها، مقایسه های زوجی ضریب اتا و اندازه اثر و کنتراست ها تحلیل واریانس با اندازه گیری های مکرر با عامل بین گروهی، کرویت داده ها تحلیل واریانس با اندازه گیری های مکرر با عامل درون و بین گروهی تحلیل واریانس چند متغیره تحلیل کوواریانس و پیش فرض های آن آزمون کای دو ضریب همبستگی و رگرسیون دو و چند متغیره |
هدف از طرح درس | آشنایی با روشهای پیشرفته در آمار آشنایی با متاآنالایز و مرور سیستماتیک آشنایی با مقاله نویسی |
عنوان | مبانی استعدادیابی در ورزشی |
---|---|
مقطع تحصیلی | کارشناسی |
زمان برگزاری | شنبه 12-10 |
مکان برگزاری | دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی |
تعداد واحد | ۲ |
پیش نیاز درس | فیزیولوژی ورزشی آزمایشگاه در علوم ورزشی |
نحوه ارزیابی | 14 نمره پایان ترم حضور فعال در کلاس و انجام پروژه 6 نمره |
روش تدریس | استاد محور و استفاده از مقالات و حضور فیزیکی در جلسات استعدادیابی |
منابع | استعدادیابی در ورزش نویسنده جیم بروان ترجمه وحید ارشم مقالات جدید در زمینه استعدادیابی ورزشی مقالات مروری و متاآنالایز در استعدادیابی ورزشی |
فایل پیوست اول | talent identification 3.pptx |
طرح درس | استعداد ورزشی استعداد و پیشرفت پرورش استعداد روشهای استعدادیابی و معایب و مزایای استعدادیابی ملاک و معیار برای استعدادیابی متغیرهای موثر در عملکرد ورزشی تعیین میزان سهم عوامل موثر در عملکرد مطلوب آزمون آزمون و ویژگیهای آزمون تغییرات وابسته به سن، جنس و الگوهای استعدادیابی تغییرات عملکردهای زیست حرکتی منتخبی از الگوهای برتر جهان و مدلهای مختلف استعدادیابی کشف استعدادها فرایند جایگزین کردن ورزشکار جوان فرایند طبقهبندی یا پرورش عالی استعدادها عرضه تعاریف و اصطلاحات ویژگیهای طبقهبندی شده و طراحی تست هشتگانه(اکتال) با رشد و تکامل همه جانبه تخصصی شدن زود هنگام در برابر رشد و تکامل همه جانبه طرح تکامل ورزشی مراحل شرکت در فعالیتهای ورزشی تمرینات عمومی و تمرینات اختصاصی چگونگی افزایش فشار و بار تمرین رمز موفقیت، ویژگی ورزشکاران با استعداد والدین و استعدادیابی دلایل شرکت کودکان در ورزش دید بلندمدت و شاخصهای روانشناسی در کودکان |
هدف از طرح درس | آشنایی با رویکردهای استعدادیابی در ورزشی نحوه تعیین شاخص های استعدادیابی در ورزش استعدادیابی پس از فارغ التحصیلی در آموزش و پرورش و باشگاه ها
|
عنوان | فیزیولوژی ورزشی گروه های خاص |
---|---|
مقطع تحصیلی | کارشناسی ارشد |
زمان برگزاری | شنبه 16-14 |
مکان برگزاری | دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی |
تعداد واحد | ۲ |
پیش نیاز درس | فیزیولوژی ورزشی تندرستی و فعالیت بدنی |
نحوه ارزیابی | 14 نمره پایان ترم 6 نمره حضور در کلاس و پرسش و پاسخ |
روش تدریس | استاد محور بر اساس سرفصل های مرتبط و مقالات مرتبط با سرفصل ها |
زمان بندی و نحوه ارائه درس | پرسش و پاسخ اولیه و ارائه مطالب
|
منابع | دستورالعمل شرکت در فعالیت های ورزشی ACSM ترجمه دکتر احمدی زاد، دکتر افشار جعفری و دکتر خسرو ابراهیم |
طرح درس | آلگوریتم شرکت در فعالیتهای ورزشی برای افراد سالم و یا بیمار فیزیولوژی بیماران مبتلا به دیابت نوع یک و دو و پاسخ به فعالیت و تمرینات ورزشی فیزیولوژی بارداری و و پاسخ به فعالیت و تمرینات ورزشی فیزیولوژی کودکان و پاسخ به فعالیت و تمرینات ورزشی فیزیولوژی سالمندی و پاسخ به فعالیت و تمرینات ورزشی فیزیولوژی پرفشارخونی و پاسخ به فعالیت و تمرینات ورزشی فیزیولوژی دیس لپیدمیا و پاسخ به فعالیت و تمرینات ورزشی سرطان و پاسخ به فعالیت و تمرینات ورزشی فیزیولوژی پوکی استخوان و پاسخ به فعالیت و تمرینات ورزشی فیزیولوژی آنمی و پاسخ به فعالیت و تمرینات ورزشی |
هدف از طرح درس | توانایی ارائه دستورالعمل های استاندارد فعالیت ورزشی برای بیماران غیرواگیردار، کودکان، سالمندان، دوره بارداری و ... |