برنامه درسی

لیست برنامه های درسی

پیش نیاز درس

ندارد

منابع

References:

  1. Marketing management , Philip Kotler,Kevin lane Keller, 14 editin.
  2. Marketing management an Asian perspective, Philip Kotler,Kevin lane Keller, swee lane ang, leong siew hoon , tan  chin tiong meng ,4 edition.
  3. Marketing 3.0 from products to customers to the human sprit, Philip Kotler.
  4. Scholarly research in marketing:exploring the 4 eras of thought development                William L. Wilkie , Elizabeth S.  Moor, Journal of public policy and marketing , vol 22.
  5. Continuing challenges to scholarly research in marketing , William L. Wilkie , Journal of public policy and marketing , vol 26.
  6. مدیریت بازاریابی , فیلیپ کاتلر و کوین کلر ترجمه امیر جعفری.
  7. تئوری بازاریابی : تکامل و ارزیابی , شث , گاردنر و گرت .

طرح درس

تاریخ

سرفصل مطالب مورد بحث

هفته اول

آشنایی با پارادایم ها و رویکردهای بازاریابی

هفته دوم  

آشنایی با اصول بازاریابی و استراتژی های STP

هفته سوم

استراتژی های آمیخته بازاریابی-بازاریابی Holistic

هفته چهارم

تجزیه و تحلیل محیط بازاریابی و تدوین برنامه بازاریابی

هفته پنجم

تجزیه و تحلیل محصول

هفته ششم

تجزیه و تحلیل قیمت گذاری

هفته هفتم

تبلیغات و برنامه های پیشبرد محصول

هفته هشتم

تحقیقات بازاریابی

هفته نهم

ساختارهای بازاریابی

هفته دهم

بازاریابی رابطه مند و خلق ارزش

هفته یازدهم

بازاریابی اجتماعی

هفته دوازدهم

بازاریابی دیجیتال

هفته سیزدهم

برند و مفاهیم آن

هفته چهاردهم

بازاریابی سبز-اسلامی

هدف از طرح درس

آشنایی دانشجویان با مفاهیم، دیدگاه ها، روش ها و فنون مختلف مرتبط با بازاریابی، آمیخته بازاریابی و مدیریت بازاریابی

آشنایی با استراتژی ها و فنون بازاریابی مدرن و اقتضایی

افزایش مهارت دانشجویان در تدوین برنامه های بازاریابی ، بازاریابی و فروش محصولات.

افزایش توان درک و به کارگیری اصول مذکور به صورت عملی و کاربردی

تعداد واحد ۲
روش تدریس

حضوری

نحوه ارزیابی
  • حضور و مشارکت فعال در کلاس 10 نمره
  • ارائه یک نمونه عملی از موضوعات بازاریابی در سازمان ها30 نمره
  • آزمون نهایی 60 نمره   

اطلاعات کلاس

زمان برگزاری مکان برگزاری توضیحات فایل پیوست اول فایل پیوست دوم فایل پیوست سوم
دانشکده اقتصاد و مدیریت

با تشدید تغییرات و تحولات محیط های کسب و کار و افزایش روزافزون رقابت بین شرکت ها، بازاریابی به عنوان کارکرد راهبردی در تعیین عملکرد و موفقیت شرکت ها از اهمیت ویژه ای برخوردار است، ضروری است تا دانشجویان با مفاهیم، روش ها، اصول،ساختار ، استراتژی هاو کاربردهای بازاریابی آشنا شوند.

- - -
پیش نیاز درس

ندارد

منابع
  • ابراهیمی، ابوالقاسم، خلیفه، مجتبی و سمیع زاده، مهدی(1391). بررسی تاثیر فرایندهای روانشناختی هویت برند و شخصیت برند بر وفاداری برند.  چشم انداز مدیریت بازرگانی.
  • ابراهیمی، عبدالحمید و پاینده داری نژاد، زهره(1389). "هویت نام تجاری"
  • احمدی، پرویز.جعفرزاده کناری، مهدی. بخشی‌زاده، علیرضا(1393) . نگاهی به هویت برند و تاثیر آن بر وفاداری به برند و ارزش ویژه برند(مورد مطالعه: شرکت تولیدکننده محصولات لبنی و فرآورده های گوشتی کاله)، پژوهش نامه بازرگانی.
  • پرهیزگارابراهیمی، عابد . (1391). بررسی تاثیر ارزش ویژه برند در مدل آکر بر ارزش ویژه برند از دید مصرف کننده (مطالعه موردی : برند سامسونگ).بررسی های بازرگانی.
  • تمپورال، پائول.(1391). برند سازی و بازاریابی اسلامی،ساختن کسب و کار اسلامی و جهانی. ترجمه روستا، احمد و صالحی،علی. تهران. شرکت چاپ و نشر بازرگانی.
  • حسنقلی پور، طهمورث . انوشه، مرتضی. (1388).مدیریت تبلیغات. نگاه دانش.
  • خداداد حسینی ، حمید . رضوانی،مهران.(1391) مدیریت جامع برند(مکاتب، ارزش گذاری و توسعه برند ملی).تهران.دفتر پژوهش های فرهنگی.
  • خداداد حسینی،سید حمید. روستا، احمد. (1389).تبلیغات .انتشارات حروفیه.
  • دال، گری آر.ترجمه اسلامی، راضیه. (1390). تبلیغات به زبان آدمیزاد.انتشارات هیرمند.
  • روستا،احمد.خویه،علی.(1388). تبلیغات تریزی:شیوه حل خلاقانه مسائل بازاریابی و تبلیغات.انتشارات رسا.
  • عزیزی، شهریار، قنبرزاده میاندهی، رضا و فخار منش، سینا(1391). ارزیابی تاثیر شخصیت برند بر وفاداری نگرشی و رفتاری مشتریان به برند هایپر استار، پژوهش های مدیریت درایران.
  • کاتلر، فیلیپ .  کلر، کوین. (1393) . مدیریت بازاریابی. ترجمه  مهدی امیر جعفری.تهران.نشر نص.
  • گلیارانی، بهزاد.(1391) .برندسازی و فرایند آن. انتشارات علمی.
  • محمدیان،محمود. (1388). مدیریت تبلیغات.انتشارات حروفیه.
  • محمدیان،محمود. خویه، علی . (1386). سبک های تبلیغاتی. انتشارات رسا.
  • مشبکی،اصغر. صدقیانی ، ایوب و صدقیانی، فرشاد. (1394).ارزش ویژه برند با رویکردی به بازار ایران. تهران. انتشارات بازاریابی.
  • هادیزاده مقدم، اکرم. جمالی کاپک،شهرام.رضایی،مرتضی. (1391). مدل تاثیر برندسازی داخلی بر رفتار شهروندی برند در صنعت هتلداری. پژوهش های مدیریت در ایران.

  • Aaker, J. L. (1997). Dimensions of brand personality. Journal of marketing research, 347-356.
  • Alizadeh, A., Hamid, S., Hoseini, K., & Naiej, A. (2014). The Comparison of Product and Corporate Branding Strategy: a conceptual framework. Journal of Business and Management, 16(1), 14-24.
  • Brierley, S. (2005). The advertising handbook: Routledge.
  • Cravens, D. W., & Piercy, N. (2006). Strategic marketing (Vol. 7): McGraw-Hill New York.
  • Cronin, J. J., Smith, J. S., Gleim, M. R., Ramirez, E., & Martinez, J. D. (2011). Green marketing strategies: an examination of stakeholders and the opportunities they present. Journal of the Academy of Marketing Science, 39(1), 158-174.
  • Cury, I. (2013). TV Commercials: How to Make Them: or, How Big is the Boat? : CRC Press.
  • Ehrenberg, A., Barnard, N., Kennedy, R., & Bloom, H. (2002). Brand advertising as creative publicity. Journal of Advertising Research, 42(4), 7-18.
  • Goldsmith, R. E., & Goldsmith, E. B. (2012). Brand personality and brand engagement. American Journal of Management, 12(1), 11.
  • Islam, M. E., & Alam, M. Z. (2013). Advertising: An Islamic Perspective. International Journal of Ethics in Social Sciences, 1(1), 105-116.
  • Kapferer, J.-N. (2008). The New Strategic Brand Management: Creating and Sustaining Brand Equity.
  • Keller, K. L. (1998). Strategic brand management: Building, measuring, and managing brand equity. New Jersey.
طرح درس

تاریخ

سرفصل مطالب مورد بحث

هفته اول

آشنایی با رئوس مطالب

هفته دوم  

آشنایی با برند

هفته سوم

اصول و فنون برندسازی

هفته چهارم

شخصیت و هویت برند

هفته پنجم

ارزش ویژه  برند

هفته ششم

مذهب و برند

هفته هفتم

مدیریت برند

هفته هشتم

تبلیغات و برند

هفته نهم

تاریخچه و سبک های تبلیغات

هفته دهم

اصطلاح شناسی و روانشناسی تبلیغات

هفته یازدهم

مدیریت تبلیغات

هفته دوازدهم

ساخت تبلیغات

هفته سیزدهم

تبلیغات و فروش

هفته چهاردهم

تبلیغات اینترنتی، سبز و اسلامی

هدف از طرح درس

آشنایی دانشجویان با مفاهیم، دیدگاه ها، روش ها و فنون مختلف مرتبط با موضوع برند و تبلیغات

آشنایی با مبانی و اصول برندینگ و تبلیغات

افزایش توان درک و به کارگیری اصول مذکور به صورت عملی و کاربردی

تعداد واحد ۱
روش تدریس

حضوری

نحوه ارزیابی

حضور و مشارکت فعال در کلاس : 10 نمره

 

ارائه یک نمونه عملی از موضوعات تبلیغات و برند در سازمان ها : 30 نمره               

                      

آزمون پایان ترم: 60 نمره                             

                                                                             

اطلاعات کلاس

زمان برگزاری مکان برگزاری توضیحات فایل پیوست اول فایل پیوست دوم فایل پیوست سوم
دانشکده اقتصاد و مدیریت

با توجه به اینکه تبلیغات و برندسازی دو جزء اصلی برنامه بازاریابی محسوب می شوند، ضروری است تا دانشجویان با تعاریف،تاریخچه، اصول،ساختار ، استراتژی و کاربردهای تبلیغات و برند آشنا شوند.

- - -
پیش نیاز درس

ندارد

منابع

References:

  1. Buttle, F., & Maklan, S. (2019). Customer relationship management: concepts and technologies. Routledge.‏4th Edition.
  2. Sorger, S. (2015). Marketing analytics: strategic models and metrics. San Bernadino, CA: Admiral Press.‏.
  3. حیدرزاده, زنده دل, سلطانی, & حسین علی. (2005). ارزیابی رابطه ارزش مورد انتظار مشتری با عملکرد مدیریت ارتباط با مشتری (CRM). آینده پژوهی مدیریت, 17(شماره 3 (پیاپی 66)), 45-58.
  4. دانش فر حسین, رادفر رضا, & حیدرزاده هنزایی کامبیز. (2019). ارائه مدل مدیریت ارتباط با مشتری برای کسب و کارهای مبتنی بر رسانه های اجتماعی.
طرح درس

تاریخ

سرفصل مطالب مورد بحث

هفته اول

آشنایی با تاریخچه مدیریت ارتباط با مشتریان

هفته دوم  

آشنایی با دیدگاهای مختلف مدیریت ارتباط با مشتریان

هفته سوم

مدل های مدیریت ارتباط با مشتریان

هفته چهارم

مدیریت دانش مشتریان-تجربه مشتریان

هفته پنجم

مدیریت ارتباط با مشتریان الکترونیکی

هفته ششم

تحلیل بازاریابی و داده های مشتریان

هفته هفتم

مدیریت عملکرد بازاریابی

هفته هشتم

اندازه گیری شکاف عملکرد، کارایی و اثربخشی

هفته نهم

معرفی شاخص های کلیدی عملکرد بازاریابی

هفته دهم

انواع ممیزی بازاریابی

هفته یازدهم

ویژگی های ممیزی بازاریابی

هفته دوازدهم

داشبورد بازاریابی و ساماندهی

هفته سیزدهم

نمونه های ممیزی بازاریابی

هفته چهاردهم

مورد کاوی

تعداد واحد ۱
روش تدریس

حضوری

نحوه ارزیابی

حضور و مشارکت فعال در کلاس : 10 نمره

ارائه یک نمونه عملی از موضوعاتCRMدر سازمان ها : 30 نمره                                                

آزمون پایان ترم : 60 نمره 

                                                                                                              

زمان بندی و نحوه ارائه درس

تاریخ

سرفصل مطالب مورد بحث

هفته اول

آشنایی با تاریخچه مدیریت ارتباط با مشتریان

هفته دوم  

آشنایی با دیدگاهای مختلف مدیریت ارتباط با مشتریان

هفته سوم

مدل های مدیریت ارتباط با مشتریان

هفته چهارم

مدیریت دانش مشتریان-تجربه مشتریان

هفته پنجم

مدیریت ارتباط با مشتریان الکترونیکی

هفته ششم

تحلیل بازاریابی و داده های مشتریان

هفته هفتم

مدیریت عملکرد بازاریابی

هفته هشتم

اندازه گیری شکاف عملکرد، کارایی و اثربخشی

هفته نهم

معرفی شاخص های کلیدی عملکرد بازاریابی

هفته دهم

انواع ممیزی بازاریابی

هفته یازدهم

ویژگی های ممیزی بازاریابی

هفته دوازدهم

داشبورد بازاریابی و ساماندهی

هفته سیزدهم

نمونه های ممیزی بازاریابی

هفته چهاردهم

مورد کاوی

اطلاعات کلاس

زمان برگزاری مکان برگزاری توضیحات فایل پیوست اول فایل پیوست دوم فایل پیوست سوم
دانشکده اقتصاد و مدیریت

شرح درس:

مدیریت ارتباط با مشتریان به عنوان فلسفه حاکم بر بازاریابی مدرن با کمک ابزارهای فناوری اطلاعات و ارتباطات یکی از مباحث حیاتی و از عوامل کلیدی موفقیت در عملکرد بازاریابی به شمار می آید. ضروری است تا دانشجویان با مفاهیم، تئوری ها، مدل ها و روش های ارتباط با مشتریان و چگونگی سنجش عملکرد بازاریابی آشنا شوند.

- - -