برنامه درسی

لیست برنامه های درسی

عنوان روان شناسی فیزلوژیک
مقطع تحصیلی کارشناسی
زمان برگزاری دوشنبه 16-14
مکان برگزاری کلاس 304- دانشکده علوم تربیتی و روان شناسی
تعداد واحد ۲
نحوه ارزیابی

نحوه ی ارزیابی

امتحان میان ترم:   امتحان پایان ترم: ¢   آزمون (Quiz)     تمرین: £   ارزیابی شفاهی : ¢   فعالیت های گروهی: □   تکالیف هفتگی: £

 نمره ی هر بخش: .......

روش تدریس

روش ٫ تکنیک تدریس

سخنرانی: ¢        پرسش و پاسخ: ¢        نمایشی (نمایش طرز کار وسیله یا مدل): بحث گروهی: ¢           یادگیری مشارکتی: £     مبتنی بر مساله: مبتنی بر پروژه:             آزمایشگاهی:                  بازدید علمی:

زمان بندی و نحوه ارائه درس

دانشکده

گروه آموزشی

نام و نوع درس

مقطع

تعداد واحد

علوم تربیتی و

 روان­شناسی

روان­شناسی

روان­شناسی فیزیولوژیک-اصلی

کارشناسی

2

نام مدرس

شماره ی کلاس

شماره ی کلاس

ساعت برگزاری

پیش نیاز درس

دکتر نعیمه ماشینچی

304

304

16-14 دوشنبه

-

منابع

روان شناسی فیزیولوژیک (دکتر خداپناهی، کالات، پینل، مقالات جدید)

فایل پیوست اول کاربرگ (11) -روان شناسی فیزیولوزیک - .pdf
طرح درس

سرفصل مطالب و زمانبندی ارائه ی درس

جلسه

عنوان جلسات

هدف

نحوه ی تدریس

1

توضیح هدف از آموزش این درس

مفهوم و موضوع روان­شناسی‌ فیزیولوژیک‌

آموزش مباحث روان­شناسی‌ فیزیولوژیک‌

توضیح و سخنرانی شرح در وایت برد- ارسال پاورپوینت-فیلم و  فایل­های pdfجهت یادگیری مطالب جدید-دادن نمره به افراد داوطلب پاسخ دهنده به سوالات

2

خاستگاه روان­شناسی‌ فیزیولوژیک‌

آموزش مباحث روان­شناسی‌ فیزیولوژیک‌

توضیح و سخنرانی شرح در وایت برد- ارسال پاورپوینت-فیلم و  فایل­های pdfجهت یادگیری مطالب جدید-دادن نمره به افراد داوطلب پاسخ دهنده به سوالات

3

روش های پژوهش در روان­شناسی‌ فیزیولوژیک‌

آموزش مباحث روان­شناسی‌ فیزیولوژیک‌

توضیح و سخنرانی شرح در وایت برد- ارسال پاورپوینت-فیلم و  فایل­های pdfجهت یادگیری مطالب جدید-دادن نمره به افراد داوطلب پاسخ دهنده به سوالات

4

روش­های مطالعه مغز زنده انسان

روش های مطالعه در روان شناسی فیزیولوژیک

آموزش مباحث روان­شناسی‌ فیزیولوژیک‌

توضیح و سخنرانی شرح در وایت برد- ارسال پاورپوینت-فیلم و  فایل­های pdfجهت یادگیری مطالب جدید-دادن نمره به افراد داوطلب پاسخ دهنده به سوالات

5

دیاگرام مغز

آموزش مباحث روان­شناسی‌ فیزیولوژیک‌

توضیح و سخنرانی شرح در وایت برد- ارسال پاورپوینت-فیلم و  فایل­های pdfجهت یادگیری مطالب جدید-دادن نمره به افراد داوطلب پاسخ دهنده به سوالات

6

خواب-نظریه های خواب

فیزیولوژی خواب و بیداری

آموزش مباحث روان­شناسی‌ فیزیولوژیک‌

توضیح و سخنرانی شرح در وایت برد- ارسال پاورپوینت-فیلم و  فایل­های pdfجهت یادگیری مطالب جدید-دادن نمره به افراد داوطلب پاسخ دهنده به سوالات

7

ابزارهای روانی فیزیولوژیک خواب

مراحل خواب

آموزش مباحث روان­شناسی‌ فیزیولوژیک‌

توضیح و سخنرانی شرح در وایت برد- ارسال پاورپوینت-فیلم و  فایل­های pdfجهت یادگیری مطالب جدید-دادن نمره به افراد داوطلب پاسخ دهنده به سوالات

8

نظریه های روان شناسی و فیزیولوژیک درمورد رویا

آموزش مباحث روان­شناسی‌ فیزیولوژیک‌

توضیح و سخنرانی شرح در وایت برد- ارسال پاورپوینت-فیلم و  فایل­های pdfجهت یادگیری مطالب جدید-دادن نمره به افراد داوطلب پاسخ دهنده به سوالات

9

اختلالات خواب

از منظر روانی فیزیولوژیک و راهکارها

آموزش مباحث روان­شناسی‌ فیزیولوژیک‌

توضیح و سخنرانی شرح در وایت برد- ارسال پاورپوینت-فیلم و  فایل­های pdfجهت یادگیری مطالب جدید-دادن نمره به افراد داوطلب پاسخ دهنده به سوالات

10

تغذیه و فیزیولوژی خوردن

آموزش مباحث روان­شناسی‌ فیزیولوژیک‌

توضیح و سخنرانی شرح در وایت برد- ارسال پاورپوینت-فیلم و  فایل­های pdfجهت یادگیری مطالب جدید-دادن نمره به افراد داوطلب پاسخ دهنده به سوالات

11

نظریه دو مرکزی هیپوتالاموس و انتقادات جدید

آموزش مباحث روان­شناسی‌ فیزیولوژیک‌

توضیح و سخنرانی شرح در وایت برد- ارسال پاورپوینت-فیلم و  فایل­های pdfجهت یادگیری مطالب جدید-دادن نمره به افراد داوطلب پاسخ دهنده به سوالات

12

اختلالات خوردن

بی اشتهایی عصبی-پراشتهایی عصبی

آموزش مباحث روان­شناسی‌ فیزیولوژیک‌

توضیح و سخنرانی شرح در وایت برد- ارسال پاورپوینت-فیلم و  فایل­های pdfجهت یادگیری مطالب جدید-دادن نمره به افراد داوطلب پاسخ دهنده به سوالات

13

نشانه ها و نظریه های فیزیولوژیک و روان شناختی و مداخلات

آموزش مباحث روان­شناسی‌ فیزیولوژیک‌

توضیح و سخنرانی شرح در وایت برد- ارسال پاورپوینت-فیلم و  فایل­های pdfجهت یادگیری مطالب جدید-دادن نمره به افراد داوطلب پاسخ دهنده به سوالات

14

مداخلات

آموزش مباحث روان­شناسی‌ فیزیولوژیک‌

توضیح و سخنرانی شرح در وایت برد- ارسال پاورپوینت-فیلم و  فایل­های pdfجهت یادگیری مطالب جدید-دادن نمره به افراد داوطلب پاسخ دهنده به سوالات

15

زبان و آفازی

آموزش مباحث روان­شناسی‌ فیزیولوژیک‌

توضیح و سخنرانی شرح در وایت برد- ارسال پاورپوینت-فیلم و  فایل­های pdfجهت یادگیری مطالب جدید-دادن نمره به افراد داوطلب پاسخ دهنده به سوالات

16

انواع آفازی و شرح هر یک

آموزش مباحث روان­شناسی‌ فیزیولوژیک‌

توضیح و سخنرانی شرح در وایت برد- ارسال پاورپوینت-فیلم و  فایل­های pdfجهت یادگیری مطالب جدید-دادن نمره به افراد داوطلب پاسخ دهنده به سوالات

هدف از طرح درس

یادگیری مباحث روان­شناسی  فیزیولوژیک

عنوان فیزیولوژی اعصاب و غدد
مقطع تحصیلی کارشناسی
زمان برگزاری شنبه 12-10
مکان برگزاری کلاس 310
تعداد واحد ۲
نحوه ارزیابی

نحوه ی ارزیابی

امتحان میان ترم:   امتحان پایان ترم: ¢   آزمون (Quiz)     تمرین: £   ارزیابی شفاهی : ¢   فعالیت های گروهی: □   تکالیف هفتگی: £

روش تدریس

روش ٫ تکنیک تدریس

سخنرانی: ¢        پرسش و پاسخ: ¢        نمایشی (نمایش طرز کار وسیله یا مدل): بحث گروهی: ¢           یادگیری مشارکتی: £     مبتنی بر مساله: مبتنی بر پروژه:             آزمایشگاهی:                  بازدید علمی:

فایل پیوست اول کاربرگ (5) -فیزیولوزی اعصاب - .pdf
طرح درس

سرفصل مطالب و زمانبندی ارائه ی درس

جلسه

عنوان جلسات

هدف

نحوه ی تدریس

1

توضیح هدف از آموزش این درس

انواع سلولهای کور تکس‌ مغز

نرو ترانسمیتر های کورتکس‌ مغز

آموزش مباحث فیزیولوژی اعصاب و غدد

توضیح و سخنرانی شرح در وایت برد- پاورپوینت اسلایدهای مغزی- ارسال فایل­های pdfجهت یادگیری مطالب جدید-دادن نمره به افراد داوطلب پاسخ دهنده به سوالات

2

انواع سلولهای کور تکس‌ مغز

نرو ترانسمیتر های کورتکس‌ مغز

آموزش مباحث فیزیولوژی اعصاب و غدد

توضیح و سخنرانی شرح در وایت برد- پاورپوینت اسلایدهای مغزی- ارسال فایل­های pdfجهت یادگیری مطالب جدید-دادن نمره به افراد داوطلب پاسخ دهنده به سوالات

3

سلول های گلیا

آموزش مباحث فیزیولوژی اعصاب و غدد

توضیح و سخنرانی شرح در وایت برد- پاورپوینت اسلایدهای مغزی- ارسال فایل­های pdfجهت یادگیری مطالب جدید-دادن نمره به افراد داوطلب پاسخ دهنده به سوالات

4

دیاگرام نواحی مغز

آموزش مباحث فیزیولوژی اعصاب و غدد

توضیح و سخنرانی شرح در وایت برد- پاورپوینت اسلایدهای مغزی- ارسال فایل­های pdfجهت یادگیری مطالب جدید-دادن نمره به افراد داوطلب پاسخ دهنده به سوالات

5

تشریح مغز اول (تلانسفال)

تفاوت ساختاری نیمکره ها

لوب ها

آموزش مباحث فیزیولوژی اعصاب و غدد

توضیح و سخنرانی شرح در وایت برد- پاورپوینت اسلایدهای مغزی- ارسال فایل­های pdfجهت یادگیری مطالب جدید-دادن نمره به افراد داوطلب

6

تشریح مغز اول

شکنج ها و شیارهای کرتکس

نواحی‌ مختلف‌ کورتکس‌ ارتباطی‌

آموزش مباحث فیزیولوژی اعصاب و غدد

توضیح و سخنرانی شرح در وایت برد- پاورپوینت اسلایدهای مغزی- ارسال فایل­های pdfجهت یادگیری مطالب جدید-دادن نمره به افراد داوطلب

7

تشریح مغز اول (تلانسفال)

سیستم لیمبیک

بازال گانگلیا

آموزش مباحث فیزیولوژی اعصاب و غدد

توضیح و سخنرانی شرح در وایت برد- پاورپوینت اسلایدهای مغزی- ارسال فایل­های pdfجهت یادگیری مطالب جدید-دادن نمره به افراد داوطلب

8

تشریح مغز دوم (دیانسفال)

آموزش مباحث فیزیولوژی اعصاب و غدد

توضیح و سخنرانی شرح در وایت برد- پاورپوینت اسلایدهای مغزی- ارسال فایل­های pdfجهت یادگیری مطالب جدید-دادن نمره به افراد داوطلب

9

تشریح مغز دوم (دیانسفال)

آموزش مباحث فیزیولوژی اعصاب و غدد

توضیح و سخنرانی شرح در وایت برد- پاورپوینت اسلایدهای مغزی- ارسال فایل­های pdfجهت یادگیری مطالب جدید-دادن نمره به افراد داوطلب

10

تشریح مغز سوم (مزانسفال)

آموزش مباحث فیزیولوژی اعصاب و غدد

توضیح و سخنرانی شرح در وایت برد- پاورپوینت اسلایدهای مغزی- ارسال فایل­های pdfجهت یادگیری مطالب جدید-دادن نمره به افراد داوطلب

11

تشریح مغز چهارم (تلانسفال)

آموزش مباحث فیزیولوژی اعصاب و غدد

توضیح و سخنرانی شرح در وایت برد- پاورپوینت اسلایدهای مغزی- ارسال فایل­های pdfجهت یادگیری مطالب جدید-دادن نمره به افراد داوطلب

12

تشریح مغز پنجم (میلینسفال)

آموزش مباحث فیزیولوژی اعصاب و غدد

توضیح و سخنرانی شرح در وایت برد- پاورپوینت اسلایدهای مغزی- ارسال فایل­های pdfجهت یادگیری مطالب جدید-دادن نمره به افراد داوطلب

13

نخاع

آموزش مباحث فیزیولوژی اعصاب و غدد

توضیح و سخنرانی شرح در وایت برد- پاورپوینت اسلایدهای مغزی- ارسال فایل­های pdfجهت یادگیری مطالب جدید-دادن نمره به افراد داوطلب

14

تشریح و توضیح PNS

آموزش مباحث فیزیولوژی اعصاب و غدد

توضیح و سخنرانی شرح در وایت برد- پاورپوینت اسلایدهای مغزی- ارسال فایل­های pdfجهت یادگیری مطالب جدید-دادن نمره به افراد داوطلب

15

توضیح سیستم غدد

آموزش مباحث فیزیولوژی اعصاب و غدد

توضیح و سخنرانی شرح در وایت برد- پاورپوینت اسلایدهای مغزی- ارسال فایل­های pdfجهت یادگیری مطالب جدید-دادن نمره به افراد داوطلب

16

اختلالات غدد

آموزش مباحث فیزیولوژی اعصاب و غدد

توضیح و سخنرانی شرح در وایت برد- پاورپوینت اسلایدهای مغزی- ارسال فایل­های pdfجهت یادگیری مطالب جدید-دادن نمره به افراد داوطلب

عنوان انگیزش و هیجان
مقطع تحصیلی کارشناسی
زمان برگزاری دوشنبه 12-10
مکان برگزاری کلاس 304
تعداد واحد ۲
روش تدریس

سخنرانی: ¢        پرسش و پاسخ: ¢        نمایشی (نمایش طرز کار وسیله یا مدل): بحث گروهی: ¢           یادگیری مشارکتی: £     مبتنی بر مساله: مبتنی بر پروژه:             آزمایشگاهی:                  بازدید علمی:

منابع

منابع و مراجع درس

روان­شناسی انگیزش و هیجان (مارشال ریو، دکتر خداپناهی و مقالات جدید)

فایل پیوست اول کاربرگ (4) -انگیزش و هیجان.pdf
طرح درس

سرفصل مطالب و زمانبندی ارائه ی درس

جلسه

عنوان جلسات

هدف

نحوه ی تدریس

1

تعریف انگیزه و انگیزش

آموزش مباحث روان­شناسی انگیزش و هیجان

توضیح و سخنرانی شرح در وایت برد- ارسال فایل­های pdfجهت یادگیری مطالب جدید-دادن نمره به افراد داوطلب پاسخ دهنده به سوالات

2

تعریف انگیزه و انگیزش

آموزش مباحث روان­شناسی انگیزش و هیجان

توضیح و سخنرانی شرح در وایت برد- ارسال فایل­های pdfجهت یادگیری مطالب جدید- دادن نمره به افراد داوطلب پاسخ دهنده به سوالات

3

طبقه بندی انگیزه ها و شرح هرکدام

آموزش مباحث روان­شناسی انگیزش و هیجان

توضیح و سخنرانی شرح در وایت برد- ارسال فایل­های pdfجهت یادگیری مطالب جدید- دادن نمره به افراد داوطلب پاسخ دهنده به سوالات

4

طبقه بندی انگیزه ها و شرح هرکدام

آموزش مباحث روان­شناسی انگیزش و هیجان

توضیح و سخنرانی شرح در وایت برد- ارسال فایل­های pdfجهت یادگیری مطالب جدید- دادن نمره به افراد داوطلب پاسخ دهنده به سوالات

5

توضیح نظریه های انگیزشی

آموزش مباحث روان­شناسی انگیزش و هیجان

توضیح و سخنرانی شرح در وایت برد- ارسال فایل­های pdfجهت یادگیری مطالب جدید- دادن نمره به افراد داوطلب پاسخ دهنده به سوالات

6

توضیح نظریه های انگیزشی

آموزش مباحث روان­شناسی انگیزش و هیجان

توضیح و سخنرانی شرح در وایت برد- ارسال فایل­های pdfجهت یادگیری مطالب جدید- دادن نمره به افراد داوطلب پاسخ دهنده به سوالات

7

سلسله مراتب نیازهای مازلو

آموزش مباحث روان­شناسی انگیزش و هیجان

توضیح و سخنرانی شرح در وایت برد- ارسال فایل­های pdfجهت یادگیری مطالب جدید- دادن نمره به افراد داوطلب پاسخ دهنده به سوالات

8

نیاز به پیشرفت و نظریه مک کله لند

آموزش مباحث روان­شناسی انگیزش و هیجان

توضیح و سخنرانی شرح در وایت برد- ارسال فایل­های pdfجهت یادگیری مطالب جدید- دادن نمره به افراد داوطلب پاسخ دهنده به سوالات

9

کنجکاوی

همبسته­ها

آموزش مباحث روان­شناسی انگیزش و هیجان

توضیح و سخنرانی شرح در وایت برد- ارسال فایل­های pdfجهت یادگیری مطالب جدید- دادن نمره به افراد داوطلب پاسخ دهنده به سوالات

10

نگرش و سنجش آن

آموزش مباحث روان­شناسی انگیزش و هیجان

توضیح و سخنرانی شرح در وایت برد- ارسال فایل­های pdfجهت یادگیری مطالب جدید- دادن نمره به افراد داوطلب پاسخ دهنده به سوالات

11

راهکارهای افزایش انگیزش

آموزش مباحث روان­شناسی انگیزش و هیجان

توضیح و سخنرانی شرح در وایت برد- ارسال فایل­های pdfجهت یادگیری مطالب جدید- دادن نمره به افراد داوطلب پاسخ دهنده به سوالات

12

هیجان  تعریف آن

بنیادهای هیجان

آموزش مباحث روان­شناسی انگیزش و هیجان

توضیح و سخنرانی شرح در وایت برد- ارسال فایل­های pdfجهت یادگیری مطالب جدید- دادن نمره به افراد داوطلب پاسخ دهنده به سوالات

13

خاستگاه فیزیولوژیک انگیزش و هیجان

آموزش مباحث روان­شناسی انگیزش و هیجان

توضیح و سخنرانی شرح در وایت برد- ارسال فایل­های pdfجهت یادگیری مطالب جدید- دادن نمره به افراد داوطلب پاسخ دهنده به سوالات

14

انواع هیجان

آموزش مباحث روان­شناسی انگیزش و هیجان

توضیح و سخنرانی شرح در وایت برد- ارسال فایل­های pdfجهت یادگیری مطالب جدید- دادن نمره به افراد داوطلب پاسخ دهنده به سوالات

15

نظریه های هیجان

آموزش مباحث روان­شناسی انگیزش و هیجان

توضیح و سخنرانی شرح در وایت برد- ارسال فایل­های pdfجهت یادگیری مطالب جدید- دادن نمره به افراد داوطلب پاسخ دهنده به سوالات

16

ابعاد هیجان و نحوه اندازه گیری انگیختگی هیجان

آموزش مباحث روان­شناسی انگیزش و هیجان

توضیح و سخنرانی شرح در وایت برد- ارسال فایل­های pdfجهت یادگیری مطالب جدید- دادن نمره به افراد داوطلب پاسخ دهنده به سوالات

عنوان علوم اعصاب شناختی
مقطع تحصیلی کارشناسی
زمان برگزاری سه شنبه 16-14
مکان برگزاری کلاس 309 و یک جلسه در آزمایشگاه مرکزی
تعداد واحد ۲
روش تدریس

روش ٫ تکنیک تدریس

سخنرانی: ¢        پرسش و پاسخ: ¢        نمایشی (نمایش طرز کار وسیله یا مدل): بحث گروهی: ¢           یادگیری مشارکتی: £     مبتنی بر مساله: مبتنی بر پروژه:             آزمایشگاهی: ¢                 بازدید علمی:

زمان بندی و نحوه ارائه درس

کلاس 309 و آزمایشگاه مرکزی جهت ثبت نوار مغزی -سه شنبه 12- 10

منابع

منابع و مراجع درس

یادداشت های علوم اعصاب- مقالات جدید- مبانی نوروفیدبک- ارزیابی عصب روان شناختی

فایل پیوست اول کاربرگ (6) -علوم اعصاب شناختی - .pdf
طرح درس

سرفصل مطالب و زمانبندی ارائه ی درس

جلسه

عنوان جلسات

هدف

نحوه ی تدریس

1

توضیح هدف از آموزش این درس

تاریخچه علوم اعصاب شناختی

آموزش مباحث علوم اعصاب شناختی

توضیح و سخنرانی شرح در وایت برد- پاورپوینت- ارسال فایل­های pdfجهت یادگیری مطالب جدید-دادن نمره به افراد داوطلب پاسخ دهنده به سوالات

2

تفاوت علوم اعصاب شناختی با سایر رشته های شناختی

آموزش مباحث علوم اعصاب شناختی

توضیح و سخنرانی شرح در وایت برد- ارسال فایل­های pdfجهت یادگیری مطالب جدید- دادن نمره به افراد داوطلب پاسخ دهنده به سوالات

3

روش های پژوهش در علوم اعصاب شناختی

آموزش مباحث علوم اعصاب شناختی

توضیح و سخنرانی شرح در وایت برد- ارسال فایل­های pdfجهت یادگیری مطالب جدید- دادن نمره به افراد داوطلب پاسخ دهنده به سوالات

4

روش های اندازه گیری فعالیت مغز

آموزش مباحث علوم اعصاب شناختی

توضیح و سخنرانی شرح در وایت برد- ارسال فایل­های pdfجهت یادگیری مطالب جدید- دادن نمره به افراد داوطلب پاسخ دهنده به سوالات

5

روش های اندازه گیری فعالیت مغز

آموزش مباحث علوم اعصاب شناختی

توضیح و سخنرانی شرح در وایت برد- ارسال فایل­های pdfجهت یادگیری مطالب جدید- دادن نمره به افراد داوطلب پاسخ دهنده به سوالات

6

توضیح انواع artifact

نواحی مغزی

نقشه مغزی

آموزش مباحث علوم اعصاب شناختی

توضیح و سخنرانی شرح در وایت برد- ارسال فایل­های pdfجهت یادگیری مطالب جدید- دادن نمره به افراد داوطلب پاسخ دهنده به سوالات

7

توضیح نیمکره غالب و جانبی شدن

آموزش مباحث علوم اعصاب شناختی

توضیح و سخنرانی شرح در وایت برد- ارسال فایل­های pdfجهت یادگیری مطالب جدید- دادن نمره به افراد داوطلب پاسخ دهنده به سوالات

8

اعمال ناحیه بروکا و ورنیکه در نیمکره غالب

آموزش مباحث علوم اعصاب شناختی

توضیح و سخنرانی شرح در وایت برد- ارسال فایل­های pdfجهت یادگیری مطالب جدید- دادن نمره به افراد داوطلب پاسخ دهنده به سوالات

9

ثبت نوار مغزی در آزمایشگاه

توضیح سیستم 10-20

نمایش نوار مغزی در پروژکتور

آموزش مباحث علوم اعصاب شناختی

توضیح و سخنرانی شرح در وایت برد- ارسال فایل­های pdfجهت یادگیری مطالب جدید- دادن نمره به افراد داوطلب پاسخ دهنده به سوالات

ارسال فیلم نوار مغزی

10

توضیح ERP

QEEG

پارادایم توجه

آموزش مباحث علوم اعصاب شناختی

توضیح و سخنرانی شرح در وایت برد- ارسال فایل­های pdfجهت یادگیری مطالب جدید- دادن نمره به افراد داوطلب پاسخ دهنده به سوالات

11

نواحی مغزی حرکت و اختلالات مربوطه

آموزش مباحث علوم اعصاب شناختی

توضیح و سخنرانی شرح در وایت برد- ارسال فایل­های pdfجهت یادگیری مطالب جدید- دادن نمره به افراد داوطلب پاسخ دهنده به سوالات

12

توضیح پارادایم عصب شناختی توجه

آموزش مباحث علوم اعصاب شناختی

توضیح و سخنرانی شرح در وایت برد- ارسال فایل­های pdfجهت یادگیری مطالب جدید- دادن نمره به افراد داوطلب پاسخ دهنده به سوالات

13

توضیح task شناختی عملکرد پیوسته

آموزش مباحث علوم اعصاب شناختی

توضیح و سخنرانی شرح در وایت برد- ارسال فایل­های pdfجهت یادگیری مطالب جدید- دادن نمره به افراد داوطلب پاسخ دهنده به سوالات

14

توضیح ERP

آموزش مباحث علوم اعصاب شناختی

توضیح و سخنرانی شرح در وایت برد- ارسال فایل­های pdfجهت یادگیری مطالب جدید- دادن نمره به افراد داوطلب پاسخ دهنده به سوالات

هدف از طرح درس

یادگیری مباحث علوم اعصاب شناختی

عنوان متون روان شناسی به انگلیسی ۲
مقطع تحصیلی کارشناسی
زمان برگزاری شنبه 10-8
مکان برگزاری کلاس 310
تعداد واحد ۲
پیش نیاز درس

متون روان شناسی به انگلیسی 1

روش تدریس

روش ٫ تکنیک تدریس

سخنرانی: ¢        پرسش و پاسخ: ¢        نمایشی (نمایش طرز کار وسیله یا مدل): بحث گروهی:            یادگیری مشارکتی: ¢     مبتنی بر مساله: مبتنی بر پروژه:             آزمایشگاهی:                  بازدید علمی:

زمان بندی و نحوه ارائه درس

شنبه 10-8

منابع

متون روانشناسی به زبان انگلیسی (یحیی سیدمحمدی، نائینیان،لیندا لیل، حسین زارع)

فایل پیوست اول کاربرگ متون (3).pdf
طرح درس

سرفصل مطالب و زمانبندی ارائه ی درس

جلسه

عنوان جلسات

هدف

نحوه ی تدریس

1

تدریس لغات، گرامر،  ترجمه واژه های تخصصی به زبان انگلیسی و توضیح مباحث روان­شناسی به زبان انگلیسی

آموزش مباحث روان­شناسی به زبان انگلیسی

توضیح و سخنرانی شرح در وایت برد- پرسش از دانشجویان دادن نمره به افراد داوطلب پاسخ دهنده به سوالات

2

تدریس لغات، گرامر،  ترجمه واژه های تخصصی به زبان انگلیسی و توضیح مباحث روان­شناسی به زبان انگلیسی

آموزش مباحث روان­شناسی به زبان انگلیسی

توضیح و سخنرانی شرح در وایت برد- پرسش از دانشجویان دادن نمره به افراد داوطلب پاسخ دهنده به سوالات

3

تدریس لغات، گرامر،  ترجمه واژه های تخصصی به زبان انگلیسی و توضیح مباحث روان­شناسی به زبان انگلیسی

آموزش مباحث روان­شناسی به زبان انگلیسی

توضیح و سخنرانی شرح در وایت برد- پرسش از دانشجویان دادن نمره به افراد داوطلب پاسخ دهنده به سوالات

4

تدریس لغات، گرامر،  ترجمه واژه های تخصصی به زبان انگلیسی و توضیح مباحث روان­شناسی به زبان انگلیسی

آموزش مباحث روان­شناسی به زبان انگلیسی

توضیح و سخنرانی شرح در وایت برد- پرسش از دانشجویان دادن نمره به افراد داوطلب پاسخ دهنده به سوالات

5

تدریس لغات، گرامر،  ترجمه واژه های تخصصی به زبان انگلیسی و توضیح مباحث روان­شناسی به زبان انگلیسی

آموزش مباحث روان­شناسی به زبان انگلیسی

توضیح و سخنرانی شرح در وایت برد- پرسش از دانشجویان دادن نمره به افراد داوطلب پاسخ دهنده به سوالات

6

تدریس لغات، گرامر،  ترجمه واژه های تخصصی به زبان انگلیسی و توضیح مباحث روان­شناسی به زبان انگلیسی

آموزش مباحث روان­شناسی به زبان انگلیسی

توضیح و سخنرانی شرح در وایت برد- پرسش از دانشجویان دادن نمره به افراد داوطلب پاسخ دهنده به سوالات

7

تدریس لغات، گرامر،  ترجمه واژه های تخصصی به زبان انگلیسی و توضیح مباحث روان­شناسی به زبان انگلیسی

آموزش مباحث روان­شناسی به زبان انگلیسی

توضیح و سخنرانی شرح در وایت برد- پرسش از دانشجویان دادن نمره به افراد داوطلب پاسخ دهنده به سوالات

8

تدریس لغات، گرامر،  ترجمه واژه های تخصصی به زبان انگلیسی و توضیح مباحث روان­شناسی به زبان انگلیسی

آموزش مباحث روان­شناسی به زبان انگلیسی

توضیح و سخنرانی شرح در وایت برد- پرسش از دانشجویان دادن نمره به افراد داوطلب پاسخ دهنده به سوالات

9

تدریس لغات، گرامر،  ترجمه واژه های تخصصی به زبان انگلیسی و توضیح مباحث روان­شناسی به زبان انگلیسی

آموزش مباحث روان­شناسی به زبان انگلیسی

توضیح و سخنرانی شرح در وایت برد- پرسش از دانشجویان دادن نمره به افراد داوطلب پاسخ دهنده به سوالات

10

تدریس لغات، گرامر،  ترجمه واژه های تخصصی به زبان انگلیسی و توضیح مباحث روان­شناسی به زبان انگلیسی

آموزش مباحث روان­شناسی به زبان انگلیسی

توضیح و سخنرانی شرح در وایت برد- پرسش از دانشجویان دادن نمره به افراد داوطلب پاسخ دهنده به سوالات

11

تدریس لغات، گرامر،  ترجمه واژه های تخصصی به زبان انگلیسی و توضیح مباحث روان­شناسی به زبان انگلیسی

آموزش مباحث روان­شناسی به زبان انگلیسی

توضیح و سخنرانی شرح در وایت برد- پرسش از دانشجویان دادن نمره به افراد داوطلب پاسخ دهنده به سوالات

12

تدریس لغات، گرامر،  ترجمه واژه های تخصصی به زبان انگلیسی و توضیح مباحث روان­شناسی به زبان انگلیسی

آموزش مباحث روان­شناسی به زبان انگلیسی

توضیح و سخنرانی شرح در وایت برد- پرسش از دانشجویان دادن نمره به افراد داوطلب پاسخ دهنده به سوالات

13

تدریس لغات، گرامر،  ترجمه واژه های تخصصی به زبان انگلیسی و توضیح مباحث روان­شناسی به زبان انگلیسی

آموزش مباحث روان­شناسی به زبان انگلیسی

توضیح و سخنرانی شرح در وایت برد- پرسش از دانشجویان دادن نمره به افراد داوطلب پاسخ دهنده به سوالات

14

تدریس لغات، گرامر،  ترجمه واژه های تخصصی به زبان انگلیسی و توضیح مباحث روان­شناسی به زبان انگلیسی

آموزش مباحث روان­شناسی به زبان انگلیسی

توضیح و سخنرانی شرح در وایت برد- پرسش از دانشجویان دادن نمره به افراد داوطلب پاسخ دهنده به سوالات

15

تدریس لغات، گرامر،  ترجمه واژه های تخصصی به زبان انگلیسی و توضیح مباحث روان­شناسی به زبان انگلیسی

آموزش مباحث روان­شناسی به زبان انگلیسی

توضیح و سخنرانی شرح در وایت برد- پرسش از دانشجویان دادن نمره به افراد داوطلب پاسخ دهنده به سوالات

16

تدریس لغات، گرامر،  ترجمه واژه های تخصصی به زبان انگلیسی و توضیح مباحث روان­شناسی به زبان انگلیسی

آموزش مباحث روان­شناسی به زبان انگلیسی

توضیح و سخنرانی شرح در وایت برد- پرسش از دانشجویان دادن نمره به افراد داوطلب پاسخ دهنده به سوالات

هدف از طرح درس

یادگیری مباحث روان­شناسی به انگلیسی- متون تخصصی روان شناسی

عنوان مهارت های زندگی
مقطع تحصیلی کارشناسی
زمان برگزاری یکشنبه 16-14
مکان برگزاری کلاس 214
تعداد واحد ۲
نحوه ارزیابی

نحوه ی ارزیابی

امتحان میان ترم:   امتحان پایان ترم: ¢   آزمون (Quiz)     تمرین: £   ارزیابی شفاهی : ¢   فعالیت های گروهی: □   تکالیف هفتگی: £

روش تدریس

روش ٫ تکنیک تدریس

سخنرانی: ¢        پرسش و پاسخ: ¢        نمایشی (نمایش طرز کار وسیله یا مدل): بحث گروهی: ¢           یادگیری مشارکتی: £     مبتنی بر مساله: مبتنی بر پروژه:             آزمایشگاهی:                  بازدید علمی:

زمان بندی و نحوه ارائه درس

دانشکده

گروه آموزشی

نام و نوع درس

مقطع

تعداد واحد

علوم تربیتی و

 روان­شناسی

روان­شناسی

مهارت های زندگی کلیه رشته­ها

کارشناسی

2

نام مدرس

شماره ی کلاس

شماره ی کلاس

ساعت برگزاری

پیش نیاز درس

دکتر نعیمه ماشینچی

214

214

16-14 یکشنبه

-

 

منابع

مهارت های زندگی-مقابله با استرس-درمان خشم-هوش هیجانی (دکتر گنجی)

فایل پیوست اول کاربرگ (7) مهارت های زندگی - .pdf
طرح درس

سرفصل مطالب و زمانبندی ارائه ی درس

جلسه

عنوان جلسات

هدف

نحوه ی تدریس

1

توضیح هدف از آموزش این درس

مبانی این درس و ضرورت آموزش آن و مزایای آن

آموزش مباحث مهارت های زندگی

توضیح و سخنرانی شرح در وایت برد- ارسال فایل­های pdfجهت یادگیری مطالب جدید-دادن نمره به افراد داوطلب پاسخ دهنده به سوالات

2

مهارت های زندگی از منظر سازمان بهداشت جهانی

مهارت های زندگی در عصر حاضر

آموزش مباحث مهارت های زندگی

توضیح و سخنرانی شرح در وایت برد- ارسال فایل­های pdfجهت یادگیری مطالب جدید-دادن نمره به افراد داوطلب پاسخ دهنده به سوالات

3

مهارت خودآگاهی

آموزش مباحث مهارت های زندگی

توضیح و سخنرانی شرح در وایت برد- ارسال فایل­های pdfجهت یادگیری مطالب جدید-دادن نمره به افراد داوطلب پاسخ دهنده به سوالات

4

مهارت خودآگاهی

آموزش مباحث مهارت های زندگی

توضیح و سخنرانی شرح در وایت برد- ارسال فایل­های pdfجهت یادگیری مطالب جدید-دادن نمره به افراد داوطلب پاسخ دهنده به سوالات

5

مهارت مقابله با استرس

آموزش مباحث مهارت های زندگی

توضیح و سخنرانی شرح در وایت برد- ارسال فایل­های pdfجهت یادگیری مطالب جدید-دادن نمره به افراد داوطلب پاسخ دهنده به سوالات

6

مهارت جرأت­ورزی

آموزش مباحث مهارت های زندگی

توضیح و سخنرانی شرح در وایت برد- ارسال فایل­های pdfجهت یادگیری مطالب جدید-دادن نمره به افراد داوطلب پاسخ دهنده به سوالات

7

مهارت مقابله با خشم

آموزش مباحث مهارت های زندگی

توضیح و سخنرانی شرح در وایت برد- ارسال فایل­های pdfجهت یادگیری مطالب جدید-دادن نمره به افراد داوطلب پاسخ دهنده به سوالات

8

مهارت مدیریت زمان

آموزش مباحث مهارت های زندگی

توضیح و سخنرانی شرح در وایت برد- ارسال فایل­های pdfجهت یادگیری مطالب جدید-دادن نمره به افراد داوطلب پاسخ دهنده به سوالات

9

روش­های عملی مدیریت زمان

آموزش مباحث مهارت های زندگی

توضیح و سخنرانی شرح در وایت برد- ارسال فایل­های pdfجهت یادگیری مطالب جدید-دادن نمره به افراد داوطلب پاسخ دهنده به سوالات

10

انواع عامل­ها و صفات شخصیت

آموزش مباحث مهارت های زندگی

توضیح و سخنرانی شرح در وایت برد- ارسال فایل­های pdfجهت یادگیری مطالب جدید-دادن نمره به افراد داوطلب پاسخ دهنده به سوالات

11

توضیح 30 صفت شخصیت

آموزش مباحث مهارت های زندگی

توضیح و سخنرانی شرح در وایت برد- ارسال فایل­های pdfجهت یادگیری مطالب جدید-دادن نمره به افراد داوطلب پاسخ دهنده به سوالات

12

توضیح 30 صفت شخصیت

آموزش مباحث مهارت های زندگی

توضیح و سخنرانی شرح در وایت برد- ارسال فایل­های pdfجهت یادگیری مطالب جدید-دادن نمره به افراد داوطلب پاسخ دهنده به سوالات

13

مهارت هوش هیجانی

آموزش مباحث مهارت های زندگی

توضیح و سخنرانی شرح در وایت برد- ارسال فایل­های pdfجهت یادگیری مطالب جدید-دادن نمره به افراد داوطلب پاسخ دهنده به سوالات

14

مهارت حل مسأله

آموزش مباحث مهارت های زندگی

توضیح و سخنرانی شرح در وایت برد- ارسال فایل­های pdfجهت یادگیری مطالب جدید-دادن نمره به افراد داوطلب پاسخ دهنده به سوالات

15

مهارت های برقراری ارتباط موثر

آموزش مباحث مهارت های زندگی

توضیح و سخنرانی شرح در وایت برد- ارسال فایل­های pdfجهت یادگیری مطالب جدید-دادن نمره به افراد داوطلب پاسخ دهنده به سوالات

16

انواع گوش دادن و همدلی

آموزش مباحث مهارت های زندگی

توضیح و سخنرانی شرح در وایت برد- ارسال فایل­های pdfجهت یادگیری مطالب جدید-دادن نمره به افراد داوطلب پاسخ دهنده به سوالات

عنوان توانبخشی کودکان با نیازهای ویژه
مقطع تحصیلی کارشناسی
زمان برگزاری شنبه 16-14
مکان برگزاری کلاس 309
تعداد واحد ۲
نحوه ارزیابی

نحوه ی ارزیابی

امتحان میان ترم:   امتحان پایان ترم: ¢   آزمون (Quiz)     تمرین: ¢   ارزیابی شفاهی : £   فعالیت های گروهی: □   تکالیف هفتگی: £

روش تدریس

روش ٫ تکنیک تدریس

سخنرانی: ¢        پرسش و پاسخ: ¢        نمایشی (نمایش طرز کار وسیله یا مدل): بحث گروهی: ¢           یادگیری مشارکتی: £     مبتنی بر مساله: مبتنی بر پروژه:             آزمایشگاهی: £                 بازدید علمی:

زمان بندی و نحوه ارائه درس

دانشکده

گروه آموزشی

نام و نوع درس

مقطع

تعداد واحد

علوم تربیتی و

 روان­شناسی

روان­شناسی

توانبخشی کودکان با نیازهای ویژه -اصلی

کارشناسی

2

نام مدرس

شماره ی کلاس

شماره ی کلاس

ساعت برگزاری

پیش نیاز درس

دکتر نعیمه ماشینچی

309

309

16-14 شنبه

منابع

منابع و مراجع درس

توانبخشی کودکان با نیازهای ویژه (حسن زاده)- توانبخشی افراد با نیازهای خاص- توانبخشی شناختیدر اختلالات یادگیری- سندرم خام حرکتی- کتاب کار تمرین های تعادلی-مهارت کار با اوتیسم -مقالات جدید)

فایل پیوست اول کاربرگ (8) -توانبخشی - .pdf
طرح درس

سرفصل مطالب و زمانبندی ارائه ی درس

جلسه

عنوان جلسات

هدف

نحوه ی تدریس

1

توضیح هدف از آموزش این درس

آموزش مباحث توانبخشی کودکان با نیازهای ویژه

توضیح و سخنرانی شرح در وایت برد-آموزش مهارت ها و جلسات توانبخشی- ارسال فایل­های pdfجهت یادگیری مطالب جدید- بسته های آموزشی توانبخشی-دادن نمره به افراد داوطلب پاسخ دهنده به سوالات

2

تعریف کودکان با نیازهای ویژه

آموزش مباحث توانبخشی کودکان با نیازهای ویژه

توضیح و سخنرانی شرح در وایت برد-آموزش مهارت ها و جلسات توانبخشی- ارسال فایل­های pdfجهت یادگیری مطالب جدید- بسته های آموزشی توانبخشی-دادن نمره به افراد داوطلب پاسخ دهنده به سوالات

3

ضرورت ارائه توانبخشی برای کودکان با نیازهای خاص

آموزش مباحث توانبخشی کودکان با نیازهای ویژه

توضیح و سخنرانی شرح در وایت برد-آموزش مهارت ها و جلسات توانبخشی- ارسال فایل­های pdfجهت یادگیری مطالب جدید- بسته های آموزشی توانبخشی-دادن نمره به افراد داوطلب پاسخ دهنده به سوالات

4

مفهوم توانبخشی

آموزش مباحث توانبخشی کودکان با نیازهای ویژه

توضیح و سخنرانی شرح در وایت برد-آموزش مهارت ها و جلسات توانبخشی- ارسال فایل­های pdfجهت یادگیری مطالب جدید- بسته های آموزشی توانبخشی-دادن نمره به افراد داوطلب پاسخ دهنده به سوالات

5

اصول توانبخشی

آموزش مباحث توانبخشی کودکان با نیازهای ویژه

توضیح و سخنرانی شرح در وایت برد-آموزش مهارت ها و جلسات توانبخشی- ارسال فایل­های pdfجهت یادگیری مطالب جدید- بسته های آموزشی توانبخشی-دادن نمره به افراد داوطلب پاسخ دهنده به سوالات

6

انواع توانبخشی

آموزش مباحث توانبخشی کودکان با نیازهای ویژه

توضیح و سخنرانی شرح در وایت برد-آموزش مهارت ها و جلسات توانبخشی- ارسال فایل­های pdfجهت یادگیری مطالب جدید- بسته های آموزشی توانبخشی-دادن نمره به افراد داوطلب پاسخ دهنده به سوالات

7

تیم توانبخشی

پزشکی- روانشناسی مددکاری

-کاردرمانی-فیزیوتراپی-گفتاردرمانی....

آموزش مباحث توانبخشی کودکان با نیازهای ویژه

توضیح و سخنرانی شرح در وایت برد-آموزش مهارت ها و جلسات توانبخشی- ارسال فایل­های pdfجهت یادگیری مطالب جدید- بسته های آموزشی توانبخشی-دادن نمره به افراد داوطلب پاسخ دهنده به سوالات

8

جلسات عملی (17 جلسه) مهارت برای اوتیسم-کودکان بانقص مهارت های اجتماعی

آموزش مباحث توانبخشی کودکان با نیازهای ویژه

توضیح و سخنرانی شرح در وایت برد-آموزش مهارت ها و جلسات توانبخشی- ارسال فایل­های pdfجهت یادگیری مطالب جدید- بسته های آموزشی توانبخشی-دادن نمره به افراد داوطلب پاسخ دهنده به سوالات

9

جلسات عملی (17 جلسه) مهارت برای اوتیسم-کودکان بانقص مهارت های اجتماعی

آموزش مباحث توانبخشی کودکان با نیازهای ویژه

توضیح و سخنرانی شرح در وایت برد-آموزش مهارت ها و جلسات توانبخشی- ارسال فایل­های pdfجهت یادگیری مطالب جدید- بسته های آموزشی توانبخشی-دادن نمره به افراد داوطلب پاسخ دهنده به سوالات

10

جلسات عملی (17 جلسه) مهارت برای اوتیسم-کودکان بانقص مهارت های اجتماعی

آموزش مباحث توانبخشی کودکان با نیازهای ویژه

توضیح و سخنرانی شرح در وایت برد-آموزش مهارت ها و جلسات توانبخشی- ارسال فایل­های pdfجهت یادگیری مطالب جدید- بسته های آموزشی توانبخشی-دادن نمره به افراد داوطلب پاسخ دهنده به سوالات

11

جلسات عملی (17 جلسه) مهارت برای اوتیسم-کودکان بانقص مهارت های اجتماعی

آموزش مباحث توانبخشی کودکان با نیازهای ویژه

توضیح و سخنرانی شرح در وایت برد-آموزش مهارت ها و جلسات توانبخشی- ارسال فایل­های pdfجهت یادگیری مطالب جدید- بسته های آموزشی توانبخشی-دادن نمره به افراد داوطلب پاسخ دهنده به سوالات

12

تمرینات توانبخشی برای اختلال یادگیری

آموزش مباحث توانبخشی کودکان با نیازهای ویژه

توضیح و سخنرانی شرح در وایت برد-آموزش مهارت ها و جلسات توانبخشی- ارسال فایل­های pdfجهت یادگیری مطالب جدید- بسته های آموزشی توانبخشی-دادن نمره به افراد داوطلب پاسخ دهنده به سوالات

13

ارزیابی و تشخیص کودک سندرم خام حرکتی

آموزش مباحث توانبخشی کودکان با نیازهای ویژه

توضیح و سخنرانی شرح در وایت برد-آموزش مهارت ها و جلسات توانبخشی- ارسال فایل­های pdfجهت یادگیری مطالب جدید- بسته های آموزشی توانبخشی-دادن نمره به افراد داوطلب پاسخ دهنده به سوالات

14

چک لیست خام حرکتی

آموزش مباحث توانبخشی کودکان با نیازهای ویژه

توضیح و سخنرانی شرح در وایت برد-آموزش مهارت ها و جلسات توانبخشی- ارسال فایل­های pdfجهت یادگیری مطالب جدید- بسته های آموزشی توانبخشی-دادن نمره به افراد داوطلب پاسخ دهنده به سوالات

15

تمرینات تعادلی

انواع ابزارهای توانبخشی

آموزش مباحث توانبخشی کودکان با نیازهای ویژه

توضیح و سخنرانی شرح در وایت برد-آموزش مهارت ها و جلسات توانبخشی- ارسال فایل­های pdfجهت یادگیری مطالب جدید- بسته های آموزشی توانبخشی-دادن نمره به افراد داوطلب پاسخ دهنده به سوالات

16

ارائه نرم افزار توانبخشی مبتنی بر حافظه فعال

توانبخشی شناختی

آموزش مباحث توانبخشی کودکان با نیازهای ویژه

توضیح و سخنرانی شرح در وایت برد-آموزش مهارت ها و جلسات توانبخشی- ارسال فایل­های pdfجهت یادگیری مطالب جدید- بسته های آموزشی توانبخشی-دادن نمره به افراد داوطلب پاسخ دهنده به سوالات

هدف از طرح درس

هدف از ارائه ی درس- اهداف یادگیری

-پرورش چه شایستگی های تخصصی مد نظر است؟

دانش نظری : ¢ دانش عملی : ¢    مهارت سخت:       مهارت نرم:      نگرش و ارزش ها :

ملاحظات : توانمند سازی دانشجویان در ارزیابی و توانبخشی افرادی از قبیل دچار نقص بینایی، شنوایی، ناسازگار و افراد مبتلا به انواع معلولیت ها اختلالات یادگیری ، رفتاری و گفتاری

عنوان انگیزش و هیجان- کارشناسی ارشد
مقطع تحصیلی کارشناسی ارشد
زمان برگزاری پنجشنبه 16-14 و 18-16
مکان برگزاری پردیس بین المللی ارس-201
تعداد واحد ۲
نحوه ارزیابی

نحوه ی ارزیابی

امتحان میان ترم:   امتحان پایان ترم: ¢   آزمون (Quiz)     تمرین: ¢   ارزیابی شفاهی :   فعالیت های گروهی: □   تکالیف هفتگی: £

روش تدریس

سخنرانی: ¢        پرسش و پاسخ: ¢        نمایشی (نمایش طرز کار وسیله یا مدل): بحث گروهی: ¢           یادگیری مشارکتی: £     مبتنی بر مساله: مبتنی بر پروژه:             آزمایشگاهی:                  بازدید علمی:

زمان بندی و نحوه ارائه درس

دانشکده

گروه آموزشی

نام و نوع درس

مقطع

تعداد واحد

علوم تربیتی و

 روان­شناسی

روان­شناسی- پردیس بین المللی ارس

انگیزش و هیجان-اصلی

کارشناسی ارشد

2

نام مدرس

شماره ی کلاس

شماره ی کلاس

ساعت برگزاری

پیش نیاز درس

دکتر نعیمه ماشینچی

201 پردیس بین المللی ارس

201 پردیس بین المللی ارس

16-14

18-16 پنج شنبه

منابع

منابع و مراجع درس

روان­شناسی انگیزش و هیجان (دکتر گنجی، گورمن، مارشال ریو، دکتر خداپناهی و مقالات جدید)

ایجاد انگیزه در کودکان-درمان مبتنی بر کارمدی هیجانی

فایل پیوست اول کاربرگ (9) -انگیزش و هیجان -.pdf
طرح درس

سرفصل مطالب و زمانبندی ارائه ی درس

جلسه

عنوان جلسات

هدف

نحوه ی تدریس

1

تعریف انگیزه و انگیزش

آموزش مباحث روان­شناسی انگیزش و هیجان

توضیح و سخنرانی شرح در وایت برد- ارسال فایل­های pdfجهت یادگیری مطالب جدید-دادن نمره به افراد داوطلب پاسخ دهنده به سوالات

2

تعریف انگیزه و انگیزش

آموزش مباحث روان­شناسی انگیزش و هیجان

توضیح و سخنرانی شرح در وایت برد- ارسال فایل­های pdfجهت یادگیری مطالب جدید- دادن نمره به افراد داوطلب پاسخ دهنده به سوالات

3

طبقه بندی انگیزه ها و شرح هرکدام

آموزش مباحث روان­شناسی انگیزش و هیجان

توضیح و سخنرانی شرح در وایت برد- ارسال فایل­های pdfجهت یادگیری مطالب جدید- دادن نمره به افراد داوطلب پاسخ دهنده به سوالات

4

طبقه بندی انگیزه ها

آموزش مباحث روان­شناسی انگیزش و هیجان

توضیح و سخنرانی شرح در وایت برد- ارسال فایل­های pdfجهت یادگیری مطالب جدید- دادن نمره به افراد داوطلب پاسخ دهنده به سوالات

5

راهکارهای افزایش انگیزش درونی و بیرونی

آموزش مباحث روان­شناسی انگیزش و هیجان

توضیح و سخنرانی شرح در وایت برد- ارسال فایل­های pdfجهت یادگیری مطالب جدید- دادن نمره به افراد داوطلب پاسخ دهنده به سوالات

6

راهکارهای افزایش انگیزش شغلی

آموزش مباحث روان­شناسی انگیزش و هیجان-مداخلات انگیزش شغلی

توضیح و سخنرانی شرح در وایت برد- ارسال فایل­های pdfجهت یادگیری مطالب جدید- دادن نمره به افراد داوطلب پاسخ دهنده به سوالات

7

توضیح نظریه های انگیزشی سلسله مراتب نیازهای مازلو

آموزش مباحث روان­شناسی انگیزش و هیجان

توضیح و سخنرانی شرح در وایت برد- ارسال فایل­های pdfجهت یادگیری مطالب جدید- دادن نمره به افراد داوطلب پاسخ دهنده به سوالات

8

نیاز به پیشرفت و نظریه مک کله لند- انگیزش تحصیلی

آموزش مباحث روان­شناسی انگیزش و هیجان-مداخلات آموزشی انگیزش تحصیلی

توضیح و سخنرانی شرح در وایت برد- ارسال فایل­های pdfجهت یادگیری مطالب جدید- دادن نمره به افراد داوطلب پاسخ دهنده به سوالات

9

کنجکاوی

همبسته­ها

آموزش مباحث روان­شناسی انگیزش و هیجان

توضیح و سخنرانی شرح در وایت برد- ارسال فایل­های pdfجهت یادگیری مطالب جدید- دادن نمره به افراد داوطلب پاسخ دهنده به سوالات

10

نگرش و سنجش آن

آموزش مباحث روان­شناسی انگیزش و هیجان

توضیح و سخنرانی شرح در وایت برد- ارسال فایل­های pdfجهت یادگیری مطالب جدید- دادن نمره به افراد داوطلب پاسخ دهنده به سوالات

11

راهکارهای افزایش انگیزش تحصیلی

آموزش مباحث روان­شناسی انگیزش و هیجان-

توضیح و سخنرانی شرح در وایت برد- ارسال فایل­های pdfجهت یادگیری مطالب جدید- دادن نمره به افراد داوطلب پاسخ دهنده به سوالات

12

هیجان  تعریف آن

بنیادهای هیجان

آموزش مباحث روان­شناسی انگیزش و هیجان

توضیح و سخنرانی شرح در وایت برد- ارسال فایل­های pdfجهت یادگیری مطالب جدید- دادن نمره به افراد داوطلب پاسخ دهنده به سوالات

13

خاستگاه فیزیولوژیک انگیزش و هیجان

آموزش مباحث روان­شناسی انگیزش و هیجان

توضیح و سخنرانی شرح در وایت برد- ارسال فایل­های pdfجهت یادگیری مطالب جدید- دادن نمره به افراد داوطلب پاسخ دهنده به سوالات

14

ابعاد و انواع هیجان

نظریه های هیجان

آموزش مباحث روان­شناسی انگیزش و هیجان

توضیح و سخنرانی شرح در وایت برد- ارسال فایل­های pdfجهت یادگیری مطالب جدید- دادن نمره به افراد داوطلب پاسخ دهنده به سوالات

15

مبانی درمان مبتنی بر کارآمدی هیجانی

جلسات درمان مبتنی بر کارآمدی هیجانی

آموزش مباحث روان­شناسی انگیزش و هیجان- مداخلات درمانی بدتنظیمی هیجان مبتنی بر نسل سوم رفتاری

توضیح و سخنرانی شرح در وایت برد- ارسال فایل­های pdfجهت یادگیری مطالب جدید- دادن نمره به افراد داوطلب پاسخ دهنده به سوالات

16

ادامه جلسات درمان مبتنی بر کارآمدی هیجانی

آموزش مباحث روان­شناسی انگیزش و هیجان- مداخلات درمانی بدتنظیمی هیجان مبتنی بر نسل سوم رفتاری

توضیح و سخنرانی شرح در وایت برد- ارسال فایل­های pdfجهت یادگیری مطالب جدید- ارسال مقاله در مورد درمان های مبتنی بر تنظیم هیجان -دادن نمره به افراد داوطلب پاسخ دهنده به سوالات

هدف از طرح درس

هدف از ارائه ی درس- اهداف یادگیری

-پرورش چه شایستگی های تخصصی مد نظر است؟

دانش نظری : ¢ دانش عملی : ¢    مهارت سخت:       مهارت نرم:      نگرش و ارزش ها :

ملاحظات : یادگیری مباحث روان­شناسی انگیزش و هیجان- مداخله درمانی مبتنی بر تنظیم هیجان و انگیزش

عنوان حقوق کودک- کارشناسی ارشد
مقطع تحصیلی کارشناسی ارشد
زمان برگزاری پنجشنبه 10-8
مکان برگزاری پردیس تبریز
تعداد واحد ۱
نحوه ارزیابی

نحوه ی ارزیابی

امتحان میان ترم:   امتحان پایان ترم: ¢   آزمون (Quiz)     تمرین: £   ارزیابی شفاهی :   فعالیت های گروهی: ¢   تکالیف هفتگی: £

روش تدریس

روش ٫ تکنیک تدریس

سخنرانی: ¢        پرسش و پاسخ: ¢        نمایشی (نمایش طرز کار وسیله یا مدل): بحث گروهی: ¢           یادگیری مشارکتی: ¢     مبتنی بر مساله: مبتنی بر پروژه:             آزمایشگاهی:                  بازدید علمی:

زمان بندی و نحوه ارائه درس

دانشکده

گروه آموزشی

نام و نوع درس

مقطع

تعداد واحد

پردیس تبریز

روان­شناسی- پردیس تبریز

حقوق کودک-اصلی

کارشناسی ارشد

1

(8 جلسه)

نام مدرس

شماره ی کلاس

شماره ی کلاس

ساعت برگزاری

پیش نیاز درس

دکتر نعیمه ماشینچی

پردیس تبریز

پردیس تبریز

10-8

پنج شنبه

منابع

حقوق کودک حقوق کودک از دیدگاه اسلام- حقوق اطفال و نوجوانان-مقالات جدید

فایل پیوست اول کاربرگ (10) -حقوق کودک - .pdf
طرح درس

سرفصل مطالب و زمانبندی ارائه ی درس

جلسه

عنوان جلسات

هدف

نحوه ی تدریس

1

ضرورت آشنایی با حقوق کودک برای یک روان شناس بالینی کودک و نوجوان

آموزش مباحث حقوق کودک

توضیح و سخنرانی شرح در وایت برد- ارسال فایل­های pdfجهت یادگیری مطالب جدید-دادن نمره به افراد داوطلب پاسخ دهنده به سوالات

2

ضرورت توجه به حقوق کودک

تاریخچه حقوق کودک

آموزش مباحث حقوق کودک

توضیح و سخنرانی شرح در وایت برد- ارسال فایل­های pdfجهت یادگیری مطالب جدید- دادن نمره به افراد داوطلب پاسخ دهنده به سوالات

3

تعریف کودک

تعریف حق

آموزش مباحث حقوق کودک

توضیح و سخنرانی شرح در وایت برد- ارسال فایل­های pdfجهت یادگیری مطالب جدید- دادن نمره به افراد داوطلب پاسخ دهنده به سوالات

4

حقوق کودک در مراکز آموزشی

آموزش مباحث حقوق کودک

توضیح و سخنرانی شرح در وایت برد- ارسال فایل­های pdfجهت یادگیری مطالب جدید- دادن نمره به افراد داوطلب پاسخ دهنده به سوالات

5

حقوق کودک درخانواده و جامعه

حق برخورداری از جسم سالم

امنیت، سن ازدواج.....

آموزش مباحث حقوق کودک

توضیح و سخنرانی شرح در وایت برد- ارسال فایل­های pdfجهت یادگیری مطالب جدید- دادن نمره به افراد داوطلب پاسخ دهنده به سوالات

6

کودک آزاری و انواع آن

آموزش مباحث حقوق کودک

توضیح و سخنرانی شرح در وایت برد- ارسال فایل­های pdfجهت یادگیری مطالب جدید- دادن نمره به افراد داوطلب پاسخ دهنده به سوالات

7

راهکارها

آموزش مباحث حقوق کودک

توضیح و سخنرانی شرح در وایت برد- ارسال فایل­های pdfجهت یادگیری مطالب جدید- دادن نمره به افراد داوطلب پاسخ دهنده به سوالات

8

آشنایی با پیمان حقوق کودک

آموزش مباحث حقوق کودک

توضیح و سخنرانی شرح در وایت برد- ارسال فایل­های pdfجهت یادگیری مطالب جدید- دادن نمره به افراد داوطلب پاسخ دهنده به سوالات

هدف از طرح درس

یادگیری مباحث حقوق کودک- ارائه راهکارهایی درمورد حقوق کودک

توضیحات

1 واحد-8 جلسه