برنامه درسی
لیست برنامه های درسی
عنوان | معماری کامپیوتر |
---|---|
مقطع تحصیلی | کارشناسی |
زمان برگزاری | دوشنبه 10 - 12 |
مکان برگزاری | دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر |
تعداد واحد | ۳ |
پیش نیاز درس | مدارهای منطقی |
نحوه ارزیابی | فعالیت کلاسی ، آزمون میان ترم ، آزمون پایان ترم ، پروژه اختیاری |
روش تدریس | ارایه شفاهی ، حل تمارین و مثالها |
منابع | [1] Patterson, D. Hennessy, J. (2013) Computer Organization and Design: The Hardware/Software |
طرح درس | مقدمات و مفاهیم اولیه
|
هدف از طرح درس | هدف از ارایه این درس آشنایی با ساختار و سازمان کامپیوتر، واحدهای حافظه، پردازنده و دستگاههای ورودی/خروجی است. در این |
عنوان | طراحی سیستمهای دیجیتال برنامه پذیر |
---|---|
مقطع تحصیلی | کارشناسی |
زمان برگزاری | یکشنبه 10 - 12 ، سه شنبه 14 - 16 |
مکان برگزاری | دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر |
تعداد واحد | ۳ |
پیش نیاز درس | معاری کامپیوتر |
نحوه ارزیابی | فعالیت کلاسی، آزمون میان ترم، آزمون پایان ترم، پروژه نهایی |
روش تدریس | ارایه کلاسی ، آموزش نرم افزار بصورت عملی ، حل تمرینات و مثالهای تئوری و نرم افزاری |
منابع |
|
طرح درس |
|
هدف از طرح درس | هدف از این درس آشنایی با زبان توصیف سختافزار وریلاگ، یادگیری نحوهی طراحی سختافزار با زبانهای HDL در سطوح تجرید مختلف، آشنایی با ساختار داخلی مدارهای برنامهپذیر در محیط کار و نیز شناخت نحوهی پیادهسازی مدارهای سختافزاری در FPGA و CPLD است. |
عنوان | طراحی سیستمهای قابل باز پیکریندی |
---|---|
مقطع تحصیلی | کارشناسی ارشد |
زمان برگزاری | یکشنبه10 - 8 |
مکان برگزاری | دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر |
تعداد واحد | ۳ |
نحوه ارزیابی |
|
منابع |
|
طرح درس |
|
هدف از طرح درس | در این درس دانشجویان با پردازش قابل بازپیکربندی و طراحی سیستمهای مبتنی بر آن آشنا شده و مفاهیمی همچون الگوریتمهای جایابی و مسیریابی در مدارهای قابل بازپیکربندی، معماری تراشههای قابل بازپیکربندی، بازپیکربندی پویا و کاربردهای پردازش قابل بازپیکربندی را فرا میگیرند. |
عنوان | مدارهای منطقی | |
---|---|---|
مقطع تحصیلی | کارشناسی | |
زمان برگزاری | یکشنبه 10-12 | |
مکان برگزاری | دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر | |
تعداد واحد | ۳ | |
نحوه ارزیابی | فعالیت کلاسی تمرینات آزمون میان ترم آزمون پایان ترم | |
روش تدریس | ارایه کلاسی ، حل مثال و تمرینات
| |
منابع | مدارهای منطقی، موریس مانو ، ترجمه قدرت سپیدنام [1] Roth, C. Kinney, L. (2014) Fundamentals of Logic Design (7th edition) Cengage Learning. | |
طرح درس | مقدمات و مفاهیم اولیه مدارهای منطقی | |
هدف از طرح درس | هدف این درس آشنایی با اصول و اجزای مدارهای منطقی و نحوة عملکرد این مدارها، کسب مهارت در طراحی مدارها و سیستم- |
عنوان | ریزپردازنده و زبان اسمبلی | |
---|---|---|
مقطع تحصیلی | کارشناسی | |
مکان برگزاری | دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر | |
تعداد واحد | ۳ | |
پیش نیاز درس |
| |
نحوه ارزیابی | فعالیت کلاسی ،آزمون میان ترم ، آزمون پایان ترم ، پروژه نهایی | |
روش تدریس | ارایه شفاهی ، آموزش عملی نرم افزار | |
منابع | 1] M. A. Mazidi, S. Naimi, S. Naimi, The AVR Microcontroller and Embedded Systems using | |
طرح درس | مقدمه ای بر پردازنده ها، تاریخچه آنها و روشهای بسته بندی آنها، آشنایی با انواع پردازنده ها شامل پردازنده های همه | |
هدف از طرح درس | در این درس دانشجویان با معماری یک ریزپردازنده (با انتخاب یک معماری مانند ،)ARMتشکیلات نرمافزاری، سختافزاری و |
عنوان | طراحی سیستمهای پرتراکم پیشرفته |
---|---|
مقطع تحصیلی | کارشناسی ارشد |
مکان برگزاری | دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر |
تعداد واحد | ۳ |
نحوه ارزیابی |
|
روش تدریس | ارایه نظری شبیه سازی نرم افزاری |
منابع |
|
طرح درس |
|
هدف از طرح درس | هدف از این درس آشنایی دانشجویان با مفاهیم و نحوهی طراحی مدارهای مجتمع بسیار پرتراکم از جمله مدارهای CMOS، طراحی جانمایی (layout)، تحلیل و بهینهسازی تأخیر و توان مصرفی مدارهای مجتمع و اتصالات روی تراشه است. دانشجویان با روشهای طراحی دستی و همچنین استفاده از ابزار طراحی خودکار مدارهای دیجیتال آشنایی پیدا میکنند. |
عنوان | الکترونیک دیجیتال | |
---|---|---|
مقطع تحصیلی | کارشناسی | |
مکان برگزاری | دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر | |
تعداد واحد | ۳ | |
پیش نیاز درس |
| |
نحوه ارزیابی | فعالیت کلاسی ، آزمون میان ترم و پایان ترم ، پروژه شبیه سازی کامپیوتری | |
روش تدریس | ارایه شفاهی ، حل مثال و تمرین ، آموزش نرم افزار شبیه سازی | |
منابع | [1]م. صدیقی، ع. ولی زاده، الکترونیک تراشههای دیجیتال، انتشارات دانشگاه صنعتی امیرکبیر، .1394 | |
طرح درس | معرفی ساختار فیزیکی ترانزیستورهای ،MOSFETمنحنی مشخصه رفتاری، پارامترهای مهم آنها، و مروری کلی بر | |
هدف از طرح درس | آشنایی با مفهوم و عملکرد نیمههادیها، آشنایی با جزئیات رفتاری ترانزیستورهای ،MOSFETشناخت کامل |
عنوان | آزمایشگاه ریزپردازنده و زبان اسمبلی |
---|---|
مقطع تحصیلی | کارشناسی |
مکان برگزاری | دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر |
تعداد واحد | ۱ |
پیش نیاز درس | ریزپردازنده و زبان اسمبلی |
نحوه ارزیابی | ارزیابی مستمر ، آزمون نهایی |
روش تدریس | ارایه شفاهی ، ارایه عملی |
منابع | [1] دستور کار آزمایشگاه ریزپردازنده ، معلمی ، دانشگاه تبریز ]2م. همایونپور و همکاران، ریزپردازنده و زبان اسمبلی، انتشارات شیخ بهایی، 1394 |
طرح درس | آشنایی با یک نرمافزار شبیهسازی (مانند )Proteusبرای شبیهسازی و تست، آشنایی با یک نرمافزار ساخت طراحی بورد کار با وقفه های خارجی و استفاده از حالات صرفهجویی در توان |
هدف از طرح درس | با انجام موفقیتآمیر این آزمایشگاه دانشجویان میبایست به طور عملی با موارد مطرح شده در سرفصل ذیل در طراحی و |
عنوان | طراحی مدارهای مجتمع پرتراکم | |
---|---|---|
مقطع تحصیلی | کارشناسی | |
مکان برگزاری | دانشده مهندسی برق و کامپیوتر | |
تعداد واحد | ۳ | |
پیش نیاز درس |
| |
نحوه ارزیابی | فعالیت کلاسی ؛ آزمون میان ترم ، آزمون پایان ترم ، پروژه نرم افزاری | |
روش تدریس | ارایه شفاهی ، حل مثال و تمارین ، آموزش نرم افزار مربوطه | |
منابع | [1] T. Dillinge, VLSI Design Methodology Development, Prentice Hall, 2019. | |
طرح درس | مروری بر مدارهای VLSI | |
هدف از طرح درس | آشنایی دانشجویان با اصول طراحی مدارهای مجتمع، طراحی لی اوت و آشنایی با عوامل مهم در طراحی سطح ترانزیستوری، |
عنوان | آزمایشگاه طراحی سیستمهای دیجیتال به کمک کامپیوتر |
---|---|
مقطع تحصیلی | کارشناسی |
مکان برگزاری | دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر |
تعداد واحد | ۱ |
پیش نیاز درس | طراحی سیستمهای دیجیتال به کمک کامپیوتر |
نحوه ارزیابی | فعالیت کلاسی ، آزمون عملی ، |
روش تدریس | آموزش نر افزار، آموزش کار با سخت افزار |
منابع | 1] L. Ngalamou, Advanced Digital Systems Design with Rapid Prototyping on FPGAs using VHDL, |
طرح درس | انجام سنتز منطقی با در نظر گرفتن محدودیت های طراحی |
هدف از طرح درس | تکیهی اصلی این آزمایشگاه، کسب مهارت در استفاده از ابزارهای طراحی خودکار است. در این آزمایشگاه دانشجویان با طراحی و |