برنامه درسی
لیست برنامه های درسی
عنوان | ریاضی عمومی ۲ |
---|---|
مقطع تحصیلی | کارشناسی |
زمان برگزاری | یکشنبه 16-18 و سه شنبه12-10 |
مکان برگزاری | دانشکده علوم ریاضی آمار و غلوم کامپیوتر |
تعداد واحد | ۴ |
پیش نیاز درس | ریاضی عمومی 2 |
نحوه ارزیابی | در طول ترم دو بار امتحان درون کلاسی در آخر برخی از مباحث گرفته میشود. با این هدف که هم دانشجویان از نحوه سوالات درس آشنا شوند و هم آمادگی کافی برای امتحان پایان ترم داشته باشند. در ضمن نمرات این امتحانات بصورت تاثیر مثبت در نظر گرفته شده و هیچ مبحثی برای پایان ترم حذف نمیشود. |
روش تدریس |
در چهار چوب سرفصلها و منبعی که معرفی شده است به ترتیب در هر جلسه مطالبی که مورد انتظار است بصورت تشریحی بهمراه نوشتار در تابلو و با توضیحات شهودی و هندسی برای دانشجویان ارائه میشود. |
زمان بندی و نحوه ارائه درس |
سه هفته اول فصل اول(هندسه فضایی و رویه های درجه دوم) چهار هفته دوم فصل دوم(حد و پیوستگی و مشتق توابع چندمتغیره و کاربرد آنها و یک آزمون) پنج هفته سوم فصل سوم(انتگرالهای چندگانه، تغییر متغیر در آنها و چند کاربرد دیگر و یک آزمون) سه هفته چهارم فصل چهار(دنباله ها و سریهای غددی) |
منابع |
کتاب ریاضی عمومی دکتر سیفلو کتاب ریاضی غمومی دکتر ششهانی |
فایل پیوست اول | ریاضی 2.rar |
طرح درس | انتظار میرود در فصل اول دانشجو تجسم هندسی فضایی داشته و معادلات صفحه و خط را بخوبی در کرده و با مفاهیم ضرب داخلی و خارجی بردارها آشنا شده و بتواند در مسائل کاربردی به کار بندد.همچنین با نه رویه درجه دوم و اشکال آنها آشنا شود.
در فصل دوم انتظار داریم دانشجو بتواند با توابع چند متغیره، خصوصا دو و یا سه متغیره آشنا شده و دامنه، منحنی و سطوح تراز، حد و پیوستگی، مشتقات جزئی و سویی و کل و گرادیان آشنا شده و بتواند در مسائل کاریردی خصوصا در یافتن اکسترمم توابع چندمتغیره بکار ببندد.
در فصل سوم انتظار میرود که دانشجو با انتگرالهای دو گانه و سه گانه آشنا شده و بتواند تغییرمتغییرهای قطبی برای انتگرالهای دوگانه و استوانه ای و کروی برای انتگرالهای سه گانه را یاد بگیرد و در آخر با کاربردهای فیزیکی این محاسبات آشنا شود.
در فصل آخر، دنباله ها و سریهای عددی معرفی می شوند. دانشجو باید بتواند با معیارهای متنوع عمگرایی سریها و دنباله ها آشنا شود. |
هدف از طرح درس | تحقق بهتراهداف درسی از نظر کمی و کیفی کاهش بینظمی و ایجاد انگیزه در کلاس افزایش اعتماد به نفس مدرس |
توضیحات | موفقیت خود در انجام وظیفه و دانشجویان را از خداوند خواستاریم. |
عنوان | مبانی آنالیز ریاضی |
---|---|
مقطع تحصیلی | کارشناسی |
زمان برگزاری | یکشنبه 12-10 سه شنبه 16-14 |
مکان برگزاری | دانشکده غلوم ریاضی آمار و علوم کامپیوتر |
تعداد واحد | ۴ |
پیش نیاز درس | مبانی ریاضی |
نحوه ارزیابی |
در طول ترم دو بار امتحان درون کلاسی در آخر برخی از مباحث گرفته میشود. با این هدف که هم دانشجویان از نحوه سوالات درس آشنا شوند و هم آمادگی کافی برای امتحان پایان ترم داشته باشند. در ضمن نمرات این امتحانات بصورت تاثیر مثبت در نظر گرفته شده و هیچ مبحثی برای پایان ترم حذف نمیشود. |
روش تدریس |
در چهار چوب سرفصلها و منبعی که معرفی شده است به ترتیب در هر جلسه مطالبی که مورد انتظار است بصورت تشریحی بهمراه نوشتار در تابلو و با توضیحات شهودی و هندسی برای دانشجویان ارائه میشود. |
زمان بندی و نحوه ارائه درس |
پنج هفته اول فصل اول(فضاهای متریک و توپولوژی پایه و یک آزمون) چهار هفته دوم فصل دوم(دنباله ها و سریهای غددی و توانی) سه هفته سوم فصل سوم(پیوستگی توابع در فضاهای متریک و یک آزمون) دو هفته چهارم فصل چهار(مشتق توابع) |
منابع | کتاب آنالیز ریاضی والتر رودین کتاب آنالیز ریاضی آپوستل |
فایل پیوست اول | مبانی آنالیز.rar |
طرح درس | درفصل اول انتظار داریم دانشجو با مفاهیمی همچون مجموعه های باز، بسته نسبت به فضای اصلی و زیرفضاهای متری آشنا شود. نقاط درونی، مرزی، بیرونی و ایزوله را بداند. مجموغه نقاط حدی، بستار یک مجموغه، زیر مجموعه چگال وارتباط آنها را تشخیص دهد. مجموعه کانتور را بشناسد. فشردگی و همبندی را بداند. قضیه هاینه برل و فرم مجموغه های همبند اعداد حقیقی را با اثبات درک کند.
در فصل دوم دنباله در فضاهای متریک تعریف و همگرایی آنها مورد بررسی قرار میگیرد. ارتباط دنباله های کوشی و همگرا بررسی میشود. حد اغلا و اسفل دنباله ها معرفی و کاربرد آنها را معرفی می کنیم. سپس یریها را معرفی می کنیم و معیارهای متنوعی را جهت همگرایی آنها معرفی میشود. سریهای مطلقا و مشروط همگرا و اعمال روی سریها را تجزیه تحلیل می کنیم.
در فصل سوم توابع مابین فضاهای متریک را در نظر گرفته و مفهوم حد و پیوستگی و انواع ناپیوستگیها را خیلی کلیتر تعریف می کنیم. ارتباط پیوستگی معمولی و یکنواخت را با ارائه مثالهایی مورد بحث قرار میدهیم. همچنین نشان میدهیم که فشردگی و همبندی تحت توابع پیوسته حفظ می شوند.
در فصل چهارم مشتق و مشتقپذیری توابع حقیقی و برداری معرفی می شود. مشتقهای یک طرفه و ارتباط آنها با توابع یکنوا بررسی میشد. قضایای رل، میانه و میانگین تعمیم یافته بیان و اثبات میشوند. قاغده هوپیتال و سریهای تیلور و مک لورن توابع با جزئیات بیشتر مورد بررسی قرار میدهیم.
|
هدف از طرح درس | تحقق بهتراهداف درسی از نظر کمی و کیفی نهادینه شدن نظم و انضباط در فعالیتهای دانشجویان فزایش اعتماد به نفس مدرس یا امکان یادگیری عمیقتر و پایدارتر دانشجویان |
توضیحات | موفقیت خود در انجام وظیفه و دانشجویان را از خداوند خواستاریم. |
عنوان | ریاضی عمومی ۲ |
---|---|
مقطع تحصیلی | کارشناسی |
زمان برگزاری | یکشنبه 16-14 سه شنبه 10-8 |
مکان برگزاری | دانشکده ساخت و تولید |
تعداد واحد | ۳ |
پیش نیاز درس | ریاضی عمومی 1 |
نحوه ارزیابی |
در طول ترم دو بار امتحان درون کلاسی در آخر برخی از مباحث گرفته میشود. با این هدف که هم دانشجویان از نحوه سوالات درس آشنا شوند و هم آمادگی کافی برای امتحان پایان ترم داشته باشند. در ضمن نمرات این امتحانات بصورت تاثیر مثبت در نظر گرفته شده و هیچ مبحثی برای پایان ترم حذف نمیشود.
|
روش تدریس |
در چهار چوب سرفصلها و منبعی که معرفی شده است به ترتیب در هر جلسه مطالبی که مورد انتظار است بصورت تشریحی بهمراه نوشتار در تابلو و با توضیحات شهودی و هندسی برای دانشجویان ارائه میشود. |
زمان بندی و نحوه ارائه درس |
دو هفته اول فصل اول(مقدمه ای بر جبر خطی و رویه های درجه دوم) دو هفته سوم فصل دوم(توابع برداری و مفاهیمی همچون کنج فرنه خمیدگی و تاب و طول خمها) سه هفته سوم فصل سوم(حد و پیوستگی و مشتق توابع چندمتغیره و کاربرد آنها و یک آزمون) چهار هفته سوم فصل سوم(انتگرالهای چندگانه، تغییر متغیر در آنها و چند کاربرد دیگر و یک آزمون) سه هفته چهارم فصل چهار(انتگرالهای سطح و کاربرد قضایای گرین دیورژانی و استوکس)
|
منابع |
کتاب ریاضی عمومی دکتر سیفلو کتاب ریاضی غمومی دکتر ششهانی کتاب ریاضی عمومی لیتهلد |
فایل پیوست اول | ریاضی 2.rar |
طرح درس |
انتظار میرود در فصل اول دانشجو تجسم هندسی فضایی داشته و معادلات صفحه و خط را بخوبی در کرده و با مفاهیم ضرب داخلی و خارجی بردارها و بر مقدمات جبر خطی آشنا شده و بتواند در مسائل کاربردی به کار بندد.همچنین با نه رویه درجه دوم و اشکال آنها آشنا شود.
در فصل دوم انتظار می رود توابع برداری، حد و پیوستگی و مشتق آنها را یاد بگیرد. سپس بر مفاهیم اولیه هندسه دیفرانسیل موضعی همچون بردار واحد مماسی، قائم و بی نرمال مسلط شده و سپس بتواند خمیدگی، تاب، مولفه های مماسی و قائم شتاب و طول خمها را محاسبه کند.
در فصل سوم انتظار داریم دانشجو بتواند با توابع چند متغیره، خصوصا دو و یا سه متغیره آشنا شده و دامنه، منحنی و سطوح تراز، حد و پیوستگی، مشتقات جزئی و سویی و کل و گرادیان آشنا شده و بتواند در مسائل کاریردی خصوصا در یافتن اکسترمم توابع چندمتغیره بکار ببندد.
در فصل چهارم انتظار میرود که دانشجو با انتگرالهای دو گانه و سه گانه آشنا شده و بتواند تغییرمتغییرهای قطبی برای انتگرالهای دوگانه و استوانه ای و کروی برای انتگرالهای سه گانه را یاد بگیرد و در آخر با کاربردهای فیزیکی این محاسبات آشنا شود.
در فصل آخر، میدانهای برداری، انتگرالهای روی خم و سطح را یاد میگیرد و در نهایت با استفاده از قضایای گرین، دیورژانس و استوکس و ارتباط آنها با انتگرالهای چندگانه مسائل مهم و کاربردی را حل کند. |
هدف از طرح درس | تحقق بهتراهداف درسی از نظر کمی و کیفی افزایش اعتماد به نفس مدرس یا امکان یادگیری عمیقتر و پایدارتر دانشجویان
|
توضیحات | موفقیت خود در انجام وظیفه و دانشجویان را از خداوند خواستاریم. |