برنامه درسی

لیست برنامه های درسی

عنوان روان شناسی یادگیری-نظری
مقطع تحصیلی دکترای تخصصی
زمان برگزاری سه شنبه ساعت 8-10
مکان برگزاری کلاس 304 دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی
تعداد واحد ۲
پیش نیاز درس

ندارد

نحوه ارزیابی

امتحان میان ترم - پایان ترم - تکالیف هفتگی

روش تدریس

سخنرانی - پرسش و پاسخ - بحث گروهی - یادگیری مشارکتی

زمان بندی و نحوه ارائه درس

جلسه اول - مفهوم و انواع آن و مفهوم یادگیری

جلسه دوم - مفاهیم مرتبط با یادگیری

جلسه سوم - بررسی تکالیف و طرح پوپر و کوهن

جلسه چهارم - PROCRASTINATION

جلسه پنجم - LEARNINGB AND COGNITION

جلسه ششم - تئوری های مفاهیم شناختی

جلسه هفتم - مفاهیم نظری خاص در یادگیری

جلسه هشتم - معرفی شرطی سازی کلاسیک

جلسه نهم - مکانیزم شرطی سازی کلاسیک

جلسه دهم - معرفی شرطی سازی کنشگر

جلسه یازدهم - مکانیزم شرطی سازی کنشگر

جلسه دوازهم - مقایسه دو نوع شرطی سازی 

جلسه سیزدهم - CONNECTIONISM

جلسخ چهاردهم - قوانین اصلی و فرعی پیوندگرایی

جلسه پانزدهم - نظریه تولمن و هال

جلسه شانزدهم - نظریه محاوری گاتری

جلسه هفدهم - نظریه یادگیری مشاهده ای

منابع

کتاب روان شناسی یادگیری - دکتر منصور بیرامی انتشارات آیدین

کتاب مقدمه ای بر نظریه های یادگیری - اوچسون و هرگنهان - ترجمه علی اکبر سیف

  FOUNDATIONS OF COGNITIVE PSYCHOLOGY - GOBET & ALL  -- MCGRAW.HILL 

STUDY SKLLS FOR LEARINING POWER - HELLYER & ALL - HOGHTON MIFFLIN COMPANY 

طرح درس

جلسه اول - مفهوم و انواع آن و مفهوم یادگیری

جلسه دوم - مفاهیم مرتبط با یادگیری

جلسه سوم - بررسی تکالیف و طرح پوپر و کوهن

جلسه چهارم - PROCRASTINATION

جلسه پنجم - LEARNINGB AND COGNITION

جلسه ششم - تئوری های مفاهیم شناختی

جلسه هفتم - مفاهیم نظری خاص در یادگیری

جلسه هشتم - معرفی شرطی سازی کلاسیک

جلسه نهم - مکانیزم شرطی سازی کلاسیک

جلسه دهم - معرفی شرطی سازی کنشگر

جلسه یازدهم - مکانیزم شرطی سازی کنشگر

جلسه دوازهم - مقایسه دو نوع شرطی سازی 

جلسه سیزدهم - CONNECTIONISM

جلسخ چهاردهم - قوانین اصلی و فرعی پیوندگرایی

جلسه پانزدهم - نظریه تولمن و هال

جلسه شانزدهم - نظریه محاوری گاتری

جلسه هفدهم - نظریه یادگیری مشاهده ای

هدف از طرح درس

برنامه ریزی برای انتقال مفاهیم کلیدی و نظریه ها و مدل های مرتبط با روان شناسی یادگیری در جلسات مختلف برای دانشجویان

عنوان خانواده درمانی
مقطع تحصیلی کارشناسی ارشد
زمان برگزاری سه شنبه ساعت 2-4
مکان برگزاری کلاس 305
تعداد واحد ۲
پیش نیاز درس

نظریه های روان درمانی

نحوه ارزیابی

امتحان میان ترم

امتحان پایان ترم

تمرین

روش تدریس

سخنرانی

یادگیری مشارکتی

پرسش و پاسخ

زمان بندی و نحوه ارائه درس

جلسه اول - خانواده و کلیات حاکم بر آن

جلسه دوم - مراحل تکوین خانواده

جلسه سوم - خصایص خانواده سالم

جلسه چهارم - ازدواج دروازه ورود

جلسه پنجم - خانواده به مثابه یک سیستم

جلسه ششم - معرفی نظریه های پیشین

جلسه هفتم - رویکردهای روان پویشی

جلسه هشتم - رویکرد ویتاکر و ستیر

جلسه نهم - رویکرد بوئن

جلسه دهم - نظریه ساخت نگر

جلسه یازدهم - نظریه مینوچین

جلسه دوازدهم - خانواده درمانی تعامل نگر

جلسه سیزدهم - خانواده درمانی کوتاه مدت

جلسه چهاردهم - خانواده درمانی شناختی درمانی

جلسه پانزدهم - تکنیک های C.B.T

جلسه شانزدهم - خانواده درمانی مبتنی بر آموزش والدین

جلسه هفدهم - رهنمود ها و چشم اندازهای جدید

منابع

خانواده و آسیب شناسی آن - دکتر منصور بیرامی

مبانی خانواده درمانی - دکتر منصور بیرامی

خانواده درمانی - تاریخچه و کاربرد - گلدن برگ - ترجمه سیامک نقش بندی

 

هدف از طرح درس

آموزش سرفصل پیش بینی شده برای آموزش درس خانواده درمانی

انتقال مفاهیم و نظریه های خانواده درمانی به دانشجویان روانشناسی بالینی

 

توضیحات

این درس در قالب یک جلسه نظری و سپس تمرین عملی تا پایان ادامه خواهد داشت.

عنوان روش های تحقیق در روانشناسی
مقطع تحصیلی کارشناسی ارشد
زمان برگزاری دوشنبه ساعت 10-12
مکان برگزاری کلاس 305
تعداد واحد ۳
نحوه ارزیابی

امتحان میان ترم

امتحان پایان ترم

تمرین

 

روش تدریس

سخنرانی

پرسش و پاسخ

بحث گروهی

یاگیری مشارکتی

 

زمان بندی و نحوه ارائه درس

جلسه اول - تعریف نظریه و تحقیق

جلسه دوم - تحقیق بنیادی و کاربردی

جلسه سوم - ویژگی های تحقیق علمی

جلسه چهارم - منابع و مراجع برای انتخاب موضوع

جلسه پنجم - اشتباهات رایج در تنظیم موضوع

جلسه ششم - تحقیق تاریخی و توصیفی و تداومی

جلسه هفتم - روشهای موردی و زمینه ای

جلسه هشتم - روش های علًی و تجربی

جلسه نهم - روش های نیمه تجربی و عملی

جلسه دهم - کنترول عوامل ناخواسته و کاهش روائی

جلسه یازدهم - روش های جمع آوری اطلاعات

جلسه دوازدهم - ابزارهای استاندارد

جلسه سیزدهم - روش مشاده برای جمع آوری داده

جلسه چهاردهم - مصاحبه و انواع آن

جلسه پانزدهم - روش پروپزال نویسی

جلسه شانزدهم - روش تنظیم گزارش نهایی

جلسه هفدهم - روش منابع نویسی و ماخذ و شناخت روش های منبع دهی

 

منابع

روش های تحقیق در علوم تربیتی و روفتاری - جان بست

روش های تحقیق در علوم انسانی - عزت الله نادری و مریم سیف نراقی

هدف از طرح درس

درک مفاهیم نظری و عملی مرتبط با با پژوهش

درک فایده و انواع پزوهش

درونی سازی همه مراحل پژوهش

ایجاد مهارت گزارش نویسی

توضیحات

این درس در دو قالب تئوری و عملی به دانشجویان ارائه میشود

عنوان مبانی روان شناسی پایه
مقطع تحصیلی کارشناسی
زمان برگزاری دوشنبه ساعت 8-10
مکان برگزاری کلاس 207
تعداد واحد ۲
نحوه ارزیابی

امتحان میان ترم

امتحان پایان ترم

زمان بندی و نحوه ارائه درس

جلسه اول - تعریف علم و علوم انسانی

جلسه دوم - تعریف روان شناسی و علوم مجاور

جلسه سوم - رویکرد های روان شناسی

جلسه چهارم - نظریه های روان شناسی

جلسه پنجم - آشنایی مختصر با سیستم اعصاب

جلسه ششم - یادگیری چیست

جلسه هفتم - رشد چیست-

جلسه هشتم - توجه ، حافظه و ادراک

جلسه نهم - روش پژوهش در روان شناسی

جلسه دهم - شرطی سازی ها

جلسه یازدهم - یادگیری مشاهده ای

جلسه دوازدهم - روفتار بهنجار و نابهنجار

اجلسه سیزدهم - انواع رفتار

جلسه چهاردهم - اختلال ، بیماری و سندروم

جلسه پانزدهم - اختلالات روانی

جلسه شانزدهم - شخصیت و تئوری ها

جلسه هفدهم - اختلالات شخصیت

منابع

زومینه روانشناسی - هیکارد - ترجمع محمد تقی براهنی و همکاران

روان شناسی عمومی - راتوس - ترجمه حمزء گنجی

طرح درس

شامل همه مواردیست که در باکس های دیگر آمده است

هدف از طرح درس

انتقال دانش نظری و آشنایی با حوزه علم روان شناسی و علوم مجاور و ایجاد بستر مناسب برای یادگیری مفاهیم تعاملی مرتبط با علوم اجتماعی و روانشناسی