برنامه درسی
لیست برنامه های درسی
عنوان | روان شناسی یادگیری-نظری |
---|---|
مقطع تحصیلی | دکترای تخصصی |
زمان برگزاری | سه شنبه ساعت 8-10 |
مکان برگزاری | کلاس 304 دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی |
تعداد واحد | ۲ |
پیش نیاز درس | ندارد |
نحوه ارزیابی | امتحان میان ترم - پایان ترم - تکالیف هفتگی |
روش تدریس | سخنرانی - پرسش و پاسخ - بحث گروهی - یادگیری مشارکتی |
زمان بندی و نحوه ارائه درس | جلسه اول - مفهوم و انواع آن و مفهوم یادگیری جلسه دوم - مفاهیم مرتبط با یادگیری جلسه سوم - بررسی تکالیف و طرح پوپر و کوهن جلسه چهارم - PROCRASTINATION جلسه پنجم - LEARNINGB AND COGNITION جلسه ششم - تئوری های مفاهیم شناختی جلسه هفتم - مفاهیم نظری خاص در یادگیری جلسه هشتم - معرفی شرطی سازی کلاسیک جلسه نهم - مکانیزم شرطی سازی کلاسیک جلسه دهم - معرفی شرطی سازی کنشگر جلسه یازدهم - مکانیزم شرطی سازی کنشگر جلسه دوازهم - مقایسه دو نوع شرطی سازی جلسه سیزدهم - CONNECTIONISM جلسخ چهاردهم - قوانین اصلی و فرعی پیوندگرایی جلسه پانزدهم - نظریه تولمن و هال جلسه شانزدهم - نظریه محاوری گاتری جلسه هفدهم - نظریه یادگیری مشاهده ای |
منابع | کتاب روان شناسی یادگیری - دکتر منصور بیرامی انتشارات آیدین کتاب مقدمه ای بر نظریه های یادگیری - اوچسون و هرگنهان - ترجمه علی اکبر سیف FOUNDATIONS OF COGNITIVE PSYCHOLOGY - GOBET & ALL -- MCGRAW.HILL STUDY SKLLS FOR LEARINING POWER - HELLYER & ALL - HOGHTON MIFFLIN COMPANY |
طرح درس | جلسه اول - مفهوم و انواع آن و مفهوم یادگیری جلسه دوم - مفاهیم مرتبط با یادگیری جلسه سوم - بررسی تکالیف و طرح پوپر و کوهن جلسه چهارم - PROCRASTINATION جلسه پنجم - LEARNINGB AND COGNITION جلسه ششم - تئوری های مفاهیم شناختی جلسه هفتم - مفاهیم نظری خاص در یادگیری جلسه هشتم - معرفی شرطی سازی کلاسیک جلسه نهم - مکانیزم شرطی سازی کلاسیک جلسه دهم - معرفی شرطی سازی کنشگر جلسه یازدهم - مکانیزم شرطی سازی کنشگر جلسه دوازهم - مقایسه دو نوع شرطی سازی جلسه سیزدهم - CONNECTIONISM جلسخ چهاردهم - قوانین اصلی و فرعی پیوندگرایی جلسه پانزدهم - نظریه تولمن و هال جلسه شانزدهم - نظریه محاوری گاتری جلسه هفدهم - نظریه یادگیری مشاهده ای |
هدف از طرح درس | برنامه ریزی برای انتقال مفاهیم کلیدی و نظریه ها و مدل های مرتبط با روان شناسی یادگیری در جلسات مختلف برای دانشجویان |
عنوان | خانواده درمانی |
---|---|
مقطع تحصیلی | کارشناسی ارشد |
زمان برگزاری | سه شنبه ساعت 2-4 |
مکان برگزاری | کلاس 305 |
تعداد واحد | ۲ |
پیش نیاز درس | نظریه های روان درمانی |
نحوه ارزیابی | امتحان میان ترم امتحان پایان ترم تمرین |
روش تدریس | سخنرانی یادگیری مشارکتی پرسش و پاسخ |
زمان بندی و نحوه ارائه درس | جلسه اول - خانواده و کلیات حاکم بر آن جلسه دوم - مراحل تکوین خانواده جلسه سوم - خصایص خانواده سالم جلسه چهارم - ازدواج دروازه ورود جلسه پنجم - خانواده به مثابه یک سیستم جلسه ششم - معرفی نظریه های پیشین جلسه هفتم - رویکردهای روان پویشی جلسه هشتم - رویکرد ویتاکر و ستیر جلسه نهم - رویکرد بوئن جلسه دهم - نظریه ساخت نگر جلسه یازدهم - نظریه مینوچین جلسه دوازدهم - خانواده درمانی تعامل نگر جلسه سیزدهم - خانواده درمانی کوتاه مدت جلسه چهاردهم - خانواده درمانی شناختی درمانی جلسه پانزدهم - تکنیک های C.B.T جلسه شانزدهم - خانواده درمانی مبتنی بر آموزش والدین جلسه هفدهم - رهنمود ها و چشم اندازهای جدید |
منابع | خانواده و آسیب شناسی آن - دکتر منصور بیرامی مبانی خانواده درمانی - دکتر منصور بیرامی خانواده درمانی - تاریخچه و کاربرد - گلدن برگ - ترجمه سیامک نقش بندی
|
هدف از طرح درس | آموزش سرفصل پیش بینی شده برای آموزش درس خانواده درمانی انتقال مفاهیم و نظریه های خانواده درمانی به دانشجویان روانشناسی بالینی
|
توضیحات | این درس در قالب یک جلسه نظری و سپس تمرین عملی تا پایان ادامه خواهد داشت. |
عنوان | روش های تحقیق در روانشناسی |
---|---|
مقطع تحصیلی | کارشناسی ارشد |
زمان برگزاری | دوشنبه ساعت 10-12 |
مکان برگزاری | کلاس 305 |
تعداد واحد | ۳ |
نحوه ارزیابی | امتحان میان ترم امتحان پایان ترم تمرین
|
روش تدریس | سخنرانی پرسش و پاسخ بحث گروهی یاگیری مشارکتی
|
زمان بندی و نحوه ارائه درس | جلسه اول - تعریف نظریه و تحقیق جلسه دوم - تحقیق بنیادی و کاربردی جلسه سوم - ویژگی های تحقیق علمی جلسه چهارم - منابع و مراجع برای انتخاب موضوع جلسه پنجم - اشتباهات رایج در تنظیم موضوع جلسه ششم - تحقیق تاریخی و توصیفی و تداومی جلسه هفتم - روشهای موردی و زمینه ای جلسه هشتم - روش های علًی و تجربی جلسه نهم - روش های نیمه تجربی و عملی جلسه دهم - کنترول عوامل ناخواسته و کاهش روائی جلسه یازدهم - روش های جمع آوری اطلاعات جلسه دوازدهم - ابزارهای استاندارد جلسه سیزدهم - روش مشاده برای جمع آوری داده جلسه چهاردهم - مصاحبه و انواع آن جلسه پانزدهم - روش پروپزال نویسی جلسه شانزدهم - روش تنظیم گزارش نهایی جلسه هفدهم - روش منابع نویسی و ماخذ و شناخت روش های منبع دهی
|
منابع | روش های تحقیق در علوم تربیتی و روفتاری - جان بست روش های تحقیق در علوم انسانی - عزت الله نادری و مریم سیف نراقی |
هدف از طرح درس | درک مفاهیم نظری و عملی مرتبط با با پژوهش درک فایده و انواع پزوهش درونی سازی همه مراحل پژوهش ایجاد مهارت گزارش نویسی |
توضیحات | این درس در دو قالب تئوری و عملی به دانشجویان ارائه میشود |
عنوان | مبانی روان شناسی پایه |
---|---|
مقطع تحصیلی | کارشناسی |
زمان برگزاری | دوشنبه ساعت 8-10 |
مکان برگزاری | کلاس 207 |
تعداد واحد | ۲ |
نحوه ارزیابی | امتحان میان ترم امتحان پایان ترم |
زمان بندی و نحوه ارائه درس | جلسه اول - تعریف علم و علوم انسانی جلسه دوم - تعریف روان شناسی و علوم مجاور جلسه سوم - رویکرد های روان شناسی جلسه چهارم - نظریه های روان شناسی جلسه پنجم - آشنایی مختصر با سیستم اعصاب جلسه ششم - یادگیری چیست جلسه هفتم - رشد چیست- جلسه هشتم - توجه ، حافظه و ادراک جلسه نهم - روش پژوهش در روان شناسی جلسه دهم - شرطی سازی ها جلسه یازدهم - یادگیری مشاهده ای جلسه دوازدهم - روفتار بهنجار و نابهنجار اجلسه سیزدهم - انواع رفتار جلسه چهاردهم - اختلال ، بیماری و سندروم جلسه پانزدهم - اختلالات روانی جلسه شانزدهم - شخصیت و تئوری ها جلسه هفدهم - اختلالات شخصیت |
منابع | زومینه روانشناسی - هیکارد - ترجمع محمد تقی براهنی و همکاران روان شناسی عمومی - راتوس - ترجمه حمزء گنجی |
طرح درس | شامل همه مواردیست که در باکس های دیگر آمده است |
هدف از طرح درس | انتقال دانش نظری و آشنایی با حوزه علم روان شناسی و علوم مجاور و ایجاد بستر مناسب برای یادگیری مفاهیم تعاملی مرتبط با علوم اجتماعی و روانشناسی |