برنامه درسی

لیست برنامه های درسی

منابع

اصول مصاحبه تشخیصی اوتمر 

راهنمای سنجش روانی مارنات 

آسیب شناسی روانی بر اساس mmpi 

تعداد واحد ۲
روش تدریس

سخنرانی و کنفرانس اجرای عملی و گزارش نهایی

نحوه ارزیابی

گزارش و امتحان نهایی تشریحی

زمان بندی و نحوه ارائه درس

مصاحبه تشخیصی 

فنون اخذ اطلاعات 

فنون غلبه بر مقاومت

فنون غلبه بر سبک دفاعی

یکپارچه سازی اطلاعات تشخیصی 

تشخیص و دلالت های درمانی 

کاربرد آزمون های عینی شخصیت و آسیب شناسی روانی

کاربرد آزمون های شناختی شخصیت و اسیب شناسی روانی 

کاربرد آزمون های فرافکن شخصیت و آسیب شناسی روانی

اطلاعات کلاس

زمان برگزاری مکان برگزاری توضیحات فایل پیوست اول فایل پیوست دوم فایل پیوست سوم
یکشنبه 10-8 کلاس 317 - - -
منابع

DSM-5

خلاصه روانپشکی و علوم رفتاری کاپلان و سادوک جلد 1 و 2 

آسیب شناسی روانی بارلو 

تعداد واحد ۲
نحوه ارزیابی

امتحان میان ترم و آزمون نهایی به صورت تستی

زمان بندی و نحوه ارائه درس

اختلالات افسردگی (مرور کلی) 

تاریخچه تشخیصی افسردگی 

ملاک های تشخیصی افسردگی 

اتیولوژی، اپیدمیولوژی و پراگنوز اختلالات افسردگی

اختلالات وسواسی اجباری (مرور کلی)

تاریخچه تشخیصی اختلالات وسواسی اجباری 

ملاک های تشحیصی اختلالات وسواسی اجباری 

اتیولوژی، اپیدمیولوژی و پراگنوز اختلالات وسواسی اجباری 

اختلالات مرتبط با فشار و تروما ( مرور کلی)

تاریخچه تشخیصی اختلالات مرتبط با فشار  و تروما

ملاک های تشخیصی اختلالات مرتبط با فشار و تروما

اتیولوژی، اپیدمیولوژی و پراگنوز اختلالات مرتبط با فشار و تروما 

اختلالات شخصیت (مرور کلی)

اختلالات محور الف شخصیت

اختلالات محور ب شخصیت

اختلالات محور ج شخصیت

ملاک های تشخیصی اختلالات شخصیت 

ویژگی های بالینی اختلالات شخصیت 

ایتولوژی، اپیدمیولوژی و پراگنوز اختلالات شخصیت 

اختلالات تجزیه ای (مرور کلی) 

تاریخچه اختلالات تجزیه ای 

ملاک های تشخیصی اختلالات تجزیه ای 

اتیولوژی، اپیدمیولوژی و پراگنوز احتلالات تجزیه ای 

اطلاعات کلاس

زمان برگزاری مکان برگزاری توضیحات فایل پیوست اول فایل پیوست دوم فایل پیوست سوم
سه شنبه 12-10 کلاس 310 - - -
منابع

رفتار درمانی شناختی هاوتون و همکاران

دانش و روش های کاربردی در رفتار درمانی شناختی ترجمه کاویانی و همکاران 

شناخت درمانی اضطراب و افسردگی لی هی 

 

تعداد واحد ۲
نحوه ارزیابی

امتحان تشریحی در پایان ترم و ارائه گزارش تشریحی توسط دانشجویان

زمان بندی و نحوه ارائه درس

تاریخچه رفتار درمانی 

مبانی تئوریک رفتار درمانی شناختی 

انقلاب شناختی در روانشناسی بالینی 

اصول یابی رفتار درمانی 

ساختار و چهارچوب درمان

فعال سازی رفتاری 

فنون شناختی (روش های تغییر افکار خودآیند و افکار ناکارآمد)

روش های شناخت و تعدیل طرحواره های اساسی 

اطلاعات کلاس

زمان برگزاری مکان برگزاری توضیحات فایل پیوست اول فایل پیوست دوم فایل پیوست سوم
سه شنبه 10-8 کلاس 217 - - -