برنامه درسی

لیست برنامه های درسی

عنوان مقاله نویسی علمی و فنی
مقطع تحصیلی کارشناسی ارشد
زمان برگزاری یک شنبه ساعت 18-16
مکان برگزاری کلاس:302کشاورزی
تعداد واحد ۲
پیش نیاز درس

-

منابع

بنیسی، ص. و صالحی، ع. (1378).راهنمای نگارش و ارائه نوشتارهای علمی و فنی. هرمزگان: انتشارات دانشگاه هرمزگان

-حری، ع. (1371). آیین گزارش نویسی. تهران: دبیرخانه هیات امنای کتابخانههای عمومی کشور.

- صالحی، ک.(1384). درآمدی بر پژوهش نگاری. تهران: سازمان سنجش آموزش کشور.

-Casteher. B, W. (2014).developing and defending a disserlation proposal. Michigan State University East Lansing, Michigan USA. - Riazi, A. M.(1999). How to write research proposal. Tehran: Rahnama.

 Gompbell, B.(1974). Form and style thesis, reports, term papers. 4 th edition. Boston: Houghton Mifflin

 American Psychological Association (2015). Publication Manual of the American Psychological Association. Available at: http://www.apa.org/pubs/books/4200066.aspx

طرح درس

تعاریف و مفاهیم علم، روش علمی، لزوم تحقیق وانتشار یافته ها،  انواع مقاله های علمی، کالبدشناسی یر مقاله علمی، اصول تهیه انواع جدولها، گرافها و دیاگرامها، اصول نشانه گذاری فارسی ولاتین، انواع نشریات علمی، ویراستاری مقالات، آموزش تدوین طرح پیشنهادی پایان نامه/ رساله،، حقوق و اخلاق نشر و سرقت ادبی.

هدف از طرح درس

-آشنایی و افزایش توانمندی های دانشجویان برای نگارش مقاله ها و پایان نامه

- آشنایی با منابع علمی، نشریات معتبر و چگونگی بهره برداری از نشریات و منابع علمی داخلی و خارجی.

-آشنایی با مقدمات مقاله نویسی، ساختار یک مقاله علمی و مراحل چاپ مقاله

عنوان آموزش کشاورزی پایدارپیشرفته
مقطع تحصیلی کارشناسی ارشد
زمان برگزاری سه شنبه ساعت 10-8
مکان برگزاری کلاس:302کشاورزی
تعداد واحد ۲
طرح درس

اصول تدریس و یادگیری- شرایط مؤثر در یادگیری- مفهوم آموزش محیط زیست- فراگیران و آموزشگران آموزش محیط زیست- اجزای برنامه های آموزش کشاورزی و محیط زیست مؤثر- مهارتهای تدریس- مهارتهای پیش از تدریس- مهارتهای ضمن تدریس- مهارتهای پس از تدریس- تقسیم بندی روشهای تدریس- راهبردهای آموزش و یادگیری کشاورزی و محیط زیست- راهبردهای سازمانهای بین المللی - سواد محیط زیست و ارایه دهندگان آن- محتوای آموزش محیط زیست برای کودکان، نوجوانان، بزرگسالان

هدف از طرح درس

شناخت الگوها و روشهای آموزش کشاورزی و محیط زیست و تحلیل اثربخشی آنها در موقعیتهای مختلف

عنوان روشهای تحقیق پیشرفته در توسعه کشاورزی
مقطع تحصیلی دکترای تخصصی
زمان برگزاری شنبه ساعت 12-10
تعداد واحد ۲
منابع

- سرمد، زهره ، بازرگان، عباس و حجازی، الهه. روش های تحقیق در علوم رفتاری.تهران: آگاه.
- کلانتری، خلیل. (1385). پردازش و تحلیل داده ها در تحقیقات اجتماعی – اقتصادی با استفاده از نرم افزار
SPSS. تهران: شریف.
- خاکی، غلامرضا. (1391). روش تحقیق در مدیریت. تهران : فوژان.
- محمدپور، احمد. (1392). روش تحقیق کیفی ضد روش 1، منطق و طرح در روش شناسی کیفی. تهران: جامعه شناسان.

 - محمدپور، احمد. (1392). روش تحقیق کیفی ضد روش 2، مراحل و رویه های عملی در روش شناسی کیفی. تهران: جامعه شناسان.

فلیک، اووه. (1387) درآمدی بر تحقیق کیفی، ترجمه هادی جلیلی، نشر نی، تهران.
-نیومن، ویلیام لاورنس. (1389) شیوه های پژوهش اجتماعی: رویکردهای کیفی و کمی، جلد اول، برگردان حسن دانائی فرد و سید حسین کاظمی، مهربان نشر، تهران.
-هومن، حیدرعلی. (1386) شناخت روش علمی: در علوم رفتاری، سمت، تهران.
-هومن، حیدرعلی. (1385) راهنمای عملی پژوهش کیفی، سمت، تهران.
-ادیب حاج باقری، محسن.، سرور پرویزی و مهوش صلصالی (1389) روش های تحقیق کیفی، چاپ دوم، طنین، تهران.
-صلصالی، مهوش.، علی فخر موحدی و محمدعلی چراغی (1386) تحقیق گراندد تئوری در علوم پزشکی: فلسفه و اصول کاربردی، بشری، تهران.

طرح درس

-آشنایی با روش های تحقیق کمی

-آشنایی با روش های تحقیق کیفی

-فراتحلیل

-گراندد تئوری

- دلفی

-آینده پژوهی

- تاریخچه آینده پژوهی

-کارکرد آینده پژوهی در توسعه کشاورزی

-روش شناسی آینده پژوهی

-سناریو پردازی در توسعه کشاورزی

 

هدف از طرح درس

آشنایی با تحقیقات کمی و کیفی

عنوان مدیریت کسب و کار کشاورزی
مقطع تحصیلی کارشناسی ارشد
زمان برگزاری چهارشنبه 12-10
تعداد واحد ۲
منابع

راجرز، ا. 1393. تأمین مالی کارآفرینانه، استراتژی های کسب و کار مالی برای کارآفرینان. مترجمان، سعید صفری، محمدجواد شیخ و ابراهیم راعی عزآبادی. تهران: ترمه. -

یزدی پور، ر.1395. مباحثی نوین در تأمین مالی کارآفرینی با کاربردهایی از اقتصاد و مالی رفتاری. تهران: انتشارات دانشگاه تهران.

- Vrontis, D., and Thrassou, A. (2013). Innovative business practices: Prevailing a turbulent era. UK: Cambridge Scholars Publishing

طرح درس

تحلیل راهبرد کسب و کار-طراحی مدل کسب و کار-توسعه فرهنگ کارآفرینانه در سازمان-برنامه ریزی عملیات- استخدام منابع انسانی-بهسازی منابع انسانی-انگیزش و حفظ منابع انسانی-شیوه های بهبود ارتباطات انسانی-مدیریت زنجیره عرضه-مدل اداره امور-ارزیابی و بهبود فرایندها-تحلیل کسب و کار و غلبه بر رقبا-توسعه کسب و کار-ورود کسب و کار به عرصه بین المللی

هدف از طرح درس

کسب توانمندی تحلیل، طراحی و اداره کسب و کار کشاورزی

عنوان گردشگری روستایی و کشاورزی
مقطع تحصیلی کارشناسی ارشد
زمان برگزاری یک شنبه ساعت 10-8
تعداد واحد ۲
روش تدریس

فصل اول مفاهیم و گونه‌های گردشگری

1-1- مقدمه

1-2- سفر و الگوهای کلی سفر

1-3- شیوه سفر

1-4- اهداف سفر

1-5- رابطه بین انگیزه و اهداف سفر با الگوی سفر

1-6- مفهوم گردشگری

1-7- تاریخچه گردشگری

1-7-1- گردشگری در عهد باستان

1-7-2- گردشگری در قرون‌ وسطی

1-7-3- گردشگری در دوره رنسانس

1-7-4- گردشگری در دوره انقلاب صنعتی

1-8- گونه­شناسی گردشگری

1-9- ویژگی­های گردشگری

1-10- جاذبه­های گردشگری

1-11- گونه­شناسی جاذبه­های گردشگری

1-12- ارزشهای گردشگری

1-12-1- گردشگری و فرهنگ

1-12-2- گردشگری و سیاست

1-12-3- گردشگری به عنوان یک صنعت

1-12-4- گردشگری به عنوان عامل درمانی

1-12-5- گردشگری و اقتصاد

1-13- جمع­بندی

منابع فصل

فصل دوم برنامه­ریزی گردشگری

2-1- مقدمه

2-2- برنامه­ریزی گردشگری

2-3- سیر تاریخی برنامه­ریزی گردشگری

2-3-1- دوره فقدان برنامه‌ریزی گردشگری

2-3-2- برنامه‌ریزی فیزیکی

2-3-3- دوره برنامه‌ریزی تقاضامحور

2-3-4- ظرفیت پذیرش گردشگری

2-3-5- دوره برنامه‌ریزی پایدار

2-3-6- دوره مشارکت جامعه

2-4- هدف از برنامه­ریزی گردشگری

2-5- اهمیت برنامه­ریزی در گردشگری

2-6- سطوح برنامه­ریزی گردشگری

2-6-1- برنامه­ریزی گردشگری در سطح بین­المللی

2-6-2- برنامه­ریزی گردشگری در سطح ملی

2-6-3- برنامه­ریزی گردشگری در سطح منطقه­ای

2-6-4- برنامه­ریزی گردشگری در سطح محلی

2-7- انواع رویکردهای برنامه­ریزی و گردشگری

2-7-1- برنامه­های جامع

2-7-2- برنامه­های پویا

2-7-3- برنامه­های سیستمی

2-8- شیوه­های برنامه­ریزی گردشگری

2-8-1- برنامه­ریزی بلندمدت راهبردی

2-8-2- برنامه­ریزی ملی گردشگری

2-8-3- برنامه­ریزی برای توسعه پایدار

2-9- فرآیند برنامه­ریزی گردشگری

2-10- تیم برنامه­ریزی گردشگری

2-11- ذینفعان در برنامه­ریزی گردشگری

2-12- الگوها و مدل­های توسعه گردشگری

2-12-1- گونه­شناسی کوهن

2-12-2- گونه­شناسی پلاگ

2-12-3- گونه­شناسی داکسی

2-12-4- مدل چرخه حیات گردشگری مقصد باتلر

2-13- زیرساخت­های گردشگری

2-13-1- آگاهی و اطلاع­رسانی گردشگری

2-13-2- سیستم­های ارتباطات و حمل­ونقل گردشگری

2-13-3- خدمات گردشگری

2-13-4- ادارات گردشگری

2-14- جمع­بندی

منابع فصل

فصل سوم مشارکت در گردشگری

3-1- مقدمه

3-2- مفهوم مشارکت

3-3- مفهوم توانمندسازی

3-4- انواع مشارکت در توسعه پایدار گردشگری

3-5- مشارکت گروهی و توانمندسازی

3-6- اهمیت مشارکت در گردشگری

3-7- نظریه یادگیری جامعه محور

3-8- گردشگری جامعه محور

3-9- ماهیت گردشگری جامعه محور

3-10- ویژگی­های گردشگری جامعه محو

3-11- منافع گردشگری جامعه محور

3-12- برنامه­ریزی گردشگری جامعه محور

3-13- موانع و عوامل زمینه­ساز موفقیت گردشگری جامعه محور

3-14- جمع­بندی

منابع فصل

فصل چهارم روندهای گردشگری

4-1- مقدمه

4-2- روندهای گردشگری

4-3- عوامل موثر بر روندهای گردشگری

4-4- منابع شناسایی روندهای گردشگری

4-5- روندهای جهانی گردشگری

4-6- روندهای نوظهور در صنعت گردشگری

1-6-4- گردشگری تجربه محور

2-6-4- گردشگری سالمندان

3-6-4- گردشگری نوستالژیک

4-6-4- گردشگری و محصولات اخلاق­محور

5-6-4- گردشگری غیرقابل پیش­بینی

6-6-4- گردشگری معنوی

7-6-4- سفرهای انفرادی

8-6-4- گردشگری ماجراجویانه یا هیجانی

9-6-4- گردشگری محلی

10-6-4- سفرهای شخصی­سازی شده

11-6-4- سفرهای کاری- تفریحی

12-6-4- گردشگری و هوش مصنوعی

13-6-4- گردشگری غذایی

14-6-4- گردشگری مقرون­به­صرفه

15-6-4- گردشگری الکترونیکی

16-6-4- گردشگری حامی محرومین

17-6-4- گردشگری مسئولانه

18-6-4- گردشگری سلامت

طرح درس

فصل اول مفاهیم و گونه‌های گردشگری

1-1- مقدمه

1-2- سفر و الگوهای کلی سفر

1-3- شیوه سفر

1-4- اهداف سفر

1-5- رابطه بین انگیزه و اهداف سفر با الگوی سفر

1-6- مفهوم گردشگری

1-7- تاریخچه گردشگری

1-7-1- گردشگری در عهد باستان

1-7-2- گردشگری در قرون‌ وسطی

1-7-3- گردشگری در دوره رنسانس

1-7-4- گردشگری در دوره انقلاب صنعتی

1-8- گونه­شناسی گردشگری

1-9- ویژگی­های گردشگری

1-10- جاذبه­های گردشگری

1-11- گونه­شناسی جاذبه­های گردشگری

1-12- ارزشهای گردشگری

1-12-1- گردشگری و فرهنگ

1-12-2- گردشگری و سیاست

1-12-3- گردشگری به عنوان یک صنعت

1-12-4- گردشگری به عنوان عامل درمانی

1-12-5- گردشگری و اقتصاد

1-13- جمع­بندی

منابع فصل

فصل دوم برنامه­ریزی گردشگری

2-1- مقدمه

2-2- برنامه­ریزی گردشگری

2-3- سیر تاریخی برنامه­ریزی گردشگری

2-3-1- دوره فقدان برنامه‌ریزی گردشگری

2-3-2- برنامه‌ریزی فیزیکی

2-3-3- دوره برنامه‌ریزی تقاضامحور

2-3-4- ظرفیت پذیرش گردشگری

2-3-5- دوره برنامه‌ریزی پایدار

2-3-6- دوره مشارکت جامعه

2-4- هدف از برنامه­ریزی گردشگری

2-5- اهمیت برنامه­ریزی در گردشگری

2-6- سطوح برنامه­ریزی گردشگری

2-6-1- برنامه­ریزی گردشگری در سطح بین­المللی

2-6-2- برنامه­ریزی گردشگری در سطح ملی

2-6-3- برنامه­ریزی گردشگری در سطح منطقه­ای

2-6-4- برنامه­ریزی گردشگری در سطح محلی

2-7- انواع رویکردهای برنامه­ریزی و گردشگری

2-7-1- برنامه­های جامع

2-7-2- برنامه­های پویا

2-7-3- برنامه­های سیستمی

2-8- شیوه­های برنامه­ریزی گردشگری

2-8-1- برنامه­ریزی بلندمدت راهبردی

2-8-2- برنامه­ریزی ملی گردشگری

2-8-3- برنامه­ریزی برای توسعه پایدار

2-9- فرآیند برنامه­ریزی گردشگری

2-10- تیم برنامه­ریزی گردشگری

2-11- ذینفعان در برنامه­ریزی گردشگری

2-12- الگوها و مدل­های توسعه گردشگری

2-12-1- گونه­شناسی کوهن

2-12-2- گونه­شناسی پلاگ

2-12-3- گونه­شناسی داکسی

2-12-4- مدل چرخه حیات گردشگری مقصد باتلر

2-13- زیرساخت­های گردشگری

2-13-1- آگاهی و اطلاع­رسانی گردشگری

2-13-2- سیستم­های ارتباطات و حمل­ونقل گردشگری

2-13-3- خدمات گردشگری

2-13-4- ادارات گردشگری

2-14- جمع­بندی

منابع فصل

فصل سوم مشارکت در گردشگری

3-1- مقدمه

3-2- مفهوم مشارکت

3-3- مفهوم توانمندسازی

3-4- انواع مشارکت در توسعه پایدار گردشگری

3-5- مشارکت گروهی و توانمندسازی

3-6- اهمیت مشارکت در گردشگری

3-7- نظریه یادگیری جامعه محور

3-8- گردشگری جامعه محور

3-9- ماهیت گردشگری جامعه محور

3-10- ویژگی­های گردشگری جامعه محو

3-11- منافع گردشگری جامعه محور

3-12- برنامه­ریزی گردشگری جامعه محور

3-13- موانع و عوامل زمینه­ساز موفقیت گردشگری جامعه محور

3-14- جمع­بندی

منابع فصل

فصل چهارم روندهای گردشگری

4-1- مقدمه

4-2- روندهای گردشگری

4-3- عوامل موثر بر روندهای گردشگری

4-4- منابع شناسایی روندهای گردشگری

4-5- روندهای جهانی گردشگری

4-6- روندهای نوظهور در صنعت گردشگری

1-6-4- گردشگری تجربه محور

2-6-4- گردشگری سالمندان

3-6-4- گردشگری نوستالژیک

4-6-4- گردشگری و محصولات اخلاق­محور

5-6-4- گردشگری غیرقابل پیش­بینی

6-6-4- گردشگری معنوی

7-6-4- سفرهای انفرادی

8-6-4- گردشگری ماجراجویانه یا هیجانی

9-6-4- گردشگری محلی

10-6-4- سفرهای شخصی­سازی شده

11-6-4- سفرهای کاری- تفریحی

12-6-4- گردشگری و هوش مصنوعی

13-6-4- گردشگری غذایی

14-6-4- گردشگری مقرون­به­صرفه

15-6-4- گردشگری الکترونیکی

16-6-4- گردشگری حامی محرومین

17-6-4- گردشگری مسئولانه

18-6-4- گردشگری سلامت

 

هدف از طرح درس

آشنایی با اصول، نحوه برنامه ریزی گردشگری روستایی و کشاورزی و کسب مهارت برای اجرای طرح های گردشگری روستایی و کشاورزی