برنامه درسی
لیست برنامه های درسی
عنوان | متون ۲ | ||||
---|---|---|---|---|---|
مقطع تحصیلی | کارشناسی | ||||
مکان برگزاری | دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی - کلاس 310 | ||||
تعداد واحد | ۲ | ||||
پیش نیاز درس | روانشناسی عمومی | ||||
نحوه ارزیابی | - حضور و مشارکت فعال کلاسی 15 درصد - فعالیتهای کلاسی در طول نیمسال 15 درصد - آزمون میانی 20 درصد - آزمون پایانی 50 درصد - سایر موارد تا 2 نمره ویژه در صورت ارائه ارزشمند | ||||
روش تدریس | - برگزاری کلاس و تدریس در طول سالتحصیلی به صورت مشارکتی | ||||
زمان بندی و نحوه ارائه درس |
| ||||
منابع | Understanding psychology, Feldman, R., S. (2015) | ||||
طرح درس |
| ||||
هدف از طرح درس | آشنایی با مفاهیم روانشناسی به زبان انگلیسی | ||||
توضیحات | - |
عنوان | تشخیص و درمان اختلالات یادگیری |
---|---|
مقطع تحصیلی | کارشناسی ارشد |
مکان برگزاری | دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی - کلاس 305 |
تعداد واحد | ۲ |
پیش نیاز درس | - |
نحوه ارزیابی | - حضور و مشارکت فعال کلاسی 15 درصد - فعالیتهای کلاسی در طول نیمسال 15 درصد - آزمون میانی 20 درصد - آزمون پایانی 50 درصد - سایر موارد تا 2 نمره ویژه در صورت ارائه ارزشمند |
روش تدریس | - برگزاری کلاس و تدریس در طول سالتحصیلی به صورت مشارکتی |
زمان بندی و نحوه ارائه درس | تاریخچه و تعریف اختلالات یادگیری گروه بندی و مراحل تشخیص کودکان با اختلالات یادگیری روش های ترمیمی و آموزشی کودکان با اختلالات یادگیری روش ادراکی – حرکتی - تمرین و آموزش برای تقویت یادگیری های ادراکی – حرکتی - تمرین و آموزش برای تقویت پیوند ادراکی – حرکتی - تمرین و آموزش برای تقویت کنترل بینایی - تمرین و آموزش های لازم قبل از شروع به نوشتن - تمرین و آموزش برای تقویت ادراک شکل - آزمون اندازه گیری ادراکی – حرکتی کپارت - روش چند حسی - مراحل روش چند حسی فرناند |
منابع | اختلالات یادگیری نادری و سیف نراقی (1402). addressing the Needs of Students with learning Disabilities, Manitoba (2015) |
طرح درس | تاریخچه و تعریف اختلالات یادگیری گروه بندی و مراحل تشخیص کودکان با اختلالات یادگیری روش های ترمیمی و آموزشی کودکان با اختلالات یادگیری روش ادراکی – حرکتی - تمرین و آموزش برای تقویت یادگیری های ادراکی – حرکتی - تمرین و آموزش برای تقویت پیوند ادراکی – حرکتی - تمرین و آموزش برای تقویت کنترل بینایی - تمرین و آموزش های لازم قبل از شروع به نوشتن - تمرین و آموزش برای تقویت ادراک شکل - آزمون اندازه گیری ادراکی – حرکتی کپارت - روش چند حسی - مراحل روش چند حسی فرناند |
هدف از طرح درس | آشنایی با علل، سبب شناسی، انواع و روش های درمان اختلالات یادگیری |
توضیحات | - |
عنوان | روش پژوهش در روانشناسی |
---|---|
مقطع تحصیلی | دكتری تخصصی PhD |
مکان برگزاری | دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی - کلاس 304 |
تعداد واحد | ۲ |
پیش نیاز درس | - |
نحوه ارزیابی | - حضور و مشارکت فعال کلاسی 15 درصد - فعالیتهای کلاسی در طول نیمسال 15 درصد - آزمون میانی 20 درصد - آزمون پایانی 50 درصد - سایر موارد تا 2 نمره ویژه در صورت ارائه ارزشمند |
روش تدریس | - برگزاری کلاس و تدریس در طول سالتحصیلی به صورت مشارکتی |
زمان بندی و نحوه ارائه درس |
|
منابع | - روش های تحقیق در علوم رفتاری (حسن زاده، 1402) - روش های تحقیق در روانشناسی و علوم تربیتی (دلاور، 1402) - روش های تحقیق کیفی و آمیخته (بازرگان، 1402) - Research methods in psychology (Morling, B. 2018) - Introduction to research methods in psychology (Howitt, D.; Cramer, D. 2011 ) |
طرح درس |
|
هدف از طرح درس |
|
توضیحات | - |
عنوان | آمار و روشهای پژوهش در روانشناسی بالینی کودک و نوجوان |
---|---|
مقطع تحصیلی | کارشناسی ارشد |
مکان برگزاری | دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی - کلاس 305 |
تعداد واحد | ۲ |
پیش نیاز درس | - |
نحوه ارزیابی | - حضور و مشارکت فعال کلاسی 15 درصد - فعالیتهای کلاسی در طول نیمسال 15 درصد - آزمون میانی 20 درصد - آزمون پایانی 50 درصد - سایر موارد تا 2 نمره ویژه در صورت ارائه ارزشمند |
روش تدریس | - برگزاری کلاس و تدریس در طول سالتحصیلی به صورت مشارکتی |
زمان بندی و نحوه ارائه درس |
|
منابع | - روش های تحقیق در علوم رفتاری (حسن زاده، 1402) - روش های تحقیق در روانشناسی و علوم تربیتی (دلاور، 1402) - روش های تحقیق در علوم رفتاری (حاجلو، 1394) |
طرح درس |
|
هدف از طرح درس |
|
توضیحات | - |
عنوان | روشهای آماری و طرح های پژوهشی در روانشناسی بالینی |
---|---|
مقطع تحصیلی | دكتری تخصصی PhD |
مکان برگزاری | دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی - کلاس 305 |
تعداد واحد | ۲ |
پیش نیاز درس | - |
نحوه ارزیابی | - حضور و مشارکت فعال کلاسی 15 درصد - فعالیتهای کلاسی در طول نیمسال 15 درصد - آزمون میانی 20 درصد - آزمون پایانی 50 درصد - سایر موارد تا 2 نمره ویژه در صورت ارائه ارزشمند |
روش تدریس | - برگزاری کلاس و تدریس در طول سالتحصیلی به صورت مشارکتی |
زمان بندی و نحوه ارائه درس |
|
منابع | - روش های تحقیق در علوم رفتاری (حسن زاده، 1402) - روش های تحقیق در روانشناسی و علوم تربیتی (دلاور، 1402) - روش های تحقیق در علوم رفتاری (حاجلو، 1394) |
طرح درس |
|
هدف از طرح درس |
|
توضیحات | - |