برنامه درسی

لیست برنامه های درسی

عنوان متون ۲
مقطع تحصیلی کارشناسی
مکان برگزاری دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی - کلاس 310
تعداد واحد ۲
پیش نیاز درس

روانشناسی عمومی

نحوه ارزیابی

- حضور و مشارکت فعال کلاسی                                                15 درصد

- فعالیت‏های کلاسی در طول نیم‏سال                           15 درصد

- آزمون میانی                                                           20 درصد

- آزمون پایانی                                                           50 درصد

- سایر موارد                                                              تا 2 نمره ویژه در صورت ارائه ارزشمند

روش تدریس

- برگزاری کلاس و تدریس در طول سالتحصیلی به صورت مشارکتی

زمان بندی و نحوه ارائه درس
 
  Nature and Nurture: The Enduring
Developmental Issue 
Prenatal Development: Conception to Birth 
Infancy and Childhood 
Adolescence: Becoming an Adult 
Adulthood
 

 

منابع

Understanding psychology, Feldman, R., S. (2015)

طرح درس
 
  Nature and Nurture: The Enduring
Developmental Issue 
Prenatal Development: Conception to Birth 
Infancy and Childhood 
Adolescence: Becoming an Adult 
Adulthood

 

هدف از طرح درس

آشنایی با مفاهیم روانشناسی به زبان انگلیسی

توضیحات

-

عنوان تشخیص و درمان اختلالات یادگیری
مقطع تحصیلی کارشناسی ارشد
مکان برگزاری دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی - کلاس 305
تعداد واحد ۲
پیش نیاز درس

-

نحوه ارزیابی

- حضور و مشارکت فعال کلاسی                                                15 درصد

- فعالیت‏های کلاسی در طول نیم‏سال                           15 درصد

- آزمون میانی                                                           20 درصد

- آزمون پایانی                                                           50 درصد

- سایر موارد                                                              تا 2 نمره ویژه در صورت ارائه ارزشمند

روش تدریس

- برگزاری کلاس و تدریس در طول سالتحصیلی به صورت مشارکتی

زمان بندی و نحوه ارائه درس

تاریخچه و تعریف اختلالات یادگیری

گروه بندی و مراحل تشخیص کودکان با اختلالات یادگیری

روش های ترمیمی و آموزشی کودکان با اختلالات یادگیری

روش ادراکی – حرکتی

- تمرین و آموزش برای تقویت یادگیری های ادراکی – حرکتی

- تمرین و آموزش برای تقویت پیوند ادراکی – حرکتی

- تمرین و آموزش برای تقویت کنترل بینایی

- تمرین و آموزش های لازم قبل از شروع به نوشتن

- تمرین و آموزش برای تقویت ادراک شکل

- آزمون اندازه گیری ادراکی – حرکتی کپارت

- روش چند حسی

- مراحل روش چند حسی فرناند

منابع

اختلالات یادگیری نادری و سیف نراقی (1402).

  addressing the Needs of Students with learning Disabilities, Manitoba (2015)

طرح درس

تاریخچه و تعریف اختلالات یادگیری

گروه بندی و مراحل تشخیص کودکان با اختلالات یادگیری

روش های ترمیمی و آموزشی کودکان با اختلالات یادگیری

روش ادراکی – حرکتی

- تمرین و آموزش برای تقویت یادگیری های ادراکی – حرکتی

- تمرین و آموزش برای تقویت پیوند ادراکی – حرکتی

- تمرین و آموزش برای تقویت کنترل بینایی

- تمرین و آموزش های لازم قبل از شروع به نوشتن

- تمرین و آموزش برای تقویت ادراک شکل

- آزمون اندازه گیری ادراکی – حرکتی کپارت

- روش چند حسی

- مراحل روش چند حسی فرناند

هدف از طرح درس

آشنایی با علل، سبب شناسی، انواع و روش های درمان اختلالات یادگیری

توضیحات

-

عنوان روش پژوهش در روانشناسی
مقطع تحصیلی دكتری تخصصی PhD
مکان برگزاری دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی - کلاس 304
تعداد واحد ۲
پیش نیاز درس

-

نحوه ارزیابی

- حضور و مشارکت فعال کلاسی                                                15 درصد

- فعالیت‏های کلاسی در طول نیم‏سال                           15 درصد

- آزمون میانی                                                           20 درصد

- آزمون پایانی                                                           50 درصد

- سایر موارد                                                              تا 2 نمره ویژه در صورت ارائه ارزشمند

روش تدریس

- برگزاری کلاس و تدریس در طول سالتحصیلی به صورت مشارکتی

زمان بندی و نحوه ارائه درس
  1. کلیات
  2. انتخاب موضوع پژوهش
  3. فرضیه و منابع تدوین فرضیه
  4. متغیرهای پژوهش
  5. روش های جمع آوری اطلاعات
  6. جامعه، نمونه و روش های نمونه گیری
  7. تحقیق همبستگی
  8. تحقیق علی  مقایسه ای
  9. تحقیق های آزمایشی
  10. تحقیق تحولی
  11. طرح های تک آزمودنی
  12. فراتحلیل
  13. تهدید کننده های استنباط معتبر
منابع

- روش های تحقیق در علوم رفتاری (حسن زاده، 1402)

- روش های تحقیق در روانشناسی و علوم تربیتی (دلاور، 1402)

- روش های تحقیق کیفی و آمیخته (بازرگان، 1402)

- Research methods in psychology (Morling, B.  2018)

- Introduction to research methods in psychology (Howitt, D.; Cramer, D. 2011 )

طرح درس
  1. کلیات
  2. انتخاب موضوع پژوهش
  3. فرضیه و منابع تدوین فرضیه
  4. متغیرهای پژوهش
  5. روش های جمع آوری اطلاعات
  6. جامعه، نمونه و روش های نمونه گیری
  7. تحقیق همبستگی
  8. تحقیق علی  مقایسه ای
  9. تحقیق های آزمایشی
  10. تحقیق تحولی
  11. طرح های تک آزمودنی
  12. فراتحلیل
هدف از طرح درس
  1. آشنایی با روش های کمی و کیفی پژوهش در روانشناسی
  2. شناسایی رویکرد های پژوهش در مطالعات روان شناختی
توضیحات

-

عنوان آمار و روشهای پژوهش در روانشناسی بالینی کودک و نوجوان
مقطع تحصیلی کارشناسی ارشد
مکان برگزاری دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی - کلاس 305
تعداد واحد ۲
پیش نیاز درس

-

نحوه ارزیابی

- حضور و مشارکت فعال کلاسی                                                15 درصد

- فعالیت‏های کلاسی در طول نیم‏سال                           15 درصد

- آزمون میانی                                                           20 درصد

- آزمون پایانی                                                           50 درصد

- سایر موارد                                                              تا 2 نمره ویژه در صورت ارائه ارزشمند

روش تدریس

- برگزاری کلاس و تدریس در طول سالتحصیلی به صورت مشارکتی

زمان بندی و نحوه ارائه درس
  1. کلیات
  2. انتخاب موضوع پژوهش
  3. فرضیه و منابع تدوین فرضیه
  4. متغیرهای پژوهش
  5. جامعه، نمونه و روش های نمونه گیری
  6. تحقیق همبستگی
  7. تحقیق علی  مقایسه ای
  8. تحقیق های آزمایشی
  9. طرح های تک آزمودنی
منابع

- روش های تحقیق در علوم رفتاری (حسن زاده، 1402)

- روش های تحقیق در روانشناسی و علوم تربیتی (دلاور، 1402)

-  روش های تحقیق در علوم رفتاری (حاجلو، 1394)

طرح درس
  1. کلیات
  2. انتخاب موضوع پژوهش
  3. فرضیه و منابع تدوین فرضیه
  4. متغیرهای پژوهش
  5. جامعه، نمونه و روش های نمونه گیری
  6. تحقیق همبستگی
  7. تحقیق علی  مقایسه ای
  8. تحقیق های آزمایشی
  9. طرح های تک آزمودنی
هدف از طرح درس
  1. آشنایی با روش های پژوهش در کودکان و نوجوانان
  2. شناسایی رویکرد های پژوهش در مطالعات روان شناختی
توضیحات

-

عنوان روشهای آماری و طرح های پژوهشی در روانشناسی بالینی
مقطع تحصیلی دكتری تخصصی PhD
مکان برگزاری دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی - کلاس 305
تعداد واحد ۲
پیش نیاز درس

-

نحوه ارزیابی

- حضور و مشارکت فعال کلاسی                                                15 درصد

- فعالیت‏های کلاسی در طول نیم‏سال                           15 درصد

- آزمون میانی                                                           20 درصد

- آزمون پایانی                                                           50 درصد

- سایر موارد                                                              تا 2 نمره ویژه در صورت ارائه ارزشمند

روش تدریس

- برگزاری کلاس و تدریس در طول سالتحصیلی به صورت مشارکتی

زمان بندی و نحوه ارائه درس
  1. کلیات
  2. انتخاب موضوع پژوهش
  3. فرضیه و منابع تدوین فرضیه
  4. متغیرهای پژوهش
  5. جامعه، نمونه و روش های نمونه گیری
  6. تحقیق همبستگی
  7. تحقیق علی  مقایسه ای
  8. تحقیق های آزمایشی
  9. طرح های تک آزمودنی
منابع

- روش های تحقیق در علوم رفتاری (حسن زاده، 1402)

- روش های تحقیق در روانشناسی و علوم تربیتی (دلاور، 1402)

-  روش های تحقیق در علوم رفتاری (حاجلو، 1394)

طرح درس
  1. کلیات
  2. انتخاب موضوع پژوهش
  3. فرضیه و منابع تدوین فرضیه
  4. متغیرهای پژوهش
  5. جامعه، نمونه و روش های نمونه گیری
  6. تحقیق همبستگی
  7. تحقیق علی  مقایسه ای
  8. تحقیق های آزمایشی
  9. طرح های تک آزمودنی
هدف از طرح درس
  1. آشنایی با روش های پژوهش در روان شناسی
  2. شناسایی رویکرد های پژوهش در مطالعات روان شناختی
توضیحات

-