برنامه درسی

لیست برنامه های درسی

منابع
  1. L.W.Canter.(2004)Environmental Impact Assessment, McGraw Hill Co.Publisher
  2. Calow.P.P(Ed).(2009)Handbook of environmental risk assessment and management. John Wiley & Sons
  3. Bram.Noble.(2014) Introduction to environmental impact assessment. Aguid to principles and practice
  4. Nathaniel Lichfield.(1996) Community impact evaluation, Routledge
  5. Peter Morris, Riki Therivel(2010). Methods of Environmental Impact Assessment, Routledge
  6.  Anjaneyulu, Valli Manickam(2007). Environmental Impact Assessment Methodologies, 2nd edition, BS Publications

  1. جباریان امیری. بهمن (1392) ارزیابی اثرات محیط زیستی ، انتشارات دانشگاه تهران
  2. . بلنک . لیند و تارکویین . آنتونی(1393) مبانی اقتصاد مهندسی . ترجمه سید علی زیتون نژاد و مهرداد خادمیان . نور علم
  3. . مزینی. امیر حسین (1394) ارزیابی اقتصادی طرح ها ، سمت
  4. ساگدن روبرت و ویلیامز. آلن (1372) مبانی تحلیل هزینه فایده عملی ، ترجمه منصور خلیلی عراقی . دانشگاه تهران
  5. . بی فیشر . توماس. (1391) ارزیابی زیست محیطی استراتژیک (SEA) از تئوری تا عمل. ترجمه مهرداد اندرودی. انتشارات فلاح
  6. توماس آیان . (1385) . ارزیابی پیامدهای زیست محیطی در استرالیا. نظریه و تجربه . ترجمه منوچهر طبیبیان . انتشارات دانشگاه تهران
  7. سازمان حفاظت محیط زیست . دفتر ارزیابی ، دستورالعمل های تخصصی مطالعات ارزیابی اثرات زیست محیطی
  8. فاضلی . محمد. (1386) ارزیابی تاثیرات اجتماعی سیاستها ، برنامه ها و طرح ها ، همشهری
  9. منوری سید مسعود ، رباطی مریم(1397) مدل های کاربردی در ارزیابی محیط زیست شهری. نشر تالاب

طرح درس

به فایل پیوست مراجعه شود 

اطلاعات کلاس

زمان برگزاری مکان برگزاری توضیحات فایل پیوست اول فایل پیوست دوم فایل پیوست سوم
دانشکده برنامه ریزی و علوم محیطی - - -
منابع
  1. طبیبیان . منوچهر (1378) مدل های کاربردی در تحلیل مسایل شهری و منطقه ای ، دانشگاه تهران
  2. مزینی . منوچهر . (1376) روش های علمی تحلیل مسایل شهری ، دانشگاه تهران
  3. فیلد برایان و مک گریگور. برایان (1376) فنون پیش بینی در برنامه ریزی. ترجمه فاطمه تقی زاده . مجموعه برنامه و بودجه
  4. کلانتری . خلیل. (1387) پردازش و تحلیل داده ها در تحقیقات اجتماعی اقتصادی
  5. فرهودی . رحمت الله (1386) درسنامه تکنیک های برنامه ریزی شهری و منطقه ای
  6. اصغر پور. محمد جواد .(1388) تصمیم گیری چند معیاره . دانشگاه تهران
  7. آذر. عادل.(1401) تحقیق در عملیات : مفاهیم و کاربردهای برنامه ریزی خطی. سمت
  8. حیدری. ابراهیم (1393) برنامه ریزی غیر خطی و کاربردهای آن در اقتصاد و مدیریت. سمت
  9. حمیدی زاده . محمد رضا.(1401) برنامه ریزی غیر خطی ، سمت
  10. Wilson.A.G.(1968) Models in Urban Planning: A synoptic Review
  11. Yan Liu(2008) Modelling Urban Development with Geographical Information Systems and Cellular Automata,  CRC Press
  12. Oliver C Ibe(2013) Elements of random walk and diffusion processes, wiley
  13. Kallen M.J., Kuniewski S.P. (eds.)(2009).Risk and decision analysis in maintenance optimization and flood management.IOS
  14. E. N. Barron(2009) Game theory: An interoduction. Wiley

Anthony Kelly(2003)Decision making using game theory: An introduction for managers. Cambridge university press

فایل پیوست اول طرح درس.doc
فایل پیوست دوم David P. Lawrence - Environmental Impact Assessment_ Practical Solutions to Recurrent Problems (2004)(en)(576s)-Wiley-Interscience (2003).pdf
فایل پیوست سوم Peter Wathern - Environmental Impact Assessment_ Theory and Practice-Routledge (1998).pdf
طرح درس

طرح درس در پیوست 

اطلاعات کلاس

زمان برگزاری مکان برگزاری توضیحات فایل پیوست اول فایل پیوست دوم فایل پیوست سوم
شنبه 16-18 دانشکده برنامه ریزی و علوم محیطی

با توجه به حجم مباحث درس هر جلسه 2 ساعت و 30 دقیقه خواهد بود . 

- - -
منابع

-Ghosh.Ashish & Pal.Sankar K(2002).Soft Computing approach to pattern recognition and image processing

2- Haupt.R.L & Haupt.S.E. (2004). Practical genetic algorithms(2nd ed). Hoboken. NJ. John Wiley & Sons

3-Ashlock.D(2006).Evolutionary computation for modeling and optimization, Springer

4-Hassoun,M.H(1995). Fundamentals of Artifical Neural networks.MITPress

5- Timothy. J.R(2004) Fuzzy Logic with Engineering Applications. John Wiley & Sons.

6-Coello Coello, C.A, Lamont. G.B & Van Veldhuizen. D.A(2007) Evolutionary alghorithms for solving multi-objective problems(2nd ed) Springer

  1. کازوتاناکا(1381) مقدمه ای بر منطق فازی برای کاربردهای عملی آن، ترجمه از علی وحیدیان کامیاد و حامد رضا طارقیان.دانشگاه فردوسی مشهد
  2. آر بیل و تی . جکسون(1386) آشنایی با شبکه های عصبی . موسسه انتشارات علم
  3. لوران فاست. (1388)مبانی شبکه های عصبی ساختارها، آلگوریتم ها ، کاربردها. ترجمه از هادی ویسی . کبری مفاخری و سعید باقری شورکی. موسسه علمی فرهنگی
  4. زهرایی. بنفشه و حسینی . سید موسی ( 1388) الگوریتم ژنتیک و بهینه سازی مهندسی. گوتنبرک
  5. منهاج. محمد باقر(1388) مبانی شبکه های عصبی. دانشگاه امیر کبیر
  6. جی. ج. کلر ، یو . اس . کلیر. ب. یوآن (1381) تئوری مجموعه های فازی اصول و کارکردها. ترجمه محمد حسین فاضل زرندی. دانشگاه صنعتی امیر کبیر
فایل پیوست اول روشها و تکنیک های مدیریت شهری.pdf
فایل پیوست دوم E. N. Barron - Game Theory_ An Introduction-Wiley-Interscience (2008).pdf
طرح درس

به فایل پیوست مراجعه شود 

اطلاعات کلاس

زمان برگزاری مکان برگزاری توضیحات فایل پیوست اول فایل پیوست دوم فایل پیوست سوم
شنبه ها- 10تا 12 دانشکده برنامه ریزی و علوم محیطی - - -
منابع

1. خاکی، غلامرضا. (1401). کتاب روش تحقیق (با رویکرد پایان نامه نویسی). نشر  فوژان.

  1. C. George Thomas (2021) - Research Methodology And Scientific Writing-Springer.
  2. Peter Pruzan (2016). Research Methodology The Aims, Practices and Ethics of Science-Springer International Publishing.
  3. Umesh Kumar B. Dubey, D. P. Kothari (2022). Research Methodology  Techniques and Trends. CRC Press.
  4. Mayers Andrew. (2013). Introduction to Statistics and SPSS in Psychology. Pearson Education
طرح درس

به فایل پیوست مراجعه شود.

اطلاعات کلاس

زمان برگزاری مکان برگزاری توضیحات فایل پیوست اول فایل پیوست دوم فایل پیوست سوم
یکشنبه 8-10 ک. 36 دانشکده برنامه ریزی و علوم محیطی - - -
منابع

به پیوست رجوع شود

طرح درس

به پیوست رجوع شود

تعداد واحد ۱

اطلاعات کلاس

زمان برگزاری مکان برگزاری توضیحات فایل پیوست اول فایل پیوست دوم فایل پیوست سوم
سه شنبه ها 14-17 دانشکده برنامه ریزی و علوم محیطی

مراحل ارزشیابی                             مرحله ای                             تکوینی

فعالیت منظم دانشجو در کلاس : 20 درصد

حضور منظم در کلاس : 5 درصد

امتحان میان ترم: 25 درصد

امتحان پایان ترم : 50 درصد

نوع امتحان میان ترم : کتبی و عملی

نوع امتحان پایان ترم : کتبی و عملی

نحوه ارزشیابی فعالیت کلاسی: دانشجو موظف است تکالیف خواسته شده  مطابق با طرح درس را حداکثر دو هفته بعد از ارائه در کلاس تحویل دهد.

- - -
منابع

به پیوست 1 رجوع شود

طرح درس

به پیوست 1 رجوع شود

اطلاعات کلاس

زمان برگزاری مکان برگزاری توضیحات فایل پیوست اول فایل پیوست دوم فایل پیوست سوم
سه شنبه ها 8- 10 دانشکده برنامه ریز ی و علوم محیطی

به پیوست 1 رجوع شود

- - -
طرح درس

به پیوست مراجعه شود

تعداد واحد ۲

اطلاعات کلاس

زمان برگزاری مکان برگزاری توضیحات فایل پیوست اول فایل پیوست دوم فایل پیوست سوم
دانشکده برنامه ریزی و علوم محیطی - کلاس 36 - - -
تعداد واحد ۲
نحوه ارزیابی

مراحل ارزشیابی                     مرحله ای                     تکوینی

فعالیت کلاسی و ارائه         40  درصد از نمره نهایی

حضور منظم در کلاس درس   10         درصد از نمره نهایی

امتحان میان ترم     ----             درصد از نمره نهایی

امتحان پایان ترم           50    درصد از نمره نهایی

نوع امتحان میان ترم   :      شفاهی            تشریحی                    چند گزینه ای              صحیح و غلط         جور کردنی

نوع امتحان پایان ترم      :  شفاهی           تشریحی                    چند گزینه ای                 صحیح و غلط       جور کردنی

نحوه ارزشیابی فعالیت کلاسی : دانشجو موظف است کارهای خواسته شده مطابق با طرح درس را انجام و در مباحث کلاس با ارائه و سخنرانی مشارکت فعال داشته باشد 

اطلاعات کلاس

زمان برگزاری مکان برگزاری توضیحات فایل پیوست اول فایل پیوست دوم فایل پیوست سوم
سه شنبه ها 8-10 دانشکده برنامه ریزی و علوم محیطی - - -
پیش نیاز درس

مراحل ارزشیابی                     مرحله ای                     تکوینی

فعالیت کلاسی و ارائه         40  درصد از نمره نهایی

حضور منظم در کلاس درس   10         درصد از نمره نهایی

امتحان میان ترم     ----             درصد از نمره نهایی

امتحان پایان ترم           50    درصد از نمره نهایی

نوع امتحان میان ترم   :      شفاهی            تشریحی                    چند گزینه ای              صحیح و غلط         جور کردنی

نوع امتحان پایان ترم      :  شفاهی           تشریحی                    چند گزینه ای                 صحیح و غلط       جور کردنی

نحوه ارزشیابی فعالیت کلاسی : دانشجو موظف است کارهای خواسته شده مطابق با طرح درس را انجام و در مباحث کلاس با ارائه و سخنرانی مشارکت فعال داشته باشد 

منابع

به پیوست رجوع شود

طرح درس

به پیوست رجوع شود

تعداد واحد ۲
روش تدریس

به پیوست رجوع شود

زمان بندی و نحوه ارائه درس

به پیوست رجوع شود

اطلاعات کلاس

زمان برگزاری مکان برگزاری توضیحات فایل پیوست اول فایل پیوست دوم فایل پیوست سوم
سه شنبه ها 10-12 دانشکده برنامه ریزی - اتاق 35 - - -
تعداد واحد ۲

اطلاعات کلاس

زمان برگزاری مکان برگزاری توضیحات فایل پیوست اول فایل پیوست دوم فایل پیوست سوم
شنبه ها 10-12 - - -
پیش نیاز درس

دانشجو باید با روشهای تحلیل های کیفی ( پدیدار شناسی و تحلیل تماتیک ) و روشهای کمی ( تحلیل فضایی و آمار فضایی ) آشنایی کافی داشته باشد

منابع

عدالت اجتماعی و شهر ؛ دیوید هاروی ، فصل پنجم 

Commercial Real state , Geltner & Miller

و به پیوست مراجعه شود

طرح درس

پیوست مراجعه شود

هدف از طرح درس

به پیوست مراجعه شود

تعداد واحد ۲
روش تدریس

سخنرانی - کار عملی 

نحوه ارزیابی

مطابق با طرح درس

زمان بندی و نحوه ارائه درس

مطابق با طرح درس

اطلاعات کلاس

زمان برگزاری مکان برگزاری توضیحات فایل پیوست اول فایل پیوست دوم فایل پیوست سوم
شنبه ها 8-10 دانشکده برنامه ریزی و علوم محیطی - اتاق 35 - - -