برنامه درسی
لیست برنامه های درسی
عنوان | تحلیل پروژه های توسعه کشاورزی |
---|---|
مقطع تحصیلی | دكتری تخصصی PhD |
زمان برگزاری | یکشنبه 16-14 |
مکان برگزاری | دانشکده کشاورزی |
تعداد واحد | ۲ |
پیش نیاز درس | ندارد |
نحوه ارزیابی | میان ترم و پایان ترم و تهیه پروژه |
روش تدریس | سخنرانی، اسلاید، بحث کلاسی، تحلیل پروژه های اجرا شده |
زمان بندی و نحوه ارائه درس | بر اساس تقویم دانشگاه
|
منابع | اسدی، ع و همکاران. ارزشیابی پیامدگرا در فرآیند توسعه پایدار. جهاددانشگاه تهران مقالات لاتین و داخلی در حوزه مدیریت پروژه و تحلیل آن |
طرح درس | ارزشیابی پروژه بر اساس ملاک ها و معیارهای تنظیمی در طول جلسات تدریس سرفصل 1: هدایت راهبرد پروژه سرفصل 2: ارزشیابی در مدیرت پیامدگرا سرفصل3: پیامدسنجی سرفصل 4: تحلیل هزینه فایده سرفصل 5: عناصر مدیرت پیامدگرا سرفصل 6: نظارت و ارزشیابی سرفصل 7: مدیریت اطلاعات پروژه سرفصل 8: ظرفیت سازی انسانی سرفصل 9:پایداری، سودمندی و اثربخشی سرفصل 10: انتخاب شاخص های مناسب پایداری سرفصل 11: یکپارچگی ارزیابی پروژه سرفصل12: عقلالنیت و مدیریت رفتار سرفصل 13: روش های کمی و کیفی ارزشیابی اثرات سرفصل 14: ارزشیابی ساختار و رفتار سرفصل15: رهیافت جامع نگر پروژه های روستایی
|
هدف از طرح درس | شناخت ماهیت و فرآیند ارزشیابی پروژه های توسعه کشاورزی |
عنوان | تفکر سیستمی |
---|---|
مقطع تحصیلی | کارشناسی ارشد |
زمان برگزاری | یکشنبه 10-8 |
مکان برگزاری | دانشکده کشاورزی |
تعداد واحد | ۲ |
پیش نیاز درس | ندارد |
نحوه ارزیابی | میان ترم و نهاییف تکلیف و پرسش و پاسخ |
روش تدریس | سخنرانی، جلسه بحث |
زمان بندی و نحوه ارائه درس | بر اساس تقویم دانشگاه
|
منابع | سنگه، پیتر. پنجمین فرمان. ترجمه حافظ کمال. سازمان مدییت صنعتی مایکل سی جکسون. تفکر سیستمی. ترجمه علی محمد احمدوند. انتتشارات دانشگاه امام حسین
|
طرح درس | سرفصل 1: فلسفه و نظریه سیستم ها سرفصل 2: تعریف سیتم و نقش تفکر سرفصل3: مرزبندی سیستم ها سرفصل 4: اجزای تشکیل دهنده سیستم ها سرفصل 5: نظریه سیستم ها سرفصل 6: روش های تفکر سرفصل 7: انواع سیستم باز و بسته سرفصل 8: دیدگاه سیستمی در درک و کنترل پدیده ها سرفصل 9:نظریه پیچیدگی سرفصل 10: تفکر سیستم های سخت و نرم سرفصل 11: ژنوتیپ اجتماعی سرفصل12: مدیریت سیستم ها سرفصل 13: دیاگرام حلقوی علت و معلول سرفصل 14: سیستم های اقتصادی- احتماعی و اکولوژیک سرفصل15: فرآیندهای سیستم
|
هدف از طرح درس | آشنایی با فلسفه اهمیت و روش های تفکر سیستمی و اهمیت ان |
عنوان | تحقیق و توسعه در کشاورزی پایدار |
---|---|
مقطع تحصیلی | کارشناسی ارشد |
زمان برگزاری | چهار شنبه 18-16 |
مکان برگزاری | دانشکده کشاورزی |
تعداد واحد | ۲ |
پیش نیاز درس | ندارد |
نحوه ارزیابی | آزمون میان ترم و نهایی، تکلیف و پرسش و پاسخ
|
روش تدریس | سخنرانی، اسلاید، جلسه بحث |
زمان بندی و نحوه ارائه درس | بر اساس تقویم دانشگاه |
منابع | مهدوی، م.ن. تجاری کردن تکنولوژی گامهای اجرایی برای مراکز تحقیق و توسعه کارآفرینان و موسسات واسطه ای. انتشارات پارسیان سان، ب. نوآوری. سازمان مدیریت صنعتی |
طرح درس | سرفصل 1: تئوری خلق فرصت سرفصل 2:سازماندهی تحقیق و توسعه سرفصل3: برنامه ریزی واحد تحقیق و توسعه سرفصل 4: طراحی واحد تحقیق و توسعه سرفصل 5: چشم انداز و ماموریت تحقیق و توسعه سرفصل 6: مدیریت منابع انسانی در تحقیق و توسعه سرفصل 7: مدل های رهبری بازار سرفصل 8: نیاز سنجی و تحقیق و توسعه سرفصل 9: امکان سنجی تحقیق و توسعه سرفصل 10: پروتوتایپ در تحقیق و توسعه سرفصل 11: عقد قراردادهای فناورانه سرفصل12: روش های ارزیابی فناوری سرفصل 13: اطلس فناوری و تحقیق و توسعه سرفصل 14: زیرساختهای توسعه فناوری سرفصل15: نوآوری استراتژیک آشنایی با مفهوم تحقیق و توسعه در کشاورزی و جایگاه آن در کشاورزی پایدار
|
هدف از طرح درس | رسانه های جمعی و شبکه های اجتماعی در ترویج کشاورزی پایدار و منابع طبیعی |
عنوان | رسانه های جمعی و شبکه های اجتماعی در ترویج کشاورزی پایدار و منابع طبیعی |
---|---|
مقطع تحصیلی | کارشناسی ارشد |
زمان برگزاری | شنبه 18-16 |
مکان برگزاری | دانشکده کشاورزی |
تعداد واحد | ۲ |
پیش نیاز درس | ندارد |
نحوه ارزیابی | آزمون نهایی، پرسش و پاسخ |
روش تدریس | سخنرانی و جلسات بحث |
زمان بندی و نحوه ارائه درس | بر اساس تقویم آموزشی دانشگاه |
منابع | معتمدنژاد، ک. وسایل ارتباط جمعی. انتشارات دانشگاه علامه طباطبایی بهرامی،ن. نظریه های رسانه ها و جامعه شناسی ارتباطات. نشر کویر |
طرح درس | سرفصل 1: تعاریف و تاریخچه ارتباطات جمعی سرفصل 2:مفهوم جمع گروه انبوه خلق توده سرفصل3: سیر تحولات تکوینی مدلهای ارتباطی سرفصل 4: کاربرد نظریات اجتماعی رفتاری در رسانه ها سرفصل 5: کاربست نظریات ساختگرایی سرفصل 6: نشانه شناسی در تولید رسانه سرفصل 7: طرح نظریه مخاطب در مطالعات ارتباطی سرفصل 8: روش های نوین تولید رسانه سرفصل 9: نظریه رسانه های جدید سرفصل 10: روش تحقیق در ارتباطات جمعی سرفصل 11: بخش بندی مخاطبان سرفصل12: مفهوم شبکه سرفصل 13: شبکه های اجتماعی سرفصل 14: توپولوژی شبکه اجتماعی سرفصل15: شبکه های اجتماعی و توسعه خدمات ترویجی
|
هدف از طرح درس | آشنایی با روش های دقیق امکان سنجی برای کاهش ریسک ارتباطات در بخش کشاورزی |
عنوان | آموزش مستمر و بزرگسالان |
---|---|
مقطع تحصیلی | کارشناسی ارشد |
زمان برگزاری | شنبه 16-14 |
مکان برگزاری | دانشکده کشاورزی |
تعداد واحد | ۲ |
پیش نیاز درس | ندارد |
نحوه ارزیابی | آزمون کلاسی، پرسش و پاسخ، آزمون نهایی |
روش تدریس | سخنرانی، ارائه دانشجویی، تکلیف کلاسی |
زمان بندی و نحوه ارائه درس | مطالب در طی 15 جلسه آموزشی ارائه خواهد شد |
منابع | زهرا صباغیان، آموزش بزرگسالان. دانشگاه شهید بهشتی جارویس، پیتر. آموزش بزرگسالان و آموزش مداوم. ترجمه غلامعلی سرمد. انتشارات سمت |
طرح درس | سرفصل 1: بنیادهای فلسفی و مکاتب فکری آموزش بزرگسالان سرفصل 2: تحلیل تحولات تاریخی آموزش بزرگسالان سرفصل3: مقایسه آموزش بزرگسالان در کشورهای دنیا سرفصل 4: تجارب و فعالیت های آموزش بزرگسالان در زمینه محیط زیست و کشاورزی در ایران و جهان سرفصل 5: توسعه حرفه ای و آموزش بزرگسالان سرفصل 6: محیطها و ابارهای یادگیری بزرگسالان سرفصل 7: سازمانها و انجمن های ملی و بین المللی سرفصل 8: اهمیت و مزیت های آموزش مستمر سرفصل 9: یادگیری مادام العمر سرفصل 10: انواع آموزشهای مستمر سرفصل 11: ارتباط آموزش مستمر و آموزش رسمی سرفصل12: بررسی یک برنامه آموزش بزرگسالان سرفصل 13: تهیه صفحه اینترنتی مشترک بریا آموزش بزرگسالان سرفصل 14: نقد دیدگاه ها راجع به مشکلات یادگیری بزرگسالان سرفصل15: جمع بندی مباحث و ارائه راهکارهای حل مشکلات آموزش بزرگسالان
|
هدف از طرح درس | توسعه دانش و مهارت فراگیران در باره بنیادها، شیوه ها و فرآیند برنامه ریزی و اجرای آموزش کشاورزی و محیط زیست برای بزرگسالان |
عنوان | ترویج کشاورزی پایدار پیشرفته |
---|---|
مقطع تحصیلی | کارشناسی ارشد |
زمان برگزاری | سه شنبه 16-14 |
مکان برگزاری | دانشکده کشاورزی |
تعداد واحد | ۲ |
پیش نیاز درس | ندارد |
نحوه ارزیابی | پایان ترم، میان ترم، پرسش و پاسخ |
روش تدریس | سخنرانی، تلکیف، جلسه بحث
|
زمان بندی و نحوه ارائه درس | بر اساس تقویم دانشگاه |
منابع | ادواردز، ای. کشاورزی پایدار. عوض کموچکی، جهاد دانشگاهی مشهد زمانی پور، الف. ترویج کشاورزی در فرآیند توسعه. دانشگاه فردوسی مشهد |
طرح درس | سرفصل 1: شناخت ترویج سرفصل 2:قلمرو فعالیت های ترویج سرفصل3: نقش ترویج در سیاست گذاری توسعه سرفصل 4: توسعه فعالیت های ترویج سرفصل 5: رابطه تحقیق، آموزش و ترویج سرفصل 6: نظام ترویج کشاورزی ایران سرفصل 7: دیدگاه های نظری توسعه سرفصل 8: زیربنای نظری ترویج سرفصل 9: پیامدهای بکارگیری نظریه نشر سرفصل 10: نظام دانش کشاورزی سرفصل 11: نظام دانش اکولوژیک سرفصل12: نظریه ترویج سبز سرفصل 13: شبکه های ترویج سرفصل 14: روشهای نوین ترویج سرفصل15: مشکلیابی ترویج کشور و ارائه راه حل
|
هدف از طرح درس | آشنایی دانشجویان با دیدگاه های نظری ترویج و نظام های دانش کشاورزی پایدار و کاربرد آنها درذ فرآیند کشاورزی پایدار |
عنوان | مدیریت توسعه |
---|---|
مقطع تحصیلی | کارشناسی ارشد |
زمان برگزاری | شنبه 10-8 |
مکان برگزاری | دانشکده کشاورزی |
تعداد واحد | ۲ |
پیش نیاز درس | ندارد |
نحوه ارزیابی | میان ترم و پایان ترم، تکلیف کلاسی |
روش تدریس | سخنرانی و جلسه بحث و تحلیل مصادیق مدیریتی |
زمان بندی و نحوه ارائه درس | بر اساس تقویم دانشگاه |
منابع | احمدی، ح و بیدا خانی، پسا توسعه گرایی و بازنمایی های انتقادی از گفتمان توسعه. مطالعات توسعه اجتماعی ایران تیمتی، بزلی و لوئیزد کرد. رشد فقرزدا. ترجمه عباس شاکری. نشر نی |
طرح درس | سرفصل 1: کلیات و مفاهیم سرفصل 2: توسعه یافتگی و توسعه نیافتگی سرفصل3: نظریه توسعه اقتصادی سرفصل 4: رهیافتهای اصلی توسعه سرفصل 5: دیدگاه های انتقادی نسبقت به توسعه سرفصل 6: مدرنیزاسیون در برای وابستگی سرفصل 7: بحران های عملی توسعه سرفصل 8: توسعه و پسا توسعه سرفصل 9:فقرزدایی سرفصل 10: محیط زیست و نظریه توسعه سرفصل 11: توسعه از دیدگاه اسلام و مکاتب فکری سرفصل12: نقش سرمایه در وجوه توسعه سرفصل 13: حاکمیت دولت و حکمرانی سرفصل 14: تحلیل مشکلات توسعه سرفصل15: ترسیم چارت علت و معلولی عدم توسعه |
هدف از طرح درس | آشنا ساختن دانشجویان با مفهوم توسعه، رویکردهای انتقادی، بازنگری در آن و فراگرد مدیریت نیروها، منابع، نهادهای سازمانی موجود با تاکید بر توسعه اجتماع محور |
عنوان | توسعه و سرمایه اجتماعی |
---|---|
مقطع تحصیلی | کارشناسی ارشد |
زمان برگزاری | یکشنبه 16-14 |
مکان برگزاری | دانشکده کشاورزی |
تعداد واحد | ۲ |
پیش نیاز درس | ندارد |
نحوه ارزیابی | میان ترم و پایان ترم و پرسش و پاسخ |
روش تدریس | سخنرانی و تکلیف کلاسی |
زمان بندی و نحوه ارائه درس | بر اساس تقویم دانشگاه |
منابع | بارون. آر آ. سرمایه اجتماعی. زبان اصلی میدگلی. جی. توسعه اجتماعی. چشم انداز توسعه رفاه اجتماعی . زبان اصلی |
طرح درس | سرفصل 1: تعریف الگوهای توسعه سرفصل 2: توسعه اجتماعی و ابعاد آن سرفصل3: مولفه های توسعه انسانی سرفصل 4: شاخص های توسعه اجتماعی سرفصل 5: نظریه های توسعه اجتماعی سرفصل 6: پویایی اجتماعی سرفصل 7: سرمایه و انواع آن سرفصل 8: مولفه های سرمایه اجتماعی سرفصل 9: قلمرو شناختی سرمایه اجتماعی سرفصل 10: شکل دهی سرمایه اجتماعی سرفصل 11: عوامل پیشبرنده و بازدارنده سرمایه اجتماعی سرفصل12: رهبری و مدیریت سرمایه اجتماعی سرفصل 13: مدیریت تضاد سرفصل 14: نقش هوش اجتماعی در سرمایه اجتماعی سرفصل15: راه کارهای استفاده از سرمایه اجتماعی در مناطق روستایی ایران |
هدف از طرح درس |
بررسی دیدگاه های انتقادی به نگاه اقتصادی صرف به توسعه و کسب نگرش مناسب نسبت به ابعاد توسعه اجتماعی و نحوه توسعه سرمایه اجتماعی در راستای توسعه روستایی |
عنوان | تغییر فناوری در کشاورزی پایدار و منابع طبیعی |
---|---|
مقطع تحصیلی | کارشناسی ارشد |
زمان برگزاری | دوشنبه 9-8 |
مکان برگزاری | دانشکده کشاورزی |
تعداد واحد | ۱ |
پیش نیاز درس | ندارد |
نحوه ارزیابی | پایان ترم و پرسش و پاسخ |
روش تدریس | سخنرانی و اسلاید کلاسی و تکلیف |
زمان بندی و نحوه ارائه درس | بر اساس تقویم دانشگاه |
منابع | بارکر. ای . وی. علم و فناوری کشاورزی ارگانیک. ترجمه حسین کاظمی. جهاد دانشگاهی فردوسی مشهد |
طرح درس | سرفصل 1: ماهیت تغییر سرفصل 2: تغییر فناروی در توسعه کشاورزی سرفصل3: مدیریت منابع طبیعی سرفصل 4: سیاستهای و راه کارهای تحول سرفصل 5: نظام و فرآیند تغییر فناوری سرفصل 6: چالش های تغییر فناوری سرفصل 7: تاثیر تغییر فناوری در مدیریت سرفصل 8: تحقیقات انتشار نوآوری سرفصل 9: فرآیند و مدل های تصمیم گیری تغییر سرفصل 10: نقش مامور تغییر سرفصل 11: پیامدهای تغییر فناوری سرفصل12: عوامل تعیین کننده تغییر فناروی سرفصل 13: مطلاحظات اجتماعی اقتصادی تغییر سرفصل 14: تحلیل تجارب داخلی تغییر فناروی سرفصل15: تجاری بین المللی تغییر فناوری |
هدف از طرح درس | کسب توانمندی تحلیل پیش شرایط ایجا تغییر و پیامدهای تغییر فناوری در توسعه کشاورزی و مدیریت منابع طبیعی |
عنوان | آموزش مستمر و بزرگسالان |
---|---|
مقطع تحصیلی | کارشناسی ارشد |
زمان برگزاری | شنبه 16-14 |
مکان برگزاری | دانشکده کشاورزی |
تعداد واحد | ۲ |
پیش نیاز درس | ندارد |
نحوه ارزیابی | آزمون کلاسی، پرسش و پاسخ، آزمون نهایی |
روش تدریس | سخنرانی، ارائه دانشجویی، تکلیف کلاسی |
زمان بندی و نحوه ارائه درس | مطالب در طی 15 جلسه آموزشی ارائه خواهد شد
|
منابع | زهرا صباغیان، آموزش بزرگسالان. دانشگاه شهید بهشتی جارویس، پیتر. آموزش بزرگسالان و آموزش مداوم. ترجمه غلامعلی سرمد. انتشارات سمت |
طرح درس | سرفصل 1: بنیادهای فلسفی و مکاتب فکری آموزش بزرگسالان سرفصل 2: تحلیل تحولات تاریخی آموزش بزرگسالان سرفصل3: مقایسه آموزش بزرگسالان در کشورهای دنیا سرفصل 4: تجارب و فعالیت های آموزش بزرگسالان در زمینه محیط زیست و کشاورزی در ایران و جهان سرفصل 5: توسعه حرفه ای و آموزش بزرگسالان سرفصل 6: محیطها و ابارهای یادگیری بزرگسالان سرفصل 7: سازمانها و انجمن های ملی و بین المللی سرفصل 8: اهمیت و مزیت های آموزش مستمر سرفصل 9: یادگیری مادام العمر سرفصل 10: انواع آموزشهای مستمر سرفصل 11: ارتباط آموزش مستمر و آموزش رسمی سرفصل12: بررسی یک برنامه آموزش بزرگسالان سرفصل 13: تهیه صفحه اینترنتی مشترک بریا آموزش بزرگسالان سرفصل 14: نقد دیدگاه ها راجع به مشکلات یادگیری بزرگسالان سرفصل15: جمع بندی مباحث و ارائه راهکارهای حل مشکلات آموزش بزرگسالان |
هدف از طرح درس | توسعه دانش و مهارت فراگیران در باره بنیادها، شیوه ها و فرآیند برنامه ریزی و اجرای آموزش کشاورزی و محیط زیست برای بزرگسالان |
عنوان | رسانه های جمعی و شبکه های اجتماعی در ترویج کشاورزی پایدار و منابع طبیعی |
---|---|
مقطع تحصیلی | کارشناسی ارشد |
زمان برگزاری | شنبه 18-16 |
مکان برگزاری | دانشکده کشاورزی |
تعداد واحد | ۲ |
پیش نیاز درس | ندارد |
نحوه ارزیابی | آزمون نهایی، پرسش و پاسخ |
روش تدریس | سخنرانی و جلسات بحث |
زمان بندی و نحوه ارائه درس | بر اساس تقویم آموزشی دانشگاه |
منابع | معتمدنژاد، ک. وسایل ارتباط جمعی. انتشارات دانشگاه علامه طباطبایی بهرامی،ن. نظریه های رسانه ها و جامعه شناسی ارتباطات. نشر کویر |
طرح درس | سرفصل 1: تعاریف و تاریخچه ارتباطات جمعی سرفصل 2:مفهوم جمع گروه انبوه خلق توده سرفصل3: سیر تحولات تکوینی مدلهای ارتباطی سرفصل 4: کاربرد نظریات اجتماعی رفتاری در رسانه ها سرفصل 5: کاربست نظریات ساختگرایی سرفصل 6: نشانه شناسی در تولید رسانه سرفصل 7: طرح نظریه مخاطب در مطالعات ارتباطی سرفصل 8: روش های نوین تولید رسانه سرفصل 9: نظریه رسانه های جدید سرفصل 10: روش تحقیق در ارتباطات جمعی سرفصل 11: بخش بندی مخاطبان سرفصل12: مفهوم شبکه سرفصل 13: شبکه های اجتماعی سرفصل 14: توپولوژی شبکه اجتماعی سرفصل15: شبکه های اجتماعی و توسعه خدمات ترویجی |
هدف از طرح درس | آشنایی با روش های دقیق امکان سنجی برای کاهش ریسک ارتباطات در بخش کشاورزی |
عنوان | ترویج کشاورزی پایدار پیشرفته |
---|---|
مقطع تحصیلی | کارشناسی ارشد |
زمان برگزاری | سه شنبه 16-14 |
مکان برگزاری | دانشکده کشاورزی |
تعداد واحد | ۲ |
پیش نیاز درس | ندارد |
نحوه ارزیابی | پایان ترم، میان ترم، پرسش و پاسخ |
روش تدریس | سخنرانی، تلکیف، جلسه بحث |
زمان بندی و نحوه ارائه درس | بر اساس تقویم دانشگاه |
منابع | ادواردز، ای. کشاورزی پایدار. عوض کموچکی، جهاد دانشگاهی مشهد زمانی پور، الف. ترویج کشاورزی در فرآیند توسعه. دانشگاه فردوسی مشهد |
طرح درس | سرفصل 1: شناخت ترویج سرفصل 2:قلمرو فعالیت های ترویج سرفصل3: نقش ترویج در سیاست گذاری توسعه سرفصل 4: توسعه فعالیت های ترویج سرفصل 5: رابطه تحقیق، آموزش و ترویج سرفصل 6: نظام ترویج کشاورزی ایران سرفصل 7: دیدگاه های نظری توسعه سرفصل 8: زیربنای نظری ترویج سرفصل 9: پیامدهای بکارگیری نظریه نشر سرفصل 10: نظام دانش کشاورزی سرفصل 11: نظام دانش اکولوژیک سرفصل12: نظریه ترویج سبز سرفصل 13: شبکه های ترویج سرفصل 14: روشهای نوین ترویج سرفصل15: مشکلیابی ترویج کشور و ارائه راه حل |
هدف از طرح درس | آشنایی دانشجویان با دیدگاه های نظری ترویج و نظام های دانش کشاورزی پایدار و کاربرد آنها درذ فرآیند کشاورزی پایدار |
عنوان | تحقیق و توسعه در کشاورزی پایدار |
---|---|
مقطع تحصیلی | کارشناسی ارشد |
زمان برگزاری | چهارشنبه 18-16 |
مکان برگزاری | دانشکده کشاورزی |
تعداد واحد | ۲ |
پیش نیاز درس | ندارد |
نحوه ارزیابی | آزمون میان ترم و نهایی، تکلیف و پرسش و پاسخ |
روش تدریس | سخنرانی، اسلاید، جلسه بحث |
زمان بندی و نحوه ارائه درس | بر اساس تقویم دانشگاه |
منابع | مهدوی، م.ن. تجاری کردن تکنولوژی گامهای اجرایی برای مراکز تحقیق و توسعه کارآفرینان و موسسات واسطه ای. انتشارات پارسیان سان، ب. نوآوری. سازمان مدیریت صنعتی |
طرح درس | سرفصل 1: تئوری خلق فرصت سرفصل 2:سازماندهی تحقیق و توسعه سرفصل3: برنامه ریزی واحد تحقیق و توسعه سرفصل 4: طراحی واحد تحقیق و توسعه سرفصل 5: چشم انداز و ماموریت تحقیق و توسعه سرفصل 6: مدیریت منابع انسانی در تحقیق و توسعه سرفصل 7: مدل های رهبری بازار سرفصل 8: نیاز سنجی و تحقیق و توسعه سرفصل 9: امکان سنجی تحقیق و توسعه سرفصل 10: پروتوتایپ در تحقیق و توسعه سرفصل 11: عقد قراردادهای فناورانه سرفصل12: روش های ارزیابی فناوری سرفصل 13: اطلس فناوری و تحقیق و توسعه سرفصل 14: زیرساختهای توسعه فناوری سرفصل15: نوآوری استراتژیک |
هدف از طرح درس | آشنایی با مفهوم تحقیق و توسعه در کشاورزی و جایگاه آن در کشاورزی پایدار |
عنوان | تفکر سیستمی |
---|---|
مقطع تحصیلی | کارشناسی ارشد |
زمان برگزاری | یکشنبه 10-8 |
مکان برگزاری | دانشکده کشاورزی |
تعداد واحد | ۲ |
پیش نیاز درس | ندارد |
نحوه ارزیابی | میان ترم و نهاییف تکلیف و پرسش و پاسخ |
روش تدریس | سخنرانی، جلسه بحث |
زمان بندی و نحوه ارائه درس | بر اساس تقویم دانشگاه |
منابع | سنگه، پیتر. پنجمین فرمان. ترجمه حافظ کمال. سازمان مدییت صنعتی مایکل سی جکسون. تفکر سیستمی. ترجمه علی محمد احمدوند. انتتشارات دانشگاه امام حسین |
طرح درس | سرفصل 1: فلسفه و نظریه سیستم ها سرفصل 2: تعریف سیتم و نقش تفکر سرفصل3: مرزبندی سیستم ها سرفصل 4: اجزای تشکیل دهنده سیستم ها سرفصل 5: نظریه سیستم ها سرفصل 6: روش های تفکر سرفصل 7: انواع سیستم باز و بسته سرفصل 8: دیدگاه سیستمی در درک و کنترل پدیده ها سرفصل 9:نظریه پیچیدگی سرفصل 10: تفکر سیستم های سخت و نرم سرفصل 11: ژنوتیپ اجتماعی سرفصل12: مدیریت سیستم ها سرفصل 13: دیاگرام حلقوی علت و معلول سرفصل 14: سیستم های اقتصادی- احتماعی و اکولوژیک سرفصل15: فرآیندهای سیستم |
هدف از طرح درس | آشنایی با فلسفه اهمیت و روش های تفکر سیستمی و اهمیت ان |
عنوان | تحلیل پروژه های توسعه کشاورزی |
---|---|
مقطع تحصیلی | دكتری تخصصی PhD |
زمان برگزاری | شنبه 10-8 |
مکان برگزاری | دانشکده کشاورزی |
تعداد واحد | ۲ |
پیش نیاز درس | ندارد |
نحوه ارزیابی | میان ترم و پایان ترم و تهیه پروژه |
روش تدریس | سخنرانی، اسلاید، بحث کلاسی، تحلیل پروژه های اجرا شده |
زمان بندی و نحوه ارائه درس | بر اساس تقویم دانشگاه |
منابع | اسدی، ع و همکاران. ارزشیابی پیامدگرا در فرآیند توسعه پایدار. جهاددانشگاه تهران مقالات لاتین و داخلی در حوزه مدیریت پروژه و تحلیل آن ارزشیابی پروژه بر اساس ملاک ها و معیارهای تنظیمی در طول جلسات تدریس |
طرح درس | سرفصل 1: هدایت راهبرد پروژه سرفصل 2: ارزشیابی در مدیرت پیامدگرا سرفصل3: پیامدسنجی سرفصل 4: تحلیل هزینه فایده سرفصل 5: عناصر مدیرت پیامدگرا سرفصل 6: نظارت و ارزشیابی سرفصل 7: مدیریت اطلاعات پروژه سرفصل 8: ظرفیت سازی انسانی سرفصل 9:پایداری، سودمندی و اثربخشی سرفصل 10: انتخاب شاخص های مناسب پایداری سرفصل 11: یکپارچگی ارزیابی پروژه سرفصل12: عقلالنیت و مدیریت رفتار سرفصل 13: روش های کمی و کیفی ارزشیابی اثرات سرفصل 14: ارزشیابی ساختار و رفتار سرفصل15: رهیافت جامع نگر پروژه های روستایی |
هدف از طرح درس | شناخت ماهیت و فرآیند ارزشیابی پروژه های توسعه کشاورزی |