برنامه درسی
لیست برنامه های درسی
عنوان | تجزیه و تحلیل و شناخت محیط ملی و بین الملل | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
مقطع تحصیلی | دكتری تخصصی PhD | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
مکان برگزاری | دانشکده اقتصاد و مدیریت | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
تعداد واحد | ۲ | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
پیش نیاز درس | ندارد | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
نحوه ارزیابی | آزمون کتبی حضوری | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
روش تدریس | حضوری | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
زمان بندی و نحوه ارائه درس |
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
منابع |
Fleisher, C. S., & Bensoussan, B. E. (2015). Business and competitive analysis: effective application of new and classic methods. FT press.
Freeman, R. E. (2010). Strategic management: A stakeholder approach. Cambridge university press.
Porter, M. E. (2011). Competitive advantage of nations: creating and sustaining superior performance. simon and schuster.
Porter, M. E. (2008). On competition. Harvard Business Press.
Porter, M. E. (2008). The five competitive forces that shape strategy. Harvard business review, 86(1), 78.
Porter, M. E. (2003). Michael E. Porter. Fifty Key Figures in Management, 272.
Porter, M. E. (2008). Competitive advantage: Creating and sustaining superior performance. simon and schuster.
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
فایل پیوست اول | طرح درس تجزیه و تحلیل و شناخت محیط ملی و بین المللی.pdf | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
طرح درس | مطابق فایل پیوست | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
هدف از طرح درس |
3- افزایش توان دانشجویان در ارائه سناریو های ممکن و محتمل | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
توضیحات | ندارد |
عنوان | مباحث پیشرفته در مدیریت استراتژیک | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
مقطع تحصیلی | دكتری تخصصی PhD | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
مکان برگزاری | دانشکده اقتصاد و مدیریت | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
تعداد واحد | ۲ | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
پیش نیاز درس | ندارد | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
نحوه ارزیابی | آزمون کتبی حضوری | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
روش تدریس | حضوری | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
زمان بندی و نحوه ارائه درس |
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
منابع | Amit, R., & Schoemaker, P. J. (1993). Strategic assets and organizational rent. Strategic management journal, 14(1), 33-46.
Bernroider, E. (2002). Factors in swot analysis applied to micro, small-to-medium, and large software enterprises:: an austrian study. European management journal, 20(5), 562-573.
Chen, M. J. (1996). Competitor analysis and interfirm rivalry: Toward a theoretical integration. Academy of management review, 21(1), 100-134.
Collis, D. J. (1991). A resource‐based analysis of global competition: the case of the bearings industry. Strategic management journal, 12(S1), 49-68.
Dranove, D., Peteraf, M., & Shanley, M. (1998). Do strategic groups exist? An economic framework for analysis. Strategic Management Journal, 19(11), 1029-1044.
Ford, J. D., & Slocum Jr, J. W. (1977). Size, technology, environment and the structure of organizations. Academy of Management Review, 2(4), 561-575.
Miller, D. (1992). Environmental fit versus internal fit. Organization science, 3(2), 159-178.
Porter, M. E. (2011). Competitive advantage of nations: creating and sustaining superior performance. simon and schuster.
Miller, D. (1987). Strategy making and structure: Analysis and implications for performance. Academy of management journal, 30(1), 7-32.
Miller, D., & Friesen, P. H. (1983). Strategy‐making and environment: the third link. Strategic management journal, 4(3), 221-235.
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
فایل پیوست اول | طرح درس مباحث پیشرفته در مدیریت استراتژیک.pdf | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
طرح درس | مطابق فایل پیوست | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
هدف از طرح درس | افزایش توان تحزیه و تحلیل و شناخت محیط کسب و کار دانشجویان توسعه بینش دانشجویان در ارتباط با تحلیل موقعیت و انتخاب استراتژی کسب و کار تعمیق درک دانشجویان در خصوص عناصر اساسی محیط کسب و کار | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
توضیحات | ندارد |