برنامه درسی

لیست برنامه های درسی

پیش نیاز درس

ندارد

منابع

زمینه روانشناسی (1401). اتکینسون و همکاران. ترجمه محمدتقی براهنی و همکاران. انتشارات رشد.زمینه

طرح درس

آشنا کردن دانشجویان با مفاهیم اولیه علم روانشناسی: تعریف روانشناسی، بحث اخلاق در پژوهش های روانشناسی، شاخه ها و     گرایش های مختلف روانشناسی، کاربردها، روش های پژوهش در روانشناسی، آشنایی با مفاهیم و تئوری های رشد و تحول روانی، شخصیت، هشیاری و ناهشیار، حافظه و یادگیری، انگیزش و هیجان، اختلال های روانی، درمان های روانشناختی

هدف از طرح درس

آشنا کردن دانشجویان با مفاهیم اولیه علم روانشناسی: تعریف روانشناسی، بحث اخلاق در پژوهش های روانشناسی، شاخه ها و     گرایش های مختلف روانشناسی، کاربردها، روش های پژوهش در روانشناسی، آشنایی با مفاهیم و تئوری های رشد و تحول روانی، شخصیت، هشیاری و ناهشیار، حافظه و یادگیری، انگیزش و هیجان، اختلال های روانی، درمان های روانشناختی

تعداد واحد ۲
روش تدریس

سخنرانی، پرسش و پاسخ، بحث گروهی و یادگیری مشارکتی

نحوه ارزیابی

امتحان میان ترم و پایان ترم

زمان بندی و نحوه ارائه درس

سخنرانی، پرسش و پاسخ و بحث گروهی با دانشجویان در خصوص مطالب ارایه شده

اطلاعات کلاس

زمان برگزاری مکان برگزاری توضیحات فایل پیوست اول فایل پیوست دوم فایل پیوست سوم
دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی - - -
پیش نیاز درس

روانشناسی اجتماعی

منابع

روانشناسی اجتماعی کاربردی (1399). نجمه حمید. انتشارات ارجمند.

   روانشناسی اجتماعی کاربردی (1395). حمید آتش پور، احسان کاظمی، حامد شاهنگی. انتشارات دانشگاه آزاد خوراسگان.

هدف از طرح درس

آشنا کردن دانشجویان با کاربرد علم روانشناسی اجتماعی در حل مسایل روانشناختی اجتماعی

تعریف روانشناسی کاربردی، تفاوت روانشناسی اجتماعی بنیادی و روانشناسی اجتماعی کاربردی، کاربرد نظریه های در روانشناسی اجتماعی کاربردی، روانشناسی اجتماعی کاربردی و سلامت، روانشناسی اجتماعی کاربردی در مدرسه و فضای آموزشی، روانشناسی اجتماعی کاربردی و محیط زیست، روانشناسی اجتماعی کاربردی و اعتیاد به اینترنت، روانشناسی اجتماعی کاربردی و رانندگی، روانشناسی اجتماعی کاربردی و اختلال های روانشناختی، روانشناسی اجتماعی کاربردی و آسیب های اجتماعی

تعداد واحد ۱
روش تدریس

سخنرانی، پرسش و پاسخ، بحث گروهی و یادگیری مشارکتی

نحوه ارزیابی

امتحان میان ترم و پایان ترم

زمان بندی و نحوه ارائه درس

سخنرانی و انجام پرسش و پاسخ در طول بحث

اطلاعات کلاس

زمان برگزاری مکان برگزاری توضیحات فایل پیوست اول فایل پیوست دوم فایل پیوست سوم
دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی

آشنا کردن دانشجویان با کاربرد علم روانشناسی اجتماعی در حل مسایل روانشناختی اجتماعی

تعریف روانشناسی کاربردی، تفاوت روانشناسی اجتماعی بنیادی و روانشناسی اجتماعی کاربردی، کاربرد نظریه های در روانشناسی اجتماعی کاربردی، روانشناسی اجتماعی کاربردی و سلامت، روانشناسی اجتماعی کاربردی در مدرسه و فضای آموزشی، روانشناسی اجتماعی کاربردی و محیط زیست، روانشناسی اجتماعی کاربردی و اعتیاد به اینترنت، روانشناسی اجتماعی کاربردی و رانندگی، روانشناسی اجتماعی کاربردی و اختلال های روانشناختی، روانشناسی اجتماعی کاربردی و آسیب های اجتماعی

- - -
پیش نیاز درس

روانشناسی شخصیت

منابع

- روانشناسی شخصیت (1401). رندی جی. لارسن و دیوید ام. باس. ترجمه فرهاد جمهری و همکاران. انتشارات رشد.

  - نظریه های شخصیت (1399). جس فیست، گریگوری جی. فیست و تامی آن رابرتس. ترجمه یحیی سید محمدی. انتشارات روان

طرح درس

آشنا کردن دانشجویان با نظریه های مختلف در حوزه شخصیت

 رویکردهای مختلف در روانشناسی شخصیت، تئوری های با رویکرد رفتاری در حوزه شخصیت، تئوری های با رویکرد شناختی در حوزه شخصیت، تئوری های با رویکرد روانکاوی در حوزه شخصیت، تئوری های با رویکرد فرهنگی- اجتماعی در حوزه شخصیت، تئوری های با رویکرد زیستی در حوزه شخصیت    

هدف از طرح درس

آشنا کردن دانشجویان با نظریه های مختلف در حوزه شخصیت

تعداد واحد ۲
روش تدریس

سخنرانی، پرسش و پاسخ و بحث گروهی

نحوه ارزیابی

امتحان پایان ترم

زمان بندی و نحوه ارائه درس

سخرانی به همراه پرسش و پاسخ و بحث گروهی با دانشجویان

اطلاعات کلاس

زمان برگزاری مکان برگزاری توضیحات فایل پیوست اول فایل پیوست دوم فایل پیوست سوم
دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی - - -
پیش نیاز درس

روانشناسی شخصیت

منابع

- روانشناسی شخصیت (1401). رندی جی. لارسن و دیوید ام. باس. ترجمه فرهاد جمهری و همکاران. انتشارات رشد.

  - نظریه های شخصیت (1399). جس فیست، گریگوری جی. فیست و تامی آن رابرتس. ترجمه یحیی سید محمدی. انتشارات روان.

طرح درس

آشنا کردن دانشجویان با دیدگاه های مختلف در حوزه تحول شخصیت و نقد و بررسی این دیدگاه ها

 رویکردهای مختلف در به تحول شخصیت، تئوری های حوزه تحول شخصیت، تئوری های با رویکرد شناختی در حوزه شخصیت، تئوری های با رویکرد روانکاوی در حوزه شخصیت، تئوری های با رویکرد فرهنگی- اجتماعی در حوزه شخصیت، تئوری های با رویکرد زیستی در حوزه شخصیت    

هدف از طرح درس

آشنا کردن دانشجویان با دیدگاه های مختلف در حوزه تحول شخصیت و نقد و بررسی این دیدگاه ها

تعداد واحد ۲
روش تدریس

سخنرانی، پرسش و پاسخ و بحث گروهی

نحوه ارزیابی

امتحان پایان ترم

زمان بندی و نحوه ارائه درس

سخنرانی و بحث گروهی با دانشجویان در طول زمان کلاس

اطلاعات کلاس

زمان برگزاری مکان برگزاری توضیحات فایل پیوست اول فایل پیوست دوم فایل پیوست سوم
دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی - - -
پیش نیاز درس

ندارد

منابع

نشناسی اجتماعی، نظریه ها، مفاهیم و کاربردها (1398). دکتر یوسف کریمی. انتشارات ارسباران.

طرح درس

آشنا کردن دانشجویان با علم روانشناسی اجتماعی، مفاهیم، اصول و نظریه های این علم

 تعریف و تاریخچه روانشناسی اجتماعی، نظریه ها در روانشناسی اجتماعی، رفتار در گروه ها، نفوذ اجتماعی و کنترل، رهبری و مدیریت، اطاعت و فرمانبرداری، رفتار ناظران در موقعیت های اضطراری، اخلاق و ارزش های اخلاقی، نگرش ها و نحوه شکل گیری آنها، نظریه های  تغییر نگرش، نظریه اسناد، زبان و ارتباط، کاربرد روانشناسی در جامعه

هدف از طرح درس

آشنا کردن دانشجویان با علم روانشناسی اجتماعی، مفاهیم، اصول و نظریه های این علم

تعداد واحد ۲
روش تدریس

سخنرانی، پرسش و پاسخ و بحث گروهی

نحوه ارزیابی

امتحان میان ترم و امتحان پایان ترم

زمان بندی و نحوه ارائه درس

سخنرانی و بحث گروهی در طول زمان تدریس

اطلاعات کلاس

زمان برگزاری مکان برگزاری توضیحات فایل پیوست اول فایل پیوست دوم فایل پیوست سوم
دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی - - -
پیش نیاز درس

ندارد

منابع

   تاریخ روانشناسی نوین (1401). دوان پی. شولتز و سیدنی آلن شولتز. ترجمه علی اکبر سیف، حسن پاشا شریفی، خدیجه علی  

   آبادی، جعفر نجفی زند. انتشارات دوران.

طرح درس

آشنا کردن دانشجویان با تاریخ و مبانی شکل گیری روانشناسی علمی: تحول روانشناسی نوین، تأثیرهای فلسفه بر روانشناسی، تأثیر مطالعات فیزیولوژیکی بر روانشناسی، آشنایی با روانشناسی نوین و رویکردهای مختلف در علم روانشناسی

هدف از طرح درس

آشنا کردن دانشجویان با تاریخ و مبانی شکل گیری روانشناسی علمی: تحول روانشناسی نوین، تأثیرهای فلسفه بر روانشناسی، تأثیر مطالعات فیزیولوژیکی بر روانشناسی، آشنایی با روانشناسی نوین و رویکردهای مختلف در علم روانشناسی

تعداد واحد ۲
روش تدریس

سخنرانی، پرسش و پاسخ و بحث گروهی

نحوه ارزیابی

امتحان میان ترم و پایان ترم

زمان بندی و نحوه ارائه درس

سخنرانی و بحث گروهی در طول تدریس

اطلاعات کلاس

زمان برگزاری مکان برگزاری توضیحات فایل پیوست اول فایل پیوست دوم فایل پیوست سوم
دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی - - -