برنامه درسی
لیست برنامه های درسی
عنوان | برنامه ریزی درسی در آموزش عالی |
---|---|
مقطع تحصیلی | دكتری تخصصی PhD |
تعداد واحد | ۲ |
پیش نیاز درس | ندارد |
نحوه ارزیابی | ارزشیابی فرایندی دانشجویان در طول ترم |
روش تدریس | روش های متعدد تدریس |
زمان بندی و نحوه ارائه درس | دروس مذکوری طی 16 جلسه و به صورت پیوسته مطابق برنامه زملنبدی اجرا می شود |
منابع |
|
فایل پیوست اول | بسمه تعالی.docx |
طرح درس | هدف : 1- بسط دانش و فهم ادبیات نوین حوزه مطالعات برنامه درسی و بطور ویژه در آموزش عالی 2- کمک به دانشجویان در کسب بینش عمیق تر از قلمرو برنامه درسی و کمک به مهیا ساختن آنان برای ورود به این عرصه در ابعاد نظری و عملی 3- کمک به تربیت کادر متخصص آشنا به مفاهیم، مقوله ها و مباحث حوزه برنامه درسی |
هدف از طرح درس | سرفصل های درس: 1- باز تعریف مفهوم برنامه درسی: برداشت ها و پنداشت ها 2. فضای مفهوم شناختی برنامه درسی 3. مفهوم برنامه ریزی درسی در آموزش عالی 4. انواع برنامه ریزی درسی در آموزش عالی |
عنوان | روش ها و فنون تدریس و کاربرد فناوری های نوین در آن |
---|---|
مقطع تحصیلی | دكتری تخصصی PhD |
زمان برگزاری | چهاشنبه 10-12 |
مکان برگزاری | دانشکده علوم تربیتی |
تعداد واحد | ۲ |
پیش نیاز درس | ندارد |
نحوه ارزیابی | ارزشیابی فرایندی |
روش تدریس | استفاده از روش های متعدد تدریس |
زمان بندی و نحوه ارائه درس | جلسات به صور پیوست طی 16 جلسه بر گزار می گردد. |
منابع |
|
فایل پیوست اول | بسمه تعالی.docx |
طرح درس | سرفصل های درس: ضرورت و اهمیت روش ها و فنون تدریس 2. مفهوم آموزش و مفاهیم مرتبط 3. الگوهای جدید تدریس 4. نمایش فیلم و مستند از مدارس کشورهای دیگر پیرامون روش ها و فنون تدریس |
هدف از طرح درس | هدف : آشنا نمودن دانشجویان با معنا و مفهوم آموزش، یادگیری و تدریس؛ بحث و بررسی روی برخی روش ها و فنون پیشرفته تدریس |
عنوان | ارزشیابی اثربخشی دوره های آموزشی |
---|---|
مقطع تحصیلی | کارشناسی ارشد |
زمان برگزاری | سه شنبه 12-10 |
مکان برگزاری | دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی |
تعداد واحد | ۲ |
پیش نیاز درس | ندارد |
نحوه ارزیابی | ارزشیابی فرایندی و تراکمی |
روش تدریس | استفاده از روش هاس متعدد تدریس |
زمان بندی و نحوه ارائه درس | برنامه طی 16 جلسه به صورت پیوسته هر هفته تشکیل می شود |
منابع |
|
فایل پیوست اول | سیلابس.docx |
طرح درس | سرفصل های درس: 1- تعریف مفهوم ارزشیابی از ابعاد مختلف 2. جایگاه ارزشیابی در دوره های آموزش و بهسازی 3. اصول ارزشیابی از دوره های آموزش و بهسازی 4. الگوهای ارزشیابی از دوره های آموزشی |
هدف از طرح درس | هدف : 1- آشنا کردن دانشجویان با روش های مختلف ارزشیابی دوره های آموزش و بهسازی منابع انسانی در سازمان ها 2- کمک به دانشجویان در کسب بینش عمیق تر نسبت به مفهوم ارزشیابی و جایگاه آن در برنامه های آموزشی سازمان ها |
عنوان | ارزشیابی آموزشی |
---|---|
مقطع تحصیلی | کارشناسی |
زمان برگزاری | شنبه 12-10 |
مکان برگزاری | دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی |
تعداد واحد | ۲ |
پیش نیاز درس | روش ها و فنون تدریس مبانی و اصئل برنامه ریزی درسی و آموزشی |
نحوه ارزیابی | ارزشیابی تراکمی |
روش تدریس | استفاده از روش های متعدد تدریس |
زمان بندی و نحوه ارائه درس | مطالب طی 16 جلسه به طور پیوسته تدریس می شود |
منابع |
|
فایل پیوست اول | سیلابس.docx |
طرح درس | سرفصل های درس: 1- تعریف مفهوم ارزشیابی از ابعاد مختلف و تفاوت آن با مفاهیم مرتبط 2. مفاهیم اساسی در ارزشیابی آموزشی 3. موضوع و فرایند ارزشیابی آموزشی 4. الگوهای ارزشیابی آموزشی |
هدف از طرح درس | هدف : 1- آشنا کردن دانشجویان با معنا و مفهوم ارزشیابی، روش ها و اصول آن و مفاهیم مرتبط 2- کمک به دانشجویان در کسب بینش عمیق تر نسبت به مفهوم ارزشیابی، فرایند آن، الگوهای آن و جایگاه آن در برنامه درسی نظام آموزشی |
عنوان | آموزش هنر |
---|---|
مقطع تحصیلی | کارشناسی |
زمان برگزاری | سه شنبه 10-8 |
مکان برگزاری | دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی |
تعداد واحد | ۲ |
پیش نیاز درس | ندارد |
نحوه ارزیابی | ارزشیابی فرایندی و تکاملی و بررسی تکلیف |
روش تدریس | استفاده از روش های متعدد تدریس |
زمان بندی و نحوه ارائه درس | برنامه به صورت نظری و عملی طی جلسات متعدد پیش می رود. |
منابع |
|
فایل پیوست اول | بسمه تعالی.docx |
طرح درس | سرفصل های درس:
|
هدف از طرح درس | هدف : آشنا نمودن دانشجویان با مفاهیم بنیادی و مهارت های آموزش هنر به کودکان و چگونگی بکارگیری آنان در آموزش هنر به کودکان پیش دبستان |
عنوان | اصول و روش های تغییر، اجرا و ارزشیابی |
---|---|
مقطع تحصیلی | کارشناسی ارشد |
زمان برگزاری | چهارشنبه 10-12 و 14-16 |
مکان برگزاری | دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی |
تعداد واحد | ۳ |
پیش نیاز درس | اصول و مبانی برنامه ریزی درسی |
نحوه ارزیابی | ارزشیابی فرایندی و تراکمی |
روش تدریس | استفاده از روش های متعدد تدریس |
زمان بندی و نحوه ارائه درس | طی 22 جلسه برگزار می شود |
منابع |
|
فایل پیوست اول | سیلابس.docx |
طرح درس | سرفصل های درس: 1. معنا و مفهوم تغییر، اجرا و ارزشیابی برنامه درسی 2. رویکردها و الگوهای تغییر برنامه درسی 3. رویکردها و الگوهای اجرای برنامه درسی 4. رویکردها و الگوهای ارزشیابی برنامه درسی |
هدف از طرح درس | هدف : 1- کمک به دانشجویان در کسب بینش عمیق تر از قلمرو برنامه درسی بویژه تغییر، اجرا و ارزشیابی و کمک به مهیا ساختن آنان برای ورود به این عرصه در ابعاد نظری و عملی 3- کمک به تربیت کادر متخصص آشنا به مفاهیم، مقوله ها و مباحث حوزه برنامه درسی |