برنامه درسی

لیست برنامه های درسی

عنوان ۱۱
مقطع تحصیلی کارشناسی
تعداد واحد ۱
فایل پیوست اول 6628984fb49af-asatid-help.pdf
عنوان روش های آماری
مقطع تحصیلی کارشناسی ارشد
زمان برگزاری سه سنبه ساعت 14-16
مکان برگزاری دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی
تعداد واحد ۲
پیش نیاز درس

-

نحوه ارزیابی

فعالیت های کلاسی 50%

آزمون پایانی 50% 

روش تدریس

کلاس استاندارد آموزش دانشگاهی با تجهیزات مرتبط (استفاده از نرم افزارهای اکسل و اس پی اس اس)
 

زمان بندی و نحوه ارائه درس

هر هفته یک جلسه به صورت حضوری در دانشکده

با استفاده از پاور پوینت و آموزش نرم افزارهای اکسل و اس پی اس اس

منابع

لاورنس اس. میرز - گلن گامست - ا.جی.گارینو ( .)2016پژوهش چندمتغیری کاربردی (طرخ و تفسیر،) ترجمه دکتر حسن پاشا شریفی - دکتر ولی الله فرزاد -
دکتر سیمین دخت رضاخانی - دکتر حمیدرضا حسن آبادی - دکتر بلال ایزانلو - دکتر مجتبی حبیبی ، انتشارات رشد ()1399
2- Weir, J. P., & Vincent, W. J., (2020). Statistics in kinesiology (5th ed.). Human Kinetics
3- Verma, J. P. (2016). Sports Research with Analytical Solution using SPSS. Wiley.
 

طرح درس

به تفکیک جلسات موضوعات زیر آموزش داده خواهد شد

1. مروری بر انواع متغیرها، جامعه و نمون آماری
.2مروری بر شاخصهای آمار توصیفی
.3ملاحظات حجم نمونه، توان آزمون و سطح معناداری
.4انتخاب آزمون مناسب در آمار استنباطی
.5معرفی یک نرم افزار آماری و نحوه کار با آن
.6شرایط انتخاب آزمون پارامتریک و ناپارامتریک
.7اندازه گیری روابط: ضریب همبستگی پیرسن، اسپیرمن، و کندال
.8آزمونهای مقایسهای پارامتریک و ناپارامتریک: تی مستقل، تی وابسته، تحلیل وارایانس یک راهه و دوراهه (عاملی،) تحلیل واریانس با اندازه
گیری مکرر، تحلیل واریانس مختلط، تحلیل کوواریانس
.9آزمونهای مقایسهای ناپارامتریک: یومن ویتنی، کروسکال والیس، خی دو
.10شرایط و فرآیند استفاده از آزمونهای تعقیبی
.11روشهای تفسیر و گزارش نویسی نتایح آمار توصیفی و استنباطی

هدف از طرح درس

هدف کلی:
توانمندسازی دانشجویان در اجرای تحلیلهای آماری برای نگارش پایاننامه و متون علمی در روان شناسی ورزشی
اهداف ویژه:
.1تسلط دانشجویان بر انتخاب روش آماری مناسب
.2اجرای روشهای مختل آماری با یک نرمافزار آماری
.3تفسیر نتایج آزمونهای آماری
 

توضیحات

-

عنوان روش و طرح های تحقیق در علوم رفتار حرکتی
مقطع تحصیلی کارشناسی ارشد
زمان برگزاری شنبه ساعت 14-16
مکان برگزاری دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی
تعداد واحد ۲
پیش نیاز درس

-

نحوه ارزیابی

فعالیت های کلاسی 50%

آزمون پایانی 50% 

روش تدریس

کلاس استاندارد آموزش دانشگاهی با تجهیزات مرتبط  
 

زمان بندی و نحوه ارائه درس

هر هفته یک جلسه به صورت حضوری در دانشکده و استفاده از کتاب و پاورپوینت

منابع

برگ، کریس ا ( .)2008روش های تحقیق در تندرستی، تربیت بدنی، علوم ورزشی و تفریحات. ترجمه: بهروز عبدلی، نصور احمدی، و الهام عظیم زاده ()1389؛ چتا
اول؛ علم و حرکت؛ تهران.
-2جری آ. تامس، جک کی. نلسون ( .)2002روش تحقیق در تربیت بدنی(جلد اول). ترجمه: دکتر رحمت اله صدیق سروستانی ( ،)1386انتشارات سمت
3- Jamie Barker, Paul McCarthy, Marc Jones, Aidan Moran (2011). Single-Case Research Methods in Sport and Exercise
Psychology. Routledge Publisher
4- Baumgartner, T. A., Hensley, L. D., Zhu, W., & Kulinna, P. H. (2019). Conducting and Reading Research in Kinesiology.
Jones & Bartlett Learning
 

طرح درس

به تفکیک جلسات موضوعات زیر آموزش داده خواهد شد

1. تعاری، دستهبندیها و مراحل اجرای تحقیقات علمی
.2اخلاق در تحقیقات روان شناسی ورزشی: دستورالعمل ها، رضایت آگاهانه، محرمانه بودن ابزارهای جمعآوری دادهها
.3رویکردهای اجرای تحقیق
.4طرخ های آزمایشی حقیقی، نیمه آزمایشی، و شبه آزمایشی در روان شناسی ورزشی
.5طرخ های توصیفی همبستگی و پیمایشی در روان شناسی ورزشی
.6جامعه آماری، نمونهگیری و شیوههای آن
.7شیوههای تجزیهوتحلیل دادههای کمی
.8شیوههای گزارشنویسی نتایج و یافتههای تحقیق
 

هدف از طرح درس

هدف کلی:
آشنایی با مفاهیم، فرایندها، طرخها و روشهای تحقیق در روانشناسی ورزش
اهداف ویژه:
.1آشنایی با مفاهیم و دستهبندیهای تحقیق
.2آشنایی با طرخهای کمّی،کیفی و آمیخته
.3آشنایی با شیوههای جمعآوری و تجزیهوتحلیل دادهها
.4آشنایی با شیوههای نگارش گزارشهای تحقیق
 

توضیحات

-