برنامه درسی
لیست برنامه های درسی
طرح درس | جلسه 1: مقدمه و تعریف بیوفیزیک مولکولی جلسه 2: انواع ماکرومولکولها، شباهت و تفاوت آنها با مولکولهای کوچک جلسه 3: خصوصیات فیزیکوشیمیایی ماکرومولکولها جلسه 4: حلالیت ماکرومولکولها جلسه 5:پیوندهای شیمیایی در ماکرومولکولها جلسه 6:انواع پیوندهای فیزیکی در ماکرومولکولها 1 جلسه 7: انواع پیوندهای فیزیکی در ماکرومولکولها 2 جلسه 8: انواع پیوندهای فیزیکی در ماکرومولکولها 3 جلسه 9: برهم کنش های هیدروفوبیک جلسه 10: فولدینگ پروتئین ها جلسه 11: نقش برهم کنش های هیدروفوبیک در فولدینگ پروتئین ها جلسه 12: ساختار دوم پروتئین ها جلسه 13: نقشه راماچاندران جلسه 14: ساختار سوم و چهارم پروتئین ها جلسه 15: روش های فیزیکی تعیین ساختار 1 جلسه 16: روش های فیزیکی تعیین ساختار2 |
---|---|
هدف از طرح درس | -تنظیم عناوین مباحث برای جلسات، منطبق بر سرفصل های ارائه شده توسط وزارتخانه -زمانبندی برای امکان ارائه تمامی مباحث موردنیاز برای سرفصل مربوطه |
تعداد واحد | ۲ |
---|---|
روش تدریس | -طرح موضوع جلسه، ایجاد سوال در ذهن دانشجویان، پاسخ به سوالات ایجاد شده با استفاده از مثال های ملموس - پرسش از دانشجویان در مورد مطالب جلسه قبل برای ارزیابی مستمر و همچنین برای ایجاد ارتباط مطالب جدید با مطالب قبلی -درخواست از دانشجویان برای تهیه سمینار کلاسی درخصوص مطالب مرتبط با موضوع درس و ارائه سمینارهای برتر توسط دانشجویان |
نحوه ارزیابی |
-آزمون پایان نیمسال به شکل سوالات تشریحی - پرسش های سرکلاس برای ارزیابی مستمر دانشجویان - اختصاص نمره به فعالیت های دانشجویی درخصوص موضوع درس در قالب سمینارهای کلاسی |
زمان بندی و نحوه ارائه درس | - کل موضوعات و سرفصل دروس ارائه شده توسط دفتر گسترش وزارت علوم در 16 جلسه تنظیم شده است که در هر جلسه موضوع مورد نظر ابتدا ارائه شده و سپس به پرسش های دانشجویان پاسخ داده می شود. |
اطلاعات کلاس
زمان برگزاری | مکان برگزاری | توضیحات | فایل پیوست اول | فایل پیوست دوم | فایل پیوست سوم |
---|---|---|---|---|---|
دانشکده علوم طبیعی | - | - | - |
طرح درس | جلسه 1: مقدمه و تعریف بیوفیزیک غشا جلسه 2: ساختار ویژه آب جلسه 3: برهم کنش های هیدروفوبیک حاصل از ساختار ویژه آب 1 جلسه 4: برهم کنش های هیدروفوبیک حاصل از ساختار ویژه آب 2 جلسه 5: نقش برهم کنش های هیدروفوبیک حاصل از ساختار ویژه آب در شکل گیری سوپرامولکولها از جمله غشای سلولی جلسه 6: انواع مولکولهای آمفی پاتیک سنتتیک و طبیعی جلسه 7: مدل های مختلف غشا های زیستی جلسه 8: میسل ها بعنوان مدلهای ساده غشای سلولی جلسه 9: انواع و خصوصیات میسل ها از جمله CMC جلسه 10: تک لایه های حاصل از مولکولهای آمفی پاتیک در سطح آب و هوا جلسه 11: خصوصیات تک لایه های در سطح آب و هوا جلسه 12: خصوصیات دو لایه های در محیط آبی جلسه 13: پلی مورفیسم و فازهای لیپیدی جلسه 14: ساختمان و دینامیک غشای سلولی جلسه 15: نقش حامل ها و کانال های غشای سلول در انتخاب گری اختصاصی بودن غشای سلولی جلسه 16: روش های بیوفیزیکی مطالعه غشاهای سلولی |
---|---|
هدف از طرح درس |
-تنظیم عناوین مباحث برای جلسات، منطبق بر سرفصل های ارائه شده توسط وزارتخانه -زمانبندی برای امکان ارائه تمامی مباحث موردنیاز برای سرفصل مربوطه |
تعداد واحد | ۲ |
---|---|
روش تدریس |
-طرح موضوع جلسه، ایجاد سوال در ذهن دانشجویان، پاسخ به سوالات ایجاد شده با استفاده از مثال های ملموس - پرسش از دانشجویان در مورد مطالب جلسه قبل برای ارزیابی مستمر و همچنین برای ایجاد ارتباط مطالب جدید با مطالب قبلی -درخواست از دانشجویان برای تهیه سمینار کلاسی درخصوص مطالب مرتبط با موضوع درس و ارائه سمینارهای برتر توسط دانشجویان |
نحوه ارزیابی | -آزمون پایان نیمسال به شکل سوالات تشریحی - پرسش های سرکلاس برای ارزیابی مستمر دانشجویان - اختصاص نمره به فعالیت های دانشجویی درخصوص موضوع درس در قالب سمینارهای کلاسی |
زمان بندی و نحوه ارائه درس | - کل موضوعات و سرفصل دروس ارائه شده توسط دفتر گسترش وزارت علوم در 16 جلسه تنظیم شده است که در هر جلسه موضوع مورد نظر ابتدا ارائه شده و سپس به پرسش های دانشجویان پاسخ داده می شود. |
اطلاعات کلاس
زمان برگزاری | مکان برگزاری | توضیحات | فایل پیوست اول | فایل پیوست دوم | فایل پیوست سوم |
---|---|---|---|---|---|
دانشکده علوم | - | - | - |
طرح درس | جلسه 1: مقدمه و تعریف بیوماکرومولکولها جلسه 2: مقدمه ای بر شناخت نیروهای درون مولکولی و بین مولکولی در بیوماکرومولکولها جلسه 3: پایداری پروتئین ها شامل سینتیکی و ترمودینامیکی جلسه 4: مهندسی پروتئین و روشهای افزایش پایداری جلسه 5: دناتوراسیون پروتئین ها و اهمیت آن جلسه 6: انواع روش های دناتوراسیون در مطالعه پایداری پروتئین ها جلسه 7: تعریف لیگاند و اهمیت لیگاند بایندیگ جلسه 8: انواع تئوری های مربوط به لیگاند بایندیگ جلسه 9: پیوند شدن لیگاند در یک جایگاه جلسه 10: پیوند شدن لیگاند در یک دسته جایگاه یکسان و مستقل جلسه 11: پیوند شدن لیگاند در چند دسته جایگاه یکسان و وابسته جلسه 12: ثابت اتصال ماکروسکوپی و میکروسکوپی، فاکتور احتمال در چند جایگاه پیوندی جلسه 13: ایزوترم های پیوندی برای انواع دستجات جایگاههای اتصال جلسه 14: جایگاههای تعاونی-کوپرایتیو، هموتروپیک، هتروتروپیک و اهمیت بیولوژیکی آن جلسه 15: معادله و نمودار کلودز، اسکاچارد و هیل جلسه 16: کاربرد منحنی هیل و اسکاچارد در عملکرد اکسیژن به هموگلوبین |
---|---|
هدف از طرح درس |
-تنظیم عناوین مباحث برای جلسات، منطبق بر سرفصل های ارائه شده توسط وزارتخانه -زمانبندی برای امکان ارائه تمامی مباحث موردنیاز برای سرفصل مربوطه |
تعداد واحد | ۲ |
---|---|
روش تدریس |
-طرح موضوع جلسه، ایجاد سوال در ذهن دانشجویان، پاسخ به سوالات ایجاد شده با استفاده از مثال های ملموس - پرسش از دانشجویان در مورد مطالب جلسه قبل برای ارزیابی مستمر و همچنین برای ایجاد ارتباط مطالب جدید با مطالب قبلی -درخواست از دانشجویان برای تهیه سمینار کلاسی درخصوص مطالب مرتبط با موضوع درس و ارائه سمینارهای برتر توسط دانشجویان |
نحوه ارزیابی |
-آزمون پایان نیمسال به شکل سوالات تشریحی - پرسش های سرکلاس برای ارزیابی مستمر دانشجویان - اختصاص نمره به فعالیت های دانشجویی درخصوص موضوع درس در قالب سمینارهای کلاسی |
زمان بندی و نحوه ارائه درس |
- کل موضوعات و سرفصل دروس ارائه شده توسط دفتر گسترش وزارت علوم در 16 جلسه تنظیم شده است که در هر جلسه موضوع مورد نظر ابتدا ارائه شده و سپس به پرسش های دانشجویان پاسخ داده می شود. |
اطلاعات کلاس
زمان برگزاری | مکان برگزاری | توضیحات | فایل پیوست اول | فایل پیوست دوم | فایل پیوست سوم |
---|---|---|---|---|---|
دانشکده علوم | - | - | - |
طرح درس | جلسه 1: نگرش بیوفیزیک در مورد حیات جلسه 2: حوزه ها و ابزارهای بیوفیزیک برای مطالعه فرایندهای بیولوژیکی ترمودینامیک حیات، حیات در محیط های نامنظم جلسه 3: نور و حیات سلول بعنوان واحد عملکردی و ساختاری حیات جلسه 4: فیزیک سلول الگوهای زیستی مربوط به نظم در فضا و زمان جلسه 5: سازماندهی شبکه های زیستی نقش آب، فیزیک و ریاضیات آب در سازماندهی زیستی جلسه 6: ترمودینامیک غیر تعادلی و تعادلی در حیات پتانسیل شیمیایی جلسه 7: وابستگی پتانسیل شیمیایی به غلظت و فشار جلسه 8: پتانسیل استراحت در غشای سلولی جلسه 9: پتانسیل نرنست در غشای سلولی جلسه 10: منشا پتانسیل نرنست در غشای سلولی جلسه 11: پتانسیل دونان در غشای سلولی جلسه 12: معادله Hodgkin-Huxley جلسه 13: نفوذ و معادله نفوذ جلسه 14: قانون اول فیک و انتقال مواد در غشای سلول جلسه 15: قانون دوم فیک و انتقال مواد در غشای سلول جلسه 16: ضریب توزیع و ضریب نفوذ و ارتباط این دو پارامتر در انتقال مواد ازغشا |
---|---|
هدف از طرح درس | -تنظیم عناوین مباحث برای جلسات، منطبق بر سرفصل های ارائه شده توسط وزارتخانه -زمانبندی برای امکان ارائه تمامی مباحث موردنیاز برای سرفصل مربوطه |
تعداد واحد | ۲ |
---|---|
روش تدریس |
-طرح موضوع جلسه، ایجاد سوال در ذهن دانشجویان، پاسخ به سوالات ایجاد شده با استفاده از مثال های ملموس - پرسش از دانشجویان در مورد مطالب جلسه قبل برای ارزیابی مستمر و همچنین برای ایجاد ارتباط مطالب جدید با مطالب قبلی -درخواست از دانشجویان برای تهیه سمینار کلاسی درخصوص مطالب مرتبط با موضوع درس و ارائه سمینارهای برتر توسط دانشجویان |
نحوه ارزیابی |
-آزمون پایان نیمسال به شکل سوالات تشریحی - پرسش های سرکلاس برای ارزیابی مستمر دانشجویان - اختصاص نمره به فعالیت های دانشجویی درخصوص موضوع درس در قالب سمینارهای کلاسی |
زمان بندی و نحوه ارائه درس |
- کل موضوعات و سرفصل دروس ارائه شده توسط دفتر گسترش وزارت علوم در 16 جلسه تنظیم شده است که در هر جلسه موضوع مورد نظر ابتدا ارائه شده و سپس به پرسش های دانشجویان پاسخ داده می شود. |
اطلاعات کلاس
زمان برگزاری | مکان برگزاری | توضیحات | فایل پیوست اول | فایل پیوست دوم | فایل پیوست سوم |
---|---|---|---|---|---|
دانشکده علوم طبیعی گروه علوم گیاهی | - | - | - |
تعداد واحد | ۲ |
---|---|
روش تدریس | -طرح موضوع جلسه، ایجاد سوال در ذهن دانشجویان، پاسخ به سوالات ایجاد شده با استفاده از مثال های ملموس - پرسش از دانشجویان در مورد مطالب جلسه قبل برای ارزیابی مستمر و همچنین برای ایجاد ارتباط مطالب جدید با مطالب قبلی -درخواست از دانشجویان برای تهیه سمینار کلاسی درخصوص مطالب مرتبط با موضوع درس و ارائه سمینارهای برتر توسط دانشجویان |
نحوه ارزیابی |
-آزمون پایان نیمسال به شکل سوالات تشریحی - پرسش های سرکلاس برای ارزیابی مستمر دانشجویان - اختصاص نمره به فعالیت های دانشجویی درخصوص موضوع درس در قالب سمینارهای کلاسی |
زمان بندی و نحوه ارائه درس | - کل موضوعات و سرفصل دروس ارائه شده توسط دفتر گسترش وزارت علوم در 16 جلسه تنظیم شده است که در هر جلسه موضوع مورد نظر ابتدا ارائه شده و سپس به پرسش های دانشجویان پاسخ داده می شود. |
اطلاعات کلاس
زمان برگزاری | مکان برگزاری | توضیحات | فایل پیوست اول | فایل پیوست دوم | فایل پیوست سوم |
---|---|---|---|---|---|
دانشکده علوم طبیعی | - | - | - |
طرح درس | جلسه 1: فلسفه علم در زیست شناسی، مباحث فیزیکی در تعریف علم زیست شناسی جلسه 2: رداکشنیسم (Reductionism) متدهای مقایسه ای Experimentation (Empiricism) جلسه 3: هولیسم تئوری مکانیستی جلسه 4: سیستم بیولوژی جلسه 5: انواع امیکس جلسه 6: موجود زنده و اهمیت مورفولوژی در بقاء جلسه 7: نظریه های مختلف در باره موروفولوژی موجود زنده رزونانس شکلی جلسه 8: بیوفیزیک و ارتباط آن با علوم نانو جلسه 9: مقدمه ای بر نانوبیوفیزیک جلسه 10: بیوفیزیک و نانوبیوتکنولوژی نانوداروها و اهمیت آنها جلسه 11: نانوبستر های بیوفیزیکی برای تثبیت بیوماکرومولکولهای و داروها جلسه 12: نانوحامل ها لودینگ و بارگذاری داروها در سطح نانوحامل ها جلسه 13: هوشمند سازی رهایش دارو از نانوحامل های دارویی جلسه 14: هدفمند کردن دارو جلسه 15: پزشکی بازساختی و اهمیت مطالعات بیوفیزیکی جلسه 16: مهندسی بافت در سطح بسترهای سه بعدی
|
---|---|
هدف از طرح درس |
-تنظیم عناوین مباحث برای جلسات، منطبق بر سرفصل های ارائه شده توسط وزارتخانه -زمانبندی برای امکان ارائه تمامی مباحث موردنیاز برای سرفصل مربوطه |
تعداد واحد | ۲ |
---|---|
روش تدریس |
-طرح موضوع جلسه، ایجاد سوال در ذهن دانشجویان، پاسخ به سوالات ایجاد شده با استفاده از مثال های ملموس - پرسش از دانشجویان در مورد مطالب جلسه قبل برای ارزیابی مستمر و همچنین برای ایجاد ارتباط مطالب جدید با مطالب قبلی -درخواست از دانشجویان برای تهیه سمینار کلاسی درخصوص مطالب مرتبط با موضوع درس و ارائه سمینارهای برتر توسط دانشجویان |
نحوه ارزیابی |
-آزمون پایان نیمسال به شکل سوالات تشریحی - پرسش های سرکلاس برای ارزیابی مستمر دانشجویان - اختصاص نمره به فعالیت های دانشجویی درخصوص موضوع درس در قالب سمینارهای کلاسی |
زمان بندی و نحوه ارائه درس | - کل موضوعات و سرفصل دروس ارائه شده توسط دفتر گسترش وزارت علوم در 16 جلسه تنظیم شده است که در هر جلسه موضوع مورد نظر ابتدا ارائه شده و سپس به پرسش های دانشجویان پاسخ داده می شود. |
اطلاعات کلاس
زمان برگزاری | مکان برگزاری | توضیحات | فایل پیوست اول | فایل پیوست دوم | فایل پیوست سوم |
---|---|---|---|---|---|
دانشکده علوم طبیعی | - | - | - |
طرح درس | جلسه 1: مقدمه ای بر توالی اسیدهای نوکلئیک جلسه 2: مقدمه ای بر توالی پروتئین ها جلسه 3: بانک های اطلاعاتی مربوط به سکانس اسیدهای نوکلئیک جلسه 4: چگونگی استخراج سکانس های ژنی، اهمیت CDS جلسه 5: فرمت های FASTA و GenBank سکانس های ژنی جلسه 6: بانک های اطلاعاتی مربوط به سکانس و عملکرد پروتئین، بانک پروتئینی Uniprot جلسه 7: انطباق دوتوالی با استفاده از ماتریکس های نقطه ای مزیت و معایب ماتریکس های نقطه ای جلسه 8: الگوریتم های امتیاز دهی در انطباق دوتوالی و Alignment سکانس های پروتئینی و ژنی
جلسه 9: Global alignment جلسه 10: Local alignment جلسه 11: جستجوی توالی BLAST بر مبنای Local alignment جلسه 12: الگوریتم های امتیاز دهی در انطباق چند رشته توالی جلسه 13: تعریف فیلوژنتیک و اهمیت مطالعه آن جلسه 14: استفاده از روش های انطباق چند رشته توالی برای ترسیم درخت های فیلوژنتیک جلسه 15: ابزارها و تکنیک های ترسیم درخت فیلوژنتیک جلسه 16: آنالیز درخت های فیلوژنتیک |
---|---|
هدف از طرح درس |
-تنظیم عناوین مباحث برای جلسات، منطبق بر سرفصل های ارائه شده توسط وزارتخانه -زمانبندی برای امکان ارائه تمامی مباحث موردنیاز برای سرفصل مربوطه |
تعداد واحد | ۲ |
---|---|
روش تدریس | -طرح موضوع جلسه، ایجاد سوال در ذهن دانشجویان، پاسخ به سوالات ایجاد شده با استفاده از مثال های ملموس - پرسش از دانشجویان در مورد مطالب جلسه قبل برای ارزیابی مستمر و همچنین برای ایجاد ارتباط مطالب جدید با مطالب قبلی -درخواست از دانشجویان برای تهیه سمینار کلاسی درخصوص مطالب مرتبط با موضوع درس و ارائه سمینارهای برتر توسط دانشجویان |
نحوه ارزیابی | -آزمون پایان نیمسال به شکل سوالات تشریحی - پرسش های سرکلاس برای ارزیابی مستمر دانشجویان - اختصاص نمره به فعالیت های دانشجویی درخصوص موضوع درس در قالب سمینارهای کلاسی |
زمان بندی و نحوه ارائه درس |
- کل موضوعات و سرفصل دروس ارائه شده توسط دفتر گسترش وزارت علوم در 16 جلسه تنظیم شده است که در هر جلسه موضوع مورد نظر ابتدا ارائه شده و سپس به پرسش های دانشجویان پاسخ داده می شود. |
اطلاعات کلاس
زمان برگزاری | مکان برگزاری | توضیحات | فایل پیوست اول | فایل پیوست دوم | فایل پیوست سوم |
---|---|---|---|---|---|
دانشکده ریاضی | - | - | - |
طرح درس | جلسه 1: مقدمه و مباحث سمینار جلسه 2: مروری بر موضوعات و چالشهای بروز در زمینه بیوفیزیک برای انتخاب موضوع سمینار 1 جلسه 3: مروری بر موضوعات و چالشهای بروز در زمینه بیوفیزیک برای انتخاب موضوع سمینار 2 جلسه 4: مباحثه و جهت دهی در مورد موضوعات مربوطه جلسه 5: بحث و بررسی تعیین موضوع سمینار برای ارائه دانشجویان1 جلسه 6: بحث و بررسی تعیین موضوع سمینار برای ارائه دانشجویان2 جلسه 7: راهنمایی و رفع اشکال موضوع سمینار جلسه 8: ادامه راهنمایی و رفع اشکال موضوع سمینار جلسه 9: ارائه سمینار و بحث تخصصی جلسه 10: ارائه سمینار و بحث تخصصی جلسه 11: ارائه سمینار و بحث تخصصی جلسه 12: ارائه سمینار و بحث تخصصی جلسه 13: ارائه سمینار و بحث تخصصی جلسه 14: ارائه سمینار و بحث تخصصی جلسه 15: جمع بندی اولیه در مورد ارائه سمینار ها جلسه 16: جمع بندی نهایی در مورد ارائه سمینار ها و ارزشیابی |
---|---|
هدف از طرح درس | آشنایی دانشجویان با موضوعات بروز در زمینه بیوفیزیک و آشنایی با نحوه ارائه مطالب علمی |
تعداد واحد | ۲ |
---|---|
روش تدریس |
-طرح موضوع جلسه، ایجاد سوال در ذهن دانشجویان، پاسخ به سوالات ایجاد شده با استفاده از مثال های ملموس -درخواست از دانشجویان برای تهیه سمینار درخصوص مطالب مرتبط و بروز با موضوع درس و ارائه سمینار توسط دانشجویان |
نحوه ارزیابی | -حضور فعال در کلاس - پرسش های سرکلاس برای ارزیابی مستمر دانشجویان - اختصاص نمره به فعالیت های دانشجویی درخصوص موضوع سمینار درسی |
زمان بندی و نحوه ارائه درس | در چند جلسه اول طرح موضوع انجام می شود و سپس بصورت ژورنال کلاب ادامه می یابد در نهایت طرح موضوع برای ارائه دانشجویان مطرح می شود. |
اطلاعات کلاس
زمان برگزاری | مکان برگزاری | توضیحات | فایل پیوست اول | فایل پیوست دوم | فایل پیوست سوم |
---|---|---|---|---|---|
دانشکده علوم | - | - | - |
منابع |
|
---|---|
طرح درس | جلسه 1: تعریف دارو، تعریف لیگاند جلسه 2: تاریخچه و چگونگی کشف داروها جلسه 3: Drug-likeness Properties: Solubility, Bioavailability, Drug Stability جلسه 4: Drug-likeness Properties: Lipinski and other druggability rules جلسه 5: مراحل کشف یک داروی جدید جلسه 6: مراحل توسعه یک داروی جدید جلسه 7: چالش های کشف یک داروی جدید جلسه 8: فرایند طراحی داروی، ADMET جلسه 9: طراحی دارو بر اساس لیگاند جلسه 10: طراحی دارو بر اساس رسپتور جلسه 11: ابزارها و تکنیک های محاسباتی در طراحی دارو جلسه 12: داکینگ مولکولی جلسه 13: غربالگری مجازی جلسه 14: طراحی دارو بر اساس قطعات مولکولی جلسه 15: رابطه کمی ساختار با عملکرد در طراحی دارو
جلسه 16: فازهای آزمایشگاهی و پیش بالینی در کشف داروی جدید |
هدف از طرح درس |
-تنظیم عناوین مباحث برای جلسات، منطبق بر سرفصل های ارائه شده توسط وزارتخانه -زمانبندی برای امکان ارائه تمامی مباحث موردنیاز برای سرفصل مربوطه |
تعداد واحد | ۲ |
---|---|
روش تدریس |
-طرح موضوع جلسه، ایجاد سوال در ذهن دانشجویان، پاسخ به سوالات ایجاد شده با استفاده از مثال های ملموس - پرسش از دانشجویان در مورد مطالب جلسه قبل برای ارزیابی مستمر و همچنین برای ایجاد ارتباط مطالب جدید با مطالب قبلی -درخواست از دانشجویان برای تهیه سمینار کلاسی درخصوص مطالب مرتبط با موضوع درس و ارائه سمینارهای برتر توسط دانشجویان |
نحوه ارزیابی |
-آزمون پایان نیمسال به شکل سوالات تشریحی - پرسش های سرکلاس برای ارزیابی مستمر دانشجویان - اختصاص نمره به فعالیت های دانشجویی درخصوص موضوع درس در قالب سمینارهای کلاسی |
زمان بندی و نحوه ارائه درس |
- کل موضوعات و سرفصل دروس ارائه شده توسط دفتر گسترش وزارت علوم در 16 جلسه تنظیم شده است که در هر جلسه موضوع مورد نظر ابتدا ارائه شده و سپس به پرسش های دانشجویان پاسخ داده می شود. |
اطلاعات کلاس
زمان برگزاری | مکان برگزاری | توضیحات | فایل پیوست اول | فایل پیوست دوم | فایل پیوست سوم |
---|---|---|---|---|---|
دانشکده علوم طبیعی | - | - | - |
منابع |
|
---|---|
طرح درس | جلسه 1: تعریف متن علمی، چگونگی جستجو و شناسایی متن علمی، چگونگی استفاده از Boolen اپراتورها در تحقیق، بانک های اطلاعاتی مربوطه جلسه 2: تعریف بیوانفورماتیک تعریف زیست شناسی محاسباتی مقدمه بر سیر تحول تاریخی بیوانفورماتیک جلسه 3: معرفی NCBI بانک های مربوط به ژن چگونگی استخراج سکانس های ژنی جلسه 4: اهمیت CDS و ترجمه آن به پروتئین انواع فرمت های سکانس های ژنی جلسه 5: بانک های مربوط به اطلاعات سکانس و عملکرد پروتئین جستجوی توالی BLAST جلسه 6: بانک پروتئینی Uniprot و PIR جلسه 7: همردیفی و Alignment سکانس های پروتئینی و ژنی جلسه 8: ماتریکس های نقطه ای در همردیفی جلسه 9: ماتریکس های امتیاز دهی در همردیفی دوگانه و چند گانه جلسه 10: انواع بانک های اطلاعاتی مربوط به ساختار سه بعدی پروتئین جلسه 11: انواع فرمت های مربوط به ذخیره اطلاعات ساختاری جلسه 12: انواع نرم افزار های مشاهده گر برای مشاهده ساختار سه بعدی مولکولها و دستکاری جلسه 13: روش های تعیین ساختار ماکرومولکولها جلسه 14: روش های پیشگویی ساختار پروتئین ها
جلسه 15: همولوژی مدلینگ Fold Recognition Ab initio میدان نیرو جلسه 16: بهینه سازی انرژی در تعیین ساختار |
هدف از طرح درس | تنظیم عناوین مباحث برای جلسات، منطبق بر سرفصل های ارائه شده توسط وزارتخانه -زمانبندی برای امکان ارائه تمامی مباحث موردنیاز برای سرفصل مربوطه |
تعداد واحد | ۲ |
---|---|
روش تدریس |
-طرح موضوع جلسه، ایجاد سوال در ذهن دانشجویان، پاسخ به سوالات ایجاد شده با استفاده از مثال های ملموس - پرسش از دانشجویان در مورد مطالب جلسه قبل برای ارزیابی مستمر و همچنین برای ایجاد ارتباط مطالب جدید با مطالب قبلی -درخواست از دانشجویان برای تهیه سمینار کلاسی درخصوص مطالب مرتبط با موضوع درس و ارائه سمینارهای برتر توسط دانشجویان |
نحوه ارزیابی |
-آزمون پایان نیمسال به شکل سوالات تشریحی - پرسش های سرکلاس برای ارزیابی مستمر دانشجویان - اختصاص نمره به فعالیت های دانشجویی درخصوص موضوع درس در قالب سمینارهای کلاسی |
زمان بندی و نحوه ارائه درس | - کل موضوعات و سرفصل دروس ارائه شده توسط دفتر گسترش وزارت علوم در 16 جلسه تنظیم شده است که در هر جلسه موضوع مورد نظر ابتدا ارائه شده و سپس به پرسش های دانشجویان پاسخ داده می شود. |
اطلاعات کلاس
زمان برگزاری | مکان برگزاری | توضیحات | فایل پیوست اول | فایل پیوست دوم | فایل پیوست سوم |
---|---|---|---|---|---|
دانشکده علوم طبیعی | - | - | - |
منابع |
|
---|---|
طرح درس | جلسه 1: مروری بر ساختار مولکولهای کوچک و ماکرومولکولها جلسه 2: چالش های موجود در مقایسه ساختار سه بعدی مولکولهای کوچک با ماکرومولکولها جلسه 3: اهمیت کانفورماسیون در ماکرومولکولها جلسه 4: ساختار اول ماکرومولکولهای پروتئینی جلسه 5: ساختار دوم ماکرومولکولهای پروتئینی جلسه 6: ساختار سوم ماکرومولکولهای پروتئینی جلسه 7: نمایش ساختار ماکرومولکولهای پروتئینی جلسه 8: چگونگی شکل گیری و فولدینگ پروتئین ها، فولینگ معکوس جلسه 9: انطباق ساختار پروتئین ها با توالی جلسه 10: انواع بانک های اطلاعاتی مربوط به ساختار سه بعدی پروتئین جلسه 11: طبقه بندی انواع فولد های پروتئینی و الگوهای فولدینگ جلسه 12: ترمودینامیک فولدینگ، شناسایی و تشخیص حالت فولد جلسه 13: روش های تعیین ساختار ماکرومولکولها جلسه 14: روش های پیشگویی ساختار دوم و سوم پروتئین ها جلسه 15: همولوژی مدلینگ بر مبنای آنالیزتوالی های بیولوژیک Ab initio میدان نیرو و بهینه سازی انرژی در تعیین ساختار جلسه 16: داکینگ مولکولی |
هدف از طرح درس |
-تنظیم عناوین مباحث برای جلسات، منطبق بر سرفصل های ارائه شده توسط وزارتخانه -زمانبندی برای امکان ارائه تمامی مباحث موردنیاز برای سرفصل مربوطه
|
تعداد واحد | ۳ |
---|---|
روش تدریس |
-طرح موضوع جلسه، ایجاد سوال در ذهن دانشجویان، پاسخ به سوالات ایجاد شده با استفاده از مثال های ملموس - پرسش از دانشجویان در مورد مطالب جلسه قبل برای ارزیابی مستمر و همچنین برای ایجاد ارتباط مطالب جدید با مطالب قبلی -درخواست از دانشجویان برای تهیه سمینار کلاسی درخصوص مطالب مرتبط با موضوع درس و ارائه سمینارهای برتر توسط دانشجویان |
نحوه ارزیابی | -آزمون پایان نیمسال به شکل سوالات تشریحی - پرسش های سرکلاس برای ارزیابی مستمر دانشجویان - اختصاص نمره به فعالیت های دانشجویی درخصوص موضوع درس در قالب سمینارهای کلاسی |
زمان بندی و نحوه ارائه درس |
- کل موضوعات و سرفصل دروس ارائه شده توسط دفتر گسترش وزارت علوم در 16 جلسه تنظیم شده است که در هر جلسه موضوع مورد نظر ابتدا ارائه شده و سپس به پرسش های دانشجویان پاسخ داده می شود. |
اطلاعات کلاس
زمان برگزاری | مکان برگزاری | توضیحات | فایل پیوست اول | فایل پیوست دوم | فایل پیوست سوم |
---|---|---|---|---|---|
دانشکده ریاضی | - | - | - |