برنامه درسی
لیست برنامه های درسی
پیش نیاز درس | - |
---|---|
منابع | 1. Molecular biology of the cell, B. Albert, 2018 edition 2. Review articles |
هدف از طرح درس | نگاهی کاربردی به بحث اهمبت چرخه سلولی در کنترل سلول و ارتباط آن با بیماریها |
تعداد واحد | ۲ |
---|---|
روش تدریس | طرح درس از طریق مقالات مروری مرتیط و بحث خواهد بود |
نحوه ارزیابی | مشارکت فعالانه در مباحث کلاس: 1.5 ارائه سمینار: 1.5 امتحان نهائی: 7 جمع: 10 |
زمان بندی و نحوه ارائه درس | 1. چرخه سلولی و مقدمه ای بر ویژگی های کلیدی آن. سرنوشت یک سلول 2. مکانیسم های مهم کنترل چرخه سلولی 3. مطالعه چرخه سلولی در آزمایشگاه و بحث در خصوص روشهای مهم و روتین آزمایشگاهی 4. نحوه هماهنگی چرخه سلولی با تکثیر ژنوم 5- مرگ برنامه ریزی شده سلول و مطالعه آن 6- Trends in cell cycle research 7- سمینار دانشجوها
|
اطلاعات کلاس
زمان برگزاری | مکان برگزاری | توضیحات | فایل پیوست اول | فایل پیوست دوم | فایل پیوست سوم |
---|---|---|---|---|---|
شنبه 4-6 | اتاق 221 | - | - | - |
پیش نیاز درس | زیست شناسی سلولی و مولکولی |
---|---|
منابع | Gene cloning and DNA analysis, 7th edition 2018, T.A. Brown Genome 4th, 2018 T.A Brown |
طرح درس | آشنائی به تکنولوژی های مهندسی ژنتیک و زیست فناوری و کاربردهای آنها در جامعه |
تعداد واحد | ۲ |
---|---|
روش تدریس | تدریس با مطرح کردن موضوع، ایجاد سوال و تلاش برای پاسخ یابی. تدریس مباحث مهم
|
نحوه ارزیابی | مشارکت فعالانه در کلاس: 5 امتحان نهائی: 15 |
زمان بندی و نحوه ارائه درس | 1. مقدمه ای بر زیست فناوری و کاربردهای آن 2. نحوه تهیه اسیدهای نوکلئیک و قطعات ژنی 3- ملزومات تغییرات ژنی و کلونینگ، آنزیم های پرکاربرد 4. روشهای انتقال ژن 5. کلون سازی در میزبانهای پروکاریوتی، معایب و مزایا 6. کلون سازی در میزبان های یوکاریوتی، معایب و مزایا 7. روش های انتخاب کلونی 8. وکتورهای بیانی و اهمیت آنها 9. تولید پروتئین های نوترکیب در میزبانهای مختلف 10. دنیای امیکس، ژنوم، ترانسکریپتوم و پروتئوم 11. روشهای مطالعه ژنوم 12. روشهای مطالعه ترانس کریپتوم 13. روشهای مطالعه پروتئوم 14. Bioethics
|
اطلاعات کلاس
زمان برگزاری | مکان برگزاری | توضیحات | فایل پیوست اول | فایل پیوست دوم | فایل پیوست سوم |
---|---|---|---|---|---|
دوشنبه 16-18 | اتاق 221 | - | - | - |
پیش نیاز درس | - |
---|---|
منابع | تمامی کتاب های بیوانفورماتیک می توانند قابل استفاده باشند |
تعداد واحد | ۲ |
---|---|
روش تدریس | جلسات به صورت عملی و از طریق نمایش صفخات اینترنت خواهد بود. |
نحوه ارزیابی | واحد درسی بیوانفورماتیک به صورت عملی و با اینترنت خواهد بود. داشتن لپ تاپ شخصی توصیه می شود. |
زمان بندی و نحوه ارائه درس | 1. اهمیت بیوانفورماتیک و ساختار آن. جستجوهای علمی در اینترنت. انتخاب یک ژ« برای هر دانشجو به عنوان ژن الگو برای تمامی جلسات 2- مروری بر NCBI و تشریح امکانات آن، مروری بر جستجوی های TEXT-Based 3. جستجو در OMIM، آنالیز ژن 4. آنالیز ژن و یافتن تغییرات روی آن. جداسازی مناطق مختلف ژن ها 5. همردیفی با BLAST و تشریح انواع آن. کار عملی |
اطلاعات کلاس
زمان برگزاری | مکان برگزاری | توضیحات | فایل پیوست اول | فایل پیوست دوم | فایل پیوست سوم |
---|---|---|---|---|---|
چهارشنبه 8-10 | اتاق 221 | - | - | - |