برنامه درسی

لیست برنامه های درسی

عنوان زمین شناسی ساختاری ۱
مقطع تحصیلی کارشناسی
مکان برگزاری دانشکده ی علوم طبیعی-کلاس 321 و آز تکتونیک
تعداد واحد ۲
پیش نیاز درس

ریاضی

نحوه ارزیابی

امتحان تئوری و عملی وکوییز

روش تدریس

توضیح با استفاده از فایل کتاب منبع- پاورپوینت

زمان بندی و نحوه ارائه درس

استفاده از فایل های تصویری کتاب منبع و فایل پاورپوینت آماده شده
 

منابع

کتاب مبانی زمین شناسی ساختاری، بهزاد زمانی و توحید منصور فر، انتشارات ایلتک

کتابHoakan Fossen, Structural Geology

طرح درس

جلسه 1- تعاریف تنش

جلسه2-روشهای اندازه گیری تنش

جلسه3-گسل و تعارف مقدماتی

جلسه4- ساز و کار تشکیل گسل

جلسه5-انواع گسلها

جلسه6- انواع ساختارهای مرتبط با رژیمهای کشش

جلسه7- انواع ساختارهای مرتبط با رژیمهای فشارش

جلسه8- انواع ساختارهای مرتبط با رژیمهای کششی- فشارشی

هدف از طرح درس

 آشنایی دانشجویان با موضوعات و مفاهیم مورد تدریس و زمان بندی ارایه مطالب

- مطالعه و آمادگی قبلی جهت یادگیری بهتر و موثرتر

عنوان کارآفرینی
مقطع تحصیلی کارشناسی
زمان برگزاری سه شنبه 8-10
مکان برگزاری کلاس328
تعداد واحد ۱
پیش نیاز درس

زمین شناسی مهندسی

نحوه ارزیابی

کوئیز در طول ترم- آزمون تشریحی در پایان ترم

روش تدریس

توضیح با استفاده از فایل کتاب منبع- پاورپوینت

زمان بندی و نحوه ارائه درس

استفاده از فایل های تصویری کتاب منبع و فایل پاورپوینت آماده شده

منابع

کتاب رضایت مندی در کسب‌وکار: یک راه برای سود، اشتیاق و هدف

نویسنده Tony Hsieh

2010

طرح درس

جلسه ی اول: آشنایی با کارآفرینی

جلسه ی دوم:  انواع کارآفرینی

جلسه ی سوم: ویژگی کارآفرینان

جلسه ی چهارم: فرایند کارآفرینی

جلسه ی پنجم:  تدوین طرح تجاری

جلسه ی ششم:  ارزیابی فرصت

جلسه ی هفتم:  تامین منابع

جلسه ی هشتم:  فرهنگ کارآفرینی

هدف از طرح درس

آشنایی دانشجویان با موضوعات و مفاهیم مورد تدریس و زمان بندی ارایه مطالب

- مطالعه و آمادگی قبلی جهت یادگیری بهتر و موثرتر

عنوان زمین شناسی ساختاری کاربردی
مقطع تحصیلی کارشناسی ارشد
زمان برگزاری سه شنبه 14-16
مکان برگزاری کلاس 442
تعداد واحد ۲
پیش نیاز درس

زمین شناسی ساختاری

نحوه ارزیابی

کوئیز در طول ترم- آزمون تشریحی در پایان ترم

روش تدریس

توضیح با استفاده از فایل کتاب منبع- پاورپوینت

زمان بندی و نحوه ارائه درس

استفاده از فایل های تصویری کتاب منبع و فایل پاورپوینت آماده شده

منابع

تمرینهای زمین شناسی ساختاری-نوشته GW.Gocal-ترجمه دکتر پورکرمانی- 1374-انتشارات علوی

طرح درس

جلسه ی اول: آشنایی با زمین شناسی ساختاری

جلسه ی دوم: تصویرسازی و استریونت

جلسه ی سوم: تمرینات شیب و جهت شیب

جلسه ی چهارم:اندازه گیری ضخامت واقعی و ظاهری

جلسه ی پنجم: برشهای زمین شناسی

جلسه ی ششم:  برشهای زمین شناسی ساختاری

جلسه ی هفتم:  برش ها و زمین شناسی ساختاری

جلسه ی هشتم:اندازه گیری موقعیت لایه با 2 گمانه در استریونت

جلسه ی نهم و دهم: اندازه گیری موقعیت لایه به روش هندسی با گرادیان شیب

جلسه ی یازدهم:  اندازه گیری موقعیت لایه به روش هندسی با شیب به درجه

جلسه ی دوازدهم: اندازه گیری موقعیت لایه با چند گمانه بروش هندسی

جلسه ی سیزدهم و چهاردهم:  اندازه گیری موقعی تگسل و ساز وکار آن با چند گمانه بروش هندسی

جلسه ی پانزدهم اندازه گیری موقعیت چین و ساز وکار آن با چند گمانه بروش هندسی

جلسه شانزدهم: اندازه گیری موقعیت چین و ساز وکار آن با چند گمانه بروش هندسی

هدف از طرح درس

 آشنایی دانشجویان با موضوعات و مفاهیم مورد تدریس و زمان بندی ارایه مطالب

- مطالعه و آمادگی قبلی جهت یادگیری بهتر و موثرتر

عنوان مدل سازی زمین ساختی
مقطع تحصیلی کارشناسی ارشد
زمان برگزاری شنبه 14-16
مکان برگزاری دانشکده علوم طبیعی- کلاس 215
تعداد واحد ۲
پیش نیاز درس

زمی ساخت پیشرفته 1و2

نحوه ارزیابی

کوئیز در طول ترم- آزمون تشریحی در پایان ترم

روش تدریس

توضیح با استفاده از فایل کتاب منبع- پاورپوینت

زمان بندی و نحوه ارائه درس

استفاده از فایل های تصویری کتاب منبع و فایل پاورپوینت آماده شده

منابع

structural Geology, Hoakan Fosse,2016

structural Geology, Ramsay and Schobert,1975

structural Geology, Davis,2015

مدل سازی- جزوه دکتر بهزاد زمانی

طرح درس

جلسه ی اول: آشنایی با مفاهیم زمین شناسی ساختاری

جلسه ی دوم:مفاهیم مدل سازی

جلسه ی سوم:مدل سازی تجربی

جلسه ی چهارم: مدل سازی عددی

جلسه ی پنجم:مدل سازی تحلیلی

جلسه ی ششم:  نمونه هایی از مدل سازی در ایران

جلسه ی هفتم:   نمونه هایی از مدل سازی در آذربایجان

جلسه ی هشتم:آزمایشگاه مدل سازی  

 

هدف از طرح درس

- آشنایی دانشجویان با موضوعات و مفاهیم مورد تدریس و زمان بندی ارایه مطالب

- مطالعه و آمادگی قبلی جهت یادگیری بهتر و موثرتر

عنوان لرزه زمین ساخت
مقطع تحصیلی کارشناسی ارشد
زمان برگزاری شنبه 14-16
مکان برگزاری کلاس 328
تعداد واحد ۲
پیش نیاز درس

ز. ش. ساختاری پ. 1

نحوه ارزیابی

کوئیز در طول ترم- آزمون تشریحی در پایان ترم

روش تدریس

توضیح با استفاده از فایل کتاب منبع- پاورپوینت

زمان بندی و نحوه ارائه درس

استفاده از فایل های تصویری کتاب منبع و فایل پاورپوینت آماده شده

منابع

لرزه زمین ساخت - دکتر پور کرمانی- 1376

زلزله شناسی مهندسی - خسرو برگی

Paleoseismology. Mc calpin, 2009

طرح درس

جلسه ی اول: آشنایی با لرزه زمین ساخت

جلسه ی دوم:  استریونت وتحلیل تنشهای لرزه زمین ساختی

جلسه ی سوم: امواج لرزه ای

جلسه ی چهارم:بزرگی و مقیاسهای آن

جلسه ی پنجم: بزرگی مرکالی

جلسه ی ششم: ژئوفونها و دستگاههای ثبت زلزله

جلسه ی هفتم:  سطوح طراحی سازه ها

جلسه ی هشتم:فرمولهای تحلیل خطر زلزله

هدف از طرح درس

 آشنایی دانشجویان با موضوعات و مفاهیم مورد تدریس و زمان بندی ارایه مطالب

- مطالعه و آمادگی قبلی جهت یادگیری بهتر و موثرتر

عنوان زمین ش. ساختاری پیشرفته ۲
مقطع تحصیلی کارشناسی ارشد
زمان برگزاری شنبه-10-11
مکان برگزاری کلاس328
تعداد واحد ۲
پیش نیاز درس

زمین ش. ساختاری پیشرفته 1

نحوه ارزیابی

کوئیز در طول ترم- آزمون تشریحی در پایان ترم

روش تدریس

توضیح با استفاده از فایل کتاب منبع- پاورپوینت

زمان بندی و نحوه ارائه درس

استفاده از فایل های تصویری کتاب منبع و فایل پاورپوینت آماده شده

منابع

مبانی زمین شناسی ساختاری

طرح درس

جلسه ی اول: آشنایی با زمین شناسی ساختاری

جلسه ی دوم: تصویرسازی و استریونت

جلسه ی سوم: تمرینات شیب و جهت شیب

جلسه ی چهارم:اندازه گیری ضخامت واقعی و ظاهری

جلسه ی پنجم: برشهای زمین شناسی

جلسه ی ششم:  برشهای زمین شناسی ساختاری

جلسه ی هفتم:  برش ها و زمین شناسی ساختاری

جلسه ی هشتم:اندازه گیری موقعیت لایه با 2 گمانه در استریونت

جلسه ی نهم و دهم: استریونت و تحلیل تنش

جلسه ی یازدهم:   استریونت و تحلیل چین خوردگی

جلسه ی دوازدهم: استریونت و تحلیل گسل

جلسه ی سیزدهم و چهاردهم:  ترسیم برش دارای گسل و چین

جلسه ی پانزدهم :اندازه گیری موقعیت لایه با 2 گمانه بروش ترسیمی

جلسه شانزدهم:  ترسیم برش ترکیبی

هدف از طرح درس

آشنایی دانشجویان با موضوعات و مفاهیم مورد تدریس و زمان بندی ارایه مطالب

- مطالعه و آمادگی قبلی جهت یادگیری بهتر و موثرتر