برنامه درسی

لیست برنامه های درسی

عنوان انگل شناسی ۴-بندپایان
مقطع تحصیلی دكتری حرفه ای
مکان برگزاری دانشکده دامپزشکی
تعداد واحد ۲
نحوه ارزیابی

امتحان میان ترم

امتحان پایان ترم

تعیین سوالات مرتبط با درس برای دانشجویان و درخواست پاسخ به سوالات از آنها در جلسات بعدی کلاس

کوئیز

تعیین موضوع مرتبط با سرفصل درس برای ارائه در کلاس توسط دانشجویان علاقمند در مدت زمان 10-5 دقیقه

روش تدریس

حضوری

پاورپوینت

زمان بندی و نحوه ارائه درس

متناسب با کیفیت آموزشی و تعداد جلسات قید شده در تقویم آموزشی نیمۀ اول سال تحصیلی دانشگاه تبریز

طرح درس

جلسه اول-  معرفی بندپایان (کلیات ، مشخصات و معرفی )

جلسه دوم- بررسی ساختار و عملکرد دستگاههای گوارش ، عصبی ، دفع و تناسلی بندپایان

جلسه سوم- رده بندی گروههای مختلف بندپایان و آشنایی با تاکسونومی آنها

جلسه چهارم- کنه های بیماریزای حیوانات (معرفی ، سیر تکاملی ، بیماریزایی و تشخیص و درمان)

جلسه پنجم-  مایت های بیماریزای حیوانات (معرفی ، سیر تکاملی ، بیماریزایی و تشخیص و درمان)

جلسه ششم-  ساسهای بیماریزای حیوانات (معرفی ، سیر تکاملی ، بیماریزایی و تشخیص و درمان)

جلسه هفتم - شپش های بیماریزای حیوانات (معرفی ، سیر تکاملی ، بیماریزایی و تشخیص و درمان)

جلسه هشتم- مگس های بیماریزای حیوانات (معرفی ، سیر تکاملی ، بیماریزایی و تشخیص و درمان)

جلسه نهم -  ادامه مگس های بیماریزای حیوانات (معرفی ، سیر تکاملی ، بیماریزایی و تشخیص و درمان)

جلسه دهم - کک های بیماریزای حیوانات (معرفی ، سیر تکاملی ، بیماریزایی و تشخیص و درمان)

جلسه یازدهم - خانواده لینگوآتولیده  (معرفی ، سیر تکاملی ، بیماریزایی و تشخیص و درمان)

جلسه دوازدهم -اصول کلی درمان و پیشگیری در آلودگیهای بندپایان

جلسه سیزدهم - اپیدمیولوژی آلودگیهای بندپایان در دامهای اهلی ایران

جلسه چهار دهم - اصول تهیه نمونه های آزمایشگاهی مربوط به بندپایان

جلسه پانزدهم - میازیس و انواع آن

جلسه شانزدهم - جمع بندی و رفع اشکال

عنوان انگلهای حشرات مفید
مقطع تحصیلی کارشناسی ارشد
مکان برگزاری دانشکده دامپزشکی
تعداد واحد ۲
پیش نیاز درس

بیولوژی و فیزیولوژی انگلها

نحوه ارزیابی

 

امتحان میان ترم

امتحان پایان ترم

تعیین سوالات مرتبط با درس برای دانشجویان و درخواست پاسخ به سوالات از آنها در جلسات بعدی کلاس

کوئیز

تعیین موضوع مرتبط با سرفصل درس برای ارائه در کلاس توسط دانشجویان علاقمند در مدت زمان 10-5 دقیقه

 

 

روش تدریس

حضوری

پاورپوینت

زمان بندی و نحوه ارائه درس

متناسب با کیفیت آموزشی و تعداد جلسات قید شده در تقویم آموزشی نیمۀ اول سال تحصیلی دانشگاه تبریز

منابع
اسلامی ، علی .1395. کرم شناسی دامپزشکی ، جلد سوم، انتشارات دانشگاه تهران .
Nobel,E & Nobel ,G.1976.Parasitology: the biology of animal parasites. Philadelphia : Lea & Febiger.

Bowman,D.D.2020. Georgis' Parasitology for Veterinarians.11th ed. Elsevier.
Soulsby,EJL.1982.Helminths ,Arthropods and protozoa in domesticated animals,Soulsby.London,Bailliere Thindall.

Blood,DC &Henderson,JA.2020.Veterinary Medicine.W.B.Saunders.Co.
طرح درس

جلسه اول- آشنایی با حشرات مفید

جلسه دوم- کلیات  وتاریخچه  صنعت پرورش زنبور عسل

جلسه سوم- رده بندی ، زیست شناسی و آناتومی زنبور عسل

جلسه چهارم-  کلیات  وتاریخچه  صنعت پرورش کرم ابریشم

جلسه پنجم-رده بندی ، زیست شناسی و آناتومی کرم ابریشم

جلسه ششم- شناسایی ، نشانه های درمانگاهی و علائم و تشخیص بیماریهای تک یاخته ای زنبور عسل

جلسه هفتم - ادامه  شناسایی ، نشانه های درمانگاهی و علائم و تشخیص بیماریهای تک یاخته ای زنبور عسل

جلسه هشتم- شناسایی ، نشانه های درمانگاهی و علائم و تشخیص بیماریهای ناشی از بندپایان در زنبور عسل

جلسه نهم - ادامه شناسایی ، نشانه های درمانگاهی و علائم و تشخیص بیماریهای ناشی از بندپایان در زنبور عسل 

جلسه دهم -  شناسایی ، نشانه های درمانگاهی و علائم و تشخیص بیماریهای تک یاخته ای کرم ابریشم

جلسه یازدهم - شناسایی ، نشانه های درمانگاهی و علائم و تشخیص بیماریهای  ناشی از بندپایان  در کرم ابریشم

جلسه دوازدهم - ادامه شناسایی ، نشانه های درمانگاهی و علائم و تشخیص بیماریهای  ناشی از بندپایان  در کرم ابریشم

جلسه سیزدهم - اصول کلی پیشگیری   و ریشه کنی بیماریهای تک یاخته ای زنبور عسل

جلسه چهار دهم - اصول کلی پیشگیری   و ریشه کنی بیماریهای ناشی از بندپایان در زنبور عسل

جلسه پانزدهم - اصول کلی پیشگیری   و ریشه کنی بیماریهای ناشی از بندپایان در کرم ابریشم

جلسه شانزدهم - اصول کلی پیشگیری   و ریشه کنی بیماریهای ناشی از  تک یاخته ها در کرم ابریشم

 

عنوان انگل شناسی ۱-کرمهای گرد
مقطع تحصیلی دكتری حرفه ای
مکان برگزاری دانشکده دامپزشکی
تعداد واحد ۲
نحوه ارزیابی

امتحان میان ترم

امتحان پایان ترم

تعیین سوالات مرتبط با درس برای دانشجویان و درخواست پاسخ به سوالات از آنها در جلسات بعدی کلاس

کوئیز

تعیین موضوع مرتبط با سرفصل درس برای ارائه در کلاس توسط دانشجویان علاقمند در مدت زمان 10-5 دقیقه

روش تدریس

حضوری

پاورپوینت

طرح درس

جلسه اول-  معرفی نماتودا (کلیات ، مشخصات و معرفی )

جلسه دوم- بررسی ساختار و عملکرد دستگاههای گوارش ، عصبی ، دفع و تناسلی نماتودا

جلسه سوم- رده بندی گروههای مختلف نماتودا و آشنایی با تاکسونومی آنها

جلسه چهارم-  راسته استرونژیلیدا و کرمهای موجود در آن (معرفی ، سیر تکاملی ، بیماریزایی و تشخیص و درمان)

جلسه پنجم - ادامه راسته استرونژیلیدا و کرمهای موجود در آن (معرفی ، سیر تکاملی ، بیماریزایی و تشخیص و درمان)

جلسه ششم -  راسته آسکاریدا و کرمهای موجود در آن (معرفی ، سیر تکاملی ، بیماریزایی و تشخیص و درمان)

جلسه هفتم - ادامه  راسته آسکاریدا و کرمهای موجود در آن (معرفی ، سیر تکاملی ، بیماریزایی و تشخیص و درمان)

جلسه هشتم-   راسته اسپایروریدا و کرمهای موجود در آن (معرفی ، سیر تکاملی ، بیماریزایی و تشخیص و درمان)

جلسه نهم - راسته رابدیتیدا و کرمهای موجود در آن (معرفی ، سیر تکاملی ، بیماریزایی و تشخیص و درمان)

جلسه دهم-   راسته آنوپلیدا و کرمهای موجود در آن (معرفی ، سیر تکاملی ، بیماریزایی و تشخیص و درمان)

جلسه یازدهم - شاخه آکنتوسفالا و کرمهای موجود در آن (معرفی ، سیر تکاملی ، بیماریزایی و تشخیص و درمان)

جلسه دوازدهم - روشهای آزمایشگاهی تشخیص آلودگی های ناشی از نماتودا

جلسه سیزدهم -  روشهای تشخیص تخم نماتودا در آلودگی مدفوع

جلسه چهاردهم - اپیدمیولوژی آلودگیهای  ناشی از نماتودا در دامهای اهلی ایران

جلسه پانزدهم - مختصری از نماتودهای حیات وحش

جلسه شانزدهم - جمع بندی و رفع اشکال

عنوان بیولوژی و فیزیولوژی انگلها
مقطع تحصیلی کارشناسی ارشد
مکان برگزاری دانشکده دامپزشکی
تعداد واحد ۲
پیش نیاز درس

تاکسونومی کرمها 

تاکسونومی تک یاخته و بندپایان

نحوه ارزیابی

امتحان میان ترم

امتحان پایان ترم

تعیین سوالات مرتبط با درس برای دانشجویان و درخواست پاسخ به سوالات از آنها در جلسات بعدی کلاس

کوئیز

تعیین موضوع مرتبط با سرفصل درس برای ارائه در کلاس توسط دانشجویان علاقمند در مدت زمان 10-5 دقیقه

روش تدریس

حضوری

پاورپوینت

زمان بندی و نحوه ارائه درس

متناسب با کیفیت آموزشی و تعداد جلسات قید شده در تقویم آموزشی نیمۀ اول سال تحصیلی دانشگاه تبریز

طرح درس

جلسه اول- کلیات کرمها (تاریخچه ، سیر تکاملی  ، تنوع مرفولوژیکی )

جلسه دوم- ساختار سلولی و شیمیایی پوشش بدن در نماتودا ، سستودا و ترماتودا

جلسه سوم- فیزیولوژی دستگاه گوارش در نماتودا ، سستودا و ترماتودا

جلسه چهارم-فیزیولوژی دستگاه  تناسلی در نماتودا ، سستودا و ترماتودا

جلسه پنجم- فیزیولوژی دستگاه دفع ، عصبی و متابولیزم در نماتودا ، سستودا و ترماتودا

جلسه ششم- کلیات  تک یاخته ها (تاریخچه ، سیر تکاملی  ، تنوع مرفولوژیکی )

جلسه هفتم -ساختار سلولی و شیمیایی پوشش بدن در  تک یاخته ها

جلسه هشتم- فیزیولوژی  گوارش در تک یاخته ها

جلسه نهم -  انواع روشهای تکثیر در تک یاخته ها

جلسه دهم - متابولیزم و رشد در تک یاخته ها

جلسه یازدهم -  کلیات  بندپایان (تاریخچه ، سیر تکاملی  ، تنوع مرفولوژیکی )

جلسه دوازدهم -ساختار سلولی و شیمیایی پوشش بدن در بندپایان

جلسه سیزدهم - فیزیولوژی دستگاه گوارش دربندپایان

جلسه چهار دهم - فیزیولوژی دستگاه  تناسلی دربندپایان

جلسه پانزدهم -  متابولیزم و رشد در بندپایان

جلسه شانزدهم - جمع بندی و رفع اشکال

عنوان تاکسونومی کرمها
مقطع تحصیلی کارشناسی ارشد
مکان برگزاری دانشکده دامپزشکی
تعداد واحد ۲
پیش نیاز درس

 

 

متناسب با کیفیت آموزشی و تعداد جلسات قید شده در تقویم آموزشی نیمۀ اول سال تحصیلی دانشگاه تبریز

نحوه ارزیابی

امتحان میان ترم

امتحان پایان ترم

تعیین سوالات مرتبط با درس برای دانشجویان و درخواست پاسخ به سوالات از آنها در جلسات بعدی کلاس

کوئیز

 

روش تدریس

حضوری

پاورپوینت

زمان بندی و نحوه ارائه درس

تعیین موضوع مرتبط با سرفصل درس برای ارائه در کلاس توسط دانشجویان علاقمند در مدت زمان 10-5 دقیقه

طرح درس

جلسه اول- تعریف کلیات تاکسونومی و اصول آن و نظریه ای موجود در باره آن

جلسه دوم- آشنایی با کرمها و زیرشاخه های مربوطه

جلسه سوم- بررسی خصوصیات ساختمانی نماتودا

جلسه چهارم-بررسی خصوصیات ساختمانی سستودا

جلسه پنجم- بررسی خصوصیات ساختمانی ترماتودا

جلسه ششم- بررسی خصوصیات ساختمانی  نماتودای نشخوارکنندگان و تک سمی های ایران

جلسه هفتم - بررسی خصوصیات ساختمانی  نماتودای  طیور و گوشتخواران ایران

جلسه هشتم- بررسی خصوصیات ساختمانی  سستودهای نشخوارکنندگان و تک سمی های ایران

جلسه نهم -  بررسی خصوصیات ساختمانی  سستودهای  طیور و گوشتخواران ایران

جلسه دهم - بررسی خصوصیات ساختمانی  ترماتودای نشخوارکنندگان و تک سمی های ایران

جلسه یازدهم -  بررسی خصوصیات ساختمانی  ترماتودای  طیور و گوشتخواران ایران

جلسه دوازدهم -بررسی خصوصیات ساختمانی آکانتوسفالا

جلسه سیزدهم -معرفی و شناسایی آکانتوسفالای مهم در ایران

جلسه چهار دهم - چگونگی تهیه نمونه در فیلد

جلسه پانزدهم -  روشهای رنگ آمیزی کرمها در آزمایشگاه

جلسه شانزدهم - جمع بندی و رفع اشکال

عنوان تاکسونومی تک یاخته و بندپایان
مقطع تحصیلی کارشناسی ارشد
مکان برگزاری دانشکده دامپزشکی
تعداد واحد ۲
نحوه ارزیابی

امتحان میان ترم

امتحان پایان ترم

تعیین سوالات مرتبط با درس برای دانشجویان و درخواست پاسخ به سوالات از آنها در جلسات بعدی کلاس

کوئیز

تعیین موضوع مرتبط با سرفصل درس برای ارائه در کلاس توسط دانشجویان علاقمند در مدت زمان 10-5 دقیقه

روش تدریس

حضوری

پاورپوینت

زمان بندی و نحوه ارائه درس

 

متناسب با کیفیت آموزشی و تعداد جلسات قید شده در تقویم آموزشی نیمۀ اول سال تحصیلی دانشگاه تبریز

طرح درس

جلسه اول- تعریف کلیات تاکسونومی و اصول آن و نظریه ای موجود در باره آن

جلسه دوم- آشنایی با تک یاخته ها و زیرشاخه های مربوطه

جلسه سوم- بررسی خصوصیات ساختمانی سارکوماستیگوفورا

جلسه چهارم-بررسی خصوصیات ساختمانی خانواده تریپانوزوماتیده  

جلسه پنجم- بررسی خصوصیات ساختمانی خانواده تریکومونادیده

جلسه ششم- بررسی خصوصیات ساختمانی خانواده آنتاموبیده

جلسه هفتم - بررسی خصوصیات ساختمانی رده آپی کمپلکسا

جلسه هشتم-  بررسی خصوصیات ساختمانی خانواده های ایمریده ، سارکوسیستیده ، تیلریده و بابزیده

جلسه نهم - آشنایی با بندپایان و زیرشاخه های مربوطه

جلسه دهم -  بررسی خصوصیات ساختمانی مایت ها و شناسایی مایت های بیماریزا

جلسه یازدهم - بررسی خصوصیات ساختمانی کنه ها ؤو شناسایی کنه های بیماریزا

جلسه دوازدهم -بررسی خصوصیات ساختمانی شپش ها و شناسایی شپش های بیماریزا

جلسه سیزدهم -بررسی خصوصیات ساختمانی ساس ها و شناسایی ساس های بیماریزا

جلسه چهار دهم - بررسی خصوصیات ساختمانی پشه ها و شناسایی پشه های بیماریزا

جلسه پانزدهم - بررسی خصوصیات ساختمانی مگس ها و شناسایی مگس های بیماریزا

جلسه شانزدهم - جمع بندی و رفع اشکال

عنوان انگلهای حیوانات آزمایشگاهی
مقطع تحصیلی کارشناسی ارشد
مکان برگزاری دانشکده دامپزشکی
تعداد واحد ۲
نحوه ارزیابی

 

امتحان میان ترم

امتحان پایان ترم

تعیین سوالات مرتبط با درس برای دانشجویان و درخواست پاسخ به سوالات از آنها در جلسات بعدی کلاس

کوئیز

تعیین موضوع مرتبط با سرفصل درس برای ارائه در کلاس توسط دانشجویان علاقمند در مدت زمان 10-5 دقیقه

 

 

روش تدریس

حضوری

پاورپوینت

زمان بندی و نحوه ارائه درس

متناسب با کیفیت آموزشی و تعداد جلسات قید شده در تقویم آموزشی نیمۀ اول سال تحصیلی دانشگاه تبریز

منابع

1-عباس نژاد ، مهدی .، حسین زاده ، مهشید و اسماعیلی ماهانی، سعید.1391.حیوانات آزمایشگاهی پر کاربرد.انتشارات شهید باهنر کرمان.

2-قراگوزلو، محمد جواد.، عراقچیان، ملیحه .، شاه طاهری، محسن و رادمهر ، بیژن.1385. حیوانات آزمایشگاهی (بیولوژی، آناتومی، کاربرد و پاتولوژی) . انتشارات بیژن- تهران.

3-Baker,D.J.2008. Flynn's Parasites of Laboratory Animals Parasites,Wiley.

4-Fox,J.G.,An

1-عباس نژاد ، مهدی .، حسین زاده ، مهشید و اسماعیلی ماهانی، سعید.1391.حیوانات آزمایشگاهی پر کاربرد.انتشارات شهید باهنر کرمان.

2-قراگوزلو، محمد جواد.، عراقچیان، ملیحه .، شاه طاهری، محسن و رادمهر ، بیژن.1385. حیوانات آزمایشگاهی (بیولوژی، آناتومی، کاربرد و پاتولوژی) . انتشارات بیژن- تهران.

3-Baker,D.J.2008. Flynn's Parasites of Laboratory Animals Parasites,Wiley.

4-Fox,J.G.,Anderson,L.c.2015.Laboratory animal medicine. American college of laboratory animal medicine.ر

1-عباس نژاد ، مهدی .، حسین زاده ، مهشید و اسماعیلی ماهانی، سعید.1391.حیوانات آزمایشگاهی پر کاربرد.انتشارات شهید باهنر کرمان.

2-قراگوزلو، محمد جواد.، عراقچیان، ملیحه .، شاه طاهری، محسن و رادمهر ، بیژن.1385. حیوانات آزمایشگاهی (بیولوژی، آناتومی، کاربرد و پاتولوژی) . انتشارات بیژن- تهران.

3-Baker,D.J.2008. Flynn's Parasites of Laboratory Animals Parasites,Wiley.

4-Fox,J.G.,Anderson,L.c.2015.Laboratory animal medicine. American college of laboratory animal medicine.

1-عباس نژاد ، مهدی .، حسین زاده ، مهشید و اسماعیلی ماهانی، سعید.1391.حیوانات آزمایشگاهی پر کاربرد.انتشارات شهید باهنر کرمان.

2-قراگوزلو، محمد جواد.، عراقچیان، ملیحه .، شاه طاهری، محسن و رادمهر ، بیژن.1385. حیوانات آزمایشگاهی (بیولوژی، آناتومی، کاربرد و پاتولوژی) . انتشارات بیژن- تهران.

3-Baker,D.J.2008. Flynn's Parasites of Laboratory Animals Parasites,Wiley.

4-Fox,J.G.,Anderson,L.c.2015.Laboratory animal medicine. American college of laboratory animal medicine.

1-عباس نژاد ، مهدی .، حسین زاده ، مهشید و اسماعیلی ماهانی، سعید.1391.حیوانات آزمایشگاهی پر کاربرد.انتشارات شهید باهنر کرمان.

2-قراگوزلو، محمد جواد.، عراقچیان، ملیحه .، شاه طاهری، محسن و رادمهر ، بیژن.1385. حیوانات آزمایشگاهی (بیولوژی، آناتومی، کاربرد و پاتولوژی) . انتشارات بیژن- تهران.

3-Baker,D.J.2008. Flynn's Parasites of Laboratory Animals Parasites,Wiley.

4-Fox,J.G.,Anderson,L.c.2015.Laboratory animal medicine. American college of laboratory animal medicine.

1-عباس نژاد ، مهدی .، حسین زاده ، مهشید و اسماعیلی ماهانی، سعید.1391.حیوانات آزمایشگاهی پر کاربرد.انتشارات شهید باهنر کرمان.

2-قراگوزلو، محمد جواد.، عراقچیان، ملیحه .، شاه طاهری، محسن و رادمهر ، بیژن.1385. حیوانات آزمایشگاهی (بیولوژی، آناتومی، کاربرد و پاتولوژی) . انتشارات بیژن- تهران.

3-Baker,D.J.2008. Flynn's Parasites of Laboratory Animals Parasites,Wiley.

4-Fox,J.G.,Anderson,L.c.2015.Laboratory animal medicine. American college of laboratory animal medicine.

1-عباس نژاد ، مهدی .، حسین زاده ، مهشید و اسماعیلی ماهانی، سعید.1391.حیوانات آزمایشگاهی پر کاربرد.انتشارات شهید باهنر کرمان.

2-قراگوزلو، محمد جواد.، عراقچیان، ملیحه .، شاه طاهری، محسن و رادمهر ، بیژن.1385. حیوانات آزمایشگاهی (بیولوژی، آناتومی، کاربرد و پاتولوژی) . انتشارات بیژن- تهران.

3-Baker,D.J.2008. Flynn's Parasites of Laboratory Animals Parasites,Wiley.

4-Fox,J.G.,Anderson,L.c.2015.Laboratory animal medicine. American college of laboratory animal medicine.

1-عباس نژاد ، مهدی .، حسین زاده ، مهشید و اسماعیلی ماهانی، سعید.1391.حیوانات آزمایشگاهی پر کاربرد.انتشارات شهید باهنر کرمان.

2-قراگوزلو، محمد جواد.، عراقچیان، ملیحه .، شاه طاهری، محسن و رادمهر ، بیژن.1385. حیوانات آزمایشگاهی (بیولوژی، آناتومی، کاربرد و پاتولوژی) . انتشارات بیژن- تهران.

3-Baker,D.J.2008. Flynn's Parasites of Laboratory Animals Parasites,Wiley.

4-Fox,J.G.,Anderson,L.c.2015.Laboratory animal medicine. American college of laboratory animal medicine.

1-عباس نژاد ، مهدی .، حسین زاده ، مهشید و اسماعیلی ماهانی، سعید.1391.حیوانات آزمایشگاهی پر کاربرد.انتشارات شهید باهنر کرمان.

2-قراگوزلو، محمد جواد.، عراقچیان، ملیحه .، شاه طاهری، محسن و رادمهر ، بیژن.1385. حیوانات آزمایشگاهی (بیولوژی، آناتومی، کاربرد و پاتولوژی) . انتشارات بیژن- تهران.

3-Baker,D.J.2008. Flynn's Parasites of Laboratory Animals Parasites,Wiley.

4-Fox,J.G.,Anderson,L.c.2015.Laboratory animal medicine. American college of laboratory animal medicine.رررررر

derson,L.c.2015.Laboratory animal medicine. American college of laboratory animal medicine.v

 

طرح درس

جلسه اول- آشنایی با حیوانات آزمایشگاهی

جلسه دوم- کلیات  وتاریخچه  صنعت پرورش حیوانات آزمایشگاهی

جلسه سوم- رده بندی ، زیست شناسی و آناتومی حیوانات آزمایشگاهی

جلسه چهارم- شناسایی ، تشخیص و درمان بیماریهای کرمی در موش، رت ، هامستر

جلسه پنجم-شناسایی ، تشخیص و درمان بیماریهای کرمی در خرگوش ، جربیل و خوکچه هندی

جلسه ششم- شناسایی ، تشخیص و درمان بیماریهای  تک یاخته ای  در موش، رت ، هامستر

جلسه هفتم - ادامه  شناسایی ، تشخیص و درمان بیماریهای  تک یاخته ای در موش، رت ، هامستر

جلسه هشتم-   شناسایی ، تشخیص و درمان بیماریهای  ناشی از تک یاخته ها در خرگوش ، جربیل و خوکچه هندی

جلسه نهم - شناسایی ، تشخیص و درمان بیماریهای ناشی از بندپایان در موش، رت ، هامستر

جلسه دهم -  شناسایی ، تشخیص و درمان بیماریهای ناشی از بندپایان در خرگوش ، جربیل و خوکچه هندی

جلسه یازدهم - اصول پیشگیری و ریشه کنی بیماریهای انگلی در موش، رت ، هامستر

جلسه دوازدهم -اصول پیشگیری و ریشه کنی بیماریهای انگلی در  خرگوش ، جربیل و خوکچه هندی

جلسه سیزدهم - اصول کاربرد دارو درمانی در کنترل بیماریهای کرمی در حیوانات آزمایشگاهی 

جلسه چهار دهم - اصول کاربرد دارو درمانی در کنترل بیماریهای تک یاخته ای در حیوانات آزمایشگاهی 

جلسه پانزدهم -اصول کاربرد دارو درمانی در کنترل بیماریهای ناشی از بندپایان در حیوانات آزمایشگاهی 

جلسه شانزدهم - جمع بندی و رفع اشکال

عنوان ساختارشناسی انگلها
مقطع تحصیلی کارشناسی ارشد
مکان برگزاری دانشکده دامپزشکی
تعداد واحد ۲
نحوه ارزیابی

امتحان میان ترم

امتحان پایان ترم

تعیین سوالات مرتبط با درس برای دانشجویان و درخواست پاسخ به سوالات از آنها در جلسات بعدی کلاس

کوئیز

تعیین موضوع مرتبط با سرفصل درس برای ارائه در کلاس توسط دانشجویان علاقمند در مدت زمان 10-5 دقیقه

روش تدریس

حضوری

پاورپوینت

زمان بندی و نحوه ارائه درس

متناسب با کیفیت آموزشی و تعداد جلسات قید شده در تقویم آموزشی نیمۀ اول سال تحصیلی دانشگاه تبریز

طرح درس

جلسه اول- ساختار سلولی و شیمیایی پوشش بدن در نماتودا ، سستودا و ترماتودا

جلسه دوم- ساختار سیستم عضلانی و حفرات بدن در  نماتودا ، سستودا و ترماتودا

جلسه سوم- شناسایی ساختارهای مربوط به اخذ مواد غذایی ، هضم و جذب در نماتودا ، سستودا و ترماتودا

جلسه چهارم- شناسایی ساختارهای مربوط به تولید مثل و تکثیر در نماتودا ، سستودا و ترماتودا

جلسه پنجم- شناسایی ساختارهای مربوط به حس و شناخت عصبی در نماتودا ، سستودا و ترماتودا

جلسه ششم-  ساختار سلولی و شیمیایی پوشش بدن در تک یاخته ها

جلسه هفتم - ساختار سیستم عضلانی و حفرات بدن در  تک یاخته ها

جلسه هشتم- شناسایی ساختارهای مربوط به اخذ مواد غذایی ، هضم و جذب در تک یاخته ها

جلسه نهم - شناسایی ساختارهای مربوط به تولید مثل و تکثیر در تک یاخته ها

جلسه دهم -ساختار سلولی و شیمیایی پوشش بدن در بندپایان

جلسه یازدهم -  ساختار سیستم عضلانی و حفرات بدن در  بندپایان

جلسه دوازدهم -شناسایی ساختارهای مربوط به اخذ مواد غذایی ، هضم و جذب در بندپایان

جلسه سیزدهم - شناسایی ساختارهای مربوط به تولید مثل و تکثیر در بندپایان

جلسه چهار دهم - شناسایی ساختارهای مربوط به حس و شناخت عصبی در بندپایان

جلسه پانزدهم -  متابولیزم و رشد در بندپایان

جلسه شانزدهم - جمع بندی و رفع اشکال