برنامه درسی
لیست برنامه های درسی
| پیش نیاز درس | ندارد | ||||||||||||||||||||||||||||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| منابع | صنعت جو، اعظم. مقایسه کارآمدی اصطلاحنامه و هستی شناسی در بازنمون دانش. پژوهشنامه کتابداری و اطلاع رسانی. 1390، 1(1). فاگمن، پیتر. تحلیل موضوعی و نمایهسازی : مبانی نظری وتوصیه های عملی. ترجمه علی مزینانی.تهران: کتابخانه ملی، 1374 فلبر، هلموت.مبانی اصطلاح شناسی .ترجمه محسن عزیزی .تهران: مرکز اطلاعات و مدارک علمی ایران، 1381. کاظم پور، زهرا ؛ اشرفی ریزی، حسن. مقدمه ای بر نمایه سازی و چکیده نویسی. تهران: چاپار، 1388. کلیولند، دونالد بی ؛ لیولند، آنا دی. درآمدی بر نمایه سازی و چکیده نویسی. ترجمه مهدی حسینی. تهران: چاپار، 1385. لنکستر، اف دبلیو. نمایه سازی و چکیده نویسی: مبانی نظری و عملی. ترجمه عباس گیلوری. تهران: نشر چاپار، 1382. محمدی، فخر السادات، سیروس علیدوستی. فرایند تدوین اصطلاحنامه. تهران: مرکز اطلاعات و مدارک علمی ایران، 1386. نوروزی، علیرضا ؛ ولایتی، خالید. نمایه سازی موضوعی: نمایه سازی مفهومی. تهران: چاپار، 1389. نوروزی، علیرضا. نمایه سازی کتاب. تهران: چاپار، 1380. - Bonura, Larry S.The art of Indexing. Littleton, Colo: Libraries Unlimited, 1994. - Booth, Pat F. Indexing: the Manual of good Practice. Munchen: K. G. Saur, 2001. - Cleveland. Introduction to indexing and abstracting. 4th ed. 2013 - Lancaster, F. W. Indexing and Abstracting in Theory and Practice. Chicago: University of Illinois, latest edition. - Nicholson, S. Indexing and Abstracting on the World Wide Web: an Examination of Six Web Databases, latest edition. (www.askscott.com/iapaper.html) - Moens, Marie-Francine.Automatic Indexing and Abstracting of Document Texts. Kluwer, 2002. | ||||||||||||||||||||||||||||||||
| طرح درس |
| ||||||||||||||||||||||||||||||||
| هدف از طرح درس |
|
| تعداد واحد | ۲ |
|---|---|
| روش تدریس | سخنرانی – شرکت در بحث مشترک – کار عملی |
| نحوه ارزیابی | پرسش های کلاسی و آزمون های میان ترم و پایان ترم - کارهای عملی و ارزیابی های آن حضور منظم و شرکت در بحث |
| زمان بندی و نحوه ارائه درس | شنبه ساعت 10-12 |
اطلاعات کلاس
| زمان برگزاری | مکان برگزاری | توضیحات | فایل پیوست اول | فایل پیوست دوم | فایل پیوست سوم |
|---|---|---|---|---|---|
| شنبه | دانشکده علوم تربیتی و روان شناسی ساختمان شماره 2 طبقه 3 | - | - | - |
| پیش نیاز درس | ندارد | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| منابع | فتاحی، رحمت الله, رجبعلی بیگلو، رضا، و آخشیک، سمیه سادات (1393). گذری و نظری بر گذشته، حال، و آینده کتابداری و اطلاع رسانی در ایران. شیراز: مرکز منطقه ای اطلاع رسانی، علوم و فناوری ابرامی، هوشنگ (1386). شناختی از دانش شناسی. به کوشش رحمت الله فتاحی . تهران: نشر کتابدار. مزینانی، علی (1379). کتابخانه و کتابداری. تهران: انتشارات سمت | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
| طرح درس |
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||
| هدف از طرح درس | آشنایی با تاریخچه، مفاهیم پایه و گستره کلی و محتوایی علم اطلاعات و دانش شناسی (کتابداری و اطلاع رسانی) و کسب دانش درباره فلسفه و کارکردهای این علم |
| تعداد واحد | ۲ | ||||
|---|---|---|---|---|---|
| روش تدریس | سخنرانی مشارکت در بحث ها
| ||||
| نحوه ارزیابی |
| ||||
| زمان بندی و نحوه ارائه درس | شنبه ساعت 8-10 |
اطلاعات کلاس
| زمان برگزاری | مکان برگزاری | توضیحات | فایل پیوست اول | فایل پیوست دوم | فایل پیوست سوم |
|---|---|---|---|---|---|
| شنبه | دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی ساختمان 2 طبقه 3 | - | - | - |
| پیش نیاز درس | ندارد |
|---|---|
| منابع | منصوریان، یزدان (1393). روش تحقیق در علم اطلاعات و دانش شناسی. تهران: انتشارات سمت. دیانی، محمدحسین (1386). روش های تحقیق در کتابداری. ویرایش دوم. مشهد: کتابخانه رایانه ای. پاول، رونالد آر. (1390). روش های اساسی پژوهش برای کتابداران. ترجمه نجلا حریری. تهران: آثار نفیس. کومار، کریشان (1374). روش های پژوهش در کتابداری و اطلاع رسانی. ترجمه فاطمه رهادوست با همکاری فریبرز خسروی. تهران: انتشارات کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران. |
| هدف از طرح درس | آشنایی دانشجویان با اصول و روش های مقدماتی تحقیق در حوزه علم اطلاعات و دانش شناسی و عناصر مطرح در انجام تحقیقات متعارف |
| تعداد واحد | ۲ | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| روش تدریس | سخنرانی مشارکت در بحث کلاسی
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||
| نحوه ارزیابی | پرسش و پاسخ امتحان میان ترم امتحان پایان ترم حضور و غیاب | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
| زمان بندی و نحوه ارائه درس |
|
اطلاعات کلاس
| زمان برگزاری | مکان برگزاری | توضیحات | فایل پیوست اول | فایل پیوست دوم | فایل پیوست سوم |
|---|---|---|---|---|---|
| دوشنبه 8-10 | دانشکده علوم تربیتی و روان شناسی ساختمان 2 طبقه 3 | - | - | - |
| پیش نیاز درس | ندارد |
|---|---|
| منابع | افتخار، زهره ) .(۱۳۹۸بازنمایی اطلاعات. تهران: انتشارات والتین |
| هدف از طرح درس | کسب دانش در زمینه اصول، شیوه ها، استانداردها و نظامهای گوناگون بازنمایی اطلاعات و کسب مهارت در روشهای نمایه سازی در محیط های نرم افزاری |
| تعداد واحد | ۲ |
|---|---|
| روش تدریس | سخنرانی _مبتنی بر پروژه _پرسش و پاسخ _بحث یادگیری مشارکتی |
| نحوه ارزیابی | امتحان پایان ترم امتحان میان ترم آزمون/کوییز تکالیف پروژه ارزشیابی شفاهی |
| زمان بندی و نحوه ارائه درس | هفته مبحث |
اطلاعات کلاس
| زمان برگزاری | مکان برگزاری | توضیحات | فایل پیوست اول | فایل پیوست دوم | فایل پیوست سوم |
|---|---|---|---|---|---|
| سه شنبه 14-16 | دانشکده علوم تربیتی و روان شناسی ساختمان 2 طبقه 3 | - | - | - |
| پیش نیاز درس | ندارد | |
|---|---|---|
| منابع |
| |
| هدف از طرح درس |
|
| تعداد واحد | ۲ | ||||||||||||||||||||||||||||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| روش تدریس | سخنرانی مشارکت در بحث گروهی
| ||||||||||||||||||||||||||||||||
| نحوه ارزیابی |
| ||||||||||||||||||||||||||||||||
| زمان بندی و نحوه ارائه درس |
|
اطلاعات کلاس
| زمان برگزاری | مکان برگزاری | توضیحات | فایل پیوست اول | فایل پیوست دوم | فایل پیوست سوم |
|---|---|---|---|---|---|
| سه شنبه 14-16 | دانشکده علوم تربیتی و روان شناسی ساختمان 2 طبقه 3 | - | - | - |