برنامه درسی

لیست برنامه های درسی

عنوان ٍُESP انگلیسی برای اهداف ویژه
مقطع تحصیلی کارشناسی ارشد
زمان برگزاری یکشنبه ساعت10
مکان برگزاری دانشکده ادبیات
تعداد واحد ۲
نحوه ارزیابی

ارزیابی مستمر بر اساس مشارکت دانشجویان در بحث ها

آزمون های متناوب در طول ترم

امتحان میان ترم

ارایه مطلب

آزمون پایان ترم

روش تدریس

تشویق دانشجویان به مشارکت در بحث ها

طرح یک سوال در شروع درس برای اطمینان از مطالعه مطلب پیش بینی شده

سوال از دانشجویان در رابطه با نکات مهم مطلب وراهنمایی و تکمیل نظر آن ها

طرح سوال در آخر جلسه برای مطالعه بیشتر

 

زمان بندی و نحوه ارائه درس

مطلب برای بحث در هر جلسه قبلا مشخص می شود

اول هر جلسه از دانشجویان سوال می شود مطلب را خوانده ید

نظر کلی دانشجویان را به مطلب سوال می شود . اینکه مفید بوده یاخیر

از دانشجویان خواسته می شود هریک نکات مهه مطلب را بازگو کنند

باقی وقت را به نکات اصلی درس مرور داشته و توضیحات لازم ارایه می شود

در‍‍ وقت باقیمانده به سوالات جواب داده می شود

 

طرح درس

In The Name of Allah

Weekly  Schedule for MA ESP                        second semester 1402-1403

Session                                          Content

  1.   Brunton , Mike. 2009.  An account of ESP with possible future directions

  1.    Ajideh, Parviz. 2009.  Autonomus learning and metacognitive strategies essentials in ESP class. In English Language Teaching. Vol.2, No1

  1.   Ajideh. Parviz, Mohammad Zohrabi, Kazem , Pouralvar.2018.  Investigating the relationship between learning styles and reading strategies in academic setting. In International Journal of Applied Linguistics and English Literature. Vol:7,  Issue3

  1.  Atai Mohamood Reza, Mosseyeb Fatahi-Majd. 2013. Exploring the practices and cognitions of Iranian ELT instructors and subject teachers in teaching EAP reading comprehension. In English for Specific Purposes

  1.   Widdowson, H. 1984. Exploration in Applied Linguisics, vol.2. Chapter13

  1. ………………………………………………………………………………………………..Chapter 15

  1. .   …………………  1983. Learning Purpose and Language Use.pp.5-14

  1. .  Mackay and Mountford. 1978. English for Specific Purposes. PP. 2-37

 9.    Dudley-Evans and Maggie Jo ST John.1998. Developments in English for

           Specific Purposes. PP. 1-34   

      10.   Douglas,Dan. 2000. Assessing Languages for Specific purposes. Chapter 1

11 .   Hutchinson, T. Alan, Waters. 1987. English for Specific Purposes. A

       learning-centred  approach

12…………………………………………………………………………………………………………………..

13……………………………………………………………………………………………………………………..

14……………………………………………………………………………………………………………………..

15……………………………………………………………………………………………………………………

16……………………………………………………………………………………………………………………

                                                   Good Luck

 

In The Name of Allah

Weekly  Schedule for MA ESP                        second semester 1402-1403

Session                                          Content

  1.   Brunton , Mike. 2009.  An account of ESP with possible future directions

  1.    Ajideh, Parviz. 2009.  Autonomus learning and metacognitive strategies essentials in ESP class. In English Language Teaching. Vol.2, No1

  1.   Ajideh. Parviz, Mohammad Zohrabi, Kazem , Pouralvar.2018.  Investigating the relationship between learning styles and reading strategies in academic setting. In International Journal of Applied Linguistics and English Literature. Vol:7,  Issue3

  1.  Atai Mohamood Reza, Mosseyeb Fatahi-Majd. 2013. Exploring the practices and cognitions of Iranian ELT instructors and subject teachers in teaching EAP reading comprehension. In English for Specific Purposes

  1.   Widdowson, H. 1984. Exploration in Applied Linguisics, vol.2. Chapter13

  1. ………………………………………………………………………………………………..Chapter 15

  1. .   …………………  1983. Learning Purpose and Language Use.pp.5-14

  1. .  Mackay and Mountford. 1978. English for Specific Purposes. PP. 2-37

 9.    Dudley-Evans and Maggie Jo ST John.1998. Developments in English for

           Specific Purposes. PP. 1-34   

      10.   Douglas,Dan. 2000. Assessing Languages for Specific purposes. Chapter 1

11 .   Hutchinson, T. Alan, Waters. 1987. English for Specific Purposes. A

       learning-centred  approach

12…………………………………………………………………………………………………………………..

13……………………………………………………………………………………………………………………..

14……………………………………………………………………………………………………………………..

15……………………………………………………………………………………………………………………

16……………………………………………………………………………………………………………………

                                                   Good Luck

 

هدف از طرح درس

آشنایی با انگلیسی برای اهداف ویژه

مقایسه انگلیسی برای هدف عمومی با اهداف ویژه

نحوه تدوین مطالب برای انگلیسی با اهداف ویژه

روش های مختلف تدوین مطالب برای ESP

نحوه تدریس انگلیسی برای اهداف ویژه

بررسی کتب تالیفی در رابطه با انگلیسی برای اهداف ویژه

عنوان ٍُESP انگلیسی برای اهداف ویژه
مقطع تحصیلی دكتری تخصصی PhD
زمان برگزاری شنبه ساعت10
مکان برگزاری دانشکده ادبیات
تعداد واحد ۲
نحوه ارزیابی

ارزیابی مستمر بر اساس مشارکت دانشجویان در بحث های کلاسی

آزمون های متناوب در طول ترم

امتحان میان ترم

ارایه مطلب

انجام کار پژوهشی و ارایه در آخر ترم

آزمون پایان ترم

روش تدریس

تشویق دانشجویان به مشارکت در بحث ها

طرح یک سوال در شروع درس برای اطمینان از مطالعه مطلب پیش بینی شده

سوال از دانشجویان در رابطه با نکات مهم مطلب وراهنمایی و تکمیل نظر آن ها

طرح سوال در آخر جلسه برای مطالعه بیشتر

 

عنوان culture and identity in SLA
مقطع تحصیلی دكتری تخصصی PhD
زمان برگزاری دوشنبه ساعت 10
مکان برگزاری دانشکده ادبیات
تعداد واحد ۲
نحوه ارزیابی

امتحان کلاسی متناوب

میان ترم

امتحان پایان ترم

ارایه دانشجو

پروژه پایان ترم

روش تدریس

در بحث روش تدریس امروزه بر روش تدریس تعاملی و مشارکتی تاکید میشود .در تحصیلات تکمیلی این روش بهترین بوده و مورد توجه من می باشد  ه

زمان بندی و نحوه ارائه درس

مطلب برای بحث در هر جلسه قبلا مشخص می شود

اول هر جلسه از دانشجویان سوال می شود مطلب را خوانده ید

نظر کلی دانشجویان را به مطلب سوال می شود . اینکه مفید بوده یاخیر

از دانشجویان خواسته می شود هریک نکات مهه مطلب را بازگو کنند

باقی وقت را به نکات اصلی درس مرور داشته و توضیحات لازم ارایه می شود

در‍‍ وقت باقیمانده به سوالات جواب داده می شود

 

طرح درس

طرح درس هر جلسه اول ترم به دانشجویان ارایه می شود 

In The Name of Allah

  Weekly Schedule for Ph.D. Culture and identity Course        First Semester

                                              Academic Year: 1402-1403

                                                      Parviz Ajideh  

        Session                                                      content

  1. Tefl.net.The Relationship Between Language and Culture and the Implication for Language Teaching.
  2. Kent McClintock. 2014. Acculturation process and its implications for foreign language learners and teachers.
  3. Mohammad Aliakbari. The place of culture in the Iranian ELT Textbooks.
  4. Stephen F. Culhance. 2004. An Intercultural Interaction Model: Acculturation Attitudes in Second Language Acquisition.
  5. Oxana Dema. 2012. Teaching culture in the 21st century language classroom.
  6. Fahime Saboori, Reza Pishgadam…2015. Culture and Identity: Linking Iranian Identity Cmponents and Cultural Dimensions.
  7. Maryam Sharif and Lotfolla Yarmohammadi. 2013. Culture, National Identity, and Globalization between the Lines of Reading comprehension Texts in Iran.
  8. Michael Byram.2012.  Language awareness and critical cultural awareness- relationships, comparisons and contrast s.
  9. Akbar A. Jahanbaksh and Parviz Ajideh. 2018. Changing the learning Culture of Iranians: An Interplay between Method and Educational Policy.
  10.  Parviz Ajideh, Malek Panahi. 2016. An Analysis of Culture-related Content in English Textbooks for Iranian Students Entitled Prospect and Vision   Series.
  11.  Sorayya Mozaffarzadeh, Parviz Ajideh. Intercultural competence: A neglected Essential in the Iranian ELT Textbooks.
  12. Parviz Ajideh, Solmaz Saeedi Manesh. Examining  Cross-Cultural Clues in New Headway Series an International ELT Book
  13. Ashrafi Sommaye, Ajideh Parviz.2018.Exploring culture-related content in English Textbooks: A closer look at Advanced Series of Iran Language Institute
  14. Ajideh Parviz, Ashrafi somaye. 2018. Rhetorical Move Analysis in Accounting Textbooks.
  15. Murant Hismanoglu.2011. An Investigating Of ELT students’ intercultural communicative competence in relation to linguistic proficiency, overseas experience and formal instruction
  16. Yingjle Liu, Robert D. Hannafin. 2010. Exploring student identity in an intercultural Web-assisted scientific inquiry project
  17. Thomas Ricento. Considering of Identity in L2 Learning
  18. Colleen Ward and Antony Kennedy.1994. Acculturation strategies, psychological Adjustment, and sociocultural competence during cross- cultural transition
  19. Darla K. Dreadroff. 2014. Identification and Assessment of Intercultural competence as a Student Outcome of Internalization
  20. Ali  Soltani. 2014. Impact of Ethnic Background on Iranian EFL University Students’ Intercultural Sensitivity Level

توضیحات

آشنایی با اهمیت فرنگ در زبان آموری

توجه دادن به اهمیت دادن به فرهنگ زبان مبدا وزبان مقصد

بررسی کتب درسی مدارس و موسسات آموزشی  و دانشگاه هابا توجه به محتوای فرهنگی

نحوه تدریس فرهنگ در آموزش زبان انگلیسی و نقش استاد در این رابطه

عنوان Testing
مقطع تحصیلی دكتری تخصصی PhD
زمان برگزاری سه شنبه ساعت10
مکان برگزاری دانشکده ادبیات
تعداد واحد ۲
نحوه ارزیابی

ارزیابی مستمر بر اساس مشارکت دانشجویان در بحث ها

آزمون های متناوب در طول ترم

انجام کار پژوهشی وارایه آن در پایان ترم

ارایه مطلب

آزمون پایان ترم

روش تدریس

تشویق دانشجویان به مشارکت در بحث ها

طرح یک سوال در شروع درس برای اطمینان از مطالعه مطلب پیش بینی شده

سوال از دانشویان در رابطه با نکات مهم مطلب وراهنمایی و تکمیل نظر آن ها

طرح سوال در آخر جلسه برای مطالعه بیشتر

 

زمان بندی و نحوه ارائه درس

مطلب برای بحث در هر جلسه قبلا مشخص می شود

اول هر جلسه از دانشجویان سوال می شود مطلب را خوانده ید

نظر کلی دانشجویان را به مطلب سوال می شود . اینکه مفید بوده یاخیر

از دانشجویان خواسته می شود هریک نکات مهه مطلب را بازگو کنند

باقی وقت را به نکات اصلی درس مرور داشته و توضیحات لازم ارایه می شود

در‍‍ وقت باقیمانده به سوالات جواب داده می شود

 

طرح درس

In the name of Allah

Ph.D. Testing Syllabus                 First semester    Academic year 1402-3

Instructor:  Parviz Ajideh

Time: Tuesday  10-12

Aims  

1- Familiarity with the importance of Testing

2-The place of Testing in applied linguistics               

3-The relationship between Testing and teaching

4-Basic Issues and trends in language testing

5-Paradigm shifts in testing

Methods

1- Readings from textbooks and articles and discussing the main points

2-Pressentations

3. Term Paper

Grading

1- Quizzes and class participation                                                                5                                                                                             

2-Term Paper and Presentations                                                                  7                                                                                                                                     

3-Final Exam                                                                                                      8                                                                                                                                        

Notes

1- Any change in the schedule will be announced by the instructor

2-Assigned readings must be read before each class time

3-Students are expected to attend and participate in extra classes announced in advance

Weekly  Schedule  for P.D.  Testing

Session                             Content

1.  A review on Harris, D.P. 1969. Testing English as a Second Language.

2.  A. Hughes, Arthur 1989, 2003. Testing for Language Teachers. Chapters 1 and 2

      B. Davies, Alan.1990. Principles of Language Testing. Chapter 3

3.  Oller, J.W. 1979  Language Tests at School. Chapter 2,3, and 12

4.  A.  Satarpour, S a,d Ajideh, P. 2014.  Investigating the relatedness of cloze-elide  

           test,   multiple-choice cloze test, and c-test as measures of reading

           comprehension. In Journal of Language Teaching and Learning  

        B.  A jideh,  P, and Nourdad, N. 2012 The effect of dynamic assessment on EFL

             reading comprehension in different proficiency levels. In Language Testing         

             in Asia                                                                                                                   

5.   A. Farhady H.2005  Language: A Linguametric perspective, Language

           Assessment Quaeterly

       B. Farhady, H. and Hedayati, H. 2009  Language assessment policy. In Annual  

           Review of Applied Linguistics

6.        Bachman, L .F. 1990  Fundamental Considerations in Language Testing.

           Chapter 6

7.        Bachman and Palmer. 1996  Language testing in practice. Chapter 7

8.         Bachman and Palmer. 2010  Language Assessment in Practice chapters

             1.2.3

9.       Douglas Dan. 2000  Assessing Languages for Specific Purposes. Chapter 1

10.      Ajideh, P. 2012. EGP or ESP test for medical fields of study. In Journal of

            Language Teaching and Learning

11.      Douglas Brown.H. 2004  Language Assessment Principles and Classroom   

            Practices. Chapter 10

 12.      Phakiti, Aek. 2003  A closer look at the relationship of cognitive and    

            metacognitive strategy use to EFL reading achievement test performance.

             In Language Testing

 13.        Term paper Presentation

 14.         ……………………………………….,

 15.          …………………………………………

  16          …………………………………………

Good Luck

هدف از طرح درس

آشنایی با

اهمیت ارزشیابی

ارتباط آموزش وارزشیابی

مبانی واصول ارزشیابی

روشهای تخمین روایی واعتبار

تاثیر مثبت ومنفی آزمون در آموزش