برنامه درسی
لیست برنامه های درسی
پیش نیاز درس | پیش نیاز ندارد |
---|---|
منابع | Odum, E.P. (1971) Fundamentals of Ecology |
طرح درس |
|
هدف از طرح درس | آشنایی با مفاهیم و اصول اکولوژی و محیط زیست |
تعداد واحد | ۳ |
---|---|
روش تدریس | توضیح مطالب درسی نمایش پاورپوینت و اسلایدها توضیحات در وایت برد |
نحوه ارزیابی | امتحان پایان ترم |
زمان بندی و نحوه ارائه درس | یک و نیم ساعت در هر جلسه |
اطلاعات کلاس
زمان برگزاری | مکان برگزاری | توضیحات | فایل پیوست اول | فایل پیوست دوم | فایل پیوست سوم |
---|---|---|---|---|---|
یکشنبه 8-10 و 10-12 | کلاس 2 -3 دانشکده کشاورزی | کولوژی (Ecology) که یکی از شاخههای زیست شناسی است، مجموعه شناخت هایی است که انسان درباره اثرات محیط بر روی موجود زنده و اثرات موجود زنده بر روی محیط و اثرات متقابل موجودات زنده باهم دارند |
- | - | - |
پیش نیاز درس | شناسایی علف های هرز |
---|---|
منابع | مدیریت بومشناختی علفهای هرزمؤلفان: چارلز استاور، چارلز مولر، حسین نجفی، مت لیبمنWeed Ecology: Implications for Management |
طرح درس |
فشار جمعیت و تامین مواد غذایی ضرورت مبارزه با علف هرز مضرات علفهای هرز الف. مستقیم ب. خسارات غیر مستقیم فواید علفهای هرز خصوصیات یک علف هرز موفق
برنامه چهار مرحلهای مدیریت علفهای هرز
شناسایی خاک مزرعه
اهداف مدیریت علفهای هرز
کنترل زراعی
آرایش کاشت
تاثیر نوع کود مصرفی تاثیر زمان مصرف کود نحوه کوددهی
کنترل مکانیکی و فیزیکی
ابزار و ادوات شخم زمان شخم
فرمهای استفاده از آتش استفاده از بخار آب
خصوصیات پوشش پاستیکی چند مثال از کاربرد solarization
اثر حجم گیاهان پوششی در کاهش تراکم علفهای هرز
هیرم کاری سیستم ماخار
کنترل بیولوژیکی انتخاب عاملهای بیولوژیکی
نمونههایی از کنترل بیولوژیک کنترل بیولوژیکی توسط قارچهای بیماریزا
خصوصیات علفهای هرز کنترل شونده با مایکوهربیسایدها
مالچ زنده گیاه خفه کننده چرا Grazing دوره بحرانی علفهای هرز
مدیریت تلفیقی علفهای هرز (IWM) آستانه اقتصادی خسارت علفهای هرز زیانهای اقتصادی را چگونه برآورد میکنند؟
کاربرد علفکشها در مزرعه انتخابی عمل کردن علفکشها (selectivity) علفکشهای دو منظوره عوامل مؤثر بر چگونگی انتخابی عمل کردن علفکشها
الف. علفکشهای برگ مصرف
ب. علفکشهای خاک مصرف
عوامل بیولوژیکی تفاوتهای مورفولوژیکی
غیر حساس بودن محل اثر علفکش استفاده از گیاهان ترانسژنیک
مدیریت علفهای هرز سیب زمینی گراس کشها پهن برگ کشها علفکش دومنظوره
کنترل علفهای هرز برنج شکل شناسایی و بیولوژی علفهای هرز برنج باریک برگها پهن برگها جگنها سرخسها روشهای کنترل علفهای هرز محصولات زراعی
باریک برگ کشها پهن برگ کشها
کنترل علفهای هرز گندم عوامل تاثیرگذار در تولید گندم عمده علفهای هرز گندم مدیریت تلفیقی تناوب شخم کنترل مکانیکی خصوصیات مرتبط با قدرت رقابتی گندم تاثیر میزان کود بر عملکرد گندم در شرایط رقابت با علفهای هرز |
هدف از طرح درس | اشنایی با اصول مدیریت و کنترل علفهای هرز |
تعداد واحد | ۳ |
---|---|
روش تدریس | توضیح مطالب درسی در کلاس ارایه اسلایدها در پاور پوینت ارایه مقالات مروری و تحقیقی |
نحوه ارزیابی | امتحان پایان ترم پروژه کلاسی |
زمان بندی و نحوه ارائه درس | دو ساعت هر جلسه |
اطلاعات کلاس
زمان برگزاری | مکان برگزاری | توضیحات | فایل پیوست اول | فایل پیوست دوم | فایل پیوست سوم |
---|---|---|---|---|---|
چهارشنبه 10-13 | کلاس 301 دانشکده | - | - | - |
پیش نیاز درس | مبانی تولید گیاهان زراعی مدیریت آب در کشاورزی | |||||||||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
منابع | کتاب کشاورزی پایدار اثر علیرضا مرشدیکتاب زراعت کم آب در ایران: راهبردها و کاربردهااثر علیرضا کوچکی | |||||||||||||||||||||||||||
طرح درس |
| |||||||||||||||||||||||||||
هدف از طرح درس | آشنایی دانشجویان با روشهای تولید گیاهان زراعی در مناطق با محدودیت منابع آبی |
تعداد واحد | ۲ |
---|---|
روش تدریس | توضیح مطالب درسی ارایه اسلایدها در پاور پوینت |
نحوه ارزیابی | امتحان پایان ترم پروژه کلاسی |
زمان بندی و نحوه ارائه درس | جلسات یک و نیم ساعته |
اطلاعات کلاس
زمان برگزاری | مکان برگزاری | توضیحات | فایل پیوست اول | فایل پیوست دوم | فایل پیوست سوم |
---|---|---|---|---|---|
سه شنبه 8-10 | کلاس 8 دانشکده | - | - | - |
پیش نیاز درس | ندارد | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
منابع | An Introduction to Environmental Biophysics ; Authors, Gaylon S. Campbell, John Norman | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
طرح درس |
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
هدف از طرح درس | آشنایی با شرایط فیزیکی محیطزیست |
تعداد واحد | ۲ |
---|---|
روش تدریس | توضیحات مطالب درس در کلاس حل مسیله ارایه اسلایدها در پاور پوینت |
نحوه ارزیابی | امتحان پایان ترم |
زمان بندی و نحوه ارائه درس | یک و نیم ساعت هر جلسه |
اطلاعات کلاس
زمان برگزاری | مکان برگزاری | توضیحات | فایل پیوست اول | فایل پیوست دوم | فایل پیوست سوم |
---|---|---|---|---|---|
یکشنبه 8-10 | کلاس 6 دانشکده | - | - | - |
پیش نیاز درس | ندارد |
---|---|
منابع | Mathematical Models of Crop Growth and Yield Book by Allen R. Overman and Richard V. Scholtz |
طرح درس | 1-مقدمه و تعاریف 2-اصول مدل سازی و ساختار مدل 3-انواع مدل ها در کشاورزی 4-مدلهای تجربی 5- مدل های مکانیستیک 6-مدلهای رشد گیاهی 7-نرم افزارهای اماری 8-سیگماپلات 9-اکسل 10-11-اکواکراپ 11-مدل تبخیر و تعرق 12-13-کراپ وات 13-14- نت لوگو |
هدف از طرح درس | اشنایی با انواع مدل ها در کشاورزی و اصول مدل سازی |
تعداد واحد | ۲ |
---|---|
روش تدریس | توضیحات مطالب درسی کار با نرم افزارها و مدلها با لپ تاپ |
نحوه ارزیابی | امتحان پایان ترم پروژه کلاسی و حل مسایل |
زمان بندی و نحوه ارائه درس | یک ساعت جلسه نظری و دو ساعت جلسه عملی هر هفته |
اطلاعات کلاس
زمان برگزاری | مکان برگزاری | توضیحات | فایل پیوست اول | فایل پیوست دوم | فایل پیوست سوم |
---|---|---|---|---|---|
چهارشنبه 14-16 | کلاس 313 دانشکده | - | - | - |