بررسی تأثیر نقش میانجی گری کیفیت خدمات الکترونیکی بلیت‌فروشی بر عملکرد مدیریت ارتباط با مشتری الکترونیکی لیگ برتر فوتبال ایران

Authorsیعقوب بدری آذرین، سجاد پاشایی ، وحید حافظی ، حسن فاتح
Journalمدیریت ارتباطات در رسانه های ورزشی
Page number۱۵-۲۶
Volume number۵
Paper TypeOriginal Research
Published At۱۳۹۷
Journal GradeScientific - research
Journal TypeElectronic
Journal CountryIran, Islamic Republic Of

Abstract

     در ابتدای هزاره سوم، جهان ورزش دوران جدیدی را تجربه می‌کند. باشگاه­های‌های موفق همواره به دنبال به­کارگیری روش­‌ها و ابزارهای نوین به عنوان مزیت­های رقابتی و جهت نیل به توسعه و بهبود مستمر هستند. یکی از این ابزارها مدیریت ارتباط با مشتری است که با توسعه فن‌­آوری و ارتباطات، امروزه به عنوان مدیریت ارتباط مشتری الکترونیک برشمرده می­شود. هدف از انجام پژوهش، بررسی تأثیر نقش میانجی­گری کیفیت خدمات الکترونیکی بلیت فروشی بر عملکرد مدیریت ارتباط با مشتری الکترونیکی لیگ برتر فوتبال ایران می­باشد. روش پژوهش، توصیفی و از شاخه پیمایشی می­باشد. جامعه­ی آماری تحقیق، مشتریان رویدادهای ورزشی مسابقات لیگ برتر فوتبال ایران هستند. جهت جمع­آوری داده­ها از پرسش­نامه­ی ال­مومانی و نور ( 2009)، استفاده شد. نتایج حاصل از آزمون فرضیه­ها را می­توان توسط نرم­افزار SMART-PLS و با استفاده از آزمون t و ضرایب مسیر نشان داد. یافته­های پژوهش نشان داد؛ ارتباط مستقیم و معنی­داری بین مولفه­های خدمات (سهولت استفاده، قابلیت استفاده، لذت از خدمات) با عملکرد مدیریت ارتباط با مشتری الکترونیکی وجود دارد، همچنین تأثیر مثبت و معناداری نقش میانجی­گری کیفیت خدمات الکترونیکی بلیت فروشی در تأثیر مؤلفه‌های خدمات(سهولت استفاده، قابلیت استفاده، لذت از خدمات)، بر عملکرد مدیریت ارتباط با مشتری الکترونیکی، تأیید شد. بنابراین می­توان نتیجه گرفت، موضوع مدیریت ارتباط با مشتری الکترونیکی به عنوان راهبرد، نرم افزار و فرایند می­بایست در صنعت ورزش ایران جایگاه ویژه­ای داشته باشد اگر چه در مسیر اجرای آن مشکلات زیرساختاری وجود دارد ولی مدل­های مفهومی پایه­ای می­تواند نقطه­ی شروع خوبی برای آینده عملکرد مدیریت ارتباط با مشتری الکترونیکی در باشگاه­ها باشد.

Paper URL

tags: " کیفیت خدمات الکترونیکی"؛"مدیریت ارتباط با مشتری الکترونیکی"؛ "بلیط الکترونیکی"؛ "فوتبال" ؛ " مدل ساختاری ".